X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחאת החיגאב [צילום: אמרה גוראל/AP]
מחאת החיג'אב
אירן הודחה מהמועצה לזכויות אדם
26 מדינות תמכו, 8 התנגדו ו-16 נמנעו השגריר באו"ם ארדן: ״המשטר האירני הוא התגלמות הרוע כמו המשטר הנאצי״ "לפיד: הקהילה הבינ"ל מתחילה להבין יותר ויותר את טבעו המסוכן של המשטר"

בעקבות "מחאת החיג'אב" הנרחבת באירן, המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם הצביעה (יום ד', 14.12.22) בעד הדחתה של הרפובליקה האיסלאמית מהוועדה למעמד האישה, ברוב של 29 שהצביעו בעד מול 8 שהתנגדו ו-16 נמנעים.
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, אמר בדיון: "העובדה שמדכאת הנשים הגדולה בעולם הייתה חברה בוועדה הזו היא עוד עיוות מטורף שהוביל לאימפוטנציה של האו"ם".
"הצעד היום הוא צעד קטן אבל חשוב", הוסיף ארדן, "אך הצעד המשמעותי באמת חייב להיות שהמדינות שחתמו על הסכם הגרעין יודיעו כבר היום שהסכם הגרעין עם משטר הרשע באירן - בטל ומבוטל. הסכם כזה סולל לאירן את הדרך לנשק להשמדה המונית, ויזרים לה מיליארדי דולרים להמשיך לרצוח עוד מפגינים ונשים".
ארדן השווה בין משטר האייתוללות באירן והמשטר הנאצי ואמר: "המשטר האירני הוא התגלמות הרוע המוחלט בדיוק כמו שהמשטר הנאצי היה התגלמות הרוע המוחלט. ההחלטה להדיח את אירן צריכה לזכות לתמיכה מכולנו ומי שלא תומך בה משתף פעולה עם דיכוי ורצח נשים".
ראש ממשלת המעבר, ח"כ יאיר לפיד בירך על ההחלטה: "הריגתה של מהסא אמיני וההפרות הבוטות של זכויות הנשים באירן, פוסלות אותה מלהיות חברה בוועדה שעוסקת בזכויות נשים. ההצבעה היום היא עדות לכך שהקהילה הבינ"ל מתחילה להבין יותר ויותר את טבעו המסוכן של המשטר האירני, המסכן את היציבות האזורית והעולמית באמצעות הפצת טרור, חתירה להשגת נשק גרעיני, תוך דיכוי אזרחיו ושלילת זכויותיהם הבסיסיות. זה הזמן של הקהיליה הבינ"ל לשלוח מסר ברור למשטר הרצחני הזה".

תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
מושגים
 אוטונומיה אישית  אורניום  אורניום  אורניום 235  אורניום מועשר  איזוטופ  בג"צ איתנה ניב  בג"צ דנילוביץ (הדייל ההומוסקסואל באל-על)  בג"צ מעצר החיילים  בג"צ נבו  בג"צ פלייבוי  בג"צ קול העם נ' שר הפנים  בג"צ קלפי המיקוח  בג"צ קציר  בג"צ שחר בוצ'ר  ביקוע גרעיני  דלק גרעיני  הכור הגרעיני, דארקהובין  הלכת אבנרי נ' שפירא  הלכת בבלי  הלכת גורדון  הלכת כרמלי  הלכת קסטנבאום  המרכז לחקר אנרגיה אטומית, בונאב  המרכז לטכנולוגיה גרעינית, אספהאן  המרכז למחקר גרעיני של טהרן  המתחם הגרעיני, אראכ  זכויות האדם במשפט הפרטי  זכות השמיעה  חובת ההנמקה במשפט המנהלי  חופש הביטוי  חופש העיסוק  כאראג'  כאשר הפצצה נופלת  כבוד האדם במשפט  כללי המשפט המנהלי  לאביזן-שיאן  לשון הרע על ציבור  מבחן הראיה המנהלית  מים כבדים  מכרה האורניום, סגהנד  מסה קריטית  מפעל לייצור "עוגה צהובה", ארדכאן  מתקן העשרת אורניום, לאשקאר עבד  מתקן טאבה  מתקן להעשרת דלק בפורדו (FFEP)  נשק גרעיני  נתנז  ספק סביר  עוגה צהובה  עיקרון החוקיות  עיקרון המידתיות  עיקרון חוקיות המינהל  עיקרון תום הלב  עלי אכבר סאלחי  פלוטוניום  פרצ'ין  פשעי מלחמה  צנטריפוגות  שוויון במשפט  תורת הבטלות היחסית  תחנת הכוח הגרעינית, בושהר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן הודחה מהמועצה לזכויות אדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
סימה שיין, אלדד שביט
מאיצה את תוכנית הגרעין, תומכת ברוסיה, מדכאת באלימות את המחאה – ובונה על כך שהעולם לא יגיב    ישראל צריכה להתכונן לפעולה
דן מרגלית
המצב הנוכחי גרוע מההסכם הפגום עם אירן - בהיעדר הסכם אין שמץ של סיכוי שהעולם הדמוקרטי יפעל למנוע את גירעונה של המדינה המאיימת על שלומו של כל המזרח התיכון
דן מרגלית
עניין מיוחד בספר חדש שכתב בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר ישי (ג'סי) פרס - "שנית לא תיפול". הכותרת היא תסמיך (אסוציאציה) לגורל מצדה בשנת 73 עת נפלה בידי הרומאים ועורך הסדרה שמואל רוזנר רואה בספר "הזמנה לשיחה"
יוני בן-מנחם
"מחאת החיג'אב" באירן מדשדשת במקום ולמרות עוצמתה היא לא תביא כנראה להפלת שלטון ההיאתולות באירן. גל המחאה הנוכחי הינו הזדמנות טובה למדינות המערב לנסות ולערער את המשטר האירני הקיצוני אך נראה כי ממשל ביידן אינו מעוניין בכך
איתמר לוין
האצת תוכנית הגרעין, דיכוי ההפגנות והסיוע לרוסיה: ניו-יורק טיימס מסביר את השינוי המהותי בעמדתה של וושינגטון כלפי טהרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il