X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
חינוך ולימוד התלמידים והציבור יעמיד את החברה הישראלית על בסיס יציב יותר לטובת חברה ערכית ובריאה יותר. אני קורא לכם השרים לנקוט יוזמה ולעשות מעשה בנדון
▪  ▪  ▪

לכבוד,
שר האוצר, שר החינוך וסגנית השר לעניני צעירים ונשים
הנדון: חינוך פיננסי פנסיוני כפתרון חינוכי לאומי וכלכלי
הצעה לתוכנית לחינוך פיננסי פנסיוני לבני הנוער בבתי הספר בשיתוף הוריהם
נכבדי
אין זה סוד שמעמד הביניים בישראל נשחק לאחרונה וכי מי שנושא במירב הנטל בתשלומי מס הכנסה, בשרות צבאי ומילואים מוצא עצמו מתקשה לגמור את החודש. אין זה סוד ששיעור הגירושין הולך עולה, ואיש אינו סבור שתוכנית הטלויזיה "משפחה חורגת" תפתור בעיותיו הכלכליות של עם ישראל.
על הממשלה בהובלת שרי החינוך והאוצר ובעידוד משרד רוה"מ לגבש תוכנית של חינוך פיננסי פנסיוני כיעד לאומי חברתי, על-מנת שהציבור יהיה מודע לכך שעליו לחסוך יותר לטובת עתידו ויהיה מודע לנושאי כלכלת המשפחה, כלכלה חופשית, צריכה חופשית, יחסיו עם הבנקים ועם חברות הביטוח, תקציב, תזרים תכנון פיננסי, תכנון פנסיוני, חסכון, השקעות בשוק ההון, השקעות נדל"ן ותכנון פרישה.
זאב ז'בוטינסקי, שאני רואה עצמי כממשיך את משנתו דבר על חמשת המ"מים: מעון, מזון, מלבוש, מורה ומרפא כעקרונות הצדק הסוציאלי במדינה שתוקם. כאשר תוחלת החיים הצפויה הולכת ועולה, ורמת החיים הנוכחית עולה ע"ח העתיד, כל עקרונות הפנסיה הבסיסיים משתנים ובשיטה הכלכלית הנוכחית כל אדם וכל משפחה צריכים לתכנן עתידם הכלכלי ופרישתם בעצמם, אם איננו רוצים שיפלו לנטל על החברה לעת זקנתם. במשבר הסאב פריים, נפילת הבנקים האמריקנים הגדולים ומשבר הרפואה הציבורית בארה"ב ראינו, שהשיטה האמריקנית של כלכלה חופשית טהורה לא צלחה.
לפיכך אני סבור, שעלינו לאמץ שיטה ומודל סוציאל דמוקרטי שמתאים לחברה הצעירה בישראל של כלכלה חופשית עם ערבות הדדית לפי רוח היהדות.
שיטת החסכון הפנסיוני הנוכחית, המטילה על הפרט את הדאגה לעתידו הכלכלי פנסיוני ולגורלו לעת פרישה, מבלי שנותנת לו כלים להתמודדות עם נושא כה מורכב ( ומערכת חקיקה פנסיונית, שבנויות טלאי על טלאי), הינה בלתי אפשרית עבור הציבור ונזקיה החברתיים עלולים להתפוצץ לכולנו בפנים, אם לא נשכיל לחשוב ולפעול בענין.
לצערי, דווקא קיומה של פנסיית חובה יוצרת נזק מחשבתי בציבור, שאינו מודע לכך שהיא מהווה תוכנית פנסיונית חלקית, שאינה נותנת פתרון מלא לעובדים המבוטחים בה. שיטת החסכון הפנסיוני הנוכחית, המטילה על הפרט את האחריות לגורלו לעת פרישה ביחד עם פנסית החובה ותוכניות הפרישה המוקדמת, שהאוצר מעודד, יחד עם הורדת תוחלת גיל העבודה, יוצרים מצב של תת חסכון ותת ביטוח של הפרט לגיל פרישה. הבורות הקיימת בתחום הפיננסי פנסיוני, בכל רבדי החברה זועקת ומחייבת טיפול.
בידיכם היכולת לבצע תהליך חינוכי של שינוי עמדות הציבור בקשר לחסכון הפנסיוני פיננסי. תוכנית שתועבר לתלמידים במערכת החינוך בבתי הספר היסודי, החטיבות והתיכונים בשיתוף הוריהם ומשפחותיהם, שילמדו ביחד ויחוו את הענין בצורה משפחתית בונה.
ניתן לשלב בהעברת התוכנית סוכני ביטוח, משווקים פנסיונים, יועצים פנסיונים, יועצי השקעות, אנשי כלכלה וכספים, עורכי דין ומאמנים פיננסיים עיסקיים, ולהופכה לחלק מתוכנית הלימודים .
חינוך ולימוד התלמידים והציבור יעמיד את החברה הישראלית על בסיס יציב יותר לטובת חברה ערכית ובריאה יותר. אני קורא לכם לנקוט יוזמה ולעשות מעשה בנדון.
אשמח לעמוד לשרותכם בתכנון והתווית התוכנית, שתחנך הציבור לכלכלה אישית משפחתית נבונה ותביא לשינוי ערכים בחברה הישראלית לטובת עתיד כלכלי פנסיוני טוב יותר לכל משפחה, הגדלת החסכון ע"ח הצריכה ולהיערכות נבונה להתארכות תוחלת החיים.

ד"ר שלמה חזן - מומחה פרישה והשקעות פנסיוניות ,השקעות נדל"ן וגיוס הון.
תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חינוך פיננסי פנסיוני כפתרון חינוכי לאומי וכלכלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
אליבא דכפר סבא, "בגרות חברתית" איננה מה שעושים האזרחים האמיתיים בתוניס, בלוב ובמצרים, אלא... עשיית מלאכתו של הממשל במקומו
אברהם בן-עזרא
קניתי דירה בפתח תקוה עם מרפסת רחבת ידיים, וברצוני לבנות במרפסת פרגולה; האם יידרש היתר בנייה לכל סוג של פרגולה?
שולמית אפל
אריה פרי
רשת ג' היא תחנה מוזיקלית המשמיעה אך ורק מוזיקה ישראלית, על כך יש להסיר בפניה את הכובע    אלא ש"אליה וקוץ בה" - מסתבר כי המוזיקה הישראלית המושמעת בתחנה אינה כוללת את אותם שירים המשויכים בברנז'ה המוזיקלית למחנה הימין    לשירי השמאל, יש לציין, ניתנת בתחנה ה"ממלכתית" השמעה גורפת
רועי אורן
מזה 250 יום אין ממשלה בבלגיה. הדבר נובע כתוצאה ממחלוקת קשה בין שני עמים: הוולונים והפלמים. לעם נמאס ממצב זה והוא יוצא למחאה בדרכים מקוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il