X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיוויד קמרון. "מאמצים לייצוב הגדה המערבית" [צילום: AP]
אחרי ארה"ב:
בריטניה: נטיל סנקציות על 4 מתנחלים ביו"ש
הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע, ונועדו לטענת ממשלת בריטניה - "להיאבק באלימות המתמשכת של מתנחלים שמאיימת על היציבות בגדה המערבית" ארבעת המתנחלים הם: משה שרביט, ינון לוי, צבי בר יוסף ואלי פדרמן שר החוץ הבריטי: "להטיל אחריות על אלו שחותרים תחת הסיכויים לשלום"

אחרי ארה"ב, גם בריטניה הודיעה כי תטיל סנקציות על מתנחלים שמעורבים בתקיפות פלשץ יניםבגדה המערבית. שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע כי בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים ישראלים קיצוניים, בטענה שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלשתיניות בגדה המערבית. הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות, מגבלות מסע ואיסור מתן אשרה (ויזה).
ארבעת המתנחלים הם:
  • משה שרביט - מתנחל קיצוני שאיים, הטריד ותקף רועים פלשתינים ואת משפחותיהם בעמק הירדן. באוקטובר 2023 אחת הקהילות הפלשתיניות, שבה 20 משפחות, נמלטה לאחר ששרביט תקף את התושבים והודיע להם שיש להם חמש שעות להתפנות.
  • ינון לוי - מנהיג מאחז "חוות מיתרים" שהוקם ב-2021, ומתנחלים שמתגוררים בו השתמשו באלימות גופנית ובהשחתת והרס רכוש כדי לעקור קהילות פלשתיניות כולל את הקהילה בח'ירבת זאנותא באוקטובר 2023.
  • צבי בר יוסף - מתנחל שמנהיג את מאחז "חוות צבי", שמאז הקמתו ב-2018 השתמש באיומים ובאלימות כלפי תושבים פלשתינים מקומיים, לרבות איומים באקדח, פעמיים, על משפחות צעירות שערכו פיקניק
  • אלי פדרמן - היה מעורב במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלשתינים בגבעות של דרום הר חברון.
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר: "הסנקציות שמוטלות היום מטילות מגבלות על המעורבים בכמה מהפרות זכויות האדם המזעזעות ביותר. עלינו להיות ברורים לגבי מה שמתרחש כאן. מתנחלים קיצוניים מאיימים על פלשתינים, לעיתים איומים בנשק, ומגרשים אותם בכוח מהאדמה שחוקית שייכת להם. זו התנהגות בלתי חוקית ובלתי מקובלת. על ישראל לפעול באופן משמעותי יותר כדי לעצור אלימות מתנחלים. פעמים רבים רבות מדי אנחנו רואים שהתחייבויות שניתנו ומטלות שניתנו אינן ממולאות ואינן מבוצעות עד הסוף. מתנחלים קיצוניים שמסמנים אזרחים פלשתינים כמטרות ותוקפים אותם, חותרים תחת הביטחון והיציבות באזור, הן עבור הישראלים והן עבור הפלשתינים".
בהודעת ממשלת ברטניה נמסר כי "ממשלת בריטניה קראה קריאות חוזרות ונשנות לממשלת ישראל לפעול נגד אלו שאחראים לאלימות מתנחלים, לשחרר כספים שהוקפאו ויועדו לרשות הפלשתינית ולעצור הרחבה של התנחלויות. ראש הממשלה הבריטי העלה את הנושא מספר פעמים בפני ראש הממשלה נתניהו, וכן בדצמבר בריטניה ו-13 שותפותיה פרסמו הצהרה שקראה לישראל לנקוט צעדים מיידיים ומשמעותיים כדי לטפל במספר השיא של מקרי אלימות מתנחלים בגדה המערבית הכבושה".
עוד נמסר כי "הצעדים שמוכרזים היום הם חלק ממאמצים נרחבים יותר של בריטניה כדי לתמוך בייצוב הגדה המערבית, דבר שהוא חיוני לשלום ולביטחון גם של הישראלים וגם של הפלשתינים. בריטניה תשקול פעולות נוספות, כגון סנקציות נוספות, ככל שיידרש".

תאריך:  12/02/2024   |   עודכן:  12/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים  צבי בר / Zvi Bar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטניה: נטיל סנקציות על 4 מתנחלים ביו"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להגדיר את קמרון כמשת"פ אויב
משפטן ישראלי  |  12/02/24 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההחלטה התקבלה בעקבות בעקבות אמירתה המקוממת כי "הקורבנות בטבח 7 באוקטובר לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי"
איתמר לוין
מנכ"ל ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד: מוזס חשב שנתניהו הוא ראש ממשלה טוב מאוד, אך לצד זאת כינה אותו "שקרן" - בעוד נתניהו ראה את מוזס כ"דמון"    מדגיש: מוזס אינו מתערב בתכנים בידיעות אחרונות
מירב ארד
השר אמסלם: הנבחרת היא לא רק לאנשים מת"א והרצליה - העוול זועק לשמים ואני מתכוון לשנות את זה    ח"כ פרידמן: צריך תיקון אבל יש הבדל בין לתקן ללהרוס    יו"ר ועדת הכלכלה דרש מרשות החברות למצוא דרכים לתקן זאת תוך חודש
מירב ארד
המחלוקת: האם לאמץ דרישות אירופיות מחמירות כדי לאפשר יבוא מוגבר, או שמדובר בדרישות מוגזמות ויש להתאימן לאקלים ולמזיקים הישראלים    מזכ"ל התאחדות החקלאים: "אנחנו עוסקים כל העת בניטור ההדברה, וצריך להפסיק להעתיק כמו-שהן את כל הדרישות האירופיות"    יו"ר הוועדה קרא לגבש עמדה משותפת ומוסכמת בתוך מספר שבועות
איתמר לוין
בישיבה חריגה ביום ראשון אושר ברוב גדול להתקדם בחקיקה: 14.1 מיליארד דולר לישראל, 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה ו-10 מיליארד דולר לסיוע הומניטרי וטייוואן    עדיין לא ברור האם בית הנבחרים יאשר גם הוא את החבילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il