X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית תאגיד שידור
ארגון מחדש בתאגיד: רפורמת קרעי תהיה מדורגת
הרפורמה להפרטת השידור הציבורי תחל בחטיבת התוכן של כאן 11 שהפקות המקור שלה ייצאו למכרז והכנות להפרטת חטיבת החדשות אחר כך ייצאו למכרז הפקות רדיו כאשר כאן רשת ב' תופרט ערוץ 14 ורדיו גלי ישראל יוכלו לצאת נשכרות מהמהלך

שר התקשורת שלמה קרעי מתכנן ארגון-מחדש בתאגיד השידור הציבורי, אך השינוי לא ייעשה במכה אחת אלא בשלבים. על-פי התוכנית, שמפרסם בהרחבה העיתונאי קובי בורנשטיין מהשבועון החרדי "משפחה", יטופלו תחילה חטיבות התוכן של ערוץ כאן 11, אך לא חטיבת החדשות.
על-פי הדיווח, משרד התקשורת יקים ועדה שתחליט על גובה התקצוב לכל פרויקט. החטיבה תפרסם מכרזים שיהיו פתוחים לכלל ערוצי התקשורת בארץ. כך לדוגמה, אם הוועדה תחליט על תקצוב בסך 50 מיליון שקלים לשנה עבור הפקות מקור בתחום המסורת היהודית, ארבעת הערוצים הישראלים - כאן 11, קשת 12, רשת 13 ועכשיו 14 יוכלו לגשת ולהתמודד במכרז. הוועדה תבחן את ההצעות, ותחלק את התקציב לפי הצורך וההיצע בין הערוצים השונים.
הוועדה צפויה לתת במה להפקות בתחום המסורת היהודית, הציונות וארץ-ישראל, ולתקצב אותן בהיקפים גדולים בהרבה מבעבר. רוב התוכן שמשודר היום בתאגיד יכול להיות מופק גם על-ידי הערוצים המסחריים, ולדעת גורם במשרד התקשורת ששוחח עם כתב משפחה, אין סיבה שהמדינה תממן כל הפקה שהיא רק בגלל שהיא מעניינת. "נתקצב תכנים יהודיים, תכני מסורת, דברים שיעשו טוב גם להסברה ברחבי העולם", אמר.
השר שלמה קרעי [אבשלום ששוני, פלאש 90]

ומה באשר לחטיבת החדשות? יחלו הכנות לקראת הפרטתה. הרעיון מאחורי ההפרטה הוא שמדינה לא צריכה לשלוט בכלי תקשורת או צריכה להחזיק כלי תקשורת. אם חטיבת החדשות של כאן 11 כל כך טובה, אומרים בסביבת השר קרעי, אין להם ממה לחשוש. בעלי העניין העסקיים ישמחו לרכוש את הערוץ ולהעסיק את עובדיו.
שני השלבים הראשונים, ולכל הפחות הראשון צפויים להתחיל עוד לפני חוק ההסדרים ואישור התקציב. בכירים במשרד מודים כי מלבד הפחתת השפעתו של ערוץ השידור הציבורי, קיימת כוונה לחזק את ערוץ 14 שיוכל להציע הפקות מקור בנושאים ערכיים.

אולפן כאן רשת ב' בתל אביב

השלב השלישי בארגון-מחדש, שעליו יכריז קרעי בהמשך, כולל את חטיבת הרדיו של קול ישראל. כאן רשת ב' תופרט, אך יתר התחנות - כאן גימ"ל, כאן מורשת, כאן תרבות, כאן קול המוזיקה, כאן רק"ע ומכאן (בערבית) יישארו בשלב הראשון בידי המדינה, אולם בשלב מאוחר יותר ייפתחו מכרזים להפעלת התחנות על-ידי תחנות הרדיו הוותיקות באמצעות מכרזים, כפי שקורה בערוץ כנסת.
גם כאן מבטיחים בסביבתו של השר קרעי לתת דגש מיוחד לשידורי מורשת ויהדות, ולתקצב בהתאם תכנים מהסוגה זו. בין יתר התחנות שיורשו להתמודד תהיה תחנת הרדיו גלי ישראל המזוהה עם הימין.

גלי צה"ל. המלצה לסגור [תומר נויברג/פלאש 90]

בראיון למעריב, אמר השר קרעי כי ימליץ לסגור את גלי צה"ל: "אכנס למגעים עם שר הביטחון יואב גלנט. אין מקום לתחנת רדיו צבאית במדינה דמוקרטית על חשבון הציבור. יש מודלים מסחריים אחרים שגלי צה"ל יכולה לעמוד בהם".
עוד אמר: "המטרה שלי כשר תקשורת היא לפתוח לתחרות ולהסיר חסמים. שפיכת מאות מיליונים מיותרים על תאגיד השידור להפקות מקור - זה מיותר. אני לא סותם פיות. אני רוצה לפתוח פיות. בתקשורת מהדהדים את השקר שאני סותם פיות וחושבים שהשקר יהפוך לאמת".
קרעי הסביר כי "בחזון שלי לא צריך להיות שידור ציבורי שלא הוכיח ערך מוסף. בשלב הראשון של הרפורמה המתוכנננת היא שינוי התקציבים של הפקות מקור. אני רוצה לפזר את התקציב בעיקר בפריפריה. אין מקום לשידור ציבורי על חשבון תקציב המדינה".
בכוונתו גם להפסיק את פעילות גופי האסדרה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולווין, אותם כינה "אנכרוניסטים", ולהקים במקומם גוף או יחידת סמך אחרים, שיפקחו על תכנים שאסור לשדר.

תאריך:  19/01/2023   |   עודכן:  19/01/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ארגון מחדש בתאגיד: רפורמת קרעי תהיה מדורגת
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
אכן
ינאי  |  19/01/23 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותשידור ציבורי
עידן יוסף
שני גיוסים חדשים למחלקת החדשות של גלי צה״ל: שירן מיארה בלאו תמונה לסגנית מנהל מחלקת החדשות    ישראל פישר יצטרף למחלקה ככתב כלכלי
עידן יוסף
שחר להב רז מצטרף לתאגיד השידור וישמש כממונה שיקדם את סוגיית המדידה האחודה של הטלוויזיה והדיגיטל    המדידה תכלול גם את הצפיות ביישומון
עידן יוסף
במכתב לעובדי תאגיד כאן עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל כתב כי התאגיד יפעל להכשרה ולקליטה של עובדים המיוצגים בחסר בשידוריו    צהיר שימשיך להעצים את חטיבת החדשות ואנשיה, כארגון עצמאי, חופשי ופורץ דרך    "הייתי מבקש להעמיד את תאגיד השידור הישראלי בשורה אחת בין תאגידי השידור הציבורי המשמעותיים בעולם"
עידן יוסף
במשך שלושה עשורים הייתה קריינית חדשות ושדרנית בקול ישראל    בדברי פרידה כתבה: "חייתי איתכם וביניכם עם אהבה עצומה, יצריות רבה והתרסה מתמדת"    עוברת תהליך שנקרא סדציה פליאטיבית, ונמצאת בשעותיה האחרונות
עידן יוסף
במשך למעלה מ-40 שנה שימש נציב הקבילות הנבחר של תאגיד השידור במגוון רחב של תפקידים בתחום התוכן, האסדרה והקשר עם הציבור בתקשורת    בנוסף, הוא מרצה במכללה ומומחה בתחום האתיקה העיתונאית    יחליף את אורלי ממן שבנתה את מערך הקבילות בתאגיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il