X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סמוטריץ'. "נתון תחת קמפיין ציני" [צילום: לע"מ]
סמוטריץ': תקציב לרשויות הערביות - רק במנגנונים שיוודאו שיגיעו ליעדם
שר האוצר הצהיר כי לא יחזור בו ממניעת העברת התקציבים לרשויות הערביות וטען כי הן שבויות בידי ארגוני פשיעה "הכסף מותנה במנגנוני פיקוח ובקרה. זה אינטרס של האזרחים הערבים שהם הראשונים שסובלים מהתופעה"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הודיע כי לא יאפשר העברת כספים קואליציוניים שהובטחו לרשויות הערביות, אלא אם העברת הכספים תיעשה באמצעות מנגנונים מסודרים שיבטיחו כי הכסף יגיע ליעדו ולא יזלוג בסופו של דבר לארגוני פשיעה.
בהצהרה לתקשורת אמר סמוטריץ' (יום ד', 9.8.23) כי הוא עושה הפרדה מוחלטת בין הזכות של כל אזרח בישראל לשירותים הראויים לבין ההתנגדות הנחרצת שלי לכל שיתוף פעולה עם חברי כנסת מרע"ם והרשימה המשותפת, שאותם כינה "תומכי טרור".
"אני מחויב לכל אזרחי ישראל בלי הבדל דת, גזע, מין או השקפה פוליטית. אני מאמין ופועל יחד עם ראש הממשלה כדי שתקבלו את השירותים המגיעים לכם. ההחלטה הנוכחית שלי להקפיא תקציב קטן שמקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס ולהתנות אותו בישומם של מנגנוני פיקוח ובקרה נועדה לוודא שהכסף הזה יגיע אליכם ולא לגורמי הפשיעה והטרור שפוגעים בראש ובראשונה בכם. זה קודם כל אינטרס שלכם, פשוט כי אתם הראשונים שסובלים מכך", טען.
שר האוצר טען עוד כי הוא נתון בימים האחרונים תחת קמפיין פוליטי ותקשורתי ציני בשל שתי החלטות תקציביות שקיבל בחודשים האחרונים. "כדרכם של קמפיינים הם נטולי עובדות ורוויי פייק, שקרים והסתה. הם עושים את זה פשוט כי זה הכי קל, זה חוסך את הצורך להתעמת עם הנתונים, העובדות והטיעונים לגופם. ואני רוצה לומר לכם שאני כבר לא נבהל מזה. עברתי מתקפות דומות גם לפני שנתיים כשהייתי הראשון, ובמשך תקופה ארוכה גם היחיד, שזיהה את הסכנות הגדולות בתנועה האסלמית, תנועת בת של האחים המוסלמים, בהקמת ממשלה שנשענת עליה ובחיזוקה בחברה הערבית. סכנות ביטחוניות וחברתיות, ואסון לחברה הערבית עצמה ולמדינת ישראל כולה. היום כולם יודעים שצדקתי. וכך יהיה גם עכשיו", אמר.
"המדינה היא אחד המחוללים הכי גדולים בלי כוונה של הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן בחברה הערבית, וכך ביחס להקצנה הלאומנית שהולכת ומתרחבת למרבה הצער בחלקים הולכים וגדלים בחברה הערבית בישראל, לרבות בתוככי האוניברסיטאות באמצעות תאים איסלמיים קיצוניים שמסיתים לאלימות וטרור, נאבקים בחיילי צה"ל ומזדהים עם האויב בשעת מלחמה. וכשעוצמים עיניים התופעות לא נעלמות, הן רק מחריפות ואז מתפוצצות לנו בפנים בדמות המספר הנורא של הנרצחים בחברה הערבית - למעלה ממאה ארבעים נרצחים מתחילת השנה", טען. לדבריו, הפרוטקשן שהולך ומתרחב, מטיל חיתתו ומרסק את הכלכלה בכל אזורי הארץ, או בדמות פרעות שומר החומות שעלולות להיות רק הפרומו למה שמצפה לנו בעתיד.
"חלק גדול מהרשויות המקומיות במגזר הערבי נפלו שבי בעל כורחם בידי ארגוני הפשיעה שפועלים באלימות, מאיימים על בעלי התפקידים וסוחטים אותם כדי לזכות במכרזים באמצעות רשת סבוכה של חברות קש ואנשי קש, חשבוניות פיקטיביות, ועוד. כתוצאה מכך חלק גדול מהתקציבים המועברים לרשויות מגיעים לארגוני הפשיעה ואף לארגונים ששולחים ידם בהסתה ועידוד טרור. אני לא הראשון שאומר את זה. זה נכתב בדוח הירש, מנכ"ל משרד הפנים לשעבר שבחן את הנושא, זה נכתב עוד קודם לכן בדוח של אגף הביקורת במשרד החינוך, ועוד", הוסיף והדגיש כי למרות ההתרעות - דבר לא נעשה בעבר בנושא.
"לכולם היה הכי קל והכי נוח להמשיך כרגיל. למה להם לחטוף קמפיין כמו שאני חוטף עכשיו. והתוצאה היא שכמעט אף אחת מההמלצות שנכתבו בדם לא יושמה, ומדינת ישראל ממשיכה להזרים תקציבי עתק לארגוני הפשיעה שמתדלקים את הפשיעה בחברה הערבית והופכים את חייה לגיהנום, ואז מצפה מהמשטרה ומרשויות אכיפת החוק לכבות את האש".
לטענתו, את התקציב הנוכחי שהוא מקפיא כרגע גם הממשלה הקודמת, שחבריה תוקפים אותו כעת, ביקשה לעצור. "גם הם הבינו שזה הרסני לחברה הערבית ולמדינת ישראל כולה. אבל אז מנסור עבאס ומפלגת רע"ם החרימו את ההצבעות במליאה ואיימו להפיל את הממשלה והממשלה נכנעה והעבירה את התקציב ללא מנגנוני בקרה ופיקוח. לא במשמרת שלי. המניע המרכזי של הפשיעה בחברה הערבית הוא כלכלי ולכן המאבק בה עובר דרך הכלכלה. וכשר אוצר אני לוקח אחריות על המקטע הזה במאבק הקריטי והקיומי הזה", אמר.
"לשם כך, ומתוך ראיה כוללת, הקמתי צוות משימה מיוחד במשרד האוצר, בהובלת מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר, ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו. זה נדבך מרכזי במאבק בהון השחור. המדיניות שלי היא פשוטה: שירותים לאזרח - כן. כסף לארגוני פשיעה, פרוטקשיין והסתה לטרור - לא. לכן, למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור", דברי סמוטריץ'.

תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
+נתניהו: הכסף לרשויות הערביות יועבר לאחר בדיקה שתבטיח שיגיע ליעדו
19:58 09/08/23  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי הכספים לרשויות הערביות בישראל יועברו לאחר בדיקה ופיקוח שהם יגיעו ליעדם הראוי - לאזרחי ישראל הערבים ולא לשום מקום אחר.
"המדיניות של ראש הממשלה נתניהו היא לאפשר את הפיתוח והרווחה לכל אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד, והראייה היא שהממשלות בראשות נתניהו השקיעו באזרחי ישראל הערבים יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. לאזרחי ישראל הערבים מגיע מה שמגיע לכל אזרח ואני מחוייב לכך. זאת הדרישה שלי מכל משרדי הממשלה - וכך ייעשה לאחר בדיקה שתבטיח שהכספים אכן יגיעו לייעודם - לאזרחי ישראל הערבים", אמר נתניהו.
את ההצהרה פרסם ראש הממשלה לאחר הצהרה בשידור חי בנושא שמסר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

+כשהחתול שומר על השמנת
14:42 09/08/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

גולדקנופף, יותר משר שיכון אחר שהיה לפניו, ייזכר בתור מי שבתקופת כהונתו נכנס שוק הדיור לספר השיאים של גינס במחסור בדירות שיגיע עד מהרה לרבע מיליון

גולדקנופף. שורת מחדלים בענף הנדל"ן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': תקציב לרשויות הערביות - רק במנגנונים שיוודאו שיגיעו ליעדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עמית דובקין
גולדקנופף, יותר משר שיכון אחר שהיה לפניו, ייזכר בתור מי שבתקופת כהונתו נכנס שוק הדיור לספר השיאים של גינס במחסור בדירות שיגיע עד מהרה לרבע מיליון
איציק וולף
משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו הלילה על המתקפה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המנהלתיות בבית החולים    על-פי הידוע - המכשור הרפואי לא נפגע
בצלאל סמוטריץ'
אנחנו משקיעים מאות מיליונים במזרח ירושלים בלי לאפשר עידוד אלימות, הסתה וקיצוניות. אני דורש מנגנונים שיטפלו בהקצנה הלאומנית באוניברסיטאות וימנעו אותה
מירב ארד
השר ציין: "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות"
עידן יוסף
שר האוצר הקים צוות משימה למלחמה בתופעה    בישיבה עם בכירי משרדו ורשויות נוספות נדון המאבק בהון השחור ובפשיעה מאורגנת. עלו הצעות לפעולה יעילה ונסקרו פעולות אכיפה קיימות והאתגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il