X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל ג'י סיטי, חיים כצמן [צילום: יח"צ]
דירוג האג"ח של ג'י סיטי ירד ל-A3-il
חברת מידרוג ציינה כי הורדת דירוג האג"ח נובע מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה "מימושים בהיקף משמעותי עלולים להימשך פרק זמן ארוך מהצפוי ובחברה קיים סיכון של מינוף גבוה לאורך זמן""

חברת דירוג האשראי מידרוג הודיעה (יום א', 25.12.22) על הורדת דירוג אגרות החוב של חברת הנדל"ן ג'י סיטי (סדרות יא, יב, יג, יד, טז) מ-A1.il ל-A3.il ועל הורדת דירוג אגרות החוב (סדרה טו) מ-Aa3.il ל-A2.il. אופק הדירוג שלילי.
בחברת מידרוג ציינו כי הורדת הדירוג נובעת מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה המתבטא ביחס חוב נטו ל-CAP נטו של כ-71% (סולו מורחב) לסוף ספטמבר 2022 בהשוואה ליחס של כ-64% טרם עסקת G Europe. יחס הכיסוי חוב נטו ל-FFO איטיים מאוד וצפויים להיוותר מעל 50 שנים בטווח הקצר-בינוני, והינם חלשים לרמת הדירוג הנוכחית. השחיקה ביחס האיתנות נבעה בעיקר מעלייה בחוב הפיננסי לצורך רכישת מניות המיעוט ב-G Europe, ומשחיקת ההון בגין היחלשות מטבעות הפעילות מול השקל.
עוד נמסר כי לחברה תוכנית מימושים משמעותית אשר במידה בה תצא לפועל, צפויה להוריד את המינוף, בהתאם להערכת מידרוג לטווח של 68%-72%, בהתאם להיקף ולקצב תוכנית המימושים וכתלות גם בהיקף חלוקת הדיבידנדים בידי החברה. "להערכתנו מימושים בהיקף משמעותי עלולים להימשך פרק זמן ארוך מהצפוי ובחברה קיים סיכון של מינוף גבוה לאורך זמן", נכתב בהודעה על הורדת הדירוג.
עוד נכתב כי פעילות החברה בארה"ב, באירופה ובישראל, בתחום הנדל"ן המניב המסחרי במדינות בעלות דירוגי אשראי גבוהים, מאופיינת בסביבה כלכלית חזקה ויציבה לאורך זמן. העלאות הריבית בשנה האחרונה ברקע נתוני אינפלציה גבוהים הובילה לתנודתיות בשווקי ההון ולאי וודאות כלכלית אשר יוצרת לחצים על שוויים של נכסי נדל"ן בעת הזו ובטווח הבינוני. "סביבה זו מעיבה על תוכניות החברה למכירת נכסים בהיקף נרחב. סביבת הפעילות מושפעת לשלילה מפעילות החברה בברזיל אשר מאופיינת בתנאים מאקרו כלכליים חלשים. להערכת מידרוג, הפעילות בברזיל חושפת את החברה לשחיקת הונה העצמי כתוצאה מהתנודתיות בשער הריאל הברזילאי", נכתב בהחלטה.
עם זאת נמסר כי גמישותה הפיננסית של החברה בולטת לטובה לרמת הדירוג והיא מחזיקה נכון לסוף ספטמבר 2022, ביחד עם חברות בנות בבעלות מלאה, נכסים פנויים משעבוד בסך של כ-9.4 מיליארד שקל, המהווים כ-36% מסך מאזן סולו מורחב. מידרוג מעריכה כי שיעור הנכסים הפנויים משעבוד צפוי לקטון עם התקדמות המימוש בנכסים ונטילת חוב מובטח בנכסים. גמישות זו מפצה במידת מה על היחלשות בנגישות החברה למחזר חוב סחיר בלתי מובטח בשוק ההון הישראלי, לאור המרווחים הגבוהים.
"נזילות החברה נשענת על יתרות נזילות ומסגרות אשראי בהיקף משמעותי. ליום 30.09.2022 לחברה (סולו מורחב) יתרות מזומן, פקדונות ותיק ני"ע בסך כ-1.4 מיליארד שקל וכן מסגרות אשראי לא מנוצלות בסך כ-1.0 מיליארד שקל. בתרחיש הבסיס של מידרוג, המניח בין היתר, מימוש נכסים בהיקף מתון יחסית, וללא מיחזור התחייבויות, יתרות הנזילות של החברה צפויות להישחק באופן שיחס המקורות הנזילים (כולל מסגרות אשראי חתומות ובלתי מנוצלות) לפירעונות חוב לא בכיר שנתיים קדימה צפוי להישחק לרמה של 80%-90% בהשוואה לכ-110% ליום 30.09.2022 כתלות גם בהיקף חלוקת הדיבידנדים", לשון ההחלטה.

תאריך:  25/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירוג האג"ח של ג'י סיטי ירד ל-A3-il
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
יואב יצחק
   אלפרד אקירוב, 81, מנסה לנצל שתי הזדמנויות עסקיות כדי להבטיח את עתיד משפחתו ובמיוחד את מעמדו של בנו ג'ורג'י
   הראשונה - לתקוע יתד בענף הביטוח, בדרך של רכישת גרעין שליטה בכלל ביטוח וזאת לצד אחזקותיו בקבוצת אל-רוב נדל"ן שבשליטתו
   השנייה - לרכוש את חבילת מניות קבוצת אל-רוב המוחזקת בידי ישראל קנדה וכך להשלים מהלך בדרך להפיכת קבוצת אל-רוב שמניותיה רשומות למסחר בבורסה, לחברה פרטית
   בעתיד הקרוב מאוד נראה אם החמיץ
איציק וולף
מחיר הברנט עלה ב-73 סנט (0.9%) והגיע ל-81.71 דולר לחבית. מחיר נפט גולמי מערב טקסס עלה ב-91 סנט (1.2%) ועומד על 78.4 דולר לחבית
עידן יוסף
פרטנר רוכשת מבזק זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים תמורת 574 מיליון שקל    ההסכם כולל אפשרות להגדלת כמות הקווים בעד 48 אלף קווים נוספים, לשידרוג קצבים
איציק וולף
הסרט שאמור להיות אחד מעוגני ההכנסה של דיסני בעונת החגים הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 135 מיליון דולר, פחות מן הרף התחתון של הציפיות    מניית החברה ירדה ב-4.37% ומשלימה ירידה של 41.28% בשנה אחת
איציק וולף
הודיעה על הרחבת התוכנית למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה להיקף של 5.3 מיליארד שקלים    הנכסים שנוספו - באירופה ובישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il