X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן הודג'ס [צילום: סרגיי צ'וזקוב/AP]
גנרל בן הודג'ס: "היכונו להתפרקות רוסיה"
המפקד לשעבר של צבא ארה"ב באירופה קורא להתחיל להתכונן להתמוטטות רוסיה, ולא להיות מופתעים כפי שהיה בעת התפרקות ברית המועצות "לפעול לצמצם את ההשלכות הגיאופוליטיות של תהליך זה"

מפקד צבא ארה"ב באירופה לשעבר, הגנרל בן הודג'ס, קורא (יום ד', 14.9.22) להתחיל להתכונן להתמוטטות רוסיה ממספר סיבות ולפעול לצמצם את ההשלכות הגיאופוליטיות של תהליך זה.
הוא ציין כי הנהגת רוסיה חווה משבר אמון, וחולשותיה של רוסיה שנחשפו במהלך המלחמה עם אוקראינה עשויות להוביל לתחילת הסוף. קריסתה של מדינה המשתרעת על פני יותר מ-120 קבוצות אתניות עשויה להיות הדרגתית בתחילה, אך עלולה להפוך למשהו בלתי נשלט.
"אם לא נתכונן לאפשרות הזו, כפי שלא התכוננו להתמוטטות ברית המועצות, זה עלול ליצור אי-יציבות עצומה בגיאופוליטיקה שלנו", הזהיר והוסיף כי ישנם לפחות שלושה גורמים שעלולים להוביל לקריסת רוסיה -
ראשית, מדובר בירידה באמון הפנימי בצבא הרוסי, שבאופן מסורתי היה הבסיס ללגיטימציה של הקרמלין. גברים רוסים, שפעם שודלו על-ידי משכורות צבאיות, נמנעים מגיוס המונים. הדבר החמיר את הגיוס הלא פרופורציונלי של מיעוטים אתניים מצ'צ'ניה וממדינות אחרות באזורים מרוחקים - קבוצות המנוצלות בקלות כבשר תותחים. לדברי הגנרל, אם הצ'צ'נים, למשל, יחליטו לפתוח במלחמת עצמאות נוספת, פוטין לא ימצא את המשאבים הצבאיים להילחם בהם. חוסר התגובה מההנהגה יוביל לשורה של התקוממויות דומות ברחבי רוסיה.
שנית, הכלכלה הרוסית, עקב אובדן שוקי האנרגיה, שפיצה בעבר על היעדר התעשיה המודרנית ברוסיה, לא ניתן יהיה לפרנס אוכלוסייה של 144 מיליון דולר. רוסיה הסתמכה גם על ייצוא נשק, אבל אף מדינה לא מעוניינת כעת לקנות נשק כזה: "אפילו ברוסיה לבאר הסטואיות יש גבולות".
הגורם השלישי הוא רוסיה המאוכלסת בדלילות יחסית לשטחים שיש למדינה. "הנתונים הללו מקשים על השגת סולידריות אזרחית בזמנים הטובים ביותר, אך כעת, כשמדינת האם נמצאת בעמדה חלשה, כל תחושת זהות לאומית עלולה להידרדר במהירות. ביחד, הדילמות הללו מהוות אתגר רציני מאוד למערב. אם תעשה את זה לא נכון, אנו עלולים לעמוד בפני קריסה. הכישלון שלנו להתכונן לקריסה האחרונה של רוסיה לפני כ-30 שנה והבעיות הפנימיות שנבעו מכך ברוסיה הובילו כנראה לנשיאותו של פוטין. אנחנו לא יכולים להסתכן בכך ששובשנהיה לא נהיה מוכנים".
תאריך:  14/09/2022   |   עודכן:  14/09/2022
+רבה של מוסקבה לשעבר: על יהודים לעזוב את רוסיה
22:26 14/09/22  |  איציק וולף

הרב הראשי לשעבר של מוסקבה, פנחס גולדשמידט, ממליץ ליהודי רוסיה לעזוב את המדינה ואף טוען שעלול להיות מוטל מסך ברזל שימנע בעתיד עזיבה של המדינה.
"אני מודאג לגבי עתידה של הקהילה היהודית ברוסיה, ואני לא היחיד שמודאג", אמר בראיון לכלי תקשורת אוקראיני. עוד טען כי מאז פתיחת המתקפה הרוסית באוקראינה לפני כחצי שנה, עזבו עשרות אלפי יהודים את רוסיה.

+אוקראינה: לוחמים רוסיים נמצאים ללא אספקת מזון, תחמושת ותקשורת
18:40 14/09/22  |  עידן יוסף

מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה האוקראיני מסרה כי כתוצאה ממתקפת הנגד באזור חרקוב, התקבץ צבא רוסיה ליד הגבול עם אזור בלגורוד הרוסי, ואין ללוחמים שם מזון, אספקת תחמושת או תקשורת עם הפיקוד.
לטענת המנהלה, יחידות של ארמיית הנשק המשולבת של המשמר ה-20 של רוסיה (יחידה צבאית 12721) ספגה אבדות כבדות במהלך הנסיגה מאיזיום ומבלקליה. בחלק מהיחידות נותרה כמחצית מהכוח אדם. הניצולים נעים לעבר הגבול הרוסי כדי לחזור לרוסיה. לוחמים רוסים, שנסוגו מאיזיום לכיוון אזור דונצק הכבוש, ממתינים למשלוח תחמושת ודלק.
אוקראינה טוענת כי קיים חוסר רצון בקרב אנשי הכוחות הרוסיים להשתתף בפעולות איבה נוספות, לרבות בשל איחור בתשלום משכורות. במטרה לבלום ניסה המונית של חיילים משדה הקרב, מקים הפיקוד הרוסי בעורף את "יחידות מטח" שתפקידה להשמיד את הנסוגים.

+שליח של פוטין לאוקראינה: הוא יכול היה לחסוך את המערכה
15:44 14/09/22  |  עידן יוסף

השליח הראשי של ולדימיר פוטין באוקראינה אמר לנשיא עם תחילת המלחמה כי הוא חתם על הסכם זמני עם אוקראינה שיענה על דרישתה של רוסיה מאוקראינה להישאר מחוץ לנאט"ו, אך פוטין דחה אותה והקדים את פתיחת המערכה הצבאית (רויטרס).


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 ולדימיר זלנסקי / Volodymyr  Zelenskyy ולדימיר פוטין / Vladimir  Putin
 
מושגים
 ארמגדון
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
גנרל בן הודג'ס: "היכונו להתפרקות רוסיה"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
פול קרוגמן טוען בניו-יורק טיימס שהערצתו של הימין האמריקני לפוטין קשורה לתפיסות יסוד - המתפוגגות באוקראינה
עידן יוסף
CNN: צירים מ-18 מחוזות מוניציפליים במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובקולפינו חתמו על עצומה שבה נכתב כי מעשיו של הנשיא פוגעים בעתיד רוסיה ואזרחיה    חלק מן החותמים יישפטו בקרוב    העצומה נוסחה בקצרה כדי שלרשויות יהיו פחות סיבות למצוא אשמה
איתמר לוין
המשקים המהווים 90% מהתוצר העולמי מאותתים על האטה ואף מיתון, בעיקר בשל ירידה של 2.6% בתוצר הסיני    התאוששות יחסית בארה"ב וצרפת, ההאטה מעמיקה בבריטניה וגרמניה
איתמר לוין
רכישת גז זול מהרודן הרוסי ומכירת מוצרים לרודן הסיני היו בין יסודות המשק הגרמני – וכעת שניהם קורסים, מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
שני בעלי אזרחות רוסית וישראלית תובעים 4 מיליון שקל, בטענה שהבנק סירב להעביר למוסקבה מניות שלהם בחברות רוסיות וכך נמנעה מהם האפשרות למכור אותן בבורסה שם
רשימות נוספות
אוקראינה מאשימה: רוסיה הפציצה תחנת כוח  /  איציק וולף
פקקי תנועה של תומכי רוסיה שנמלטים מזרחה  /  איציק וולף
עקב הפלישה לאוקראינה: בואינג מפסיקה רכש אלומיניום מרוסיה  /  מירב ארד
אירופה לקראת שינוי הכללים הפיסקליים  /  איתמר לוין
אוקראינה כבשה מחדש שטח גדול פי שניים מלונדון רבתי  /  יאיר נבות
זלנסקי: שיחררנו כ-2,000 קמ"ר מידי הכובש הרוסי   /  יאיר נבות
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il