X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ליבאי. ניסה לקדם חוקי יסוד [צילום: איציק וולף]
נפטר דוד ליבאי, שר המשפטים לשעבר
ליבאי היה גם ראש לשכת עורכי הדין ומבכירי הסניגורים בישראל כיהן כשר המשפטים בשנים 1996-1992, הגדיל את תקציב בתי המשפט ויזם שלוש ועדות חקירה ממלכתיות

דוד ליבאי, שהיה שר המשפטים וראש לשכת עורכי הדין, ומבכירי הסניגורים בישראל, הלך לעולמו (23.12.23) בגיל 89. ליבאי היה שר המשפטים בשנים 1996-1992, חבר כנסת בשנים 1996-1982 וראש הלשכה בשנים 1985-1983.
ליבאי למד משפטים באוניברסיטה העברית במסגרת העתודה האקדמית, השלים תואר שני במשפט השוואתי וקיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת שיקגו. את שירותו הצבאי עשה כסנגור וכתובע בפרקליטות הצבאית, ושימש כממלא מקום התובע הצבאי הראשי. לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף למשרד המשפטים כאחראי על מחלקת החנינות וכדובר המשרד, ומאוחר יותר - עוזר ראשי לפרקליט המדינה, קולין גילון, ותובע ראשי של בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה. התיק הבולט ביותר של ליבאי בפרקליטות היה עניינו של הירש ברנבלט, שהואשם בפשעים נגד העם היהודי בתפקידו כמפקד משטרת גטו בנדין שבפולין; הוא הורשע בבית המשפט המחוזי וזוכה בבית המשפט העליון.
ב-1964 פתח ליבאי משרד פרטי לעריכת דין. בשנת 1969 מונה למרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב וביוני 1971 נבחר לדיקן הסטודנטים. ביוני 1973 נבחר ליבאי לראש המכון לקרימינולוגיה ולמשפט פלילי באותה אוניברסיטה. ליבאי נכנס לפוליטיקה הארצית בשנת 1984 כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. הוא היה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, תפקיד בו יזם את הקמת ועדת בייסקי לחקירת פרשת מניות הבנקים, והיה גם אחד מנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. הוא גם היה אחד מיוזמי חוק יסוד מבקר המדינה.
בתקופתו של ליבאי כשר משפטים גדל תקציב המשרד, נבנו בתי משפט חדשים והונהגה משמרת שנייה בכמה בתי משפט. הוא יזם את הקמתן של שלוש ועדות חקירה ממלכתיות: ועדת החקירה שמגר לחקירת הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה; ועדת קדמי לבדיקת היעלמותם של ילדי תימן; וועדת שמגר לחקירת רצח יצחק רבין. ליבאי ביקש לקדם את חוקי יסוד החקיקה, זכויות במשפט וחופש הביטוי וההתאגדות וזכויות חברתיות, אך הצעות אלו לא אומצו.
בשנת 1996 חזר ליבאי לפרקטיקה הפרטית, מאוחר יותר - בשותפות עם הסניגור הציבורי הארצי הראשון, פרופ' קנת מן. בין היתר הוא ייצג את משה קצב בתחילת החקירה נגדו, אך התפטר מהייצוג לאחר מסיבת העיתונאים בה תקף קצב בחריפות את מערכת המשפט והתקשורת. בשנים האחרונות היה חבר בוועדה למניעת הרשעות שווא בראשות השופט בדימוס יורם דנציגר.
תאריך:  24/12/2023   |   עודכן:  24/12/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מגזין סגולה
הדרדסים הופיעו לראשונה כדמות משנית בקומיקס על שתי דמויות אחרות פרי דמיונו של פיו, ז’והן ופירלואיט
מירב ארד
במסמך שנשלח מטעם לשכת הרמטכ"ל נחשפו הקשיים לקיומן של הבחירות לרשויות המקומיות    70 משרתי מילואים מתמודדים לתפקיד ראש עיר או רשות מקומית    בצה"ל מדגישים כי "ישנם משרתים המתמודדים בבחירות, שמטעמים מבצעיים לא יהיה ניתן לשחררם"
מירב ארד
בפרויקט ייבנו 24 יח"ד עם תמהיל מגוון של דירות 2 ו-3 חדרים ודירות גן במחיר של כ-4,800 אירו למ"ר    פרוטוגל הפכה לאבן שואבת למשקיעי נדל"ן מכל העולם, לאור יכולתם משקיעים זרים לקבל מימון משכנתה של עד כ-75% מבנק מקומי
מירב ארד
מתחם אמצעי לחימה אותר סמוך לבתי ספר ומרפאה ובו נמצאו חגורות נפץ המותאמות לילדים, עשרות פצמ"רים, מאות רימונים ומסמכי מודיעין    במרחב ג'בליה חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של חמאס
איתמר לוין
השופט אורן שגב: למעסיק מותר להתקין מצלמות במקום העבודה, אך מדובר בפגיעה בפרטיותו של העובד המאפשרת לו להתפטר בדין מפוטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il