X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאום ביידן באו"ם [צילום: אוון ווצ'י/AP]
פוטין. לא מכיר בזכות הקיום של אוקראינה [צילום: AP]
נאום ביידן באו"ם [צילום: אוון ווצ'י/AP]
מנהיגי האומות נואמים בעצרת האו"ם
ביידן נגד פוטין: רוצה למחוק את אוקראינה מהמפה
בנאומו בעצרת האו"ם אמר נשיא ארה"ב: "איש לא איים על רוסיה ואף אחד, חוץ ממנה, חיפש עימות. המלחמה באוקראינה היא מלחמה של איש אחד" נשיא אירן הניף באו"ם את תמונת סולימאני וקרא: "לשפוט את טראמפ על החיסול" ראיסי תקף את ארה"ב ש"רמסה את הסכם הגרעין" והתייחס גם לישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם (יום ד', 21.9.22) בעצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק ותקף את עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין לנוכח המלחמה באוקראינה. "רוסיה הפרה ללא בושה את העקרונות המרכזיים של אמנת האו"ם", אמר ביידן. "איש לא איים על רוסיה ואף אחד, חוץ ממנה, חיפש עימות. המלחמה באוקראינה היא מלחמה של איש אחד".
ביידן הוסיף בנאומו: "פוטין במילותיו שלו אמר ממש לפני שפלש לאוקראינה 'אוקראינה נוצרה על-ידי רוסיה. מעולם לא הייתה מדינה אמיתית. ועכשיו אנחנו רואים התקפות על בתי ספר, תחנות רכבות, בתי חולים ושלל אתרים מרכזיים של התרבות האוקראינית, ועדויות למעשי הזוועה ופשעי המלחמה הרוסים. המלחמה הזאת היא על חיסול הזכות של אוקראינה להתקיים כמדינה".
לדברי נשיא ארצות הברית, "לא ניתן לנצח במלחמה גרעינית - מלחמה שאין להילחם אותה לעולם".
בנוגע לאזורנו, אמר ביידן: "נמשיך לקדם שלום מתמשך ובר קיימא באמצעות משא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. פתרון שתי המדינות - עדיין הטוב ביותר".

נשיא אירן הציג את תמונת סולימאני
[צילום: מרי אלטפר/AP]

נשיא אירן אבראהים ראיסי נאם גם הוא בעצרת והתייחס לסוגיית הגרעין, אך לפני כן הניף תמונה של מפקד כוח קודס שחוסל בעירק קאסם סולימאני, וכינה אותו "לוחם חופש שהפך לקדוש". ראיסי אמר שטהרן דורשת להעמיד לדין את המעורבים בחיסול הגנרל האירני - בראשם דונלד טראמפ, שהיה נשיא ארה"ב בזמן החיסול.
הוא טען כי פיתוח הגרעין של אירן נועד למטרות שלום. ראיסי התייחס להסכם הגרעין וההתנהלות במשא-ומתן מול ארצות הברית ואמר: "כשאירן הסתמכה על ארצות הברית, האחרונה בגדה בה. לאחר החתימה של הסכם הגרעין, שהתקבל ואושר על-ידי האו"ם - ההסכם הופר באופן חד-צדדי על-ידי ארצות הברית". ראיסי טוען שכולם יודעים שמטרות היכולות הגרעיניות הן לשלום ואנושיות, ואינו איום. "אירן לא מבקשת להשיג נשק גרעיני, לנשקים כאלה אין מקום בדוקטרינה שלנו", המשיך ראיסי.
עם תחילת הנאום יצא שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מהאולם. "האו"ם ירד היום לשפל מוסרי חדש. בזמן שבאירן משטר האייתוללות רודה באזרחיו, רוצח נשים שלא כיסו את ראשן ומממן פיגועי טרור ברחבי העולם, כאן באו"ם, שהוקם כדי למנוע זוועות כאלה, נשיא אירן, הרוצח מכחיש השואה, מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו", אמר ארדן.
ראיסי דיבר גם על הסוגיה הפלשתינית ואמר: "יש פתרון אחד לכל השטחים הפלשתינים והוא משאל עם שמסתמך על הקולות של שלושת הדתות - מוסלמים, נוצרים ויהודים". ראיסי המשיך "האזור לא ראה כוח הכובש וברברי כמו המשטר הציוני. ההרגע של ילדים ונשים נמצאים בהיסטוריה של המשטר הציוני ובמלחמות עזה".
"אנו מעוניינים לקיים יחסים טובים ומועילים עם כל אומות העולם ובמיוחד שכנותינו. מלחמה היא לא פתרון לכלום", המשיך. "שלום, שיח הם הפתרון. נוכחותה של אירן באזור חזקה ומוכנותה לסייע בפתרון סכסוכים באזור היא ניכרת", אמר ראיסי.

תאריך:  21/09/2022   |   עודכן:  21/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן נגד פוטין: רוצה למחוק את אוקראינה מהמפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אלדד שביט, סימה שיין
התגובה הישראלית המיטבית לנוכח הדשדוש בשיחות הגרעין עם אירן היא התמקדות בצרכיה הצבאיים והאסטרטגיים שלה
עידן יוסף
בכנס ביטחוני אמר ראש המל"ל איל חולתא: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון"
מחלקה ראשונה
ערב עיון לזכרה של ד"ר אמילי לנדאו 13.9.22
עידן יוסף
שר הביטחון גנץ חשף מפה של למעלה מעשרה מתקנים של התעשיה הצבאית הסורית (סרס) ובהם המתקן התת-קרקעי במסיאף שמשמש ליצור טילים מדויקים עבור אירן והמילציות השיעיות באזור
עידן יוסף
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים"    "בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם אירן אינו עומד להיחתם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il