X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית
שמונה דיקנים למשפטים: הצעות לוין מאיימות על צביון המדינה
הדיקנים של הפקולטות החשובות ביותר מזהירים מפני ריכוז כל הסמכויות בידי הממשלה וצמצום "העצמאות הקריטית של מערכת השיפוט"

שמונה דיקנים בפקולטות למשפטים יוצאים בחריפות (8.1.23) נגד הרפורמה שמציע שר המשפטים, יריב לוין. הם מזהירים, כי מדובר בהצעות העלולות לרכז את כל הסמכויות בידי הממשלה ו"לדחוק הצידה את ערך השוויון, לפגוע אנושות בהגנה על מיעוטים ועל הפרט, ולצמצם קשות את העצמאות הקריטית של מערכת השיפוט".
החתומים על גילוי הדעת הם: פרופ' מיכל אלברשטין, בר-אילן; פרופ' ישי בלנק, תל אביב; פרופ' תומר ברודי, האוניברסיטה העברית; פרופ' ליאור זמר, אוניברסיטת רייכמן (לשעבר המרכז הבינתחומי); פרופ' טל ז'רסקי, חיפה; ד"ר רותי לבנשטיין-לזר, המכללה למינהל; פרופ' גילה סטופלר, המרכז האקדמי לעסקים ומשפט; וד"ר עידו עשת, מכללת ספיר. מדובר במוסדות האקדמיים החשובים ביותר והמובילים מבחינת ההצלחה במבחני הלשכה ואיוש משרות משפטיות בכירות במגזר הפרטי, בפרקליטות, במגזר הציבורי ובמערכת המשפט. לגילוי הדעת לא הצטרפו הדיקנים של הקריה האקדמית אונו, מכללת נתניה, שערי מדע ומשפט, המרכז האקדמי פרס ומכללת צפת.
הדיקנים טוענים, כי מדובר ב"איומים ממשיים על צביונה הדמוקרטי והמכיל של מדינת ישראל ועל עקרונות היסוד של שיטת המשפט שלה". זהו "שינוי קיצוני במבנה החוקתי של מדינת ישראל ובמערכת המשפט שלה. זאת, באופן שיסיר מעל הממשלה והכנסת מנגנונים חשובים של איזון, בקרה ובקורת, הנדרשים והמתקיימים בכל מדינה דמוקרטית הפועלת על-פי עקרונות של הפרדת הרשויות".
לדברי הדיקנים, זכותן וחובתן של כל כנסת וממשלה לקדם שינויי מדיניות, וניתן להבין את הרצון לצמצם את כוחם של גורמים משפטיים בהכרעות מדיניות. "אולם דמוקרטיה אין משמעה שקיימת זהות מלאה בין השלטון לבין העם בכל רגע נתון", וחובתו של השלטון לתת ביטוי למגוון החברתי. לדעתם, אין להסתפק בדיונים בוועדת החוקה של הכנסת, אלא "רב-שיח חוצה גבולות ומגזרים".
הדיקנים יוצאים גם נגד ההצעות לגופן, אשר לדבריהם "מבקשים להכפיף את מינוייהם (ואף חמור מכך, גם את קידומם ופיטוריהם) של כלל השופטים והשופטות במדינת ישראל לרוב העיתי בכנסת ובכך לשנות באבחה אחת את שיטת מינוי השופטים אשר שיקפה איזון חברתי מוסכם, ולהפוך את הרשות השופטת לכפופה כמעט לגמרי לקואליציה; לצמצם מאוד, עד כדי ביטול, את עילת חוסר הסבירות - שהיא עילה חשובה במשפט הציבורי המאפשרת להתאים את החוק למציאות משתנה והמגינה על הפרט ועל הציבור ממעשי מנהל שרירותיים.
"להתיימר לבטל, באמצעות 'פסקת התגברות' חזקה, את יכולתו של בית המשפט העליון לבקר את חקיקת הכנסת, גם אם זו פוגעת בערכים חברתיים ואנושיים בסיסיים ביותר כגון חרות, שוויון וכבוד האדם; ולפגוע קשות במקצועיות ועצמאות השירות הציבורי על כל דרגיו (לרבות בשידור הציבורי) - פגיעה הבאה לידי ביטוי גם בערוצים פסולים כגון 'רשימות שחורות' של אנשי ממשל ציבוריים, ובמינויים בלתי מקצועיים".

תאריך:  08/01/2023   |   עודכן:  08/01/2023
+לוין מבטיח "לשמוע את קולה של חיות"
20:23 08/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חדשות 12: לוין יציע להבטיח לקואליציה רוב מוחלט בוועדה לבחירת שופטים, כולל במינוי שופטי בית המשפט העליון

לוין. לא פורסמה תמונה מהפגישה
+השר לשעבר דניאל פרידמן: אין במערכת המשפט נכונות לשנות כלום
14:37 08/01/23  |  מירב ארד

הפרופ' דניאל פרידמן, לשעבר שר המשפטים, טוען אצל בראיון לגלי צה"ל:
"אין במערכת המשפט נכונות לשנות כלום, כל פעם שמישהו מציע רפורמה - יש קריאות אפוקליפטיות"

[צילום: פלאש 90]
+רפורמה יהודית-דמוקרטית בישראל
13:31 08/01/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הרפורמה החדשה של השר לוין אינה אמורה לדבריו להיות מהלך חד-פעמי אלא חלק מתהליך המסדיר את יסודות השלטון והמשילות בישראל. לדעתי יש לראות בה ראשיתו של תהליך הסדרה של האופי היהודי-דמוקרטי במדינת היהודים באמצעות חוקה, דבר שהמדינה נמנעה ממנו 75 שנים ללא הצדקה ממשית. לקראת 80 שנות עצמאות, מן הראוי שתהיה לישראל חוקה מאושרת במשאל-עם


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמונה דיקנים למשפטים: הצעות לוין מאיימות על צביון המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אינטרסנטים
סיני  |  8/01/23 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רפי לאופרט
הרפורמה החדשה של השר לוין אינה אמורה לדבריו להיות מהלך חד-פעמי אלא חלק מתהליך המסדיר את יסודות השלטון והמשילות בישראל. לדעתי יש לראות בה ראשיתו של תהליך הסדרה של האופי היהודי-דמוקרטי במדינת היהודים באמצעות חוקה, דבר שהמדינה נמנעה ממנו 75 שנים ללא הצדקה ממשית. לקראת 80 שנות עצמאות, מן הראוי שתהיה לישראל חוקה מאושרת במשאל-עם
רפי לאופרט
לא לדחיית הרפורמה כהצעתו של גנץ - תרגיל הונאה. כן! לתיקון ביניים עכשיו והתארגנות לאומית אפקטיבית להחלפת כל ההסדרים הארעיים בחוקה שלימה
עידן יוסף
נשיא העליון בדימוס כינה את הרפורמה החוקתית מחרוזת רעל ואמר כי "הדבר המקביל ביותר זה מהפכה של טנקים"    ברק: "זו תהיה דמוקרטיה טורקית. ישראל תהפוך לדמוקרטיה חלולה כמו בפולין והונגריה" לוין: "דרכו סותרת את הדמוקרטיה. לשיטתו, השופטים עדיפים על נבחרי העם"
רון בריימן
המהפכה המשפטית שהחלה לפני כ-30 שנה מצד הרשות השופטת היא שפגעה בדמוקרטיה    הרפורמה שמציע עתה שר המשפטים היא תגובה מאוחרת מאוד על חוסר האיזון המתמשך    בית המשפט העליון אינו בסכנה
איציק וולף
המשנה לשעבר לנשיאת העליון תוקף את רפורמת המשפט של השר לוין    "פסקת ההתגברות המוצעת - פוליטיקה של החלשה, שימוע לשופטים יהיה מופע מצויין אך דרך נוראית לבחירת שופטים, זו אנטי משילות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il