X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טל. "ביטוי נפלא לדמוקרטיה" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כ אוהד טל: בלית ברירה - הרפורמה תעבור ללא קונצנזוס
ח"כים מיש עתיד: "מה ימנע מהממשלה לחוקק חוק שמי שפוקד את בית הכנסת לא יצטרך לשלם מיסים?"; "לא ירחק היום בו ראש ממשלה ימנה כאן את ילדיו לשרים" ח"כ דן אילוז: "יש אדם אחד שמונע הסכמה רחבה וזה יאיר לפיד"

ח"כ אוהד טל, יו"ר הוועדה למיזמים ציבוריים, התייחס לרפורמה הצפויה במערכת המשפט וכיצד היא עשויה להשפיע על עבודת הכנסת, ואמר כי אם לא תהיה ברירה אחרת, הרפורמה תעבור ללא קונצנזוס.
בדיון שקיימה (22.2.23) הוועדה בנושא, ציין טל כי ישנם אנשי ציבור המוחים נגד הרפורמה, אך הזכיר לכולם כי הממשלה נבחרה ליישם את השינוי. הוא הדגיש את הצורך באחריות ובתקשורת, וקבע כי יש להעביר את החקיקה בהסכמה רחבה. טל התייחס גם למחאות האחרונות והסביר כי בחר לעזוב את הכנסת ולהיפגש עם המפגינים ביום שני. לדבריו, נפגש עם ישראלים פטריוטים שאוהבים את ארצם והביעו את דאגותיהם, שבהן הוא ראה ביטוי נפלא לדמוקרטיה. טל עשה הבחנה ברורה בין מפגינים אלו לבין מובילי המחאה, שחלקם, לדעתו, התבטאו בצורה מזעזעת, ביניהם ראשי ממשלה לשעבר וראש עירייה.
במהלך הדיון מסר מנהל אגף מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד הידי נגב, מסר הצהרה: "אנחנו נמצאים בהצגה. מה שנאמר בוועדה הזאת לא חשוב, כי כולם מקבלים הוראות מהממשלה כולל יו"ר הוועדה". טל הגיב: "אם אתה סבור שזאת הצגה, אין טעם שתמשיך בדבריך".
ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד), מיוזמי הדיון, העלתה חשש מהיעדר איזונים ובלמים ברפורמה וכיצד היא עלולה להביא לכך שהממשלה תחוקק חוקים מפלים - "מה ימנע מהממשלה לחוקק חוק שמי שפוקד את בית הכנסת לא יצטרך לשלם מיסים?", שאלה. היא גם תהתה כיצד תאזן הרפורמה בין הכוח למשול לכוח להשחית.
ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), יוזם נוסף של הדיון, הזהיר כי הרפורמה עלולה להביא למצב שבו ראש הממשלה ימנה את ילדיו לשרים, ועלול למנוע ממפלגות מסוימות להתמודד לכנסת. הוא טען כי יש צורך בקונצנזוס רחב כדי למנוע הנצחה של שלטון הימין לנצח ולהבטיח שמיזמים חברתיים יועילו לכולם.
ח"כ דן אילוז (ליכוד) האשים את המתנגדים לרפורמה בפחד מעם ישראל ובאמונה במיעוט קטן שנבחר במועדון סגור. הוא הטיל את האשמה על יאיר לפיד במניעת קונצנזוס רחב.

שלומי פרץ, מנהל הפעילות בתנועה למשילות ולדמוקרטיה, התבטא בעד הרפורמה וקבע כי היא תחזיר את סמכות המילה האחרונה לכנסת ותדאג שנבחרי ציבור יובילו את הדיון.
שי גליק, מנכ"ל בצלמו, הביע הערכה לשופטים אך הזהיר כי נגרם נזק לאזרח הפשוט כאשר שופטים שולטים בנבחרי ציבור, כפי שהיה במקרה של הגישה למערת המכפלה.

תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  26/02/2023
+מי משלם את המיליונים על המחאה נגד הרפורמה
10:58 24/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישראל היום: אנשי עסקים בהם אילן שילה, אורני פטרושקה, יוסי קוצ'יק, קובי ריכטר ואיל וולדמן תומכים בהפגנות אך הסכומים שתרמו עדיין לא ידועים. על-פי ההערכות, גם גורמים בינלאומיים מעורבים, אך המדינה אינה דורשת תיעוד, כך שמידת מעורבותם אינה ברורה. הקרן החדשה וארגונים אחרים השקיעו גם כן כספים בהפגנות

מארגני המחאה במסיבת עיתונאים בת"א [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ההפיכה המשטרית היא רק ההתחלה
09:48 24/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מי שרוצה לדעת כיצד תיראה המדינה אחרי ההפיכה המשטרית - שיתבונן מה עושות הממשלה והקואליציה כבר כעת, כאשר עדיין יש עליהן מגבלות, ויכפיל עשרות מונים

לא רואים אף אחד ממטר [צילום: עמית שאבי, פול]
+הקרב הוא על הנרטיב
09:08 24/02/23  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה

גנץ מתחזק על חשבון לפיד, הציונות הדתית מפצלת את 14 המנדטים שלה באופן מפתיע, אך אין שינוי בכוחם של הגושים

בל"ד ומרצ לא עוברות
+ברק: אין לנו חוזה עם דיקטטור בתחפושת
20:40 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - ישראל תהפוך לדיקטטורה בתוך שישה שבועות  ▪  "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב אלא חובתו"

ברק. הממשלה מתקפלת או נופלת מול 3.5% אזרחים עיקשים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ברקת: בהיי-טק אומרים שהכלכלה תתרסק
20:13 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הכלכלה הביע בישיבת הממשלה העוסקת בתקציב המדינה חשש מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת המשפט  ▪  "נפגש עם אנשי היי-טק והם מודאגים מאוד  ▪  הכלכלנית הראשית: זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג, סכנה משמעותית

ברקת, סמוטריץ' ונתניהו. "תקציב מהודק" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"כל עוד החקיקה נמשכת - אין הידברות"
19:12 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים לשעבר הצהיר כי הוא מעוניין בהידברות וכי הוא סבור שהאקטיביזם השיפוטי גם אחראי למצב שבו ישראל נמצאת, אך הדגיש שכל עוד  ▪  "זאת רמיה וניסיון לפגוע באופוזיציה ובהתנגדות הציבור למהלכי הממשלה"

סער. "אנחנו בדרך למדינה שונה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סולם יעקב (פרנקל)
18:43 23/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

"הנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות, לא באשמת האינפלציה העולמית, לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין"

פרנקל. נסער [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אוהד טל: בלית ברירה - הרפורמה תעבור ללא קונצנזוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדיקטטורה המשפטית סכנה גדולה
שאול  |  24/02/23 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר טוען כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - ישראל תהפוך לדיקטטורה בתוך שישה שבועות    "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב אלא חובתו"
איציק וולף
שר הכלכלה הביע בישיבת הממשלה העוסקת בתקציב המדינה חשש מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת המשפט    "נפגש עם אנשי היי-טק והם מודאגים מאוד    הכלכלנית הראשית: זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג, סכנה משמעותית
איציק וולף
שר המשפטים לשעבר הצהיר כי הוא מעוניין בהידברות וכי הוא סבור שהאקטיביזם השיפוטי גם אחראי למצב שבו ישראל נמצאת, אך הדגיש שכל עוד    "זאת רמיה וניסיון לפגוע באופוזיציה ובהתנגדות הציבור למהלכי הממשלה"
דן מרגלית
"הנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות, לא באשמת האינפלציה העולמית, לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין"
איציק וולף
שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il