יו"ר
יהדות התורה, השר
יצחק גולדקנופ, דורש לבטל את הסכמי העבודה של הממשלות הקודמות, כך שלא תתאפשר בשבת עבודה במסילות הרכבת, שלא לצורכי פיקוח נפש.
מאז משבר הרכבת בשבת, לפני שנים אחדות, נמשכות עבודות הרכבת כרגיל, אך בניגוד לעבר לא ניתן להן פרסום, והן נמשכו גם בזמן שהמפלגות החרדיות היו בממשלה.
גולדקנופ שוחח בשבוע שעבר עם שרת התחבורה
מירי רגב, וביקש ממנה כי תיכנס בעובי הקורה לעצירת העבודות. בעבר, התנגד שר התחבורה לשעבר להיכנס בעובי הקורה בטענה כי משרד הכלכלה הוא המופקד עלמתן היתרי עבודה בשבת. זאת למרות שמזמין העבודה היה למעשה משרדו.
במכתב ששלח לשרה רגב, עם העתקים לשר הכלכלה
ניר ברקת, לסגן השרה
אורי מקלב, לראש הממשלה
בנימין נתניהו וליתר ראשי מפלגות הקואליציה, טען גולדקנופ כי מדובר בדבר המנוגד להסכמים הקואליציוניים. בהסכם מול מפלגתו נכתב כי נציג הרבנות הראשית יהיה חבר בוועדה שמחליטה האם לתת היתר.
אולם בזרוע העבודה במשרד הכלכלה לא קיימת כלל ועדה, ורק אדם אחד או שניים מחליטים בנושא."לא נוכל להשלים עם מצב זה", כתב גולדקנופ לרגב. "אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון". בניגוד לדבריו, היתר לעבודות בשבת יכול, על-פי חוק להינתן גם כאשר נגרם הפסד כלכלי מרובה למדינה, ובלבד שיתמלאו שורה של התניות שקובע החוק.
יו"ר
ישראל ביתנו, שמפלגתו הצביעה בעבר בעד חוק לצמצום עבודות הרכבת בשבת, צייץ בטוויטר: "שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון". לדברי ח"כ
אביגדור ליברמן, "הפסקת עבודות הרכבת בשבת זהו צעד מטורלל שישפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל ועל משפחות רבות במדינת ישראל שמתניידות בתחבורה ציבורית. מישהו בממשלה חייב להתפכח ולעצור את הטירוף הזה".
יו"ר העבודה, שרת התחבורה לשעבר
מרב מיכאלי, קוראת לרגב שלא להיכנע לדרישות ההזויות, כלשונה, של גולדקנופ. לדבריה, כשרת התחבורה החליטה דווקא להגביר את העבודות בשבת, מה שאיפשר לסיים חלק גדול מחשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והחזרת הרכבות לצפון. כתב News1 מציין כי לא ידוע על הנחיה שכזו מצד השרה, וב
רכבת ישראל מתנהלים לפי לוחות עבודה מתוכננים מראש חודשים ארוכים לפני ביצוע העבודות, ללא התערבות שרי התחבורה.