X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תת-אלוף שי טייב בדיון [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
נתוני צה"ל בוועדה: 1,200 חרדים בכל שנת גיוס בין 2021-2019
נציג צה"ל: אף הגידול באוכלוסייה החרדית לא חלה עלייה במספר המתגייסים לשנה ח"כ מיקי לוי: "דברים השתנו. האוכלוסייה המשרתת שנושאת בנטל, לא תסכים יותר להסדר העקום הזה"

בעקבות השיח על גיבוש הסכם חדש לנושא שירות חרדים בצה"ל, הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ד', 13.9.23) בנושא ברקע דוח המבקר מ-2011 על שילוב חרדים בצה"ל. בדיון עלה ע"י נציגי צה"ל כי מאז דוח הביקורת ועל אף הגידול באוכלוסייה החרדית לא חלה עלייה במספר המתגייסים לשנה. בדוח המבקר נכתב כי בשנים 2010 ו-2011 התגייסו כ-1,000 וכ-1,280 חיילים חרדים. בישיבה אמר נציג צה"ל כי 1200 חרדים היו בכל שנת גיוס בין 2019-2021.
אל דיון זה הוזמנו נציגי משרד ראש הממשלה כדי להציג את החוק המתוכנן אך אלו לא שלחו נציגים רלוונטיים. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי התריע שאם זה יישנה הוא יפעיל את סמכות הוועדה ע,מ להביא את הנציגים שעוסקים בנושא.
יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי: "הממשלה מתכוונת להעביר חוק השתמטות שבפעם הראשונה מקום המדינה יפטור בחוק את כל האוכלוסייה החרדית מגיוס לצה"ל. המהלך הזה יפרק את צבא העם. מדובר במהלך מסוכן ולא מוסרי. צריך להבין שדברים ישתנו. האוכלוסייה המשרתת שנושאת בכל הנטל לא תסכים יותר להסדר העקום הזה. על-פי החוק הקיים יש מכסות גיוס ואנחנו יודעים שהתמונה שצויירה במהלך השנים איננה נכונה. יש שאלה באשר לזהות החרדית של המתגייסים במסגרת המכסות ומעל הכל אנחנו יודעים שלא רק שלא עומדים במכסות אלא שיש ירידה משמעותית במספר המתגייסים."
יוזם הדיון, ח"כ אביגדור ליברמן: "יש פה כוונה לחלק את העם לשניים: אלה שיתנדבו לצה"ל ואלה שילמדו בישיבות. הגענו לצומת שאין דרך חזרה. בהיותי שר הביטחון הבאתי מתווה סביר לגיוס חרדים, והעסקנים החרדים הכשילו אותו. אין יותר מכסות, חייבם להפסיק לדבר על מכסות. כל בני העדות חייבים להתגייס בגיל 18 לשירות אזרחי או צבאי. יש 24 גדודים בצה"ל מרותקים לאיו"ש, ואנו חשופים בכל המקומות האחרים. אנו לא יכולים להמשיך להסתפק באותו כוח אדם. יש צורך בעיבוי משמעותי."
ח"כ טלי גוטליב "אני נגד חוק הגיוס במתכונתו. הצעתי היא לבקש דחייה מבג"ץ לגבי חוק הגיוס, החוק אינו בשל. מי שמשתמט בוודאי צריך להתגייס. אנו צריכים למצוא פתרון שירגיע את החברה הישראלית. בסופו של דבר אנו עם אחד, ערך לימוד התורה חשוב מאוד. חוק הגיוס לדעתי לא יחוקק."
ח"כ שרון ניר: "השאלה היא איך אנו יוצרים וטו של הגדלת מס' המתגייסים החרדים. אנו רואים פה הנהגה רוחנית ופוליטית שמעבירה מסר ברור: צריך לפטור ציבור שלם מגיוס לצה"ל".
ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תת-אלוף שי טייב, אמר בדיון כי צה"ל מייחס חשיבות עליונה לשימור מודל צבא העם, שמייצר איכות ולכידות. צה״ל מבצע פעולות רבות שמאפשרות לאוכלוסיות שונות להשתלב, בין אם אוכלוסיות חייבות בגיוס ובין אם אוכלוסיות מיוחדות. הדו״ח הוא מלפני 11 שנים וחלו שינויים רבים מאז שנכתב.
לדבריו בשנתוני גיוס 2019-2021 המספרים עמדו על כ-1,200 מתגייסים חרדים בכל שנה לפי החוק. בנוסף ל-1,200 מתגייסים בסדיר, יש עוד כ-500 משרתים מהחינוך החרדי ששייכים למוסדות שלא נכללו בצו השר ומוסדות שלא הוגדרו כמוסד תרבותי ייחודי, על-אף שהם בפיקוח חרדי.
עוד אמר כי "כל המסלולים החרדים נבנים כך שהם מוכווני תעסוקה ומאפשרים למתגייסים כלים להשתלב בשוק העבודה האזרחי לאחר השירות. יש תשתית למטבחי מהדרין, חומרי גלם וכשרויות. יש פריסה של שמונה כשרויות שמוסכמות על הציבור החרדי. לא מעט מהמתגייסים בודדים וחסרי עורף משפחתי, ומקבלים מענה מתאים בתנאי השירות. כל אחד מקבל סיוע ותמיכה על-פי מצבו המשפחתי. באוכלוסייה המבוגרת שמתגייסת יש נשואים ונשואים עם ילדים. המענה טוב מאוד".
באשר לשילוב נשים אמר כי "בדוח מופיע חשש שיסיטו בעלות תפקידים מסוימים לאור שירות חרדים. בשיחה שנעשתה עם יועצת הרמטכל לענייני מגדר, בשנתיים האחרונות לא עלו טענות מצד חיילות או בכללי שהסיטו נשים מתפקידים. בנוסף קיימת פקודת השירות המשותף שמסדירה את השירות של כלל האוכלוסיות".
תאריך:  13/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
+הפגנות הפלג הירושלמי: צירים נחסמו לתנועה
16:58 13/09/23  |  עידן יוסף

בעקבות מעצר עריק מצה"ל חוסמים אנשי הפלג הירושלמי צירים, ובהם כביש 4 לצפון מצומת אם המושבות לצפון - התנועה מופנית לתחום העירוני. מצומת אלוף שדה לדרום - התנועה מופנית לכביש 471. כביש 4 במחלף גבעת שמואל לשני הכיוונים.
צומת הרחובות שרי ישראל-נורדאו בירושלים נחסם לתנועה וכך כם מסילת הרכבת הקלה.

+חסימות צירים צפויות בעקבות הפגנות הפלג הירושלמי
14:16 13/09/23  |  עידן יוסף

‏בעקבות מעצר תלמיד ישיבה עריק: בפלג הירושלמי החליטו - בשעה 16:30 יתקיימו הפגנות בשלושה מוקדים מרכזיים: ירושלים, בני ברק וראש פינה. בהמשך צפויות ההפגנות להתרחב למוקדים נוספים. צפויות חסימות צירים.

+גוטליב: לא אצביע בעת הזאת בעד חוק הגיוס
14:14 13/09/23  |  עידן יוסף

חברת הכנסת טלי גוטליב הודיעה הבוקר בוועדת החוץ והבטחון כי לא תוכל להצביע בעד חוק הגיוס. לדבריה זה לא הזמן להעלות את החוק והיא גם אמרה זאת לחרדים.


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיקי לוי / Mickey  Levy מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
נתוני צה"ל בוועדה: 1,200 חרדים בכל שנת גיוס בין 2021-2019
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותגיוס חרדים
עידן יוסף
הדיון על חוק הגיוס אצל ראש הממשלה הסתיים ללא הסכמות    נתניהו עשוי לזנוח את המתווה הכלכלי, אך החרדים מאיימים לפרק את הממשלה ולעצור את הרפורמה המשפטית אם לא יאושר החוק    בקואליציה יש התנגדות רבה לחוק פטור מגיוס, וקידומו עלול להביא להפלת הממשלה.
יורי מור
צה"ל במתכונתו הנוכחית דומה למנוע דיזל עוצמתי של משאית שהותקן במכונית מיני-קופר ומאיים להרוס אותה בכך שהוא יוצר חיכוכים בחברה סביב שאלת הגיוס
רון בריימן
ראש הממשלה, אם לא תתחיל להיות ראש ממשלה, לא תהיה תפארתך על הדרך אשר אתה הולך, לא זו הדרך!    בני גנץ, את מי היית רוצה לראות בתפקיד שר המשטרה ביום פקודה, את עצמך או את איתמר בן-גביר?    אנחנו במצב חירום, ועל כן דרושה ממשלת חירום, ולא ממשלת אחדות שקרית
עידן יוסף
המפלגות החרדיות חוששות מפסילת החוק בבג"ץ ולבקשת הליכוד סוכם שלא ידברו על החוק בתקשורת    פרוש: "בלי חוק - יגייסו כל בן ישיבה"
מנחם רהט
דרישת העסקנים החרדים להורדת גיל הפטור ל-21 לא תפתור דבר    עדיף כבר להורידו ל-18 ולהפסיק תלות הבחורים בעסקונה
רשימות נוספות
גנץ לחרדים: לא אהיה חמורו של משיח  /  עידן יוסף
מחלוקת בין משרדי הביטחון והאוצר תוקעת את חוק הגיוס  /  עידן יוסף
נדחתה על הסף עתירה לגיוס מיידי של החרדים  /  איתמר לוין
חוק התורה וחוק הגיוס   /  רבקה שפק ליסק
פנייה ל-170,000 אברכים   /  רבקה שפק-ליסק
הקו האדום: חוק ההשתמטות  /  רון בריימן
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il