X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משפרי הדיור ורוכשי דירה ראשונה הובילו את הירידות [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
עסקות הנדל"ן בשפל הנמוך מאז 2008
נתוני הנדל"ן לחודש דצמבר שמפרסם משרד האוצר מעידים על המשך והעמקת התקררות שוק הדירות ירידה של 38% ברכישות דירות יד שנייה וצניחה של 48% ברכישת משפרי דיור בין הסיבות העיקריות: הריבית שעלתה בשיעור ניכר

בחודש דצמבר נמשכה הירידה החדה במספר העסקות, כאשר אלו הסתכמו ב-7,132 - כולל דירות בסבסוד ממשלתי. בהשוואה לדצמבר 2021 מדובר בירידה של 39%. כך עולה מסקירת הנדל"ן שפרסם (יום ג', 14.2.23) משרד האוצר. מדובר ברמה הנמוכה ביותר במספר העסקות בחודשי דצמבר מאז שנת 2008, אשר עמד בצל פרוץ המשבר הפיננסי העולמי.
בניכוי הרכישות במסגרת "מחיר למשתכן" עמד מספר העסקות בשוק החופשי על 6,708 - ירידה של 35% בהשוואה לדצמבר 2021, וירידה של 7% בהשוואה לחודש הקודם.
עוד נמסר כי לראשונה מאז החל לרדת מספר העסקות באפריל 2022, מי שהובילו את הירידה בעסקות היו רוכשים משפרי הדיור ורוכשי דירה ראשונה. עד לחודש נובמבר האחרון היו אלו המשקיעים שרשמו את שיעורי הירידה החדים ביותר.
רכישות המשקיעים בחודש דצמבר הסתכמו ב-1,184 דירות, ירידה מתונה של 3% בהשוואה לדצמבר 2021. זאת לאחר שיעורי ירידה חדים מאז אותו חודש דצמבר 2021, החודש הראשון לאחר העלאת מס הרכישה על דירות הנרכשות להשקעה. עם זאת זהו חודש דצמבר בעל הנתונים הנמוכים ביותר של רכישות המשקיעים בהשוואה לחודשי דצמבר בעשרים השנים האחרונות. מכירות המשקיעים בחודש דצמבר עמדו על 1,600 דירות, ירידה חדה של 27% בהשוואה לדצמבר 2021.
סך העסקות בדירות יד שנייה בחודש דצמבר עמד על 4,439 - ירידה חדה בשיעור של 38% בהשוואה לדצמבר 2021, וירידה של %9 בהשוואה לחודש הקודם. זוהי גם הרמה הנמוכה ביותר במספר העסקות בדירות יד שנייה בחודשי דצמבר בעשרים השנים האחרונות לפחות. הירידה בעסקות אלו בולטת במיוחד באזורי ת"א והמרכז, כאשר בשלושת החודשים האחרונים סך עסקות יד שנייה באזורים אלו משתווה לזה שנרשם באזור באר שבע לבדו. זאת, לעומת פער חודשי משמעותי של מאות דירות לטובת אזורי ת"א והמרכז בשנים 2002 עד 2021.
מן האוצר נמסר כי ייתכן שרמות המחירים הגבוהות אליהם הגיעו מחירי הדירות באזורי הביקוש במרכז הארץ. זאת, בפרט כאשר במקביל החלה עליית הריבית, הם בין הגורמים המסבירים ממצאים אלו.
רכישות הזוגות הצעירים בחודש דצמבר הסתכמו ב-3,556 דירות כולל דירות "מחיר למשתכן" - ירידה של 41% בהשוואה לדצמבר 2021 שהוא שיעור הירידה החד ביותר ברכישות סגמנט זה מאז החלה הירידה במספר העסקות בחודש אפריל 2022.
בניכוי רכישות "מחיר למשתכן" הסתכמו רכישות אלו בשוק החופשי ב-3,142 דירות, ירידה של 30% בהשוואה לדצמבר 2021. אזור המרכז ממשיך לבלוט בירידות חדות ברכישות אלו, מעבר לשיעור הירידה הארצי. מנגד, בולטים מספר ערי פריפריה בגידול ברכישות הזוגות הצעירים.
רכישות משפרי הדיור בחודש דצמבר הסתכמו ב-2,382 דירות, ירידה חדה של 48% בהשוואה לדצמבר 2021. זהו שיעור הירידה החד ביותר בקרב הסגמנטים בשוק.

תאריך:  14/02/2023   |   עודכן:  14/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרווח הנקי השנתי עמד על 96.8 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 138.3 מיליון שקל שנרשם בשנת 2021
איתמר לוין
נהור של דן והשקמה של רמי לוי טוענים שהבנייה במתחם שלהם - שלא היה קשור לפרשת הפלילית - עוכבה בידי מוסדות התכנון, העירייה ומשרד המשפטים במשך שמונה שנים
איתמר לוין
מדווחת על חובות של 948 מיליון שקל ונכסים ב-844 מיליון שקל - רובם נדל"ן    מפעילה בתי חולים ובתי אבות, מעניקה סיעוד ביתי ומעסיקה 6,100 עובדים
עידן יוסף
יו"ר ועדת העבודה: יש צורך בתוספת של פסיכיאטרים מורשים וובהקלת ביורוקרטיה כדי להקל על התהליך    החסמים העיקריים לשיקום הם חוסר מידע, חוסר מענה טיפולי ומחסור בכוח אדם
איציק וולף
ח"כ דוד אמסלם, הצפוי להתמנות לשר במשרד המשפטים, תקף את המפגינים וטען שראה שרבים מהם עונדים שעוני רולקס ונוסעים במכוניות מרצדס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il