הרב רבינוביץ העיד: "ניסיתי להתוות מדיניות בפני כל מי שעסקו במקום הזה ולהתמודד עם הרבה מאוד בעיות. ועדת החמישה היא לא הדבר האידיאלי, אבל עד היום לא יצרנו חלופה. למדינה אין פתרון". ינאי: "קיבלנו הודעה שמשרד המשפטים החליט לחדש את תהליך ההפקעה [של אתר מירון]". הרב רבינוביץ: "עד דקה זו לא יצא מכתב של השרים. כדי לבצע את ההפקעה צריך ליצור חלופה לוועדת החמישה, ולמדינה עדיין אין פתרון".
הרב רבינוביץ הוסיף: "הטיפול הראשון שלנו הוא הרחקת סכנה; לא הייתה פינה במבנה הציון שלא הייתה בה סכנה. הכל מורכב, הרבה מתנגדים, מעלילים עלי עלילות הזויות. הושלמו כמעט כל הסעיפים כדי להרחיק את הסכנות". לדברי הרב רבינוביץ, "התנגדתי לכל מעורבות של הוועדה בהילולה, זה היה התנאי שלי לחזור אליה. זה גדול עליה וניסו להכשיל אותה".
ינאי שאל את הרב רבינוביץ מדוע לא מימש את סמכותו, למשל כבעל קול כפול בוועדת החמישה, כדי להתמודד עם "כל הדברים הבלתי-אפשריים" והמכשולים שהוצבו בפניו במתכוון. הרב רבינוביץ השיב, כי לא הייתה תועלת אם היה נותר לבדו מול יתר חברי הוועדה, ובמקרים רבים הצליח לשכנע שניים מהם לתמוך בעמדתו. ינאי תהה מדוע לא הציע הרב רבינוביץ לנהל את מירון כמו את הכותל המערבי שגם הוא באחריותו מטעם המדינה. הרב רבינוביץ השיב: "אלה שני עולמות בכיוון, באנשים שבהם לבקר ובהתמודדויות שיש בהם".
ינאי: "שורש הבעיה הוא קנאים למיניהם, שלא רוצים שהמדינה תדרוך שם, כי מבחינתם זה קו אדום. חשבת שתוכל לשכנע אותם והמדינה תוכל לעשות סדר במקום?". הרב רבינוביץ השיב בחיוב, אכן יש יותר שיתוף הפעולה, אך אז קמות קבוצות קיצוניות יותר".
בא-כוחו של הרב רבינוביץ, עו"ד
איל רוזובסקי, אמר: "ספק אם מישהו אחר היה מצליח לעשות יותר בוועדת החמישה. הוועדה מורכבת מאנשים שהם בניגוד עניינים, כי ארבעת חבריה האחרים מייצגים את ההקדשות ורק הרב רבינוביץ הוא נציג המדינה. לוועדה אין כלים משפטיים ומעשיים.
"את האתר הזה צריכה לנהל המדינה. מסיבות שונות, המדינה לא התמודדה עם האתגר של הפקעת האתר ולקיחת ניהולו. במקום זה בא פתרון נכה בדמות ועדת החמישה, שאפילו לא יכולה לפתוח חשבון בנק; היא פועלת דרך החשבונות של חבריה. הרב רבינוביץ פעל כמיטב יכולתו בתוך המציאות הזאת. בית המשפט המחוזי קבע שהיא לא הייתה מוסמכת לפנות פולש, כי היא לא הבעלים.
"הרב רבינוביץ פעל תמיד בתיאום מלא עם משרדי המשפטים והדתות. הוא גייס אנשי מקצוע לאתר, גייס תקציבים, היה אחראי לביצוע שינויים פיזיים באתר, ניהל אותו בימי חול באמצעות מנכ"ל, היה בקשר יום-יומי עם נציגי משרדי המשפטים והדתות. הוא עשה את המקסימום שאפשר היה לצפות. גם אם תוטל אחריות על ועדת החמישה, אי-אפשר להטיל את זה רק על היו"ר, משום שזה יוצר חשש לאכיפה בררנית. אם צריך לזהות אותו עם ועדת החמישה, זה עם מעשיה הטובים".