X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלום הקרב איציק סעידיאן. "בואו נדאג לכולם" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
דיון סוער בעניין התגמולים לנכי צה"ל
איציק סעידיאן בכנסת: "מבין שיצאתי להילחם על החברים שלי"
ועדת העבודה והרווחה החלה לדון הצע"ח לעיגון זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור יו"ר ארגון נכי צה"ל ביקש מהוועדה להוסיף להצעת חוק בנושא דיור ורכב התייחסות לצרכיהם של פגועי פוסט טראומה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החלה לדון הבוקר (יום א', 4.6.23) בהצעת חוק ממשלתית שתעגן בחוק את זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור, שניתנות כיום מכוח ההוראות הפנימיות של משרד הביטחון. בדיון לקחו חלק מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר וראש אגף השיקום במשרד הביטחון לימור לוריא, יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן, איציק סעידיאן וכן נציגים שונים המייצגים את נפגעי צה"ל.
בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר: "אני רוצה שלא יהיה נכה צה"ל אחד שירגיש שלא ניתן לו הגיבוי המלא כדי שיוכל לתפקד ולהגיע למקסימום שהוא יכול. את הישיבה האחרונה של כנס החורף הקדשנו להשלמת המהלך להיטיב עם נכי צהל ואני מקווה שגם עכשיו נפעל יחד ללא קואליציה ואופוזיציה, למטרה הזו".
בראשית הדיון הציג מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר את הצעדים שקודמו במסגרת רפורמת נפש אחת המתמקדת בקידום חמישה תחומים: הכרה, ועדות רפואיות, מענה למתמודדים עם פוסט טראומה, ממשק עם צה"ל ושירות. לדברי זמיר בשנתיים האחרונות קודמו מעל 90 מהלכים במסגרת הרפורמה, בהם מסלול ירוק להכרה בפוסט טראומה, ביטול בדיקת נתוני רקע ללוחמים, הענקת סיוע משפטי בהליכי הכרה ועוד. בנוסף הודיע זמיר על הקמת ועדה לבחינת הקשר בין פוסט טראומה למחלות נלוות ואמר: "אנחנו רוצים לממש את תקציב "נפש אחת" עד לשקל האחרון וזקוקים להשלמת החקיקה כדי לתת מענים נוספים לנכי צה"ל, בהם למתמודדים עם פוסט טראומה. הקצנו 120 מיליון ש"ח להטבות נוספות לנכי צה"ל״.
במהלך דיון התרעמו נציגים של הלומי הקרב על כך שהצעת החוק שמקודמת עוסקת בתחומי רכב ודיור ואינה עוסקת במענים לנפגעי פוסט טראומה. עוד התעמתו הנציגים עם נציגי ארגון נכי צה"ל, בטענה שהארגון לא מייצג אותם ולא פועל להכרה בזכויותיהם.
אבי אבוטבול, אב ל-2 נכי צה"ל, התייחס בדיון לנתוני ההתאבדות העגומים בקרב מתמודדי פוסט טראומה:"מאז שאיציק סעידיאן ניסה להתאבד, למעלה מ-20 איש התאבדו, בכל חודש מתאבד הלום קרב".
רו"'ח נתי שקד, הלום קרב ונכה צה"ל דיבר על היחס של המדינה כלפי הלומי קרב: "חוסר הרצון הזה, במשך 75 שנה, לא לקרוא לילד בשמו - יוצר עיוות. זהבה גלאון התחננה בשנת 2000 בשביל שיגדירו מה זה הלם קרב, והתנגדו לזה! אמרו לה שאין דבר כזה הלם קרב! יש פוסט טראומה!".
מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') זמיר הבהיר בתגובה לדברים כי הצעת החוק שהובאה כעת לדיון בוועדה כוללת שני פרקים מתוך שישה, שיתנו מענה כולל לכלל צרכיהם של נכי צה"ל: "העסק היה תקוע 12 שנה ויותר בוויכוחים אינסופיים, אני מתכוון לדחוף את זה בכל הכוח ולהשלים את החקיקה. אנחנו כרגע על פרק הרכב והדיור ומקווים להשלים אותו בכנס הקרוב. אנחנו מניעים במקביל ארבעה פרקים נוספים למהלך כולל, שיתפרסם בעוד שבועיים".
יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן אמר בתגובה: "אני גדלתי עם אבא פוסט טראומתי. ומי שבגיל 19 עמדו מעליו 3 רופאים בחדר חשוך ואמרו לו, שבוע אחרי שסיים קורס קצינים, שמעכשיו הוא משותק מהחזה ומטה, אל תלמדו אותו מה זה טראומה". בהתייחס להצעת החוק אמר קליימן: "מטרת רפורמת נפש אחת היא להחזיר את הכבוד האבוד של פצועי צה"ל. הרפורמה היא אינה עסקת צד חשוכה בין משרד הביטחון לארגון נכי צה"ל, זו רפורמה שאושרה ותוקצבה והיא תולדה של תהליך ארוך ומורכב בו לקחו גורמים רבים בהם גורמי מקצוע בכירים וארגונים מהתחום". עוד ביקש קליימן מהוועדה להוסיף להצעת חוק בנושא דיור ורכב התייחסות לצרכיהם של פגועי פוסט טראומה.
איציק סעידיאן הלום קרב שהצית את עצמו בשנת 2021 מול משרדי אגף השיקום אמר: "את המעשה שלי קמתי ועשיתי מתוך כעס, היום אני מבין שיצאתי להילחם על החברים שלי, שלא יוצאים מהבית ומוכרים רק ב-20%, כמו שאני הייתי. אני הייתי צריך להיות מוכר ב-100% אחוז לפחות, כמו בחור שנקטעו לו 2 רגליים. אנחנו עושים היסטוריה ובשביל זה צריך להיות מאוחדים, להבין זה את זה, בואו נדאג לכולם. אני נתתי את החיים שלי, של המשפחה שלי, את החלומות שלי. אני לא גיבור, אני פשוט מבין שהנפש שלנו זה משהו שהוא הכי משמעותי בגוף".
רויטל, אשת הלום קרב: "נישאתי לנכה צה"ל, יום אחרי החתונה התפרצה לו הטראומה ואני וילדיי חווים את זה יום יום. אדם מתמודד על חיים ומוות כל יום ובמשרד הביטחון מדברים איתי על טפסים והכרה. הצלתי אותו יותר פעם אחת מאובדנות. בפעם האחרונה שהזמנתי משטרה שיעזרו לי הם אזקו אותו. בושה וחרפה. אני חיה בגיהינום והחוק הזה לא מקדם אף פוסט טראומטי. תעזרו לי, אני מדברת מדם לבי".
בסיכום הדיון ולאור העימותים אמר מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') איל זמיר: "כולנו אחים. גם אני לחמתי, נהרגו מולי חברים, נפצעו בגופם ובנפשם. אין פה אף אחד שהוא שקוף, נפעל למען כולכם. יש פה גם חיבור וגם שונות ולאור זה נפעל. כולנו יחד בסיפור הזה. נפעל להקמת אגף נפרד לנפגעי פוסט טראומה ונדאג גם למשפחות".

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
+סילמן תבחן האם קיימת אכיפה בררנית מול צופרי השבת
01:39 05/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אליהו ברוכי טוען להעדר שקיפות ולאכיפה בררנית של תקנות הרעש בעקבות תלונות על צופרי שבת שמבקשות לטענתו למחוק את היהדות מהמרחב הציבורי  ▪  השרה להגנת הסביבה התחייבה לחקור לעומק את הנושא, לבחון את רמות הדציבלים ואת נוהלי האכיפה

רמת הדציבלים תיבדק [צילום: בינג AI]
+לוין: מנסים לתמרן את דעת הקהל נגד הרפורמה באמצעות הסתה נגד חרדים
23:02 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"  ▪  שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"

לוין. חולק על עמדת משרד המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אייל  זמיר  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זהבה גלאון  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איציק סעידיאן בכנסת: "מבין שיצאתי להילחם על החברים שלי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה ביקשה להקים קבוצת עבודה קטנה בראשות משרד הפנים עם מרכז השלטון המקומי, רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר להצגת המסקנות וקביעת נהלי עבודה    דוח המבקר מצא כי חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לא התאמו את דרכי המימון שלהם לשוק האשראי וכי כי לרשויות המקומיות יש יתרת הלוואות גדולה שעליהן להחזיר בשנים הבאות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לבנק ישראל לאפשר לחברות כרטיסי אשראי לגייס פיקדונות זולים מהציבור ולחברות האשראי להוריד ריביות    בנק ישראל: חברות האשראי יוכלו לגייס פיקדונות אם יהיו בנק    נציגות חברות האשראי טענו בתגובה: האסדרה מכבידה    היו"ר דורש מהאוצר ומבנק ישראל פתרונות שיקלו על חברות כרטיסי האשראי – ומנגד איים גם על חברות האשראי שאם לא יורידו ריביות לציבור "נטפל גם בהן"
עידן יוסף
נדחה בטרומית: חוק-יסוד: כבוד האדם וחירות ברקע ויכוח על הוצאת שני נציגי לשכת עוה"ד מהוועדה לבחירת שופטים    השר לוין: "לנו אסור לעשות כלום אבל לכם מותר לקדם חוק יסוד שהוא בליבת הנושאים שבמחלוקת ובליבת מה שדנים בו בבית הנשיא?"
עידן יוסף
נציגי המשטרה בדיון הוועדה לביטחון לאומי: "המשטרה ערוכה בשיא הכוח. כ-2,000 שוטרים גלויים וסמויים יאבטחו את האירועים בירושלים. השוטרים קיבלו הכנה מנטלית לקראת האירועים והמצעדים"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: "מסתמן ששינוי החקיקה בנוסחים המוצעים אינו הכיוון הנכון לפתרון. קשה מאוד לעקוף את הצורך במתלונן, וכשאין מתלוננים, גם אם ניתן צ'ק פתוח לשוטר או לפרקליט, רק נשחק בנדמה לי. ראשית עלינו להבין איפה הלקונה בסמכויות, בחקיקה, במודיעין, בפיקוח ובאכיפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il