X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענת גואטה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
רשות ני"ע מקדמת חובת גילוי לגיוון מגדרי בדירקטוריון
חוק החברות קובע שבחברות שבהן במועד מינוי דירקטור חיצוני, כל חברי הדירקטוריון הם בני מין אחד, יש למנות דירקטור חיצוני בן המין השני

רשות ניירות ערך מפרסמת הצעה להערות ציבור בנושא תיקון תקנות העוסקות בגילוי בעניין גיוון בדירקטוריונים של תאגידים מדווחים, קרנות נאמנות וחברות ניהול תיקים גדולות.
תיקון התקנות נועד לתמוך בהגדלת שיעור הנשים בדירקטוריונים ולשקף את המידע על-אודות הגיוון בדירקטוריונים לציבור המשקיעים.
בשנים האחרונות ניתן לראות עניין גובר בקרב תאגידים ומשקיעים בתחום ההשקעות האחראיות ושיקולי ESG (חברה, סביבה וממשל Environmental, Social, Governance).
גובר העיסוק בנושאים שוויון מגדרי וגיוון ככלל. לפי דוח ה-OECD משנת 2021, ב-60% מתוך 50 המדינות החברות בארגון, יש התייחסות לגיוון מגדרי באחד משני האופנים הבאים: קביעת מכסה של נשים בדירקטוריון או המלצה לגילוי על הגיוון המגדרי בדירקטוריון של חברות ציבוריות.
דוגמאות לכך ניתן לראות בין היתר בפעילותם של מאסדררים מקבילים בעולם. באפריל 2022 נכנסה לתוקף מדיניות אמץ או הסבר שקבע ה-FCA (המאסדר הבריטי).
לפי המדיניות המומלצת, דירקטוריון של תאגיד מדווח יכלול ייצוג של 40% נשים עד שנת 2025, ובנוסף לפחות באחד מתפקידי ההנהלה הבכירים תכהן אישה וכן ייצוג של דירקטור אחד לפחות ממיעוט אתני. חברה שאינה מאמצת את ההמלצה נדרשת להסביר את הסיבה לכך.
כמו-כן, בשנת 2009 ה-SEC (המאסדר האמריקני) קבע חובה בחוק כי על חברות לגלות האם הדירקטוריון מתחשב בשיקולי גיוון בבחינת מועמדים לדירקטוריון, ואם כן, כיצד.
בשנת 2019 פרסם ה-SEC פרשנות לחוק, המבהירה את הגילוי הנדרש בנוגע לגיוון. בנוסף, בשנת 2021 ה-SEC אישר הנחיה של בורסת הנאסד"ק בעניין גיוון בדירקטוריון, הנוקטת מודל "אמץ או הסבר", ולפיה בשלב הראשון, מאוגוסט 2023 יכהן לפחות "דירקטור מגוון" אחד בדירקטוריון, וככל שחברה תבחר לא לקיים דרישה זו עליה להסביר את הסיבה לכך. בשלב השני, מאוגוסט 2025/2026 (תלוי ברשימה שבה נסחרת החברה), בחברות הנסחרות בנאסד"ק בהן יש יותר מחמישה דירקטורים, יכהנו לפחות שני "דירקטורים מגוונים" בדירקטוריון, כך שדירקטור אחד יהיה חייב להיות אישה ואחד מיעוט לא מיוצג או להט"ב, ככל שהחברה תבחר לא לקיים דרישה זו עליה להסביר את הסיבה לכך. מעבר לכך, על החברות לפרסם נתונים סטטיסטיים על אודות הגיוון בדירקטוריון.
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, רואה חשיבות בנושא זה ועל כן, בחודש אוקטובר 2021, הקימה את פורום 35+ להגדלת הגיוון המגדרי בקרב תאגידים מדווחים, מנהלי קרנות נאמנות ומנהלי תיקים גדולים.
הפורום פועל להעלאת מודעות הציבור, החברות הציבוריות והגופים המוסדיים לנושא, באמצעות טיוב הגילוי והדיווח של החברות, הקמת אתר ייעודי ובו פרסום מידע ונתונים עדכניים על הגיוון המגדרי בתאגידים נסחרים, מאגר מועמדות ובימים הקרובים צפוי להתווסף מידע לגבי מועדי זימון אסיפות למינוי דירקטורים.
מאז החלה פעילות הפורום, ניתן לראות עלייה בשיעור הנשים בדירקטוריונים של תאגידים מדווחים משיעור של 16% תאגידים בשנת 2020 בהם יש למעלה מ-35% נשים המכהנות בדירקטוריונים לשיעור של כ-22% תאגידים בשנת 2022. מידע נוסף ניתן למצוא באתר פורום +35.
בישראל, חוק החברות עוסק כבר היום בגיוון מגדרי וקובע שבחברות שבהן במועד מינוי דירקטור חיצוני, כל חברי הדירקטוריון (שאינם בעלי השליטה או קרוביהם) הם בני מין אחד, יש למנות דירקטור חיצוני בן המין השני.
מעבר לכך, בתוספת הראשונה נקבעו הוראות ממשל תאגידי, הכוללות המלצה על גיוון הרכב הדירקטוריון, בעת מינוי דירקטור. משרד המשפטים בוחן תיקון לתוספת הראשונה לחוק החברות בנוגע לגיוון הרכב הדירקטוריון. המשך קידום התיקון המוצע יתואם עם משרד המשפטים על-מנת ששני התיקונים יתכתבו זה עם זה, והממשלה החדשה תחליט האם היא מעוניינת לקדם נושא זה.
בהתאם למגמה המתפתחת בעולם, בהמשך להוראות חוק החברות העוסקות בגיוון מגדרי כנוסחן היום, ובשים לב להצעה שנבחנת במשרד המשפטים לתקן את ההוראה בדבר גיוון מגדרי בתוספת לחוק החברות, רשות ניירות ערך מבקשת להטיל חובת גילוי על תאגידים מדווחים ומנהלי קרנות נאמנות בנוגע לגיוון מגדרי בדירקטוריון וכן לגבי מדיניות בעניין גיוון הון אנושי בשלושה היבטים:
  • גילוי סטטיסטי תוך פירוט מספר הדירקטורים מכל מגדר ושיעורם מסך חברי הדירקטוריון;
  • גילוי במינוי: גילוי מינו של הדירקטור ככל שמסר אותו בדיווח על המינוי;
  • גילוי על מדיניות הון אנושי: האם קיימת מדיניות וככל שקיימת, נדרש יהיה לפרט את עיקריה והאופן בו הדירקטוריון פועל כדי ליישמה.
בנוסף, גם מנהלי קרנות וחברות ניהול תיקים גדולות יידרשו לגילוי הסטטיסטי במסגרת הדוח השנתי המוגש לרשות ניירות ערך.
התייחסות להצעה לתיקון התקנות ניתן לשלוח עד ליום 28.12.22 בלחיצה כאן.

תאריך:  16/11/2022   |   עודכן:  16/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  ענת גואטה / Anat Gueta
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע מקדמת חובת גילוי לגיוון מגדרי בדירקטוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו ובן-גביר נועדים בפגישה שלא תוכננה מראש, לאחר שמוקדם יותר נמסר מהליכוד כי לא צפויות פגישות פוליטיות היום    מאז אתמול פועל בן-גביר לתווך בין הליכוד לציונות הדתית
עידן יוסף
כמעט יממה לאחר שהתרחשה התקיפה המיוחסת לאירן נגד מכלית הנפט שנמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר, גורמים ישראלים התייחסו לנושא וטענו כי הניסיון להציג את התקיפה כקשורה לישראל - שגוי    "מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי אירן פועלת כיצואנית טרור עולמית"
איתמר לוין, יצחק דנון
קבוצת הבנייה והתשתיות טוענת להפרת הסכם להפעלת מחצבת גיתית שביהודה ושומרון, כאשר הקיבוץ והאגודה העבירו את ההפעלה לידי ארגיל
איתמר לוין
טוענת ששילמה תמלוגים ביתר מאז 2017 מאחר שהעמותה לא התחשבה בירידה בהכנסותיה של הוט
איציק וולף
הירידה ברווחיות - למרות עלייה של 3% במחזור ההכנסות שהסתכם ב-3.23 מיליארד דולר    ירידה של 5% במספר המכולות שהובילה צים ברבעון    החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה של 354 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il