X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מידע עבר ולא רק מידע הווה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ראיה בתיק רצח הושגה בשימוש פסול ברוגלה
הפרקליטות: מקרה ראשון של שימוש בפגסוס לשאיבת מידע עבר בתקשורת מחשבים, ואשר הוביל לפעולות חקירה נוספות שהניבו ראיות משכה את הראיות, אך ניהול התיק יימשך

פרקליטות המדינה הודיעה היום (5.6.23) לבית המשפט המחוזי בחיפה על משיכת ראיות מתיק רצח, משום שהן הושגו שלא כדין בידי המשטרה תוך שימוע ברוגלות. הפרקליטות לא חזרה בה מן האישום.
מדובר בתיק העוסק ברצח של שני אזרחים ישראלים בטולכרם - שאפע אבו-חוסיין ואחיו פלאח אבו-חוסיין. הנאשמים הם ג'מאל אבו-ג'ודה והאחים נאסר ג'אבר וראג'ר ג'אבר. כתב האישום הוגש אוקטובר 2021.
הפרקליטות אומרת כי החריגה התגלתה במסגרת בדיקה יזומה שהיא עורכת בעקבות חשיפת השימוש ברוגלת פגסוס של חברת NSO לשאיבת חומרי עבר בתקשורת בין מחשבים. עד כה טענה המדינה, כי אומנם היו חריגות בשימוש האוטומטי ברוגלות, אך לא נעשה כל שימוש בתוצרים אלו. אלא שהפעם התברר, כלשון הפרקליטות, "כי במסגרת הפעלת הרוגלות נעשה שימוש ראייתי במידע החורג מגדרי צו האזנת הסתר לתקשורת בין מחשבים".
מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, חיים ויסמונסקי, ערך בירור אשר העלה, כי בתיק זה הותקן אמצעי להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים במכשיר קצה של אחד החשודים, אשר נגדו לא הוגש כתב אישום. אותו אמצעי ביצע פעולות המהוות חיפוש סמוי (העתקת מידע עבר אגור במכשיר), וזאת מעבר לפעולות של האזנת סתר להווה ולעתיד.
אותו מידע חרג מגדריו של צו האזנת הסתר, וממצאיו הועברו לגורמים נוספים במשטרה. על יסוד אותו מידע חורג התבקש והתקבל צו שיפוטי, אשר הסמיך את המשטרה לבצע פעולת חקירה נוספת שהניבה תוצרים ראייתיים. אותם תוצרים הוכנסו לתיק החקירה, הוטחו בפני הנחקרים בתיק ואף הוגשו לבית המשפט כמוצג. תוצאות הבדיקה הועברו לפרקליט המדינה, עמית איסמן, אשר הורה למשוך מיד את אותה ראיה וליידע את ההגנה על הפגם.
לדברי משרד המשפטים, "מאז פברואר 2022 נבדקו בפרקליטות 27 תיקים בהם נעשה שימוש באמצעים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים, הכוללים חדירה למכשירי קצה. עד כה, בדיקות מעמיקות לגבי התיקים העלו, כי הגם שהרוגלות אספו פרטי מידע עודפים, החורגים מגדרי המותר במסגרת האזנת הסתר, הרי שלא נעשה כל שימוש ראייתי או מודיעיני במידע החורג מגדרי המותר" - למעט המקרה הנוכחי.

תאריך:  05/06/2023   |   עודכן:  05/06/2023
+תוכנות הריגול: הפרקליטות תבחן מאות תיקים
21:50 05/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפרקליטות יוזמת בדיקה של שורת תיקים נוספים, לאחר שגילתה כי המשטרה השתמשה בהאזנות סתר שלא כדין  ▪  כרגע לא צפויה להפתח חקירה במח"ש  ▪  נעשה שימוש נוסף ברוגלה שלא כדין בפרשת הרצח הכפול בטולכרם. הרוגלה השנייה הושתלה לאדם שאינו מבין הנאשמים או העדים במשפט, והופעלה באישור שופט  ▪  הרוגלה שאבה מידע בניגוד לשאושר והמשטרה עשתה במידע האסור שימוש

שימוש חורג [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות השמיעה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיה בתיק רצח הושגה בשימוש פסול ברוגלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ועדת מררי
תמים  |  5/06/23 11:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
חיים משגב
על נציגי הקואליציה לנופף לשלום לכל הנוכחים - ולהפשיל שרוולים כדי לעשות את מה שבאמת ראוי לעשות: למשל, הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן מי אחראי להשתלת תוכנות ריגול, בניגוד לחוק, אצל אלפי אזרחים - ואיזה שימוש נעשה בחומרים שנשאבו
עידן יוסף
כלכליסט: אחרי השבתת הפגסוס של NSO, המשטרה רכשה לאחרונה מחברת הסייבר הישראלית רייזון תוכנה שמאפשרת לאתר מיקום ומסלול תנועה של משתמשי סלולר בלי ידיעתם
עידן יוסף
רוטמן: "כשיש פגיעה כה קשה בפרטיות, הגורם המפקח שכשל בתפקידו לא יכול לבדוק את עצמו; ב-1,086 מספרי טלפון ביצעו או ניסו לבצע פעולת פגיעה בפרטיות ללא הסמכה. כל מקרה של הדבקה הביא לכך שגופי החקירה קיבלו לידיהם מידע עודף, והדבר התרחש במשך למעלה מ-7 שנים"    המשנה ליועמ"ש מררי: "איש לא העלה בדעתו שהכלים של האזנות סתר עושים משהו מעבר להאזנות הסתר"; "לא מצאנו שהייתה זליגה של חומרים. זה לא אומר שלא הייתה"
עידן יוסף
רוטמן: "עד מועד הדוח ב-2022 למרות שנאמר שאסור לעשות שימוש במערכת החלו ב-2016 לעשות בה שימוש בפועל, ב-2018 ניתן איזשהו אישור משפטי. איך אחרי כשל כ"כ ארוך של הייעוץ המשפטי הפתרון שלכם הוא כפיפות לייעוץ המשפטי"    עמית מררי: "לא נמצאה אינדיקציה להדבקת טלפונים ניידים בהיעדר צו שיפוטי; נדרש ליווי משפטי צמוד ע"י יועמ"ש המשטרה לאורך תהליך הטמעת המערכות. העדר ליווי משפטי מספק יכול להביא לחריגה מסמכות ולפגיעה בזכויות"
איתמר לוין
סניגוריהם של גנור ושרן טוענים, כי שימוש זה ברוגלה נעשה במקביל להפעלתה להאזנה לתקשורת בין מחשבים    הצו להאזנה לשרן ניתן בביתו של נשיא המחוזי מרכז דאז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il