אחד החולאים הגדולים בתחשיבי המחיר לליטר דלק הנו הבלו, או המס הקצוב. לפני ארבע שנים הוא היה כ-3 שקלים לליטר וכך גם כיום, אף שהמדד יורד.
מחיר הבלו הנו קצוב ולא מחושב בתור אחוז מבסיס עלות הדלק, שכולל את המחיר לחבית נפט גולמי, העיבוד לבנזין וההובלה - הוא גם זה שאחראי למצב המתסכל כיום.
במצב שמחיר הנפט הגולמי לליטר הנו רק שקל אחד ולא 3 שקלים כפי שהיה לפני כמעט 4 שנים, המחיר לצרכן נשאר יקר יחסית.
אילו הבלו היה מחושב כאחוז מהעלות ולא כגורם קבוע, מחיר ליטר בנזין היה זול יותר בכמעט שני שקלים לליטר, קרי מחיר הדלק היה מתחת ל-4 שקלים.
אני מבין שהמדינה צריכה כסף כמעט בכל מחיר. הפחתת שכר אנשי הקבע היתה פותרת חלק ניכר מה"מצוקה" הזו.