X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אדלשטיין. מעודכן בהחלטות הקבינט [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
גופי ביטחון: הכנסת מאתגרת את החלטת הקבינט למניעת קריסת הרש"פ
ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה ראשונה: בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור בפיצויים שאינם תלויים בנזק לקורבנות טרור ומשפחותיהם, למרות ההשגות מצד המתפ"ש, השב"כ והמל"ל יו"ר הוועדה: הכנסת מכבדת מאוד את הממשלה, אבל הממשלה לא מכתיבה לכנסת איזו חקיקה לקבל
נפגעי פעולות איבה לא יקבלו את מלוא הפיצוי מהרש"פ
עידן יוסף
אושר לקריאה ראשונה: נפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצויים נזקיים מהרשות הפלשתינית במקביל לתגמולי הביטוח הלאומי - בגובה של 25% מהנזק * בהמשך הליך החקיקה יתקיימו מגעים במטרה להעלות את גובה הפיצוי הנוסף ל-50%
לרשימה המלאה

עידן יוסף
התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ

ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ג', 11.7.23) לקריאה ראשונה, פה אחד, את הצעת חוק פיצויי קורבנות הטרור - פיצויים לדוגמה, התשפ"ג-2023, של ח"כ יצחק פינדרוס וחברי כנסת נוספים. על-פי המוצע בהצעת החוק בתי המשפט יחייבו מתגמלי טרור (מי שמעניק כספים בגין מעשה טרור, לרבות הרשות הפלשתינית) בפיצויים לדוגמה (פיצויים שאינם תלויים בנזק, אשר נקראים גם פיצויים עונשיים).
הפיצויים ייפסקו בגין מתן תגמול לאותו מעשה טרור בו נרצח אדם או נגרמה לו נכות. במקרה שמעשה הטרור גרם למותו של אדם, ייפסקו פיצויים לדוגמה שלא ייפחתו מעשרה מיליון שקל לטובת עזבונו של האדם, ובמקרה שמעשה הטרור גרם לנכות, ייפסקו לטובתו של הקורבן פיצויים שלא ייפחתו מחמישה מיליון שקל. פיצויים לדוגמה שייפסקו לפי סעיף זה, לא ינוכו מכל סכום המשולם על-ידי המדינה או מוסד ממוסדותיה לקורבנות טרור ומשפחותיהם.
עוד מוצע כי מימוש פסקי הדין בתביעות לפי סעיף זה יהא מכל נכס של מתגמל הטרור, כולל כל נכס שנתפס או הוקפא על-ידי מדינת ישראל. הוראות חוק זה יחולו על כל תביעה עתידית לפיצויים נגד מתגמל טרור, תביעה לפיצויים נגד מתגמל טרור שהייתה תלויה ועומדת ערב תחילתו של חוק זה, וכן תביעה לפיצויים נגד מתגמל טרור שעדיין לא התיישנה.

בדיון החליטו חברי הוועדה להוסיף להצעת החוק התייחסות גם למי שסייע או שידל למעשה טרור, בעקבות הערתה של הד"ר תמר קלהורה ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. קלהורה אמרה לחברי הוועדה: אף על-פי שהחוק אינו תיקון לפקודת הנזיקין, עדיין מדברים בעולם של נזיקין. כרגע, הנוסח מדבר רק על מתגמל טרור, מה שהוכר בפסיקה כאישרור מעשה הטרור. סעיף 12 לפקודת הנזיקין מדבר גם על הטלת אחריות בצורות אחרות כמו סיוע ושידול. הפסיקה כבר הגדירה חבות בפיצויים עונשיים למי ששידל למעשה טרור. נכון יהיה להסדיר את הכל ביחד, כדי שהחוק יחול על כולם ויהיה אותו סט כללים לעניין המימוש.
עוד אמרה הד"ר קלהורה: "בוועדת השרים הבענו את עמדתנו שצריך להיות טווח של הפיצוי - מסכום מינימלי ועד סכום מקסימלי, או רק סכום מקסימלי עם הבניית שיקול דעת מסוים. ההצעה הנוכחית של סכום מינימלי, ללא סכום מקסימלי, לא תעמוד במבחן בג"ץ, וחבל ללכת בדרך הזו. סוגיה פחות קריטית היא שלא נהוג לרשום 'בית המשפט יחייב', אלא 'רשאי לחייב', ובכל מקרה איני רואה אפשרות שיש זכאות לפיצויים ובית המשפט אומר שהוא לא פוסק אותם.

ח"כ יצחק פינדרוס העיר: "אנחנו פה בעקבות הפסיקה של השופט עמית, במקרה בו בית המשפט היה רשאי לחייב את הרש"פ בפיצויים ולא חייב. אנחנו קצת בפוסט טראומה מהפסיקה הזו, ולכן חשוב לנו להישאר בנוסח של 'יחייב'".
אל"ם אלעד גורן, ראש המחלקה האזרחית ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים: "היינו פה במספר דיונים על הצעת החוק והבענו עמדתנו. ביום ראשון היה דיון קבינט וההחלטה הייתה לשמר את הרש"פ. החוק, בתחולתו הנוכחית, מאתגר את החלטת הקבינט שהתקבלה אך ביום ראשון. יש פה השלכות מרחיקות לכת וצריך לעצור, להתכנס לדיונים בצוותים קטנים, ולחשוב כיצד ניתן לפצות את קורבנות טרור ועדיין לקיים את החלטת הקבינט".
עו"ד אדם וולפסון מהייעוץ המשפטי למל"ל ונציג הייעוץ המשפטי לשב"כ אמרו שניהם כי הם מצטרפים לעמדה שהציג אל"ם גורן.
ח"כ פינדרוס: "נחדד זאת אם צריך, אבל המטרה שלנו הייתה פיצוי למשפחות דרך הכספים המוקפאים. אין מטרה אחרת ולא מנסים להביא את הרש"פ לקריסה בדלת האחורית".
יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, סיכם: "בדיונים הקודמים בהצעת החוק, הודיעו כל נציגי הממשלה כי הם תומכים בהצעת החוק, כפי שהוחלט בוועדת השרים לחקיקה. אני מבין שהיה שינוי נסיבות מסוים, ואתם יכולים לנחש שאני מעודכן בעמדות שהובעו בדיון הקבינט השבוע ובהחלטות שהתקבלו שם. עם זאת, וזה חייב להיאמר, הכנסת מכבדת מאוד את הממשלה, אבל הממשלה לא מכתיבה לכנסת איזו חקיקה לקבל ואיזו לא - להפך, הכנסת קובעת חוק והממשלה פועלת על פיו.
"לחוק יש שתי מטרות הגיוניות ומשלימות: לסייע למשפחות שנפגעו הכי קשה ולהקל על דרך הייסורים שלהן להשגת פיצוי, וכן, בפעם המי יודע כמה, לנסות לפגוע בגורמים שמממנים ומסייעים לטרור, דרך הכיס. הממשלה והקבינט החליטו שממשיכים לעבוד עם הרש"פ, ואולי פה יש דעות שונות לגבי המשך שיתוף פעולה זה, אבל איש לא קרא להביא לקריסת הרשות וסגירת חשבון עימם. אנחנו בטח לא נעצור את החקיקה, אלא נצביע עליה לקריאה ראשונה, אבל זה לא סוף התהליך ובוודאי שנדייק נושאים, למשל סכומי הפיצוי, בהכנה לקריאות השנייה והשלישית, כדי שלא תצא שגגה תחת ידינו.
לאחר מכן העלה יו"ר הוועדה את הצעת החוק להצבעה, וזו אושרה, כאמור, פה אחד.

תאריך:  11/07/2023   |   עודכן:  11/07/2023
+יו"ר הרש"פ מנסה לחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו
08:14 12/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

האירועים הביטחוניים במחנה הפליטים ג'נין חשפו את היחלשותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר איבד את השליטה הביטחונית בצפון השומרון ואת השחיקה הרבה במעמדו ברחוב הפלשתיני. יו"ר הרש"פ יוזם מפגש פיוס לאומי בקהיר בסוף החודש בניסיון לשקם את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולחדש את הלגיטימציה הבינלאומית לשלטונו

[צילום: נאסר נאסר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי יחזקאלי  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גופי ביטחון: הכנסת מאתגרת את החלטת הקבינט למניעת קריסת הרש"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
כוחות הביטחון של הרש"פ נכנסו השבוע בכוחות מתוגברים לעיר ג'נין, בתיאום עם צה"ל, אך נמנעים מלהיכנס למחנה הפליטים הסמוך לה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רואה בכך צעד ראשון להחזרת שליטתו על צפון השומרון למרות שצה"ל עשה עבורו את העבודה, ישראל רואה בנוכחות כוחות הביטחון של הרש"פ בג'נין צעד חשוב במלחמה בטרור
עידן יוסף
כוח צה"ל איתר שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב    הרקטות מאזור ג'נין לא היוו איום על התושבים
מירב ארד
השלושה ייצרו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על כוחות הביטחון במסגרת הפרות הסדר שארעו בכפרם, ברקע המצב הביטחוני    אחד החשודים הצטלם על גג בית בכפרו כאשר הוא מחזיק נשק ועטוף בדגלי חמאס
איתן קלינסקי
"אינני מוותר להם, אני מחזיר להם את האדמות שלהם... אני לא חושב, שהשטחים שאני מחזיר הם שלי, אני חושב שהציונות הגיעה למיצוי עצמה, היא הצליחה מעל ומעבר, העם היהודי יושב בארצו"
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הכריזה מלחמה על ההתנחלויות והמתנחלים וקוראת לפלשתינים לפגוע בהם בכל מקום ביהודה ושומרון. כוחה של חמאס מתחזק והיא פועלת גם להפלת שלטון הרש"פ, במערכת הביטחון הישראלית גוברים הקולות לגבות מחיר יקר מהתנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il