X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

עשרות אלפי צוברי גז טמונים בשכונות המגורים, עשב שוטה וקוצים מעטרים את סביבתם, די בדליפת גז קטנה ושריפת קוצים במקום בכדי לגרום לאסון בקנה מידה גדול. מי מפקח על עשרות אלפי הצוברים שטמונים תחת רגלינו.
במאי 2003 החריד פיצוץ עז את מרכז תל אביב, ממש מאחורי מסעדת ג'ירף. הפיצוץ נוצר כתוצאה מקילוח גז מצובר שהוטמן באדמה. כ-30 אנשים נפגעו, אך איש, למרבה המזל, לא קיפח את חייו. לתושבי שכונת התקווה המזל שיחק פחות. בדליפה שאירעה באותה שנה קרס בניין מגורים בשכונה וגרם למותם של 7 אנשים.
צוברי הגז ברחבי הארץ הפכו לנפוצים יותר ויותר, צוברי הגז הם מכלי ענק שמחליפים את הבלונים המוכרים ומוטמנים מתחת לאדמה - מטעמי ביטחון ויופי. במערכות הללו יש טונות של גז. אם הגז פורץ החוצה, כל ניצוץ קטן יכול להסב נזק מאוד משמעותי לסביבה, אך פיקוח אין.
בבדיקה שערכתי באזור מגורי מתגלה תמונה מחרידה של הזנחה בסביבת צוברי הגז , עשבים שוטים ושדות קוצים, דליפת גז קטנה בשילוב שריפת קוצים במקום ורק הדמיון יכול לתאר את האסון הכבד שיכול להיגרם.
מכסי מילוי הצוברים פרוצים לכל דכפין, ורק אזיקון פלסטיק דק מחזיק אותם סגור, די במשיכה של המכסה בכדי לקרוע מעליו את אבטחת האזיקון. על הצוברים אין מספר סידורי, שנת הטמנה ותאריכי בדיקה, עם זהו מצב הלוחית מעניין מה מצב הצובר.
לפי תקן ישראלי 158, ששונה רבות בשנים האחרונות, בדיקת צובר גז צריכה להיעשות אחת לחמש שנים, וזאת במקום אחת לחצי שנה בעבר. אורך החיים של צובר גז הוא 15 שנה ולאחר מכן יש להחליפו. כאמור הצטברות חלודה "פוצעת" את צובר הגז וגורמת לדליפה.
ברשויות המקומיות לא יודעים את מיקומם של כל צוברי הגז שבתחומה וחברות הגז אינן מחויבות להעביר מידע זה לרשות המקומית. באחריות משרד התמ"ת לאשר את ההטמנה ומאותו רגע עוברת האחריות למשרד התשתיות. במשרד התשתיות הלאומיות אין מיפוי של צוברי הגז המותקנים בארץ ואין מידע על מועד התקנתם. במשרד התשתיות אין מפה או תיעוד מסודר של כל הצוברים הנמצאים מתחת לקרקע, ואין מידע על מועד הטמנתם לצורך בקרה.
אף אחד פרט לחברות הגז אינו יודע באמת כמה "פצצות" כאלה מונחות לנו מתחת לרגליים, מתי עברו בדיקה תקופתית, מתי הוחלפו צוברים, מתי הוטמנו.
מפגעי הבטיחות סביב צוברים אלה זועקים לשמיים, לא צריך לחכות שיקרה אסון בכדי להתעורר, שמישהו ירים את הכפפה ויאכוף את החוק. חיינו אינם הפקר.

תאריך:  16/09/2007   |   עודכן:  16/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד קדומים
מנחם רבוי
מדוע אי אפשר להסתפק בהעמדת דברים על דיוקם ומוכרחים לשפוך קיטונות של דברי גנאי ואיחולי רע . בכלל את מי זה מעניין מה בן כספית חושב על ניר בכר או להיפך? מה הם ראש ממשלה ? אישי ציבור? טון כתיבה מתלהם אינו מועיל לחיזוק הטיעון ומעלה את החשש בעיני הקורא שהכותב המשתלח אינו יודע להביע דעתו בסגנון חד שאינו נגוע בהתלהמות
0
מה לעשות? ערש התרבות היהודית-ישראלית הוא ביהודה ושומרון.
אריה גל, חשמלאי מוסמך...
מי שבונה לנו את המדינה, שגם יגן לנו לנו עליה. לא?
חשמלאי מוסמך ונביא עצוב...
מה בעצם מונע מנבחרי הציבור שלנו לקום ולקבוע בחוק... שהם מעל החוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il