ח"כ אורית פרקש הכהן: "אני לא מבינה את ההיגיון להעלות את המיסוי גם מבחינת
יוקר המחיה, אני לא מבינה את הרעיון לעשות את הדבר הזה דווקא כעת. אנו רואים את ההדים של הצעד הזה. במקום לקחת את הכסף ולשים בסבסוד של עמדות טעינה, מסיטים אותו למלחמה. יש את העניין עם משבר עם החות'ים והובלת מכוניות מסין ו
קוריאה הדרומית יש בעיות של הובלה בים סוף, הדבר הזה מעכב אלפי מכוניות. את המס על משקאות ממותקים שהורגים אנשים לא מחזירים אבל על המס על רכבים חשמליים מעלים".
ח"כ
רון כץ: "לאן מדינת ישראל רוצה להגיע? איך אנחנו רואים את העתיד של המדינה שלנו שמתחבר לעתיד של כל העולם? אל תגרמו לציבור את חוסר הוודאות בידיעה האם לקנות או לא לקנות, האם לא יהיה כלכלי יותר? חוסר הוודאות רק יביא אותנו למצב שאיש לא יקנה רכבים חשמליים במדינת ישראל, וכשזה יקרה, אתם תצטערו על כך ותרצו להוריד את המיסים. אולי פעם אחת נחשוב כמה צעדים קדימה ונעצור את העליות האלה?".
ח"כ
אלי דלל: "המדינה התחייבה להקטין את פליטות גזי החממה והיא הולכת בדיוק הפוך. לכן יש חשיבות גדולה מאוד לרכב חשמלי. כיום רכבים חשמליים נחשבים ליוקרתיים כי המיסוי גבוה. אנו כמדינה צריכים לדאוג שיהיו עמדות טעינה ציבוריות, ועמדות טעינה פרטיות צריך להתיר בהיתרי הבנייה".
ח"כ
ינון אזולאי: "בקורונה הייתה עלייה של מחירים כי לא היו בשוק רכבים ועד שהתחילה שוב ההתאוששות אנו עוד פעם קוטעים את זה. צריך להפסיק עם זה. אתם לא מעודדים את המדינה לייבא רכבים חשמליים, אז מה נגיד לאזרחים - שאנו רוצים מהם עוד מס? בסוף נוציא את הכסף על הבריאות של האנשים כי במקום שיש יותר זיהום אוויר יש יותר חולים".
ח"כ
מטי צרפתי הרכבי: "אנחנו שואפים כבר כמה שנים ליותר עצמאות אנרגטית ולא להיות תלויים. אנו מתקדמים עם היעדים של אנרגיה חלופית. אנו צריכים להימנע מדלק ולהיות עצמאים אנרגטית".
ח"כ
יוראי להב הרצנו: "באוגוסט השנה, נשיא ארה"ב פרסם תוכנית עידוד של 12 מיליארד דולר לרכבים חשמליים. אנו מדברים בישראל על פחות מ-2% דריסת רגל ברכבים חשמליים. זה פוגע פגיעה קשה בכל פיתוח תשתית החשמלית במדינה. אני מציע לגנוז אותו לחלוטין ולהציע הטבות מס נוספות למי שבוחר ברכב חשמלי".
ח"כ
יצחק קרויזר: "הבשורה של הגעת רכבים חשמליים הייתה בשורה גדולה לפריפריה. מי שגר בפריפריה מחזיק שני כלי רכב באופן אוטומטי, אחזקה של רכב בנזין יקר. ההוצאות של תושבי הפריפריה גדולות משל תושבי המרכז. זו העלאה שנייה, זה אלפי שקלים בשנה לכל משפחה, אם אתם יוצאים בגזרות כלכליות על אנשי הפריפריה - תגידו".
ח"כ חמד עמאר: "רק 2% קנו רכב חשמלי במדינת ישראל וגם ל-2% יש בעיות בעמדות טעינה. לדעתי, האוצר אומר שהמדינה לא רוצה רכבים חשמליים. צריך לעודד אנשים לקנות רכבים חשמליים, כי זה פחות מזהם והמטרה היא להוריד את הזיהום. תחפשו הכנסה אחרת, רכב חשמלי צריך לעודד".
יו"ר הוועדה גפני: "הייתה מגמה לעודד רכב חשמלי, המציאות לבוא ולומר שהייתה תוכנית והיא תיושם, היא לא מקובלת בשום צורה. אנחנו בתקופה שבה יש לעשות כל מאמץ לעודד את אלה שנפגעים מהחות'ים, להקל על האנשים האלה, הם צריכים היום לעשות סיבוב ארוך ואתם הולכים לקחת מהם יותר מס. יש גם דבר ציבורי כלפי כל העולם, שאנחנו מסייעים למי שמייבאים את הרכבים האלה. לראות את מה שעושות ארה"ב ואירופה, וכאן ללכת ולפגוע, מישהו היה צריך לעצור את התהליך הזה במשרד האוצר".
גפני סיכם את הדיון: "נכשלתם כישלון מוחלט בכל העניין של עמדות טעינה בניגוד לכל ההתחייבויות שלכם, העמדה שלנו שמכל הסיבות שבעולם, אנחנו מבקשים לדחות את העלאת המס הזו. מכיוון שלא אקבל סעד מכם, אני פונה לשר האוצר ולמנכ"ל משרד האוצר, אפנה אליו את המכתב מכל חברי הכנסת שחתמו ומי שעוד רוצה לחתום. אם התשובה תהיה שלילית נצטרך להיכנס לעניין ולראות מה כוחה של ועדת הכספים שהיא דנה ומחליטה פה אחד - אנחנו לא מעוניינים במס הזה, אנחנו מבקשים לדחות אותו מכל הסיבות שעלו, זו החלטת הוועדה. אני מציע שתבחנו אותה מחדש, לא רבים כך עם ועדת הכספים, במיוחד כשהיא מחליטה ככה פה אחד. תקיימו דיון, אני הולך להעביר את המכתב לשר ולמנכ"ל".
ח"כ אזולאי: "הכנתי הצעת חוק בנידון. אם לא יסכימו - נוכל לקדם אותה". ח"כ גפני: "רעיון טוב".