X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדרת מגזרים מפרסום ממשלתי [בינג AI]
גפני על אפליית הפרסום הממשלתי: "עוול שאי אפשר לסבול"
לשכת הפרסום הממשלתית: "ועדה בין-משרדית תדון בחלוקת משאבי הפרסום של הממשלה בקרב המגזרים השונים, כתבי מינוי יצאו כבר השבוע, ועד דצמבר יהיו מסקנות" חברי ועדת הכספים מתחו ביקורת על כך שהפרסום הממשלתי בקרב המגזר החרדי, הערבי והאתיופי קטן משמעותית מחלקם באוכלוסייה בלפ"ם הבהירו כי הם רק גוף מבצע וכי משרדי הממשלה הם שמחליטים על חלוקת עוגת הפרסום

ועדת הכספים קיימה (יום ג', 18.7.23) דיון מהיר בנושא: 'הוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית לפי קבוצות אוכלוסייה נעשית באופן לא שוויוני: תמונת מצב מדאיגה העולה מנתוני דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא', הצעתם של חברי הכנסת יונתן משריקי, משה רוט, אחמד טיבי, יצחק קרויזר, רון כץ, אימאן ח'טיב יאסין וצגה מלקו.
בבקשה לדיון המהיר, הציגו חברי הכנסת נתונים מסקירת מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא, וציינו כי הוצאות הפרסום של לפ"ם אינן שיוניות, וכי בשנת 2022 עמד שיכ ההוצאות של הלשכה על 4.5% לחברה החרדית שחלקה באוכלוסייה 13%, לחברה הערבית 6% בעוד חלקה באוכלוסייה עומד על 21%, ולציבור הדובר רוסית 1.6%, ולציבור דוברי האמהרית 0.2%.

ח"כ יונתן משריקי אמר בפתח הדיון: "אנחנו מוצאים שיש פערים גדולים מאוד בחלוקת התקציב לפי מגזרים. ישנם פערים גדולים בין אחוזי הפרסום לחלקם באוכלוסייה של החרדים, הערבים, דוברי האמהרית ואחרים. אנחנו מבקשים שקיפות בנושא הוצאות הפרסום, היינו מצפים שהלפ"ם כגוף ממשלתי תנהג אחרת, נבקש להבין כיצד עובד השיקול דעת לגבי חלוקת המשאבים לעניין כלי התקשורת ובאופן יחסי לאוכלוסיות השונות. למה לא קם גוף שמיוצג ע"י כל אותן קבוצות אוכלוסייה, שיבחן מה נכון לפרסם ואיך, יש מגזר שקורא עיתונים ולא צופה בטלוויזיה וכל מגזר והעדפותיו".
ח"כ יצחק קריוזר תהה: "האם יש ועדה שבאה לנתח את הייצוג של כל אוכלוסייה ובהתאם לכך להשקיע? האם יש השקעה הולמת בבעלי מוגבלות?"
ח"כ אחמד טיבי: "יש טרוניה מהמגזר הערבי על חלוקה לא צודקת ולא הוגנת על פרסומים המיועדים לאוכלוסייה הערבית, התקציב בסביבות 5-6 אחוז, ויש טענה שהתקציב הוא בגלל שיש היום עלייה של הדיגיטל בכל מקום בעולם, גם בחברה הערבית. בכל אופן זה לא מתבטא בחלוקה הפרופורציונאלית, לעיתונים, לדיגיטל בחברה הערבית, לתחנות הרדיו בחברה, הטלוויזיה בחברה. חלק מהם מקבל גרושים".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "זה עוד אחד מהפנים לאפליה כלפי הערבים, וגם כלפי החרדים והאתיופים. אנחנו 20% באוכלוסייה ומקבלים רק 6% מהתקציב המיועד לפרסום. לצערי 70 אחוז מהפרסומים הם כתובים, גם עניין של נגישות, איפה מפרסמים, באיזה שפות, מה הגודל של הפרסומים שם, ואכן הצורך לפרסם ולהנגיש גם מבחינת שפה ומדיה, ולדאוג שיגיע גם ברדיו ומשדרים בשפה העברית והאזורים השונים. לאור זאת אני רואה חשיבות רבה להצעה. יש לי בקשה לקבל את הקריטריונים והשיקולים לפרסומים.
ח"כ עאידה תומא סלימאן: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו מגיעים לדיון הזה, אבקש לשמוע מה נעשה בין דיון לדיון. אם מעירים פעם אחר פעם, בעיני זה כבר הפך למדיניות אם אין תיקון. יש לי הרגשה שהמילים שקופים כ"כ ריאלית בנושא הזה, כי אנחנו כ"כ שקופים כשמתכננים. ארצה לדעת בכמה השתפרנו וכמה נעשה כדי להשתפר".

ח"כ צגה מלקו: "בקרב האוכלוסייה שלנו יש חלק שלא יודע קרוא וכתוב, שהכלי היחיד שיש להם זה רדיו, רדיו ב'כאן רקע' מפרסם בכמה שפות, בהן אמהרית, כל המידע עובר לקהילה דרך הרדיו. לכן יש מקום לחשיפה גדולה הרבה יותר באפיק הזה, אנחנו 1.7 אחוז, לפי הנתון ב-2022, 0.09 אחוז פרסום ברדיו לאוכלוסייה שלנו, לא ייתכן שתהייה התייחסות כ"כ לא אפקטיבית, ביחס לאוכלוסייה שלנו, זו החשיפה של האוכלוסייה המוחלשת לשירותים שמגיעים לה".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "זה לא הדיון הראשון שאנחנו מקיימים בנושא. בדיונים הקודמים היו צעקות ואל תתרשמו מכך שהדיון הנוכחי רגוע. האמירה שהגורמים המקצועיים הם המחליטים, כבר לא עושה עלינו כל כך רושם. יש כאלה שאצלם הפרסום גובל בפיקוח נפש, אני לא מדבר על הקורונה. יש כאלה שלא רואים טלוויזיה, קוראים רק עיתונות חרדית, שומעים לפעמים רדיו, והעיתון זה מקור המידע היחיד שלהם. זה חוזר על עצמו כל הזמן, ואני לא יודע מה חושבים בלפ"ם על המספרים האלה? לא נשתוק על הדבר הזה".

מוריה שלום, מנכ"ל לפ"ם השיבה: "מספר חודשים היינו בשיח עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי. הוא הרים את הכפפה לאור הבקשה שלנו, וייסד ועדה בין-משרדית שתדון בחלוקת משאבי הפרסום של הממשלה, בקרב המגזרים השונים, כתבי מינוי יצאו כבר השבוע. יהיו בוועדה נציגים לחברה הערבית ולחברה החרדית. בוועדה יהיו נציגי משרדים שונים, נשמע את כל הצדדים, השאיפה של לפ"ם שתהיה חקיקה או החלטת ממשלה, כי לפ"ם היא בסוף גוף מבצע ולא מחליט. אני מתארת לעצמי שעד דצמבר נסיים את ההליך. כל דובר במשרד מחליט אם להקצות משאבים או לא לקמפיינים עבור המגזרים. בתוכנית החומש מוגדר ש-10% הולך למגזר הערבי, מי אוכף את זה?! אנחנו הגוף המבצע. אני שנה בתפקיד, אתם יודעים כמה 'לא מעוניין' שמעתי מדוברים של משרדי ממשלה?!".
ח"כ גפני: "אנחנו שומעים מהמשרדים הפוך, שהם אומרים זה לא אנחנו זה הלפ"ם".
שלום: "כל משרד מקבל את האופציה לפרסם אצל המגזרים, לומר לך שכל משרד יעשה את זה ולא יעדיף את הפריים-טיים הכללי?".
שרון, סמנכ"לית חברת "בקרה" המבקרת את לפ"ם, ציינה כי אין קורלציה בין גודל המגזרים לאחוזי הפרסום משום שיש חברות שבהן מספר הילדים ובני הנוער גבוה והפרסום אינו פונה אליהם, אך ציינה מנגד כי במגזר הערבי צופים יותר בערוצים הכלליים מאשר בערוצים היעודים למגזר בטלוויזיה - למשל בערוצים 12 ו-13 יותר מאשר בהלא טי-וי, וכי המגזר החרדי מאזין לצד תחנות הרדיו החרדיות, גם לתחנות כלליות כמו רשת ב' וגלי צה"ל, וכי לצד פרסום מגזרי, יש לזכור כי המגזרים הללו נחשפים גם לאמצעי המדיה הכללים, וכן ברשת האינטרנט. עוד ציינה כי בשלוש השנים האחרונות דווקא עלייה בפרסום המגזרי.
חברי הכנסת דחו זאת, וציינו כי רבים מהמגזרים אלה כלל אינם צופים בערוצים אלה, ולא ניתן לסמוך על כך במידע שאמור להיחשף לכלל האוכלוסייה, וכי ישנם חלקים באוכלוסייה הערבית שאינם דוברי השפה העברית כלל. היו"ר גפני אמר: "זו תמונה מעוותת. אנחנו חיים בתוך עמנו. זה עוול שאי אפשר לסבול".

ח"כ משריקי: "המגזר החרדי צורך הרבה מאוד פרסום קיר, אני לא רואה איך זה בא לידי ביטוי. קחו אנשים שמבינים תקשורת חרדית". הוא ביקש לוודא כי תוכן תשדירי לפ"ם יהיה מותאם לכלל הציבור ולא יפגע באוכלוסיות שונות וכי לא יהיו חילולי שבת.
מנכ"ל לפ"ם השיבה: "אנחנו מדברים על הרבה שינויים של לפ"ם, אחד מהן שיהיו שני נציגים שייצגו את המגזרים בתוך לפ"ם, אנחנו משתמשים בהרבה אנשי מקצוע חרדים פרילנסרים, אנחנו נרחיב את זה בהנחה שתהיה דרישה". עוד הוסיפה כי אין פרסומי רדיו ברדיו ובטלוויזיה, אך יש באינטרנט - אך קמפיינים אינם מתחילים בימי שבת.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני מבקש מאוד, למגזר החרדי יש את הצרכים שלו, גם לערבי, גם לרוסי ולאתיופי. כנראה שהתקבלו החלטות שגויות בעבר, זה עובר משנה לשנה ונעשה עוול לציבורים שלמים שאפילו לא יודעים את הזכויות שלהם. נבקש ישיבה עם מנכ"ל משרד רה"מ, נבקש שהנציג מהמגזר החרדי יהיה חרדי, וככה כל נציג מכל מגזר יהיה בן המגזר. נקיים ישיבת המשך בקרוב".

תאריך:  18/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
+אמסלם נגד מיארה: "הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל"

13:38 19/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בנאום נוטף הסתה וגזענות התגולל השר אמסלם על היועמ"שית ואמר כי היא "נזק ביטחוני - מהווה היום סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל דמוקרטית"  ▪  על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר: "לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלסחור בנשק"

אמסלם. מתגולל על השמאל ומיארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר בוועדת העבודה: זכאות לגמלה לילדים עם נכות בגפה אחת
13:11 19/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ילד נכה הסובל מהיעדר או קושי בתפקוד של גפה אחת בלבד יהיה זכאי לדרגת תלות בשיעור של 50% ובקצבה חודשית של 1,527 שקלים

השר יואב בן צור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מקלב: פקחים מקבלים תמריץ כדי לקנוס נוסעים
18:26 18/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סגן שר התחבורה אומר שאינו מקבל את המצב אך מגלגל את האחריות למשרד האוצר  ▪  מציע: על האוצר להשתתף בהוזלת התחבורה הציבורית ולא להטיל הכל על הנוסעים

פקח באוטובוס
+החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה יועבר לטיפול ועדה בראשות רוטמן
16:05 18/07/23  |  מירב ארד

סופית: החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה יועבר לטיפולה של ועדת חדשה שבראשה יעמוד ח"כ שמחה רוטמן, למרות ההתנגדות של הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתנגדה למהלך וקבעה שהוועדה הנכונה לדון בחוק זו הוועדה לקידום מעמד האישה. במהלך הדיון אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה פנינה תמנו שטה: "לא אהיה עלה תאנה של הקואליציה כדי לפגוע ולרמוס את מעמדן וזכויותיהן של נשים בישראל, לא פלא שכל נשות הקואליציה נעדרות מהדיון הזה, לא נוותר ונלחם".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלי צה"ל  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסי שלי  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפני על אפליית הפרסום הממשלתי: "עוול שאי אפשר לסבול"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
סגן שר התחבורה אומר שאינו מקבל את המצב אך מגלגל את האחריות למשרד האוצר    מציע: על האוצר להשתתף בהוזלת התחבורה הציבורית ולא להטיל הכל על הנוסעים
מירב ארד
הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ-25 שנים
עידן יוסף
נציג מאבק התושבים בדרום אמר את הדברים בישיבת מעקב אחר תוכנית החומש לפיתוח כבישים שיזם ח"כ דנינו, מלווה המהלך    יו"ר ועדת הכלכלה הודה למשרד התחבורה ולשרה שהתחשבו בעמדת הוועדה בצורך לטפל בכביש 40 ובכביש 65 - וביקש לבצע תוך שנה עבודה כוללת על כל הכבישים המסוכנים ולעדכן את תוכנית החומש בהתאם
איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת הודיע כי בהיעדר הסכמה יתקיים הדיון על פי האפשרות השנייה שהוצגה בידי היועצת המשפטית של הכנסת    ההצבעות על ההסתייגויות יתחילו לאחר סיום המליאה מחר
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר: "נפעל להסדרת בטיחות הרחצה"    המחסור במצילים החדשים יוצר מחסור אדיר    ישראל עם מספר החופים המוכרזים לרחצה הקטן ביותר בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il