X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוסר אמון הדדי [צילום: רועי עלימה ויוסי אלוני, פלאש 90]
מוזס ניסה לסייע לנתניהו בהקמת ממשלתו ב-2013
מנכ"ל ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד: מוזס חשב שנתניהו הוא ראש ממשלה טוב מאוד, אך לצד זאת כינה אותו "שקרן" - בעוד נתניהו ראה את מוזס כ"דמון" מדגיש: מוזס אינו מתערב בתכנים בידיעות אחרונות

נוני מוזס ניסה לסייע בשנת 2013 לבנימין נתניהו בהקמת ממשלתו - העיד (12.2.24) דובי אייכנוולד במסגרת תיק 2000 במשפט נתניהו. הוא סיפר בהרחבה על המסרים שהעביר בין השניים ועל הפגישות ביניהם שארגן, וזאת כרקע לפגישות שבמרכז כתב האישום בפרשה - עליהן לא ידע דבר בזמן אמת.
אייכנוולד הוא מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, הנמצאת בבעלות בחלקים שווים של משפחתו ושל קבוצת ידיעות אחרונות. הוא אמר כי קשרי העבודה ביניהם קיימים מזה 30 שנה, הוא מעריך מאוד את מוזס, אם כי אין המדובר בקשרי חברות. את בני הזוג נתניהו, המשיך אייכנוולד, הוא מכיר מאז 1995, כאשר פרסמה ההוצאה את ספרו של נתניהו "מקום תחת השמש", ומאז עמדו בקשר לגבי ספרים נוספים. אייכנוולד הגדיר את הקשר ביניהם כמקצועי ושל אמון והערכה, כמו עם אחרים שספריהם מתפרסמים בהוצאה.
לדברי אייכנוולד, מוזס "מאוד העריך את נתניהו. הוא היה אומר: הוא ראש ממשלה מצוין". עם זאת, הוא הבין ממוזס ("הוא מאוד קצר בדיבור ומאוד מאוד לא משתף") שישראל היום פועל בהיצף "וזו בעיה גדולה לידיעות אחרונות". אייכנוולד סיפר, כי נתניהו התעניין בהשלכות של גוגל ופייסבוק על שוק התקשורת, אמר "אני אנסה לפתור" ושאל אותו מה עושים בנושא זה בארה"ב ובמדינות אחרות. היה זה חצי שנה לפני הפגישות בין נתניהו למוזס, ואייכנוולד העלה בתגובה גם את בעיית ישראל היום שלדבריו אז "הורס את העיתונות".
נתניהו מצידו, המשיך אייכנוולד, התלונן באוזניו פעמים רבות שהתקשורת אינה הוגנת. "הייתה לו הרגשה שידיעות אחרונות נוקט צד. הוא בכלל חשב שהתקשורת היא הדבר הכי משפיע והרגשתי שהוא מייחס למוזס כוחות דמוניים".
ביום הבחירות ב-2013, העיד אייכנוולד, הוא היה עם רעייתו ובנותיהם במתחם התחנה בתל אביב, ושרה נתניהו התקשרה אליו נסערת: "חברים שלך כולם מצביעים [נפתלי] בנט, תדאג אם אתה יכול שיצביעו כמו שצריך", ציטט אותה. אייכנוולד אמר לרעייתו: "איזו שיחה הזויה". לאחר הבחירות, כאשר נתניהו עסק בהרכבת ממשלתו, נפגשו השניים במעון בבלפור, ונתניהו שאל האם אייכנוולד יוכל לשכנע את אלי ישי (אז יו"ר ש"ס) שיסכים להכניס לממשלה את מפלגת העבודה במקום את יש עתיד והבית היהודי.
אייכנוולד העיד, כי מאחר שלא הכיר את ישי, הוא שוחח למחרת עם מוזס, אשר השיב: "אני חושב שהוא ראש הממשלה הכי טוב", והסכים לסייע בתנאי שהדבר לא ידלוף. בעקבות זאת תיאם אייכנוולד פגישה בארבע עיניים בין השניים. אייכנוולד עצמו הסיע את מוזס לבלפור כעבור יומיים בשעות הערב המאוחרות. הוא ביקש מנתניהו לומר לאנשי הביטחון "דובי בא עם חבר" ולא לציין את שמו של מוזס כדי למנוע פרסום - אך אנשי השב"כ שאלו לשמו.
אייכנוולד העיר, כי כאשר בהמשך שמע את נתניהו מתלונן שוב ושוב על תקשורת בלתי הוגנת ואת מוזס מתלונן על תחרות בלתי הוגנת, "חשבתי: שני אנשים כל כך אינטליגנטים ורבי עוצמה. הרגשתי שזה נכון לטובת עם ישראל, באמת בצורה הכי בסיסית, תקשורת בין-אישית הוגנת: דברו! פשוט דברו! הוא [נתניהו] ראה אותו [את מוזס] בתור דמון. הוא [מוזס] ראה אותו [את נתניהו] כאחראי על 2,000 עובדים ומשמיד לו את העסק. דברו! פשוט דברו, זה הכל". בחקירתו במשטרה אמר אייכנוולד, כי גם בזמן אמת זו הייתה המטרה לשמה הפגיש בין השניים.

"כולו זעם בלתי נשלט עלי"
על אותה שיחה סיפר אייכנוולד, כי היא החלה בעניינים פוליטיים, ובין היתר אמר נתניהו שלא ימנה את ראובן ריבלין ליו"ר הכנסת, כי "הוא בגד בו, לא שירת אותו". לאחר מכן ביקש נתניהו להשאיר אותו לבדו עם מוזס והם שוחחו 40-20 דקות ובסיום הפגישה אף התחבקו. בהמשך היו עוד מספר פגישות פוליטיות דומות, בהן אייכנוולד לא השתתף.
בדרך חזרה מאותה פגישה, המשיך אייכנוולד, הביע מוזס ספקנות רבה וחוסר אמון בנתניהו לגבי ישראל היום; הפתרון בעיני מוזס היה לחייב את העיתון לגבות תשלום תמורת מהדורת יום שישי או להגביל את תפוצתו. במקרים אחרים, העיד אייכנוולד, אמר לו מוזס על נתניהו: "מה הוא חושב לעצמו? אני יכול לשנות כתבות? אני יכול להתערב לסימה קדמון? אני יכול להתערב לנחום [ברנע], ל[שמעון] שיפר? איך הוא חושב בכלל שאני יכול להתערב בעיתון?"
עוד העיד אייכנוולד, כי כחודש וחצי לאחר הפגישות סיפר לנתניהו שהוא נוסע ליריד הספרים בלונדון, ונתניהו הציע שייפגש עם שלדון אדלסון. "ישר לא רציתי, כי אני לא רוציתי להיכנס בכלל ביניהם. אני רציתי להמשיך בחיי. להמשיך לעשות ספרים עם ביבי, להמשיך לעבוד עם נוני, לא להיות בכלל בדבר הזה". הוא סיפר על כך למוזס, שהגיב מיד בשלילה ואמר על נתניהו "שיקיים את מה שהבטיח".
אייכנוולד העיד, כי נתניהו שוחח עימו פעמים רבות על מה שראה ככותרות בלתי הוגנות בידיעות אחרונות כלפיו. הייתה פעם אחת ספציפית שהתקשר אלי באחד הבקרים אחרי אחת הפגישות, כולו זועם, ואמר לי שיש איזו ידיעה שקרית שעומדת להתפרסם ב-ynet או בידיעות. משהו על אב בית [מני נפתלי], נהג. הוא לא ביקש ממני כלום. התקשרתי לנוני ושמתי את זה לפתחו. "אני אפילו זכור שחשבתי: וואי, עכשיו אני הדוור, פתאום התחילו להתקשר אלי, רק זה חסר לי. פעם ראשונה בעשרות שנים שאני פונה לנוני בענייני מערכת".
בחקירתו אמר אייכנוולד, כי אמר למוזס שנתניהו מבקש להוריד את הידיעה עוד לפני פרסומה, ובעדותו אישר זאת. "מאוחר יותר נוני אמר לי שזה טופל ומבחינתי נגמר האירוע". לאחר מכן ראה את עו"ד יוסי כהן, פרקליטו של נתניהו, מדבר בטלוויזיה על אותו נושא. "יומיים אחרי זה הייתי אצל נתניהו ואמרתי לו: תגיד, למה אתה מבקש להוריד ידיעה שקרית, ואתה שולח את העורך דין שלך והם נותנים לזה עוד בומבות אחרות? והוא אמר לי שזו הייתה טעות".
אייכנוולד הוסיף וסיפר: "יום אחד [בשנת 2015] הייתה איזו ידיעה בעיתון. באיזה אירוע ביבי רואה אותי, ואני מרגיש שכולו זעם עלי בלתי נשלט. כמעט ולא הבנתי על מה המדובר. הוא אומר לי: אני כל כך כועס עליכם, עליך. אני יוצא החוצה ואין לי מושג על מה מדובר, והוא היה בטוח שאני יודע. התקשרתי לנוני ואמרתי לו: תגיד, מה ביבי רוצה ממני? מה קרה? ואז נוני אמר לי: הוא צודק. התפרסמה איזו ידיעה, משהו רכילותי, שלא היה לה מקום. הוא צודק, זו טעות ותגיד לו שאם הוא רוצה התנצלות, מה שהוא רוצה - אנחנו נפרסם. זה משהו שהיה קשור בילדיו, זה לא תקין, ככה הוא אמר לי.
"התקשרתי לביבי חזרה ואמרתי: תשמע, נוני אומר שזו הייתה טעות, אני מרגיש שהוא רוצה לרַצות אותך במה שצריך. אם צריך להתנצל, אם אתה רוצה תיקון, כל מה שצריך לעשות - מקובל עליו. תגיד מה אתה רוצה. התחיל דיאלוג שלם ביני לבין דוד שרן, הוא כתב משהו שהוא רוצה שיפורסם, אני חשבתי שזה לא נכון כי זה יפקס את האירוע על הבן שלו". בהמשך שוחח שרן עם העורך הראשי, רון ירון, הטעות תוקנה אחרי יומיים לשביעות רצונה של משפחת נתניהו "ובא לציון גואל".
לפני כן, סיפר אייכנוולד, הייתה בידיעות אחרונות כתבה גדולה על שרה נתניהו. במוצאי שבת הוא היה בבלפור "והוא שוב פעם מאוד מאוד כעס עלי, ממש האשים אותי, למה מתנכלים לו. אני באמת לא הבנתי את זה. זה חודשיים אחרי הפגישות. אני מנסה ליצור קשר בין-אישי; למה צריך את זה עכשיו. שאלתי את נוני, והתשובה הייתה: מה הוא יכול לעשות בכלל". אייכנוולד הדגיש, כי לא ידע על הפגישות בין נתניהו למוזס בהן עוסק כתב האישום ו"הייתי בשוק" כאשר נחשפו ב-2017.

ישראל היום היה בעיית רוחב

תודה לאורן פרסיקו, כתב "העין השביעית", על סיועו בסיקור.
תאריך:  12/02/2024   |   עודכן:  12/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוזס ניסה לסייע לנתניהו בהקמת ממשלתו ב-2013
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השר אמסלם: הנבחרת היא לא רק לאנשים מת"א והרצליה - העוול זועק לשמים ואני מתכוון לשנות את זה    ח"כ פרידמן: צריך תיקון אבל יש הבדל בין לתקן ללהרוס    יו"ר ועדת הכלכלה דרש מרשות החברות למצוא דרכים לתקן זאת תוך חודש
מירב ארד
המחלוקת: האם לאמץ דרישות אירופיות מחמירות כדי לאפשר יבוא מוגבר, או שמדובר בדרישות מוגזמות ויש להתאימן לאקלים ולמזיקים הישראלים    מזכ"ל התאחדות החקלאים: "אנחנו עוסקים כל העת בניטור ההדברה, וצריך להפסיק להעתיק כמו-שהן את כל הדרישות האירופיות"    יו"ר הוועדה קרא לגבש עמדה משותפת ומוסכמת בתוך מספר שבועות
איתמר לוין
בישיבה חריגה ביום ראשון אושר ברוב גדול להתקדם בחקיקה: 14.1 מיליארד דולר לישראל, 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה ו-10 מיליארד דולר לסיוע הומניטרי וטייוואן    עדיין לא ברור האם בית הנבחרים יאשר גם הוא את החבילה
עידן יוסף
השופטים התרשמו שהמדינה בחנה את הצורך בתחבורה ציבורית בשבת לחיילים ומצאה שאין ביקוש מספק ושהעלויות גבוהות    בית המשפט קבע שחלופות של לינה בבסיס או באכסניה אינן מושלמותם, אך הדבר אינו מצדיק התערבות שיפוטית
מירב ארד
במשאל טלפוני שנערך בין חברי הממשלה אושרה טיוטת החוק לפיו ערוץ שידור זר שיוכרז כפוגע בביטחון המדינה יופסקו שידוריו ומשרדיו בישראל ייסגרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il