X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
הכתיבה של רות היא מגנט אמיתי לאוהבי קריאה, מעבירה את הקורא לבועת החיים של הגיבור, מושכת במידה כזו שאי-אפשר להפסיק לקרוא. לכן, את "זעם" - רומן שמתרחש באוניברסיטה באוהיו בתחילת שנות החמישים - קראתי "במכה"
▪  ▪  ▪
"זעם" מאת פיליפ רות

פיליפ רות, הסופר האמריקני-יהודי (80), הודיע בימים אלה שהוא מפסיק לכתוב ספרים. הוא כתב 30 ספרים ויש עוד כמה ספרים העומדים לצאת לאור עד 2014. 24 מספריו יצאו לאור בעברית, רובם בהוצאת זמורה-ביתן. רות קיבל את רוב הפרסים הספרותיים החשובים בארה"ב ובכלל, חוץ מפרס נובל שאולי יקבל בעתיד. על-פי חלק מספריו נעשו סרטים מצליחים.
הוא נציג דור הסופרים של אחרי המלחמה: רות, ויליאם פוקנר, ג'ון דן פאסוס וסול בלו. הוא הסופר הכי יהודי של הדור ההוא, נציג צעירי שנות החמישים באמריקה ונציג היהודים האמריקנים, בניהם של המהגרים מאירופה. הוריו היגרו מגליציה, פיליפ רות נולד בניוארק ליד ניו-יורק ורבים מספריו הכתובים בגוף ראשון מספרים על הילדות של נער יהודי-אמריקני בניוארק, על יחס החברה האמריקנית ליהודים, על גיל ההתבגרות, על יצר המין הבלתי נלאה, על יחסי גברים-נשים באמצע המאה באמריקה הפוריטנית, על זכויות האזרח מזה והשחיתויות של הפוליטיקה באמריקה מזה.
בן הקצב
את "זעם" - רומן שמתרחש באוניברסיטה באוהיו בתחילת שנות החמישים - קראתי "במכה", כמעט מבלי להפסיק. הכתיבה של רות היא מגנט אמיתי לאוהבי קריאה, מעבירה את הקורא לבועת החיים של הגיבור, מושכת במידה כזו שאי-אפשר להפסיק לקרוא. רצוי לקרוא ביום שאין בו עיסוקים אחרים. זה לא ספר שבנוי להפסקות ממושכות.
מרקוס מסנר, בן הקצב של הבשר הכשר מניוארק, הוא תלמיד מצטיין שמקבל רק "טוב-מאודים". הוא בן למופת להורים למופת, מתמחה מילדות בתורת הקצבות ומומחה לחוקי השחיטה הכשרה, לחיתוך פרות, עגלים, ופרות שחוטות, לבחירת הנתחים, לאמנות הסכינים המקצועיות, לעופות ולחלקי עופות. הוא גם יודע למכור בחנות וגם לארוז את הבשר, לנקות ולעשות משלוחים. הבן יחיד לבית מסנר הוא נחת להורים שמתעתד להיות כמובן עורך-דין בהמשך.
הימים ימי מלחמת קוריאה. כדרכן של משפחות יהודיות, אווירת הדאגה והחרדה מאפיינת את בני מסנר במשפחה המורחבת והגרעינית. שני בני הדודים נהרגו בצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה, מרקוס המתבגר חרד, כל דקה, שמעשה כלשהו, יגרום לו לעונש והוא יגויס לצבא ויישלח לקוריאה. גיל ההתבגרות מתאפיין בחרדות מין ובחרדות מוות.
שנות החמישים באמריקה הן שנים בהן יהודים זוכים כמעט לכל הזכויות של אזרח אמריקני. במקביל, הזלזול וההתנשאות של משפחות הלבנים הנוצרים לא נותנים ליהודי לשכוח את מוצאו. האב האהוב, הקצב המצליח, נכנס לחרדות המשבשות את חיי המשפחה. כל יציאה של מרקוס מהבית מלווה בהוראות של האב, של פחדים על מה שעלול לקרות "בחוץ" ועם חקירות שתי וערב כאשר המתבגר חוזר הביתה. החרדה לאבד את בנו, באיזושהי דרך, בעיר הגדולה, בענייני מין, גויים, שתייה, ביליארד ושאר אסונות בלתי צפויים משבשת את דעתו של האב.
מרקוס מסנר הצעיר מחליט לבחור לו קולג' אי שם, מה שיותר רחוק מהבית. הוא, עם הציונים הכי טובים, בוחר בקולג' יוקרתי באוהיו, 800 ק"מ רחוק מניוארק. "זעם" מספר על חייו בקולג' בו לומדים 1,200 צעירים, רק 100 יהודים (שמסנר מתרחק מהם). הנער עובד בפונדק כמלצר וברמן, לומד ברצינות ומשיג כרגיל את ציוני ה"טוב-מאוד" שלו, מתאהב בתלמידה יפהפייה, לא יהודייה, שמגלה לו את עולם המין או לפחות חלק ממנו, מעלה אותו לגבהים שלא ידע כמותם.
לא אגלה לכם יותר מדי על המשך הסיפור המתוק-מר-עצוב-מרתק-מסעיר. קראו בו ותיהנו.

תאריך:  05/12/2012   |   עודכן:  05/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
אלי עמיר הוא סופר מחונן המצליח לייצר עלילה מרתקת הגורמת לך הקורא לא לעזוב את הספר עד שהעיניים נעצמות. זה לא ספר מתח אבל ההתרחשויות סוחפות וקשה להיפרד מהן
עפר דרורי
לדעת המחברים ניתן היה למנוע את המלחמה אם המנהיגות האמריקנית וגם הישראלית הייתה מתייחסת ביתר רצינות לאיומיו של סאדאת ורצונו שהוצגו בהזדמנויות שונות להגיע להסדר
יוסף כהן אלרן
ספר הביכורים של יעל צבעוני, "אחרי סוף הסיפור", הוא (ה)מקרה של אישה שפתחה את דלת ביתה ויצאה לאחר שחייתה עם האיש שלה, זה שחשבה כי תחיה אתו עד סוף ימיה, ואז היא מתחילה לחוש לפתיעת לבה את מה שיציאתה מביתה מחסירה ממנה
הרצל חקק
הרצל חקק התרשם מטקס ההשקה לספרה של כרמית רינצלר    אלה הדברים שנשא כיושב-ראש אגודת הסופרים העברים בערב ההשקה בקפה "תמול שלשום" בירושלים    קראו משיריה בערב המיוחד המשורר יוסף עוזר והשחקן-שדר יהודה עצבה    את הערב הנחתה בתה של כרמית, פנינה רינצלר
משה ניסנבוים
יש משהו פרדוקסאלי בכתיבת ביוגרפיה על מישל פוקו שכן היו לו כמה הסתייגויות מאופן הצגת המחבר כפי שהוא כותב בספרו "הארכיאולוגיה של הידע"    פוקו טוען שם שביוגרפיות של מחברים נבנות תמיד באופן בררני, תוך בחירת אירועים שמקנים משמעות באופן מלאכותי לתוך חייו של אד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il