X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מילצ'ן היום בברייטון [צילום: ראובן קסטרו, פול]
מילצ'ן: הבאתי סיגרים ושאלתי מה עם הוויזה
החוקר שאל האם קיבל מתנות משרה נתניהו ומילצ'ן הגיב: אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק? אומר שג'יימס פאקר ניסה להתחבב על שרה נתניהו דרך תכשיט ב-100,000 שקל
השופטת הרימה קול על חדד
סנגורו של נתניהו, עמית חדד, הרבה בהתנגדויות ולעיתים בתוקפנות והרמת קול. באחת מהן הוא נכנס לדבריה של השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, אשר הגיבה: "אני לא סיימתי". חדד: "גם אני לא סיימתי". פרידמן-פלדמן הרימה את קולה, מה שהיא כמעט ואינה עושה: "אדוני יישב ולא יענה לי! לא לענות לי!". בהמשך הנחתה את חדד: "אם אדוני רוצה להתנגד, אדוני לא יכניס להתנגדות דברים של עדים אחרים. אנחנו מבקשים לבחור את ההתנגדויות כדי שהעד לא יצטרך לצאת, כי זה לא קל לו, וכל הזכויות שמורות לצדדים".
בהמשך הדיון שוב נזפה פרידמן-פלדמן בחדד: "אדוני יישב ולא ינהל לנו את הדיון". במקביל, כאשר חדד הרים את קולו בפנותו לשופטים, תהה ארנון מילצ'ן: "מותר לצעוק על שופטים?" ופרידמן-פלדמן השיבה בחדות: "לא".

ארנון מילצ'ן מאשר, כי באחד מביקוריו במעון ראש הממשלה, הביא לבנימין נתניהו סיגרים ושאל מה קורה עם הארכת הוויזה שלו בארה"ב. הנושא היה חשוב מאוד למילצ'ן והוא ביקש את סיועו של נתניהו, כאשר הוויזה הוארכה ב-2014 לשנה בלבד. מילצ'ן סיפר על האירוע בחקירתו במשטרה ואישר אותו (26.6.23) בהמשך עדותו במשפט נתניהו.
בתחילת היום דיבר מילצ'ן על התכשיטים שקנו הוא וג'יימס פאקר לשרה נתניהו. לדבריו, פאקר רכש תכשיט ב-100,000 שקל: "אני יודע שפאקר מאוד רחב לב ומאוד ניסה להתחבר ולהתחבב על גברת נתניהו. לנו זה נראה גבוה, לו זה נראה נמוך. הוא רחב לב יותר ממני". בחקירתו: הוא קנה לה תכשיט, לא ראיתי אותו.
בן-ארי: "איך העלייה בסיגרים ובשמפניות השפיעו על האופן בו תפסת את הקשר בינך לבין בני הזוג נתניהו?" מילצ'ן: "לא השפיעה. עד החקירה לא עבר בראשי שיש בעיה עם החברות שלנו, כי לי אין מושג מה כמה ואיך. כשהתחילה החקירה התחילו להסביר לי, והתחלתי להבין שזה זה היה מוגזם". במשטרה אמר מילצ'ן לחוקרים: "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר?" החוקר: "מה זה כל כך חשוב לך?" מילצ'ן: "אני רוצה שהוא יבין שהוא הועמדתי בפני עובדות שלא יכולתי לשקר, שלא בגדתי בו בזה שלא שיקרתי".
מילצ'ן הוסיף, כי לא סירב לתת את המתנות, "כי היינו חברים ושמחתי לתת להם מתנות". בחקירתו הוסיף מילצ'ן, כי אם היה מסרב - "יכול להיות שהייתי אורח פחות רצוי בבלפור. אני לא חושב שצריך לבקש מתנות מחברים". החוקר שאל מדוע, אם כך, נתן את המתנות. מילצ'ן השיב: "אני לא הולך להיתמם. הנושאים האלה שאני עוסק בהם, שיהיה מבסוט. שיקבל סיגרים, כי יש לי בראש איך מחברים את הפלשתינים והישראלים והאמריקנים". החוקר: "הסיגרים והשמפניות יסדרו את ישראל והפלשתינים?" מילצ'ן: "לא, זה נותן אווירה".
היום הסביר מילצ'ן: "היחסים שלי עם ראש הממשלה ורעייתו היו חבריים, אבל מכיוון שהוא גם ראש ממשלה, הוא חלק מהלגו שניסינו לחבר עם הירדנים, המצרים והפלשתינים. אי-אפשר היה לעשות את זה בלי ראש הממשלה הישראלי. זה מה שעבר לי בראש. אם המתנות עשו מצב רוח יותר טוב לראש הממשלה".
בחקירתו נשאל מילצ'ן האם קיבל מתנות מבנימין נתניהו והשיב: "אתה מכיר אותו בכלל, שהוא מביא מתנות? התשובה היא לא". החוקר שאל האם קיבל מתנות משרה נתניהו. מילצ'ן השיב: "אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק?" בעדותו הוסיף, כי הרגיש שלא בנוח עם הדברים ולכן ביקש להסיר אותם. השופט משה בר-עם: "למה?" מילצ'ן: "לא הייתי בחקירות משטרה. קשה להאמין, אבל אני די תמים בנושאים האלה וזה די הלחיץ אותי".
עוד נשאל מילצ'ן האם קיבל מתנות מבני הזוג נתניהו. בחקירתו במשטרה אמר כי אינו זוכר, וגם אם כן - ודאי שלא אותה כמות. הוא הוסיף, כי ייתכן ששרה נתניהו נתנה מתנות קטנות לרעייתו, אמנדה מילצ'ן - "אולי היא נתנה להם פעם שרשרת או סיכה של ראש הממשלה, מחזיק מפתחות". היום אמר: "אני יודע שגברת נתניהו נתנה מתנות לאמנדה, אני לא יודע מה ואיך".

"זה היה מאוד מעליב מבחינתי"
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פול]

העדות עסקה בהתערבותו של נתניהו לצורך הארכת הוויזה האמריקנית של מילצ'ן, והוא סיפר: "בעקבות התוכנית 'עובדה' של אילנה דיין, יכול להיות שדיברתי בה יותר מדי, כשבאתי לחדש את הוויזה, חידשו לי לשנה בלבד. זה הטריד אותי והם הסבירו לי שהם בודקים במשרד לביטחון פנים. התוכנית כנראה טלטלה קצת את האמריקנים.
"פניתי לכל העולם, זה היה מאוד מעליב מבחינתי, שאני צריך לבקש ויזה לעשר שנים כמו כולם, ופה אני מקבל עונש על מה שדיברתי על מה שעשיתי למען המדינה. דיברתי עם דן שפירו [שגריר ארה"ב בישראל דאז], ואז אמרו שאשלח את הדס [קליין] לקונסוליה, והוויזה הייתה לשנה. במשך כמה חודשים שהשתגעתי מזה. לא הבנתי איך זה שאיש לא עוזר לי בנושא הזה. זה פגע בי, פגע באמנדה. אחרי כמה שנים קיבלתי ויזה לעשר שנים. אני לא יודע מי פעל מאחורי הקלעים".
בן-ארי: "עם מי דיברת בנושא הזה?" מילצ'ן: "כל העולם ואחותו, כולל נתניהו. הייתי די במצוקה, וכל אחד שחשבתי שיכול לעזור – שאלתי, ביקשתי. רון דרמר [אז שגריר ישראל בארה"ב], נתניהו, היה מישהו עם כיפה שהיה בלשכת ראש הממשלה, נדמה לי שגם גיל שפר היה. החשש שלי היה שתרגמו את התוכנית של אילנה דיין ועשינו ממני מרגל שעוזר למדינה מאחורי הגב של האמריקנים".
מילצ'ן סיפר, כי כאשר יצא מן הקונסוליה בתל אביב והבין שהוויזה הוארכה רק לשנה, "התקשרתי לנתניהו. שאלתי אם הוא יכול לעזור לי, והוא אמר להתקשר לשפירו". בן-ארי: "הוא אמר לך שהוא ידבר עם מישהו?" מילצ'ן: "הוא אמר שהוא יבדוק. המצב הזה לא היה טוב למדינה. שפירו התקשר אלי ואמר: הכל בסדר, תשלח את הדס לקבל את הדרכון.
"הייתי בדרום אפריקה, הבאתי את הדס שתקח את הדרכון ותחזור לארץ לקבל את הוויזה לעשר שנים - והיא קיבלה ויזה לשנה. רוב העסקים שלי בארה"ב, ולכן לבוא עם ויזה של שנה ולא לדעת אם היא מחודשת – פגע לי בעסקים". בן-ארי: "אתה יודע אם נתניהו דיבר עם שפירו? מה הוא אמר לך?" מילצ'ן: "הוא אמר שדיבר עם שפירו ושאתקשר אליו".
מילצ'ן המשיך: "נעלבתי וחששתי שזה ייצא מההקשר. אני מניח שפניתי לכל מי שאני מכיר שיכול לעזור – לנתניהו, לדרמר, לכל מי שהייתה לו נגישות לממשל האמריקני בכל צורה. בהמשך קיבלתי ויזה לכל החיים. ג'ון קרי התקשר אלי יום אחד, out of the blue, ואמר: אני רוצה להכיר אותך, שמעתי עליך הרבה, תפגוש אותי במלון קרלייל. די שמחתי, די התרגשתי. פגשתי אותו, התיידדנו, עד היום אנחנו חברים קרובים מאוד מאוד. הוא הסביר שלא הייתה לו שום אפשרות לעזור בנושא הוויזה. הוא היה שר החוץ וזה עניין של ביטחון פנים".
ברענון לפני שבועיים אמר מילצ'ן, כי היה מקרה בו הגיע לבלפור והביא סיגרים ושאל את נתניהו האם יש חדש בנושא הוויזה, ונתניהו קרא ל-ארי הרו כדי לברר. בעדותו אישר: "זה מזכיר לו את האירוע".

תאריך:  26/06/2023   |   עודכן:  26/06/2023
+מילצ'ן: נתניהו אמר לפילבר לסייע במיזוג ערוץ 2
17:23 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מספר על שיחה קשה בין בני הזוג נתניהו לבני הזוג אדלסון, בה טענה שרה נתניהו שדמה נמצא על ידיהם של אדלסון  ▪  התייעץ עם נתניהו כיצד להיפטר מאחזקתו בערוץ 10

הפסיד 50 מיליון דולר, קיבל 5 מיליון שקל [צילום: ראובן קסטרו, פול]
+ההגנה: השופטים לא דיברו על "טובת המדינה" בקשר לתיק 4000
14:59 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בן-צור וחן אומרים שההדלפה על שיחת השופטים עם הצדדים הייתה סלקטיבית ושגויה  ▪  מתנגדים בתוקף לבקשת המדינה להאיץ את שמיעת הראיות: "המשפט מתנהל ביעילות וברצף מירביים"

חן ובן-צור. "ההדלפה לא מההגנה" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מלאכתם של רשעים
12:20 26/06/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

איש לא מבין כיצד ייתכן שראש ממשלה האמור לגבות ולחזק את זרועות אכיפת החוק שיוכלו למלא תפקידם המורכב ומסובך, מתנפל על המשטרה והופך אותה לבלתי לגיטימית

בן-גביר. עושה עבורו את העבודה [צילום: פלאש 90]
+שופטי נתניהו יפרסמו תיאור תמציתי של השיח על תיק 4000
11:40 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעקבות בקשת העין השביעית, הודיעה פרידמן-פלדמן שההרכב יפרסם החלטה "ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים" בדיון עם הצדדים בו התייחסו לקושי להוכיח עבירת שוחד בפרשת בזק

פרידמן-פלדמן. פגישה בלשכתה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: הבאתי סיגרים ושאלתי מה עם הוויזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
יוסי אוחיון
איש לא מבין כיצד ייתכן שראש ממשלה האמור לגבות ולחזק את זרועות אכיפת החוק שיוכלו למלא תפקידם המורכב ומסובך, מתנפל על המשטרה והופך אותה לבלתי לגיטימית
איתמר לוין
בעקבות בקשת העין השביעית, הודיעה פרידמן-פלדמן שההרכב יפרסם החלטה "ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים" בדיון עם הצדדים בו התייחסו לקושי להוכיח עבירת שוחד בפרשת בזק
איתמר לוין
וושינגטון פוסט על נסיון ההפיכה של פריגוז'ין: פוטין הציל את משטרו, אבל יום זה ייזכר כחלק מאובדן מעמדה של רוסיה כמעצמה גדולה – וזוהי מורשתו האמיתית של הנשיא
איתמר לוין
מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם    לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
איתמר לוין
מבקשת להאיץ את שמיעת ההוכחות: יותר ימים ויותר שעות    מבקשת לקיים מעתה את כל הדיונים באולם ותוך רישום פרוטוקול, בטענה להדלפה מגמתית של השיח על תיק 4000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il