X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
סמוטריץ' בוועדת הכספים:
"ניתן מענק מיידי של 80 מ"ש למי שפונה מהבית"
שר האוצר הוסיף: המערכת נרתמה קודם כל למאמצי הלחימה, אחכ לניצולים, אחכ למעגל הרחב יותר של עוטף עזה, זה לא יכל לחכות, ועכשיו היא נרתמת למעגל הרחב יותר, אף אחד במעגל הרחב לא קורס בשבוע, עכשיו אנחנו מתעסקים עם כל המשק. תהייה כנראה שגרת חירום שתיקח זמן, נתמוך ביד רחבה, אבל עם קצת סבלנות"

בוועדת הכספים נערך דיון ראשון מאז תחלילת הלחימה בנוגע לפיצויים לאזרחים ולהיקף התמיכה במשק. בדיון משתתף שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בפתח דבריו אמר שר האוצר: "אני חייב לפתוח בלקיחת אחריות, במבחן התוצאה נכשלנו, קו ההגנה הראשון של ההגנה הפיזית של מדינת ישראל לאזרחיה נכשל, ועכשיו אנחנו עוברים לקו השני. התפקיד שלנו להחזיק את הקו השני, ולהראות שבדבר הזה אנחנו ראויים והאמון במדינה וכל מערכותיה נשמר. תנחומים לכל המשפחות, ודאגה לשבויים והנעדרים. זה אירוע גדול שבא בהפתעה."
תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון התפרץ לדברי השר: "תפנו את מי שבלי מיגון, אם לא מגינתם את מי שביקשנו במשך שנים, אז תפנו. למי צריך לחכות? איזה תשובות יש לך לאותם אנשים שחוץ מלהתפלל שלא יפגעו אין להם כלום? הוציאו הודעה שאשקלון קיבלה 100 מיליון ש"ח, עוד לא קיבלה. 7 שנים אני צועק וכל פעם מקוששים עוד החלטת ממשלה. תכניסו את אשקלון לעוטף, היא חלק מהעוטף לצערי. אני צריך להמתין לוועדה שיקח 6 ימים שיעבור כמה מיליוני שקלים. העסקים סגורים, עיר רפאים, הפסדים של מאות מיליוני שקלים. אם משרד הביטחון נתן אישור ואומרים לי שהאוצר לא מאשר? מה אני יכול לעשות עם 60 מיליון שעלות הפינוי היא 300 מיליון"?
במענה לטענותיו של ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, שעדיין לא נכללת בתוכנית המענקים לעוטף עזה אמר שא האוצר: "קיבלנו החלטה על מענק מיידי בסדר גודל של 80 מיליון שקל למי שפונה מהבית, בלי קשר לנזקים ולפיצוי, כדי לתת מענה הכי מהר שאפשר. הפינוי אינו בעיה כלכלית, יש כסף לפינוי. כשמחליטים לפנות או לא, זו לא החלטה של כסף, זו החלטת מדיניות שנגזרת מהרבה מאוד שיקולים. נתנו גם מענקים ראשוניים לעיריות מתוך הבנה של הצורך".
לעניין תמיכה במשק ציין שר האוצר: "בצוק איתן חודש אל תוך המלחמה הביאו לוועדה תקנות, שאלות של פיצוי, עכשיו בגלל שהאירוע הוא גדול ומשמעותי יותר, אנחנו כבר מאמצע שבוע שעבר עובדים, יש מודלים שמשרד האוצר עובד איתם, יקח 24-48 שעות עד שיגבשו ויהיה מתווה ארצי לכל העסקים בארץ, זה יהיה מאוד דומה למעגל האחרון בקורונה, על בסיס השוואת מחזורים, שיתן מענה על הוצאות קבועות, לשכר עובדים, אנחנו יושבים עם משרד הכלכלה, מול המגזר העסקי, נצא למתווה עוד השבוע הזה, היתרון שיש מנגנונים, צריך לדייק אותם".
"צריך תיאום מלא במישורים הכלכליים השונים, ואני בתיאום מלא עם הנגיד, הכלכלה הישראלית יכולה לתמוך את המצב עד לניצחון גם בזירה הצבאית וגם האזרחית, נכנסו לאירוע בצורה טובה מאוד. יש לנו עתודות מזומנים גדולים, החשב מנהל את זה בצורה טובה מאוד. אנחנו נערכים לתרחישים הכי קשים, שיהיה הכל, כולל רכבות שיסעו, ואוניות, עם כל עניין הביטוחים"
רועי כהן, ארגון העצמאים להב: "שיתוף הפעולה הוא קריטי בין הצדדים, האוצר והעסקים. ראיתי את תוכניות הסיוע, אין מילה על 600 אלף איש העצמאים". שר האוצר השיב לדברים: "לעצמאים נותנים את המענה הכי גדול, יש כרגע פער לעסקים גדולים, וצריך לטפל בזה. יהיו תנאים מאוד מסודרים לעצמאים. יהיו תנאים, הם יהיו פשוטים ומאפשרים. נדייק כמובן, זה יעבוד לפי מחזורים, יהיו הוצאות קבועות, יהיו את הדמי קיום כפי שהיה בעבר. העצמאים יקבלו את הטיפול הכי מסור".
לבקשה כי שר האוצר יקרא לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית, השיב השר: "אני מדבר איתו בשיחות, הוא עצמאי, אני לא קורא לו, יש לי שיח איתו, יש 3 צוותים משותפים למשרד האוצר ובנק ישראל, שעובדים ב-3 וקטורים של הכלכלה, מעבר לתיאום האישי ביננו. מערכת לא קורסת בשבוע, אתם שואלים אותי מה הכי דחוף, בשבוע שעבר כוחות הביטחון היה הכי דחוף, דבר שני זה ניצולי הטבח, המערכת נרתמה קודם כל למאמצי הלחימה, אחכ לניצולים, אחכ למעגל הרחב יותר של עוטף עזה, זה לא יכל לחכות, ועכשיו היא נרתמת למעגל הרחב יותר, אף אחד במעגל הרחב לא קורס בשבוע, עכשיו אנחנו מתעסקים עם כל המשק. תהייה כנראה שגרת חירום שתיקח זמן, נתמוך ביד רחבה, אבל עם קצת סבלנות".
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הגיב לדברים ואמר: "אני קורא לנגיד הבנק להוריד את הריבית. בנוסף במה שהיה עם הבנקים, כפי שתיארה ח"כ דבי ביטון, אני הולך לטפל. לא יכולה להיות המציאות הזו של מה שקורה עם הבנקים, שהם לא מתחשבים במצב. אני בעד המתווה של בנק ישראל, אבל שזה יהיה עם פטור מהריבית, לא של דחייה ולא של הקפאה, פטור לתושבי העוטף, משרתי המילואים וכוחות הביטחון וההצלה שפועלים בשטח".
עוד הובהר מצד רשות המיסים בדיון כי במקרה של נזק ישיר, קרי פגיעה ישירה בבית בכל רחבי הארץ, רשות המיסים מפצה על הנזק ומממנת את הדיור החלופי.
לשאלות לעניין מתווה חל"ת, ציין שר האוצר: "אני כרגע מתנגד נחרצות למתווה החל"ת, אני חושב שהוא רע ולא מתאים. נדבר גם על העובדים. אנחנו שבוע בתוך המלחמה, נדבר על הכל. אני לא מכיר אף פעם שעבדו בקצבים מהירים כ"כ, זה באופן טבעי לא יהיה מושלם, נתאים ונסדר, ונפעל שיהיה כמה שיותר מהר".

תאריך:  16/10/2023   |   עודכן:  16/10/2023
+בכנסת קוראים להקמת מוקד אקטיבי למניעת פוסט טראומה בקרב אזרחים
00:30 17/10/23  |  עידן יוסף

ועדות העבודה והרווחה והנגב והגליל קיימו (ב׳) דיון חרום בנושא הרווחה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הדיון עסק בהפעלת תכניות לשעת חרום בשירותי הרווחה ובהקמת מוקד ארצי למתן מענה מיידי ואקטיבי לאזרחים למניעת פוסט טראומה.
יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי "שנים רבות אנחנו עוסקים במוכנות לתרחישים כאלה ואחרים של הגנה, פינוי וטיפול באוכלוסיות הרווחה בעת חירום. כעת זהו זמן אמת, עכשיו צריך לדאוג להם ואנחנו כאן כדי לשמוע מה עושים כלל הגורמים ולסייע בקידום כל צעד שנדרש כדי לשפר את המענים ואת המעטפת לכל מי שצריך סיוע".
אייכלר קרא להכיר מיד במשפחות החטופים כנפגעי פעולות איבה "כדי שנוכל לתת מעטפת נדרשת למשפחות החטופים כבר מעכשיו", וביקש להגיש לאלתר לאישור הוועדה תקנות שיאשרו את ההכרה על פי סעיף קיים בחוק העוסק בנפגעי פעולות איבה מאושפזים.
ח"כ מיכאל ביטון קרא להקים מיידית מרכז טראומה ייעודי כוללני (מטרי"ה) משותף לפיקוד העורף, משרד הרווחה והביטוח הלאומי, משרדי הבריאות, החינוך והביטחון הלאומי וארגוני בחברה האזרחית, אשר יפעל אקטיבית להגיע ולהעניק טיפול לכל מי שזקוק לסיוע נפשי עקב המלחמה.

+ועדת הפנים אישרה הקדמת מענקי איזון לעוטף, אשקלון תאושר בקבינט
00:24 17/10/23  |  עידן יוסף

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (ב׳) הקדמת מענקי איזון לעוטף עזה. בנוסף, התחייב שר הפנים משה ארבל להעלות בקבינט החברתי-כלכלי את בקשת אשקלון להיכלל במסגרת הסיוע הניתן לעוטף.
בישיבה העלו ראשי הרשויות מספר בקשות, כולל הגדלת מספר המיגוניות והממ"דים בערים ובאזורים הפתוחים, שחרור כל תשלומי מענקי האיזון לרשויות המקומיות, העברת כספים לרשויות המקומיות שמעוכבים במשרדי הממשלה השונים, סיוע לאוכלוסיות קשישים ונכים, סיוע כלכלי לשירותים פסיכולוגיים ועוד.
ארבל השיב לראשי הרשויות כי הוא מתחייב עכשיו להעלות את סוגיית אשקלון בקבינט. "אנחנו מחויבים לשלטון המקומי ולמועצות האזוריות, ולא נישן עד שניתן מענים לשלטון המקומי לטובת התושבים", אמר.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הודיע כי הוועדה תקיים ישיבות נוספות ותעקוב אחר יישום הסיוע והעברת הכסף לתושבי הדרום ולרשויות. הוא קרא לממשלה לצמצם את הביורוקרטיה ולהעביר את הכספים הדרושים לסיוע לתושבי העוטף.

+ועדת הכספים תמכה בהצעת חוק אמנת הבנק האסייני לפיתוח
00:20 17/10/23  |  עידן יוסף

ועדת הכספים של הכנסת אישרה (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אמנת הבנק האסייני לפיתוח. הצעת החוק מאפשרת לישראל להצטרף לבנק האסייני לפיתוח, מוסד פיננסי בינלאומי שמטרתו להזרים השקעות למדינות מתפתחות באזור אסיה והאוקיינוס השקט.
ישראל חברה כיום בארבעה בנקים לפיתוח, אך הצטרפותה לבנק האסייני לפיתוח היא צעד משמעותי בהרחבת הקשרים הכלכליים והמדיניים של ישראל עם מדינות אסיה. הבנק האסייני לפיתוח הוא הבנק הרב-צדדי לפיתוח השני בגודלו בהיקף ההשקעות השנתיות, והוא מממן פרויקטים במגוון תחומים, כגון אנרגיה, בריאות, מוסדות פיננסיים, ממשל ותחבורה.
חברותה של ישראל בבנק צפויה להגדיל את הפוטנציאל לשיתוף פעולה בין חברות ישראליות לבין ממשלות וחברות ממדינות אסיה, ולהעניק לחברות ישראליות הזדמנות להשתתף במכרזים לפרויקטים של הבנק.
הצעת החוק תעבור כעת לקריאה שנייה ושלישית במליאה. אם תאושר, ישראל תצטרף לבנק האסייני לפיתוח במהלך השנה הקרובה.

+בקריאה ראשונה: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים
18:26 16/10/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות, התשפ"ד 2023. 10 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
ברקע מצב המלחמה שבו מצויה מדינת ישראל בימים אלה והקשיים המשמעותיים הנובעים מקיום מערכת בחירות במהלך תקופה זו, מוצע לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות בשלושה חודשים, ליום 30 בינואר 2024.

+ח"כ אייכלר: נקדם תקנות להכרה במשפחות החטופים כנפגעי איבה מאושפזים
13:07 16/10/23  |  מירב ארד

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר בפתח הדיון בוועדה: "נקדם תקנות מיידיות להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה מאושפזים"


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רועי כהן / Roee Choen  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel  תומר גלאם / Tomer Glam
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ניתן מענק מיידי של 80 מ"ש למי שפונה מהבית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
לחברי הכנסת הותר לסייע לאזרחים ולעמותות בעת מלחמה, במגבלות שנקבעו    ההחלטה התקבלה בעקבות ההכרזה על מלחמה בעזה    חברי הכנסת יידרשו להבטיח שהתרומות ינוהלו בשקיפות
עידן יוסף
שלושת חברי הסיעה, וכן חבר הרשימה רם שפע, הציגו חזית אחידה מול יושבת הראש ודרשו ממנה שתתייעץ איתם לפני כל החלטה    מיכאלי ניסתה להתגונן אך קיבלה מסר חד
עידן יוסף
על-פי הסכם שיתוף הפעולה עם גדי איזנקוט אמור היה בני גנץ לקדם תהליך דמוקרטיזציה בכל המפלגה אך הוא אינו עומד בהתחייבותו    במקביל, מתרחש בידול בין כחול לבן להתקווה החדשה, ובלא מעט רשויות מקומיות מריצות המפלגות מועמדים שונים
מירב ארד
חברי מפלגה שיכולו להגיש את מועמדותם עד תחילת נובמבר    על המועמדים לעמוד בשלושה קריטריונים: אי-הרשעה בעבירת קלון, חברות של שלוש שנים במפלגה וכשירות לעמוד בתפקיד ראש הממשלה
איתמר לוין
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי    ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il