X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו: "נגיע למצב שמגיל 0 עד 6 החינוך יהיה חינם"
נתניהו הכריז: סבסוד חינוך - רק להורים עובדים
ראש הממשלה הציג את פרטי המתווה: מינואר 2024 - מענק של 940 שקלים בנקודות מס עבור כל ילד מגיל לידה עד גיל 3 הורים שילדיהם במעונות היום המפוקחים יקבלו סבסוד כמעט מלא מעונות יום נוספים יוקמו פורום מסגרות החינוך לגיל הרך: "תוכנית הממשלה תביא לקריסת מערך המעונות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש הציגו במסיבת עיתונאים (יום א', 30.4.23) את תוכניתם לחינוך חינם לגיל הרך עד גיל שלוש. התוכנית כוללת מענק בסך 940 שקל לחודש למשך שלוש שנים לכל זוג הורים עובדים שיש לו ילד מלידה עד גיל 3 במעונות הלא-מפוקחים. מספטמבר 2023 תגדיל המדינה גם את סבסוד שכר הלימוד לילדים במעונות המסובסדים מ-1,100 שקל בחודש ל-1,700 שקל. יתרת שכר הלימוד, העומדת על כ-1,000 שקל בחודש, תכוסה במענק מס הכנסה שלילי להורים שילדיהם לומדים במסגרות אלו ואינם משתכרים שכר המגיע לסף המס.
ראש הממשלה ציין כי לתוכנית שלוש מטרות עיקריות. הראשונה היא להפחית את יוקר המחיה ולהקל על הנטל הכלכלי על חינוך של ההורים העובדים. השנייה היא העלאת רמת הפדגוגיה בגני הילדים באמצעות שדרוג מערכת החינוך במעונות. השלישית היא הרחבת המערכת על-ידי בניית גנים רבים נוספים, המאפשרים מסגרות מפוקחות לכל משפחה עובדת שרוצה לשלוח את ילדיה לגנים מפוקחים.

"בשלב הראשון נשקיע יותר משני מיליארד שקל לבניית יותר מעונות יום מפוקחים", אמר נתניהו. "המטרה שלנו בתוכנית החומש היא להגדיל באופן דרמטי את מספר הצהרונים כך שלכל זוג הורים עובדים שיבקשו יהיה מקום במעון מפוקח. נגיע למצב שבו החינוך יהיה חינם עד גיל 6".
שר האוצר סמוטריץ' הוסיף כי ההבטחה שההורים יקבלו שתי נקודות זיכוי בשל יוקר המחיה היא היסטורית וכי הממשלה עושה הכל כדי לסייע להורים לחסוך כסף במעונות. שר החינוך קיש מסר כי המשרד משקיע 10 שעות במערכת הפדגוגית ויעלה את שכר המטפלות. הוא גם הנחה להקל שגני ילדים פרטיים יהפכו למעונות מפוקחים.
בעוד שהסבסוד בחינוך יכול לגרום לדברים חיוביים, יש עדיין לא מעט בעיות שצריך לפתור. ההוצאה הציבורית בישראל על מתקני טיפול בילדים נמוכה בהשוואה למדינות האיחוד האירופי, עם כ-18% בלבד לעומת כ-71% בהתאמה. תחום החינוך לגיל הרך והצהרונים הפרטיים מוזנח ומופקר כבר שנים, עם מחסור בכוח אדם ובתקציבים. מתוך 548,200 הפעוטות בישראל עד גיל 3, כ-35% שוהים במסגרות פרטיות (כ-190,800 פעוטות) ו-27% מהפעוטות שוהים במסגרות מפוקחות בסבסוד המדינה (רק 160,000 פעוטות). מנגד, 38% מהפעוטות נשארים בבית (כ-210,000, שהוריהם בחופשת לידה או עם מטפלת).
בממשלה משוכנעים שתוכניתם תביא לשינוי בחיי ההורים העובדים וילדיהם הקטנים. השלב הראשון של התוכנית יחל בינואר 2024, והממשלה מחויבת להרחיב את התוכנית בחמש השנים הקרובות כדי להפוך את החינוך ללא תשלום עד גיל 6.
פורום מסגרות החינוך לגיל הרך הגיב לחשיפת התוכנית: "שכר המטפלות נשחק ואין בתוכנית הממשלה כל מענה לכך. נקודות זיכוי זהו דבר מבורך אך בלי מטפלות אין מעונות! אין לנו כוח אדם בכדי להפעיל את המעונות. תוכנית הממשלה כפי שהוצגה תביא לקריסת מערך המעונות לגיל הרך. התנהלות חד-צדדית וחסרת אחריות מצד משרדי הממשלה, פוגעת באופן ישיר בהורים, במטפלות-מחנכות ובמעונות היום".
עוד נמסר מטעם הפורום: "לאחר למעלה משנה בה האוצר משך ודחה את המלצות ועדת המחירים, החליטו במשרד האוצר להעביר רק חלק זעום מהחלטות ועדת המחירים ולהמשיך ולשחוק את שכר המטפלות-מחנכות בגיל הרך. נותרנו ללא מענה לשנת הלימודים הנוכחית ומעונות היום המפוקחים על סף קריסה. בעוד שכר הסייעות יעלה - שכר המטפלות יישחק. על כן, לא יתאפשר לשמר את כוח האדם של המטפלות ובכך יגדע הרצף החינוכי החשוב כל כך לפעוטות. במצב הנוכחי לא תהייה לנו ברירה אלא לפתוח במאבק".

תאריך:  30/04/2023   |   עודכן:  30/04/2023
+"אם ביידן לא יזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב - אזמין אותו לקונגרס"
20:57 30/04/23  |  עידן יוסף

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י מגיב על סירובו של ביידן להזמין את רה"מ נתניהו לבית הלבן. בראיון לישראל היום שיפורסם מחר, אמר: "אם ביידן לא יזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב - אזמין אותו לקונגרס".

+לשכת רה"מ: ההחלטה להסיר אבטחה מברק, אשכנזי ויעלון היא של הממשלה הקודמת
20:06 30/04/23  |  עידן יוסף

בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי ההחלטה על הסרת האבטחה מאהוד ברק, גבי אשכנזי ומשה יעלון, התקבלה על-ידי הממשלה הקודמת באמצעות הוועדה בראשות יורם טורבוביץ׳.

+בן-גביר תובע מנתניהו: הציונות כערך מנחה - בישיבת הממשלה הקרובה
19:29 30/04/23  |  עידן יוסף

מוקד נוסף של מתיחות בקואליציה - השר בן-גביר דורש מנתניהו להעלות בישיבת הממשלה הקרובה את ההצעה הקובעת כי הציונות, כפי שהיא מתבטאת בחוק הלאום, תהיה הערך המנחה בפעולות הממשלה. בקואליציה לא מתלהבים וחוששים ממוקד חדש של מתיחות. גורמים בעוצמה יהודית מזהירים: ״אם זה לא יעלה, נתניהו יהיה בבעיה מולנו״ (חדשות 12).

+שגריר גרמניה נכח בטקס זיכרון אלטרנטיבי; והשר אקוניס ביטל פגישה עימו
19:06 30/04/23  |  עידן יוסף

שר המדע, אופיר אקוניס, הודיע לשגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, על ביטול פגישה שתוכננה ביניהם, משום שהשתתף בטקס "יום הזיכרון האלטרנטיבי" שנערך בתל אביב בהשתתפות משפחות פלשתיניות (ישראל היום).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  האיחוד האירופי / Europian Union  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יוקר המחיה  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו הכריז: סבסוד חינוך - רק להורים עובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
בתום ישיבת הממשלה נפגש עימו ראש הממשלה נתניהו ואיחל לו הצלחה בתפקיד    פלוס הוא פרופסור במחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל שבשומרון
עמנואל בן-סבו
ראוי היה שממשלת ישראל תבחן את המשך התהליך שהחל בו סגן השר בתוארו דאז יואב סגלוביץ, תהליך שניצניו החלו לתת אותותיהם, כמו ירידה למחתרת ובריחה לחו"ל של משפחות פשע
איציק וולף
בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה נגד השבתת הלימודים ליום אחד בכיתות י' וי"א שתוכננה למחר
עידן יוסף
על-פי תוכנית השר בן-גביר וח"כ צביקה פוגל תתקיים הערכת מסוכנות טרם הצמדת אזיק אלקטרוני    עוד בתוכנית: אמצעי מעקב גם לנשים, הקמת יחידת ניטור, החמרת הענישה למפרי צו הרחקה וועונש מאסר חובה לתוקפי נשים
איציק וולף
שימש בשלושת החודשים האחרונים כממלא-מקום הממונה על השכר, לאחר שכיהן כמשנה לממונה    המינוי תלוי באישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, ובאישור הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il