X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה. הגישה בקשה לשלילת הרישיון [צילום: ענבל מרמרי]
נשלל לצמיתות רישיון ניהול תיקי השקעות למרדכי זייץ
זייץ היה בעל השליטה היחיד בחברת גרניט ניהול תיקים בע"מ ונהג ללוות מלקוחותיו כספים בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים, לצרכיו האישיים ולכיסוי חובותיו חקירה פלילית מתקיימת בעניינו "ניצל את קשריו ויחסי האמון עם לקוחותיו לטובתו האישית תוך סיכון כספם וניצל את מעמדו בחברה לנטילת הלוואות מלקוחותיו חלף השקעת כספיהם באופן שישיא את רווחיהם"

נשלל לצמיתות רישיון מנהל תיקי ההשקעות מרדכי זייץ. זאת, על-פי בקשת יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, ולאחר שהבקשה אושרה בוועדת האכיפה המינהלית ברשות, שבה חברים השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, וחברי הרכב הוועדה עו"ד טל אבן זהב וד"ר קובי קסטיאל.
משמעות הסנקציה של ביטול רישיון לניהול תיקים לצמיתות היא הוצאתו של זייץ מתחום ניהול התיקים וביטול האפשרות כי יקבל רישיון בעתיד, עד חלוף תקופה משמעותית.
זייץ היה בעל השליטה היחיד בחברת גרניט ניהול תיקים בע"מ, בנוסף שימש גם כמנכ"ל החברה וכבעל רישיון ניהול תיקים העיקרי בה, אשר עסק בניהול תיקי לקוחות החברה. בעניינו של זייץ מתנהלת חקירה פלילית בגין חשד לעבירות שונות ביניהן קבלת דבר במרמה, חשד לביצוע עבירות של הלבנת הון וחשדות לעבירות על חוק הייעוץ וכן בגין דיווח כוזב לרשות ניירות ערך.
במהלך ביקורת שערכה מחלקת הביקורת והערכה של רשות ניירות ערך בחברת גרניט, עלה, שזייץ נוהג ללוות באופן אישי כספים בהיקפים גבוהים מלקוחותיו ומלקוחות החברה. היקפי ההלוואות שנטל מלקוחותיו מצטברים למיליוני שקלים, ונועדו לצרכיו האישיים ולהחזר חובות בהם הוא מצוי. על-פי רוב, נמשכו סכומי ההלוואות על-ידי לקוחותיו מתיקיהם המנוהלים על ידו, זאת לאחר שפדו כספים מתיקי ההשקעות המנוהלים על ידו, והעבירו לו את הכספים כהלוואות פרטיות חלף השקעות אחרות, כך שבפועל תיקיהם המנוהלים של לקוחותיו מימנו את החזר ההלוואות שנטל המשיב לצרכיו הפרטיים. מעשים אלו נעשו תוך סיכון כספי לקוחותיו, ותוך שקיימת אי-וודאות לגבי יכולתו של זייץ להחזיר להם את כספיהם.
ממצאי הביקורת העלו גם שורה של ליקויים מהותיים בהתנהלותו של זייץ ביחס לדרישות חוק הייעוץ וביחס לדרישות הרשות, ובכלל זה אי-מסירת מידע מלא ללקוחות החברה ואף מסירת פרטים מטעים ומידע מטעה לרשות.
"לאור ממצאי הביקורת ולאחר שימוע שנערך לחברה, החליטה ועדת הפיקוח וההסדרה של רשות ניירות ערך על שלילת רישיונה של חברת גרניט, זאת לאחר שקבעה כי התקיים פגם חמור במהימנותה שמחייב את שלילת רישיון החברה", נמסר מרשות ניירות ערך. בהמשך לכך, ולאור ממצאי הביקורת וקיומה של חקירה פלילית, הוגשה לוועדת האכיפה המנהלית בקשה לשלילת רישיונו האישי של זייץ לצמיתות. לוועדת האכיפה המנהלית נתונה הסמכות לשלול לצמיתות רישיונות של יחידים מנהלי תיקים ויועצי השקעות, על-פי חוק הייעוץ.
הליך זה, של ביטול רישיונו האישי של זייץ בפני ועדת האכיפה המנהלית, ננקט על-ידי רשות ניירות ערך במקביל לחקירה הפלילית המתנהלת בעניינו ובנוסף עליה, וזאת על-מנת למנוע מצב פוטנציאלי, שבו מנהל התיקים ימשיך להחזיק ברישיון ניהול תיקים וינהל את כספי הלקוחות, בעוד חשדות למעשים פליליים תלויים ועומדים כנגדו, ונוכח ממצאי דוח הביקורת החמורים שנמצאו בעניינו כמנהל תיקים.
"ועדת האכיפה המנהלית קבעה, כי היא רואה את מעשיו של זייץ בחומרה רבה. מעשיו מהווים הפרה בוטה של חובת האמון שיש לבעל רישיון כלפי לקוחותיו. במעשיו הוא חתר נגד מהות תפקידו של מחזיק רישיון לפעול בנאמנות בכספי אחרים. החוק מטיל חובה על בעל רישיון לפעול לטובת לקוחותיו באמונה ושקידה, לא להעדיף את ענייניו האישיים או ענייניו של אחר על פני טובת לקוחותיו וכן לא להעדיף את עניינו של לקוח אחד על פני לקוח אחר. תכלית ההוראה היא הבטחת התנהגות נאותה של מנהל תיקים וכן הבטחה כי שיקולי ההשקעה שישקלו, יהיו מקצועיים ולטובת הלקוח וענייניו", נמסר בהחלטת הוועדה.
עוד נמסר כי התנהגותו של זייץ חרגה באופן בוטה מההתנהלות המצופה ממנהל תיקים. "זייץ ניצל את קשריו ויחסי האמון עם לקוחותיו לטובתו האישית תוך סיכון כספם. כן ניצל את מעמדו בחברה, כבעל שליטה וכמנכ"ל, לצורך נטילת הלוואות מלקוחות החברה, חלף השקעת כספיהם באופן שישיא את רווחיהם כפי שהיה עליו לעשות".
הוועדה ציינה כי די בעצם נטילת ההלוואות הפרטיות מלקוחותיו, שנמשכו מתוך תיקיהם המנוהלים על ידו וסיכון כספם כמתואר לעיל, בכדי לקבוע שהתקיים 'פגם במהימנות' כנדרש לפי סעיף 10(א1)(2) לחוק הייעוץ, המהווה עילה לביטול רישיון מנהל תיקים, ובהתאם לרשימת הנסיבות המפורטות במסמך הקריטריונים לפגם במהימנות שפרסמה הרשות, שיש בהן כדי להעיד על פגם במהימנותו של בעל רישיון.

תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  13/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשלל לצמיתות רישיון ניהול תיקי השקעות למרדכי זייץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוטי הגנב ולא לכאורה
לאה לוי  |  3/03/24 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תובעת מסגנית שר הפנים לשעבר, המרצה 7.5 שנות מאסר, להחזיר תמיכות שניתנו מתוך הכספים הקואליציוניים בעקבות השוחד אותו דרשה וקיבלה ממקבליהן
מירב ארד
באיגוד לשכות המסחר קוראים לדחות את ההחלטה, שאמורה להתקבל עד יום חמישי הקרוב, שמשמעותה הכבדה נוספת על יוקר המחיה    לין: "אין שום הצדקה להעלאות חריגות נוספות של הרשויות המקומיות, הן צריכות לעשות מאמץ של התייעלות וחסכון"
איתמר לוין
ההגנה: היומן הממוחשב אינו כולל פגישה עם נתניהו ביוני 2015 - אירוע מרכזי לשיטת התביעה בתיק 4000    ההגנה: הסתרתם את היומן; התביעה: ידעתם על קיומו
מירב ארד
חברת ריינאייר משיקה טיסות ישירות משדה רמון לקרקוב, פריז, בריסל וליטואניה    וויז-אייר תשיק טיסות ישירות לרומא ווינה
מירב ארד
בחפירה במערה שבשמורת נחל דרגה, התגלה מטמון נדיר - קופסת עץ ובה 15 מטבעות כסף מימי המלך אנטיוכוס הרביעי    רשות העתיקות מזמינה את הציבור להצטרף למבצע חפירות מיוחד במדבר יהודה בחודש דצמבר, בחיפוש אחר ממצאים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il