X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביניש. "דיון חסר בושה" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
ביניש: "ח"כ אומר לא לציית לביהמ"ש? דיון חסר בושה"
נשיאת בית המשפט העליון בדימוס ביטאה את הדאגה שלה משבירת "המשמעויות שמחזיקות אותנו כמדינה דמוקרטית" ח"כ טלי גוטליב תוקפת את השרים שאמרו שיכבדו את פסיקת בג"ץ, ואומרת כי אין משהו אופרטיבי שעליהם לכבד - ומדובר בחנפנות לפריץ

לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ (12.9.23), נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית ביניש אמרה בראיון לכאן רשת ב': "יש לי תחושות של דאגה עמוקה. זאת איננה רפורמה אם הגענו למצב שחבר כנסת אומר לא לציית לבית המשפט".
הנשיאה לשעבר הוסיפה: "בעבר, לא עלה בדעת ראש ממשלה אף פעם לומר שהוא לא יציית לבית המשפט. כל הדיון חסר הבושה הזה - שובר את כל המשמעויות שמחזיקים אותנו כמדינה דמוקרטית". "זה דברים שאי אפשר להעלות במשטר תקין", הוסיפה ביניש.
בראיון אתמול לכאן 11, אמרה חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) כי הודעת השרים יואב גלנט, משה ארבל וגילה גמליאל, לפיה יכבדו כל פסיקה של בג"ץ, היא אמירה מן השפה ולחוץ. "במה בדיוק מתבטאת העובדה שמכבדים את פסיקת בג"ץ?", תהתה גוטליב.
גוטליב הסבירה: "הרי אם בג"ץ חלילה ישחק איתנו משחק כוחות ואכן יתערב ויבטל את צמצום עילת הסבירות, במה תבוא לידי ביטוי היכולת האופרטיבית של פסק הדין שהם כל כך מכבדים? אולי באמת תשתחוו לשופטי העליון ותתרפסו בפניהם ותשכחו את מקומכם ואת מי ששלח אתכם? פסק הדין שיתייחס לצמצום עילת הסבירות, אין לו משהו אופרטיבי שצריך לכבד או לכבד; זה קשור לבית המשפט העליון - אם הוא יתערב או לא יתערב בפסק דין. לכן אין שום משמעות לאמירה הזאת חוץ מלהתחנף לפריץ ולמולך".
עוד אמרה: "ביטול עילת הסבירות היא ששופט בג"ץ אומר לי - תעמדי על רגל אחת. אני לא יכולה לעמוד על רגל אחת, כי אין לו סמכות לתת לי כזו הוראה. הוא יגיד 'יש לי' ואני אגיד 'אין לך'. הוא יגיד שזה פסק דין, ואני לא אעמוד על רגל אחת. זאת המשמעות במילים פשוטות. בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ אינו מוסמך לפסול חוקי יסוד. בית המשפט העליון 'מחרב' את החברה הישראלית, נותן במה לבג"ץ מיותר. אני לא רואה אותו מתערב בעילת הסבירות. הוא יקדיש דיון שלם לדיון תיאורטי אקדמי, האם יש לו סמכות או אין לו סמכות, ויאמר - עכשיו אני לא מתערב, בעתיד כן אתערב. האם לשם זה שווה המחיר הציבורי-חברתי שכולנו משלמים?".
בתוך כך, בכירים במחנה הממלכתי אמרו היום כי הם לא סגרו את הדלת וכי הם מוכנים להיכנס להידברות כדי להגיע להסכמות עם הקואליציה. עם זאת, הם מתנים זאת בכך שנתניהו יוכיח שהקואליציה תתמוך במתווה פשרה שיונח. זאת, כדי שלא ייווצר שוב מצב דומה לזה שהיה בשבוע שעבר, בו דובר על מתווה פשרה שנפל, בגלל שכמה שרים בממשלה, ובראשם השר לוין, התנגדו לו.
אותם בכירים האשימו כי בקואליציה יש הטוענים שהם מעוניינים בהסכמות, אבל כשמגיע רגע האמת ומונח מתווה - הם בורחים מהן. הם הוסיפו, כי נכון לעכשיו הקואליציה לא הציעה להם מתווה שעשוי להביא לפשרה בין הצדדים.

תאריך:  11/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
+סמוטריץ': לא נוותר על גיוון בבחירת שופטים
19:57 11/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר שוחח עם ראש הממשלה והבהיר לאחר מכן כי לא יסכים למצב שבו האופוזיציה שהפסידה בבחירות "יכולה לרמוס ולדרוס את הימין בוועדה לבחירת שופטים", כלשונו

סמוטריץ'. מאשים את לפיד וגנץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גלנט: צה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת את המשך המאבק הפנימי במדינה
18:41 11/09/23  |  עידן יוסף

השר יואב גלנט: "בשנה האחרונה אנו מתמודדים עם שסע הולך ומעמיק בחברה הישראלית סביב האיזון בין הרשויות. המחיר עלול להיות כבד מדי בהקשרי הביטחון הלאומי - ולכן שינויים מרכזיים עושים בהסכמה רחבה. כמי שעומד בראש מערכת הביטחון אני קובע כאן: המשך המאבק הפנימי בין זרמים ניציים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים וגובה מחיר שצה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת בו. איני עוסק בשאלה מי התחיל או מי צודק. אני שב ואומר: המשך המאבק הפנימי מסכן את החוסן הלאומי, את צבא ההגנה לישראל ואת היכולת שלנו להקנות ביטחון למדינת ישראל".

+נתניהו מקווה למסור הצהרה על מתווה מרוכך לחקיקה לפני ראש השנה
17:48 11/09/23  |  עידן יוסף

אם הפשרה לא תתקדם - נתניהו מקווה למסור הצהרה על מתווה מרוכך לחקיקה המשפטית עוד לפני ראש השנה. מועד משוער: יום חמישי בהתאם להתפתחויות (כאן חדשות).

+נתניהו: אם תושג הסכמה - איש לא ימנע את מימושה
17:02 11/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע הדיווחים על מגעים בין נתניהו לגנץ בתיווך הנשיא, אמר יו"ר עוצמה יהודית: "אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה. קורא לחבריי, ראשי הקואליציה - השמיעו את קולכם. בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה"

בן גביר ונתניהו. "התקפלות פירושה השפלה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: מי שמנסה לשבש ולפעול באלימות - הוא לא מפגין
13:58 11/09/23  |  מירב ארד

ח"כ שמחה רוטמן התייחס בראיון לגל"צ להפגנה בביתו של השר לוין: "מי שמנסה לפגוע, לשבש, לתקוף, לפעול באלימות ולעקוב - הוא לא מפגין".

+נתניהו, אופנהיימר הישראלי
12:42 11/09/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה

סיפורו של אופנהיימר מתקשר אלינו במה שכונתה בפי יוזמיה כרפורמה משפטית ובפי מתנגדיה הרבים כהפיכה משטרית, ומזוהה כאן כ"פרויקט מנהטן של ביבי"

נתניהו.מתנער מאחריות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עימותים בין שוטרים למפגינים מול ביתו של לוין
11:29 11/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עשרות מפינים מטעם ארגון 'אחים לנשק' הגיעו למודיעין במטרה להפגין מול ביתו ש השר לוין  ▪  המאבטחים הסיעו את השר ברכב שהותקף  ▪  שישה נעצרו ע"י המשטרה

מונעים יציאה של השר לוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ סעדה: יש דיון שמשפטית כמעט לא רלוונטי כי אי אפשר לפסול חוקי יסוד
10:30 11/09/23  |  מירב ארד

ח"כ משה סעדה (הליכוד) אמר בראיון לרדיו צפון 104.5FM לקראת הדיון ממחר בבג"ץ: "יש דיון שמשפטית כמעט לא רלוונטי כי אי אפשר לפסול חוקי יסוד". הוסיף: "מחר לא מקבלים החלטה, זה השלב הראשוני ביותר, ההחלטה תתקבל אי שם בחורף. עד אז עולם כמנהגו נוהג".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש: "ח"כ אומר לא לציית לביהמ"ש? דיון חסר בושה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה היא האם גץ יציית לחוק
אמונחטאפ III  |  11/09/23 16:59
2
ביניש המושחתת מעזה לדבר...
חה חה חה  |  11/09/23 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
בצלאל לביא
סיפורו של אופנהיימר מתקשר אלינו במה שכונתה בפי יוזמיה כרפורמה משפטית ובפי מתנגדיה הרבים כהפיכה משטרית, ומזוהה כאן כ"פרויקט מנהטן של ביבי"
מירב ארד
עשרות מפינים מטעם ארגון 'אחים לנשק' הגיעו למודיעין במטרה להפגין מול ביתו ש השר לוין    המאבטחים הסיעו את השר ברכב שהותקף    שישה נעצרו ע"י המשטרה
עידן יוסף
רה"מ מעוניין במתווה לבחירת שופטים ברוח ההצעה שנדונה בבית הנשיא    נתניהו צפוי להכריז על מהלך חקיקה מחדש של צמצום עילת הסבירות על-מנת למנוע את פסילת החוק בבג"ץ ולהימנע ממשבר חוקתי    בימים האחרונים נפגש רה"מ עם לוין, דרמר ודרעי כדי לדון על מתווה חדש לחוק
איתמר לוין
חיות קבעה את סדר היום לדיון בעתירות: הכנסת, הממשלה ומיארה יקבלו 75 דקות כל אחד; שמונת העותרים ושני ידידי בית המשפט - 25-10 דקות כל אחד
דן מרגלית
ממשלתו של בנימין נתניהו אינה עוד עבריינית בלבד    בנוסח של ברסלר היא "ממשלה מורדת"    זה הנוסח שהוצע כאן לפני כמה שבועות, והוא הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il