X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלהרר. לא מינתה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
קנסות לחברת החשמל ונתיבי גז בשל אי-מינוי יו"רים
שתי החברות ישלמו 900,000 שקל לאחר שרשות ניירות ערך קבעה שהן נושאות באחריות חלקית לאי מינוי יושבי הראש החברות טענו שהאחריות היא על ליברמן ואלהרר קנסות גם על מנהל קרן הנאמנות קסם ועל על אלמוגים החזקות
קרן לא כשרה
הרשות הטילה עיצום כספי על מנהל קרן נאמנות (קסם) בגין איחור בדיווח מיידי לגבי העובדה כי אחת מקרנות הנאמנות שלו חדלה להיות כשרה. הוועדה התייחסה לחובה לדווח למשקיעים מיד כאשר אחד ממאפייני קרן משתנה, לרבות נושא הכשרות. לנושא כשרות הקרן חשיבות רבה בקבלת החלטות השקעה של ציבור רחב, לגביו זהו אולי המאפיין החשוב ביותר כיוון שמבחינת תפיסת עולמו ואמונתו הוא אינו רשאי להחזיק בניירות ערך שאינם כשרים. חשיבות זו באה לידי ביטוי בהוראות הדין הקשורות לקרנות כשרות ובטופסי הדיווח, ועליה להתבטא גם בהתנהלות מנהלי הקרנות השונים. הוועדה ראתה בחומרה את העובדה שמדובר באיחור משמעותי ולכך שבתקופת האיחור פורסם דוח שנתי של הקרן וגם במסגרתו דווחה הקרן ככשרה. עיצום כספי בסך 90,095 שקלים הוטל גם על אלמוגים החזקות בע"מ, בגין הפרה של אי-צירוף דוחות חברה כלולה.

רשות ניירות ערך קנסה את חברת החשמל ואת חברת הגז הטבעי, שתיהן חברות ממשלתיות, בשל אי-מינוי יושבי ראש לדירקטוריונים שלהם. מדובר למעשה בהעברת הכסף מכיס אחד של המדינה לכיס האחר, לאחר שהרשות דחתה את טענת החברות לפיהן אי-מינוי היו"רים נובע ממחדלים של שרי האוצר והאנרגיה היוצאים, אביגדור ליברמן וקארין אלהרר, אשר מינוי הדירקטורים והיו"רים מצוי בסמכותם.
חברת החשמל נקנסה ב-900,000 שקל בשל אי-מינוי יו"ר מאז שסיים יפתח רון-טל את תפקידו באוגוסט אשתקד. החברה שטחה בפני הרשות את המאמצים למנות יו"ר, כאשר שורה של מועמדים עלו וירדו, וטענה שלא ניתן להטיל עליה את האחריות. מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, תמכה בעמדתה של החברה. הרשות החליטה שלא לבטל את הקנס, בנימוק שהחברה לא ביצעה את השלב הראשון המוטל עליה - מינוי אחד מחברי הדירקטוריון ליו"ר והבאתו לאישור השרים.
חברת נתיבי הגז, המופקדת על הולכת הגז הטבעי מן המאגרים בים התיכון ללקוחות בארץ, נקנסה ב-888,000 שקל. בחברה זו לא היה יו"ר מאז סיימה אורית סון את תפקידה באוגוסט אשתקד ועד למינויה של איה אבידור במרס השנה. נתיבי הגז טענה, כי התריעה בפני הממשלה על פקיעת כהונתם של דירקטורים אך השרים לא מילאו להם מחליפים. גם כאן קבעה הרשות, כי החברה נושאת באחריות משום שלא מינתה דירקטור ליו"ר לשם קבלת אישור השרים.

תאריך:  18/12/2022   |   עודכן:  18/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנסות לחברת החשמל ונתיבי גז בשל אי-מינוי יו"רים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
באופוזיציה מאשימים את הקואליציה המתגבשת בסחבת ובקידום מהיר מדי של הליכי חקיקה בלי גבולות ובלי רסנים    הדיון בהצעת חוק הכנסת בקריאה השנייה והשלישית יימשך מחר בשעה 10:00
איתמר לוין
המדינה: ייבגני ליטינסקי ואחרים הונו למעלה מ-20 איש, רובם בני 75-60, תוך התחזות לשוטרים ישראלים וזרים ולעובדי בנקים וחברת ויזה
איציק וולף
שגרירות צרפת בישראל ומשרד החוץ הצרפתי פרסמו הודעת גינוי לגירוש המחבל סלאח חמורי לאחר שמשרד הפנים ביטל את אישור תושבות הקבע שלו בישראל    "מגנים היום את ההחלטה המנוגדת לחוק של הרשויות הישראליות"
איציק וולף
עודכן אומדן הצמיחה ברבעון השלישי של השנה מ-2.1% ל-1.9%    הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-4.4%    ההוצאה לצריכה ביטחונית זינקה ב-24.8% בחישוב שנתי
איציק וולף
קבוצת דלק הודיעה על קידום מהלך לפדיון מוקדם מלא למחזיקי אגרות החוב בסדרות ל"א ול"ד, ועל האפשרות שתינתן למחזיקי האג"ח לבחור בסדרת אג"ח מגובת בטוחות (סדרה ל"ז)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il