למעלה מ-14 מיליון נסיעות בוצעו בתחבורה הציבורית בחציון הראשון של שנת 2022, עלייה של 4% לעומת החציון השני של 2021, שבו היו כ-13.5 מיליון נסיעות. הגדלת התשומות, כאשר מנגד מחסור חמור בנהגים וחזרה חלקית של נוסעים לאחר תקופת הקורונה (83%), הביאה להרעה בשירות התחבורה הציבורית.
דוח בקרה חצי שנתי של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שנערך באמצעות חברת Mgroup ומתפרסם היום (א', 18.9.22), מלמד כי הממוצע הענפי של ציון המפעיל (78.63 נקודות) ירד בהשוואה לממוצע הענפי בחציון הקודם (81.32 נקודות). קיימת מגמה של גידול בהיקף האיחורים ובשיעור אי-הביצוע של נסיעות.
מדובר בדוח מהגרועים ביותר שחוברו בשנים האחרונות ומציג שפל במצב התחבורה הציבורית תחת כהונתם של השרה מרב מיכאלי, המנכ"ל מיכל פרנק וראש הרשות רן שדמי.
שיעור האיחורים מהווה 1.08% מסך נסיעות הבקרה בחציון לעומת 1.35% מסך הנסיעות בחציון הקודם דבר המהווה שיפור, שיעור אי-הביצוע מהווה 1.79% מסך נסיעות הבקרה בחציון לעומת 1.58% בחציון הקודם, ומשקף 251,059 נסיעות שלא בוצעו בתקופת הבקרה. המפעילים תולים זאת בהעדר נהגים זמינים.
גם הפעם נרשם שיעור גבוה של סטייה ממסלול הנסיעה ואי עצירה בתחנה (1.03%). ליקויים בכלי התחבורה נמצאו בשיעור חריג (3.24%). עם זאת, חל שיפור בנגישות ב
אוטובוס בכל הקשור לכריזה ולשילוט דיגיטלי בתוך האוטובוס. אולם עדיין מדובר בשיעור גבוה - 12%, וברשות לתחבורה ציבורים אומרים כי זוהי מגמה מדאיגה ובעלת חשיבות עליונה לבעלי מוגבלויות, אשר יש לתת עליה את הדעת.