X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שפייזר. פורש [צילום: ראובן קופיצ'ינסקי]
פיצול בהתעוררות ירושלים בעקבות חילול השבת
חבר המועצה הסרוג הודיע כי לנוכח הפעלת ההסעים בשבת לא יוכל להמשיך להיות בתנועה התעוררות: "בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד, שמאחוריהם עומד הרצון להצטרף לקיצוניים במועצת העיר"

ערב הבחירות לרשויות המקומיות - פיצול בסיעת התעוררות בירושלים. חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר הודיע (יום א', 20.8.23) לחברי התעוררות כי לנוכח חילול השבת שהתרחש אתמול בהובלתה, הוא עוזב את התנועה.
פרישתו מגיעה בעקבות הסעיות השבת שהחלה התעוררות להפעיל בשבת - למקומות הבילוי בירושלים ולחוף ים בתל אביב.
"ב-8 השנים האחרונות התעוררות היא חלק ממני ואני ממנה", כתב שפייזר במכתב לחברי התנועה, שבה מילא תפקידים שונים - ראש צוות פיתוח כלכלי, דת ועיר, חבר פורום הנהגה וחבר מועצה.
לדבריו, לאורך כל שנותיו בתנועה פעל כדי ליצור ירושלים שיש בה מקום לכולם ולייצר חיבורים בין כלל התושבים. "אני והתנועה לא יכולים יותר לשלב ידיים. מה שיכולתי להזדהות איתו עד היום, כבר איננו. המטרה שלשמה הגעתי כבר לא משותפת לתנועה ולי. כולנו רוצים שירושלים תהיה של כולם. אבל בימים האחרונים נפל דבר. אני לא יכול לקחת חלק בתנועה שיוזמת ומעודדת חילול שבת באופן מובהק. בימים אלו אני מתהלך בתחושות קשות", כתב.
"התעוררות היא אומנם צהובה אך במהלך השנים הריביתי לעסוק מול עצמי ובשם קהל הבוחרים אותו אני מייצג דווקא באזורים האפורים. דווקא במקומות הפחות קלים, אלו שבהם יש למצוא את הדרך המשותפת לכולנו", כתב שפייזר. "בכל השנים האלה בדקתי את עצמי בכל פעם, הקפדתי לבחון תמיד איפה אני לא עובר על הערכים שלי, וגבולות ההלכה, מה בתוך אמות המידה שלי, מה מתקרב לגבולות הבלתי אפשרי ומה מתנגש עם הערכים שלי, האמונה הדתית וההלכה. הגיע הרגע בו האפור הפך לשחור על גבי לבן. באופן אישי לא אוכל לתת יד לחילול שבת. ופגיעה באוכלוסיות רבות בעיר. התנועה שאהבתי פנתה לדרך אחרת, בה לצערי אני לא יכול להמשיך".
יוסף שפייזר, שערב הבחירות לכנסת התמודד ההחרות המקדימות של רשימת הציונות הדתית, עשוי להתמודד למועצת העיר באחת הרשימות הדתיות - ככל הנראה כזו שמזוהה עם הציונות הדתית.
בתנועת התעוררות תקפו את שפייזר: "בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד, שמאחוריהם עומד הרצון להצטרף לקיצוניים במועצת העיר. אנחנו מכבדים את החלטתו ודרכו של יוסף שפייזר, שהשתנתה עם השנים, הקצינה והצטרפה לקולות השמרניים והקיצוניים במועצת העיר. תנועת התעוררות הייתה ונשארה תנועה ליברלית מגוונת עם חברים מימין ומשמאל בעלי הסכמה משותפת שאם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תוכל להתקיים. ובעבור זה, כולם מוכנים לעשות ויתורים התעוררות תמשיך להילחם למען עתיד וחיים משותפים בירושלים, שמתחשבים בצרכים של כל תושבי ירושלים בהסכמה רחבה וכבוד הדדי.
"תנועת התעוררות משחר ימיה, תמכה בתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת ברוח אמנת גביזון מדן. גם יוסף שפייזר ידע זאת כשהוא ביקש להצטרף לתנועה. נמשיך לקדם שיח מתון שייתן מענה לכלל גווני האוכלוסייה בעיר, ביניהם גם תחבורה שיתופית מצומצמת בסופ"ש".
כתב News1 מציין כי אמנת גביזון מדן כוללת במקביל צמצום של המסחר בשבת.

תאריך:  20/08/2023   |   עודכן:  20/08/2023
+עמוס שפירא הסיר את מועמדותו ותמך באורנה ברביבאי
12:56 20/08/23  |  עידן יוסף

עמוס שפירא החליט להסיר את מועמדותו לראשות עיריית תל אביב-יפו ולתמוך באורנה ברביבאי לראשות העיר בבחירות הקרובות. שפירא יעמוד  בראש צוות התוכנית האסטרטגית של ברביבאי לניהול העיר וילווה אותה ביישום התוכנית לאחר שתיבחר. בהודעה משותפת הדגישו כי שפירא לא ביקש ולא קיבל מקום ברשימה או כל תפקיד בשכר תמורת תמיכתו.
עמוס שפירא הוא מנהל ויזם עסקי וחברתי אשר שימש בתפקידי מפתח במשק ובהם מנכ״ל חוגלה, מנכ״ל אל על, מנכ״ל סלקום, נשיא אוניברסיטת חיפה ויו״ר (בהתנדבות) אלו״ט. לאחרונה התמנה לעמוד בראש ועדה ציבורית של משרד החינוך לקידום החינוך המיוחד וילדים בעלי צרכים מיוחדים.
שפירא מסר: ״הכשל הניהולי הוביל למשבר שמחייב שילוב כוחות כדי להביא לשינוי בהנהגת העיר לאחר 25 שנות כהונה של חולדאי, שבעצמו הודה לפני כשנה שהוא מיצה את עצמו בניהול העיר, כאשר רץ לבחירות לכנסת".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצול בהתעוררות ירושלים בעקבות חילול השבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
עידן יוסף
חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג אומר כי סיעת התעוררות מבצעת עבירה על חוק "דרכי תעמולה" על-ידי מתן הסעות חינם בשבתות המהוות שוחד בחירות    דורש מיועמ"ש העירייה לעשות שימוש בסמכותו לעצור את המהלך ולחקור חשד לעבירה פלילית
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות האזורית בתל אביב קיבלה חלקית עתירה נגד פרסומים של ראש עיריית תל אביב-יפו בדף הפייסבוק האישי שלו    מתחה ביקורת על העותר: אין מקום לעתור על כל פרסום בעמוד הפייסבוק ולהותיר את המשאבים לעניינים מהותיים יותר
איתמר לוין
הייעוץ המשפטי לכנסת, אשר סבר בעת הדיונים שקיים "קושי משמעותי מאוד" במתן האפשרות למקורבו של דרעי להתמודד לראשות עיריית טבריה, סבור שאין מקום לפסול את החוק
שלמה פילבר
הציבור החרדי נערך לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. אחת הערים המרתקות הפעם היא בית שמש, שבה יש אוכלוסייה חרדית גדולה. ההנהגה החרדית חלוקה בשאלה האם לתמוך בראש עיר מקצועי או במועמד חרדי
מירב ארד
עו"ד אילוז הוסיפה: "שחיתות מול העיניים שלנו. מבקשים עצירת חקיקה עד לבירור האירוע"    הוועדה מקיימת הצבעות על הסתייגויות להצעת חוק של ח"כ עמית הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il