X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי   /   תחקירים
פרק שנים-עשר מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי בפרק: הניסיון הכושל לחלץ את פצועי נבי סמואל דרך הרדאר; בריחת המג"ד יוסף טבנקין ומפקד הפלוגה מיכה פרי משדה הקרב בהפקרת הפצועים לטבח; הכוונה לשחוט בסכין חבלנים את פרי והברחתו לנגב; כיבוש שועפאת וחוסר אמינות של המסמכים
▪  ▪  ▪
מיכה פרי. הפקיר [צילום: ארכיון הפלמ"ח]
דרך רבין ומורשתו
הפרקים הקודמים - ראה מטה

המג"ד שחילץ את עצמו
[הערה 1]
רבים מאנשי כוח המשוריינים של מיכה פרי היו, כמוהו, ימאים מפלוגה י' של הפלמ"ח, וללא ניסיון קרבי יבשתי. האחרים באו מפלוגות שונות. אחרי שנתקלו במחסומים בדרך לבית-איקסא, וראו שהדרך תלולה ומשובשת, חזרו אל משוריין-המטה של טבנקין, ומשם נסעו, בפקודת טבנקין, ויחד אתו (ועם "משמר המג"ד" בפיקוד מאיר אברהם) לכיוון נבי סמואל, דרך קיבוץ מעלה-החמישה, מחנה הרדאר והכפר הערבי בידו. במטה, ליד מוצא, נשאר אליהו סלע, קצין המבצעים הגדודי, כממלא-מקומו של טבנקין. ארבעה ימים לפני-כן כבש הגדוד הרביעי את בידו, ופוצץ בו בתים אחדים, אך רוב בתיו נשארו שלמים, וב-23 באפריל לא היה ידוע אם הכפר עדיין ריק או שכמה מתושביו חזרו אליו, ואולי לוחמים ערביים תפסו בו עמדות. כך או כך, הכוח של בן-ארי הוטרד באש מכיוון בידו.
ממעלה-החמישה יצאו, אור ל-23 באפריל, המשוריינים של פלוגת המטה, בפיקודו של מיכה פרי, המשוריין של טבנקין, וכלי-רכב לא-משוריינים עם ציוד. חלוץ השיירה עבר ליד בסיס הרדאר בחסות החשכה, אבל השחר עלה לפני שהגיע לבידו. אחרי חילופי דברים בקשר בין טבנקין לפוזננסקי, לזהבי, או לקַשר זיס (כאמור, הגרסאות לשיחה שונות), המשיכה השיירה להתקדם. המשוריין הראשון, ששמואל (עבדול) פירסטנברג ישב בו, ועודד זלצר פיקד עליו, נתקל במחסום ונעצר.2 מיכה פרי: "עקפתי את המשוריין הראשון, פרצתי את המחסום ועוד שני מחסומים, והמשוריין שלי נעצר על המחסום הרביעי. מכל הצדדים נורתה עלינו אש. ערבים חמושים נזעקו מכל כפרי הסביבה וקרבו אלינו. גם המשוריינים האחרים נתקעו [בסביבות בסיס הרדאר]. לא ידעתי מה קורה מאחורי". זלצר: "מחוץ לעבדול היו במשוריין שלנו מפעיל האם. גה. (מקלע) רחמים, הרובאית מיכל דלריצ'ה, חובש ממחלקת קפריסין שדיבר רק אידיש ופולנית, הנהג עמי ואליעזר לויטה. היריות התחילו כשלוש מאות מטר מהכפר בידו. ראינו דמויות. רחמים ניסה להוציא את קנה המקלע והתברר שהאשנב המיועד לברן האנגלי אינו מאפשר לכוונֶת האם. גה. הגרמני לעבור. אמרתי לו לרדת מהמשוריין, לתפוס עמדה בין הסלעים ולירות משם. הוא פחד, נשאר במשוריין וירה לעבר הערבים במקלע בלא כוונת. התוצאות היו מפוקפקות". פירסטנברג: "יוספ'לה נסע במשוריין השני. הוא פקד על המשוריינים לחזור למעלה-החמישה. הנהג שלו לא הצליח לסובב את המשוריין ונתקף בהלם. יוספ'לה גער בו אך ללא הועיל". לדברי פירסטנברג, ירד טבנקין מהמשוריין התקוע, עלה על משוריין אחר ונסע אתו למעלה-החמישה.
מאיר אברהם, מפקד "משמר המג"ד": "עם היריות הראשונות החליט יוספ'לה לעזוב את המקום. הוא פקד עלי לרדת עם האנשים שלי מהמשוריין, לתפוס עמדות על המדרון של גבעת הרדאר לכיוון אל-קובייבה ובידו, להציב מכונת-ירייה ולמנוע מהערבים להתקדם למעלה-החמישה. הוא לא אמר לנו שום דבר על האנשים שהתקדמו לפנינו, והסתלק. זה נראה לי מוזר: המג"ד מסתלק ברגע שנשמעות היריות הראשונות". בדרכו למעלה-החמישה, ליד בסיס הרדאר, פגש טבנקין את המשוריין של דב חקלאי, מפקד המחלקה המסייעת, שנעצר שם. חקלאי: "שאלתי אותו מה קורה. הוא אמר לי, 'המשוריין עם הדווידקה נתקע בסלע. אי-אפשר להמשיך. נסוגים למעלה-החמישה'. הוא נסע ואני נשארתי, מחכה לפקודה של מפקדי הישיר, מיכה פרי".
אם אכן היו בכוח של פרי עשרה משוריינים, שישה מהם נעצרו או נחלצו. כך או כך, ארבעה משוריינים נשארו תקועים בשטח מוכה-האש. על גבי הרביעי בטור, היו מרגמת דווידקה ומרגמת 3 אינטש. נסעו בו אורי בוגין ובן-ציון עינב (טרייבוש), מפעילי הדווידקה, עזרא ניצן וחיים לידור, שני מפעילי המרגמה, ועשרת שומרי הדווידקה, בפיקודו של מנחם קאופמן. הרץ האישי של טבנקין הגיע אל המשוריין הזה. אורי בוגין: "המשוריינים שלפנינו נעצרו במחסומים, ואנחנו נעצרנו אחריהם, על השביל. נורו עלינו יריות דלילות מרחוק. הנהג, שלום צורי, ניסה לתמרן את המשוריין. אולי מישהו פתח את הדלת, אולי כדור חדר דרך האשנב. צורי נפצע בידו ואיבד את השליטה. המשוריין הידרדר לוואדי ונעצר בסלע. בנץ [בן-ציון עינב], היחיד מכולנו שידע לנהוג, לקח את ההגה וכמעט הצליח לחזור עם המשוריין לדרך, אבל כשהיו שני הגלגלים הקדמיים על הדרך נעצר המשוריין, ולא הצלחנו להזיזו. נשארנו תקועים עד סוף הקרב. בחור צעיר מאוד הגיע אלינו והביא הודעה מיוספ'לה, 'אל ייאוש, תחזיקו מעמד, באים לחלץ אתכם'. אמרנו לו, 'בסדר'. הוא הסתלק וחזר אלינו עם הודעה נוספת, שוב הסתלק ושוב חזר. מישהו אמר לו, 'תגיד ליוספ'לה שלא ישלח אותך, מסוכן להסתובב כאן'. יוספ'לה שלח אותו בפעם החמישית. הוא נפגע מכדור ונהרג, וכך נותק הקשר שלנו עם יוספ'לה".
עזרא ניצן: "כדור ריטש את ידו של שלום. המשוריין הידרדר ופגזי הדווידקה והמרגמה שבתוכו עפו לכל עבר ופצעו אנשים. חששנו שפגזי הדווידקה יתפוצצו בגלל החבטות. אחרי שהמשוריין נעצר והרוחות נרגעו קצת, נתן לי שלום ארנק ואמר, 'תמסור את זה לאמא שלי, ותאמר לה שאני מבקש ממנה סליחה על כל מה שעשיתי'. עודדתי אותו ואמרתי לו שהוא יחזור, עם כולנו".
טבנקין סיפר שכאשר דיווח לו אורי בן-ארי במכשיר הקשר על מה שקרה בנבי סמואל, עזב את המשוריינים וחזר, דרך מעלה-החמישה, אל המטה שליד מוצא, כדי לנהל את הקרב. "כשעברתי בבית פפרמן פקדתי על עוזי נרקיס לשלוח מחלקה לרתק באש את הרדאר, כדי לסייע בנסיגה", סיפר טבנקין. "המחלקה הזאת יצאה מקריית-ענבים, נתקלה באש ונעצרה".
העזרה שלא הגיעה
עוזי נרקיס, הסמג"ד, סיפר שבאותו בוקר הכין את שיירת הביצורים, כדי שתיכנס לנבי סמואל אחרי שפוזננסקי ופקודיו יכבשו אותו. כשקיבל את ההוראה מטבנקין, שלח נרקיס מחלקה לשטח, לסייע לפרי ולפקודיו בנסיגתם, ולא הצטרף למחלקה זו.3
יוסף יהלום פיקד על המחלקה, ששלח נרקיס. ברל'ה זילברברג, סגנו: "לפנות בוקר בא מישהו, העיר אותנו ואמר, החבר'ה נדפקו בנבי סמואל, הם רצים חזרה בתפזורת. צריך לצאת לשם מיד ולאבטח אותם. לא אמרו לנו שמשוריינים תקועים באזור הרדאר. יצאנו, חמישה-עשר איש, בדרך שלא הכרתי, לכיוון הרדאר. בין בית פפרמן לרדאר ירו עלינו". יוסף יהלום: "אחרי שיצאנו מהשער של מעלה-החמישה נתקלנו בשריונית בריטית, ומפקדה פקד עלינו לעמוד. התעלמנו ממנו והמשכנו. מן השריונית ירו באוויר. כאשר הבריטים ראו שאיננו נענים הם הסתלקו. מרחוק ראינו משוריינים שלנו ואנשים נסוגים. תפסנו עמדות וירינו כדי לחפות עליהם. ערבים ירו עלינו ונסוגונו למחצבה. בדרך נפצעתי. אחר-כך התברר שהקליע לא חדר לגופי ונותרה רק כווייה". זילברברג: "מפקד-הכיתה מאיר טפר4 הלך בראש, נפגע ונהרג. היינו על מדרון קדמי, ואנשים ממעלה-החמישה באו לחלץ אותנו. חוץ מטפר לא נפגע אף אחד מאתנו. חזרנו לבית פפרמן, ובאותו היום לא הפעילו אותנו שוב".
מפקד-הכיתה שמואל רונן: "הלכנו במרכז הכוח, אחרי יוסקה יהלום. ירדנו מול גבעת הרדאר. במרחק כשמונה מאות מטר מאתנו זיהינו כמה אנשים. ערבים רדפו אחריהם. יוסקה נופף בכובע הגרב שלו וסימן להם שיבואו אלינו, ואז נפתחה עלינו אש מכיוון הרדאר. הופתענו. תפסתי מחסה מאחורי סלע קטן. יריתי לכיוון המבנים של בסיס הרדאר. האש התחזקה. פקדתי על האנשים לסגת בחיפוי הדדי. הגעתי למחצבה, ומיד הגיע לשם גם יוסקה יהלום. היו שם פצועים שהגיעו משדה הקרב. יוסקה אמר לי לחזור לשטח האש ולומר לחבר'ה לסגת למחצבה. רצתי וצעקתי, 'מאירקה, בוא!' אין קול ואין עונה. לא ראיתי אף אחד. חזרתי למחצבה ויוסקה שלח אותי לבית פפרמן, להזעיק עזרה. בדרך פגשתי את יואב מללי,5 עם בראונינג. אמרתי לו שימטיר אש לכיוון הרדאר. בבית פפרמן אמרו לי לא לחזור, ויותר אינני זוכר".6
דב ישראלית, שהיה אז מפקד-כיתת טירונים: "שלחו אותנו לפנות חבר'ה שנתקעו בדרך מנבי סמואל למעלה-החמישה. אף אחד לא אמר לנו כלום על הרדאר. בסביבות הרדאר פגשנו חבר'ה שסחבו פצועים, ועזרנו להם לסחוב ארבעה פצועים לקריית-ענבים. בזה נגמר הסיפור. אחר-כך לא יצאנו לשטח".
"מיכה ברח. צריך לברר את הפרשה"
מפקד המשוריין עודד זלצר: "כדורים חדרו מהגג וריקושטים קפצו במשוריין מקיר לקיר. אחד הלוחמים חטף ריקושט בכף ידו. החובש טיפל בו. מיכל נפצעה בפניה ודם רב כיסה את לחייה. ביקשתי מהחובש לחבוש אותה. היא הייתה בחלק האחורי של המשוריין, הוא ואני בקדמי. הוא הראה לי באצבע על הגג ואמר, 'מישיסט!' [יורים] 'או-קיי'. אמרתי: 'אבל אתה החובש'. הוא קם להגיש לה עזרה. כשעבר במרכז המשוריין ראיתי זרם דם אדיר מתפרץ מגבו. הוא נפל פצוע על מיכל. זחלתי אליו על רצפת המשוריין, הרמתי את מעילו, שלפתי את חולצתו וגיליתי בגבו שני חורים צמודים. הוא אמר ביידיש, 'אני הולך למות'. ניסיתי לעצור בכף ידי את שטף הדם. הוא נאנח ומיכל ניחמה אותו. מישהו מסר לי תחבושת אישית ובעזרתה עצרתי את הדם. מיכל הפצועה ליטפה את פניו. אחר-כך חבשתי את מיכל. במשוריין נקוותה שלולית דם. היה ריח חריף של אבק שריפה ודם. הנהג שראה את הערבים היה היסטרי ושיגע את רחמים המקלען שירה עליהם. עבדול, בעל הדרגה הגבוהה במשוריין, ישב ושתק. המקלען התחיל לצרוח. נתתי לו סטירה. ואז שמעתי קול מבחוץ: 'יש לכם פצועים?'"
המשוריין של פרי, מפקד הכוח, חלף, כאמור, על פני המשוריין הראשון של זלצר, נעצר, מנועו כבה והנהג לא הצליח להתניעו מחדש. פרי החליט לחזור למעלה-החמישה. גבריאל רפופורט, סגנו, הגיע אל המשוריין של מפקדו, מילא אותו בפצועים והתניעו בהילוך אחורי. בדרך חיבר את המשוריין של פרי למשוריין אחר, שנתקע, אבל לא הצליח לגרור אותו, ואז ירד מהמשוריין, ניתק, תחת האש, את הגרר, חזר אל ההגה והמשיך לנסוע בהילוך אחורי לכיוון מעלה-החמישה. מפקד-הפלוגה וסגנו עשו כמעשה המג"ד: נטשו את פקודיהם.7
זלצר: "מפקד הפלוגה, מיכה, צעק, 'מה העניינים אצלכם?' דיווחתי לו על פצועים, והוא הורה להעבירם למשוריין שלו. פתחנו את הדלת שלנו מימין והוא את הדלת שלו משמאל, נוצר קיר מגן והעברנו את מיכל ואת החובש למשוריין שלו. פצוע היד לא רצה להתפנות ונשאר אתנו. עבדול שאל: 'מה הלאה?' מיכה ענה: 'הישארו במקום ותמשיכו להתגונן עד שאני אחזור מקריית-ענבים עם תגבורת'. התבוננתי במשוריין של המפקד נוסע ברוורס למקום מבטחים. עכשיו אנחנו היינו חוד החנית, והמשוריין הקרוב ביותר אלינו נמצא כשלוש מאות מטרים מאחור. בקו האופק ראיתי שלושה משוריינים שלנו ושום כוחות נוספים, ומסביב המוני ערבים. נעשה לי חושך בעיניים. מרגע שמיכה הסתלק עם המשוריין שלו, נצמד עבדול לאשנב האחורי ולא עשה דבר. רחמים המשיך להמטיר אש מהמקלע".
הרי סיפורו של פרי: "נסענו לאחור בלי צמיגים. בדרך אספנו אנשים וניסינו להציל משוריין נוסף ולהביאו לקריית-ענבים. בבית פפרמן פגשתי את יוספ'לה ואמרתי לו שאני נוסע לקריית-ענבים, להוריד את הפצועים בבית-החולים. משלחת יצאה לחלץ את המשוריינים. אני לא הייתי מעורב בזה".
גבריאל רפופורט סיפר: "המשוריין עם הדווידקה היה בוואדי ולא יכולנו לחלץ ממנו את האנשים. אחרי שהגענו למעלה-החמישה רציתי לחזור לרדאר, אבל מישהו ממטה הגדוד אמר לי שכבר שלחו לשם כוח. רק אחר-כך נודע לי שהכוח הזה נתקל באש ונעצר. נסעתי עם מיכה פרי לקריית-ענבים ושם הורדנו את הפצועים. מיכה אמר לי ללכת לישון. שאלתי, 'מה עם התגבורת?' והוא ענה, 'נצא לשם מחר'. היו לי שם חברים, דאגתי להם, לכן חזרתי לבית פפרמן. שם אמרו לי שתגבורת יצאה לרדאר, ולא היה טעם שאצא לבדי. התקלחתי, בפעם הראשונה אחרי חודש, בלי סבון. ניסיתי לישון ולא יכולתי. בערב הביאו את ההרוגים".
דב חקלאי: "במשוריין שלנו היו שתי מרגמות 3 אינטש, לפנינו נסע משוריין עם חבלנים ואחרינו משוריין עם מקלע בינוני. פתאום נפתחה עלינו אש לא חזקה. השיירה נעצרה. היה ערפל כבד. הערפל נמוג בבת-אחת ואז התחזקה האש. ראינו ערבים בין הסלעים, והם ירו עלינו משם. הנהג שלנו נפצע, וגם אני נפצעתי קל. בשבילי זה היה חדש וטראומטי, בפעם הראשונה הייתי בקרב עם פצוע. יצאתי מהמשוריין והתקדמתי ברגל לראש הטור. ליד אחד המשוריינים ישב בחור וצעק, 'להסתובב ולחזור אחורנית!' אמרתי לו שירוץ אחורה ויעביר את הפקודה בין המשוריינים. הוא היה בהלם, לא התייחס לדברי והמשיך לצעוק. רצתי לסוף הטור ואמרתי לנהגי המכוניות הבלתי-משוריינות להסתובב. הם הסתובבו ונסוגו. אחר-כך פגשתי את יוספ'לה, וזמן קצר אחרי זה הגיע אלינו מיכה פרי. שאלתי אותו, 'לאן אתה נוסע?' הוא אמר, 'להביא תגבורת'. אמרתי לו, 'מה תגבורת! ניחלץ מכאן כולנו'. היה ויכוח בינינו. בסוף הוא אמר, 'אני נוסע, ואתה המפקד פה'. הוא הסתלק. הורדתי את יואב מללי עם צוות המקלע הבינוני ואמרתי להם, 'נחפה על החבר'ה וניסוג אחרונים'. תפסנו עמדות בשלוחה של הרדאר. הגיעו אלינו משוריינים ואנשים אחדים. האנגלים ירו מהרדאר לכיוון שלנו. לא נפגענו מהם. הייתה לי הרגשה שהם יורים כדי להבריח את הערבים מאתנו. הייתי בטוח שהם יעזרו לנו להיחלץ. כשחדלו להגיע משוריינים ואנשים מכיוון בידו, הייתי בטוח שאנחנו האחרונים, והלכנו ברגל למעלה-החמישה. בדרך פגשנו את החובש מיכאל קוטיק. הוא חבש פצוע. שאלתי אותו אם הוא זקוק לעזרה. השיב בשלילה ואמר שהוא יגיע עם הפצוע למעלה-החמישה [ראו להלן]. הגענו לבית פפרמן ושם פגשתי את יוספ'לה. אמרתי לו, 'מיכה ברח. צריך לברר את הפרשה'. הוא אמר, 'נברר'. מאז לא ראיתי את מיכה, עד הלוויה של יוספ'לה, אחרי ארבעים שנה, ובירור לא היה".
אורי בוגין: "ראינו את המשוריין של מיכה פרי מסתלק, וביקשנו ממנו לעזור לנו ולתת למשוריין שלנו דחיפה, כדי ששני הגלגלים האחוריים יעלו על הדרך. הוא אמר שהוא נוסע להזעיק עזרה ושמיד יחזור. נשארנו לבדנו בשטח. לידנו נהרג הרץ של יוספ'לה. הערבים התקרבו אלינו. לא עזבנו את המשוריין, כדי לא להפקיר את הדווידקה".
עזרא ניצן: "מפקד המשוריין, מנחם קאופמן, אמר לנו ללכת אל מיכה ולשאול אותו מה לעשות. המשוריין שלו נעצר במרחק כמאה מטרים מאתנו, ועמד שם זמן-מה לפני שהסתלק למעלה-החמישה. התנדבתי ללכת. ירדתי מדלת החילוץ שבתחתית המשוריין, התקדמתי בדילוגים וחטפתי ריקושט ביד. נכנסתי למשוריין של מיכה, אמרתי לו שאנחנו תקועים, הצמיגים מפונצ'רים ויש ציוד יקר על המשוריינים, ושאלתי מה לעשות. הוא התייעץ עם מישהו ואחר-כך אמר, 'תגיד למנחם לפרוץ בכל מחיר, ואם אי-אפשר, אז לסגת עם הדווידקה והמרגמה'. התרגזתי. מה זה לפרוץ בכל מחיר? הסברתי לו שאיננו יכולים לנסוע, אבל הוא חזר על הפקודה. חזרתי אל המשוריין. האנשים כבר היו מחוץ למשוריין. מנחם אמר לי שאנחנו נסוגים".
"קחו לפחות את הפצועים"
בוגין: "אחרי שעתיים עשינו סימפוזיון והחלטנו ללכת ברגל. ארבעה יצאנו מהמשוריין – בנץ, חיים לידור, זכריה מזרחי (זכרוב) ואני. הוצאנו את הפצועים מהמשוריין והנחנו אותם בתוך כוכים. החובש נשאר אתם. ארבעתנו הלכנו בוואדי, בין הרדאר לגבעה, והגענו לבית-הקברות של קריית-ענבים. יוספ'לה קרא לבנץ ולי למטה הגדוד ונזף בנו, בנוכחות אנשי המטה שלו, מפני שהפקרנו את הדווידקה. כל הנוכחים היו בדעתו, ורק רעננה אמר שעשינו נכון. אנחנו נתנו להם מנה והשתקנו את כולם. יוספ'לה היה בשבילנו חצי אלוהים, אבל התאכזבנו ממנו במקרים אחדים, וזה היה אחד מהם". הנהג שלום צורי: "אורי בוגין פקד עלינו לצאת ולסגת, כל אחד לכיוון אחר. הייתי פצוע ואיבדתי דם רב. איתי היו שני בחורים. הם רצו לסחוב אותי. התנגדתי. אמרתי להם שידאגו לעצמם ושישאירו אותי בשדה. שכבתי בשדה-חיטה. ירו עלי מכל הכיוונים. התגלגלתי לוואדי ואיבדתי את ההכרה. לפנות ערב שמעתי ארבעה לגיונרים מדברים ערבית. נופפתי אליהם בידי. הם ניגשו ושאלו מי אני. אמרתי בערבית, 'אני מאבו-גוש'. הם נשאו אותי בשמיכה לרדאר. ביקשתי לשתות. נתנו לי תה עם חלב והרופא הזריק לי מורפיום נגד כאבים. התאוששתי. הם רצו לשלוח אותי לבית-חולים ברמאללה ואמרו שיש שם רופאים טובים. אמרתי להם שאני רוצה להגיע לאבו-גוש. שוב איבדתי את ההכרה, והתעוררתי בבית-חולים בירושלים. לידי שכב יוחאי בן-נון".8 במחנה הרדאר הבינו הבריטים שצורי יהודי, והכניסו אותו למשוריין צבאי שנסע לאבו-גוש עם גוויות הרוגים שנאספו בשדה הקרב. יקותיאל שור, חבר הפלמ"ח, סיפר: "משוריין בריטי הגיע לאבו-גוש, נעצר לידנו, והבריטים שישבו בו נתנו לנו את הפצוע".
שניים מאנשי משוריין הדווידקה, עזרא ניצן (ממפעילי המרגמה 3 אינטש), ויורם קניוק (ממאבטחי הציוד), נשארו עם הפצועים. שניהם היו כנראה בהלם, וזמן רב עבר עד שחילצו את עצמם. ב-1977 התפרסם הסיפור "העיטים" של יורם קניוק. להלן קטעים ממנו:
  • ואז נשתררה דממה. נשמעו גניחות אחרונות והשעה הייתה רק שלוש אחר-הצהריים. רוח החל לנשוב. במעלה הגבעות נשמעו הדי הרוח כמו נהמה, חולף בתוך חריצי ואדיות. משוכות צבר ומאחוריהן סוכה זנוחה, כמה עצים סוככים עליה, דרך עפר משתרכת למעלה, והיריות האחרונות שלנו נשמעו כאילו היו כבר נורות בהיסוס. התחמושת אזלה וכל אחד נותר לעצמו. כאשר תימרן המפקד את הנהג שלו, צעק מישהו, 'אל תברח!' ידעתי, הכול היה ברור ... והמתים שכבו בשורה בלתי מסודרת, בחולצות קרועות שקודם עשו מהן תחבושות, בעיניים פקוחות או עצומות, ומן הצד שמעתי קול, 'דפקו אותנו.' הבטתי, ולא היה עוד האיש. הקול הזה שנדם שכב ביניהם והמשוריין של המפקד הצליח לעבור מחסום על-יד המשוריינים השרופים, ונשמעו צרורות נמהרים ושריקות כדורים מן הגבעות שנורו לעברו ... המשוריין פילס לו דרך ופרץ עוד מחסום. נשמע קול נפץ של מוקש ויריות נורו בפראות לעברו, ואילו המשוריינים האחרים, הפגועים, העלו עדיין עשן דק של שריפה, ומרחוק ייבבו האורנים ברוח הזה, ואני שם, בן שבע עשרה שנה ושמונה חודשים, שיער חום, עיניים עצומות, בגדים קרועים, סטן ריק. רציתי מים לשתות, ליקקתי את המימייה של המת לשמאלי, לא ידעתי מיהו, היא הייתה כמעט ריקה, ואז לחכות.9
לימים סיפר הסופר יורם קניוק: "אתי במשוריין היה מנחם קאופמן, ידיד שלי. אמרו לנו שעלינו להיות הסחה בקרב של פוזה על נבי סמואל. באיזה מקום נתקענו, והמשוריין שלי יצא מכלל שימוש. דרך חתחתים. ראיתי את גברוש. הכרתי את גברוש, ידעתי שהוא נהג טוב ואמיץ. אני זוכר הרפתקאות שאינני יכול למקם אותן, מפני שהחוויה שהייתה לי אחר-כך הייתה כל-כך חזקה. נכנסתי לחור שחור בזיכרון. אני לא זוכר המון דברים מהקרב הזה. יש לי בעיה אתו. אני מוכרח לומר שהקרב ליד הרדאר הוא המוקד של כמעט כל הבעיות הנפשיות שהיו לי בחיי. שבעה פסיכולוגים צריכים להוציא ממני שדים כדי שפעם אחת אבין. עברתי קרבות קשים מזה, אבל בהם היה קשה אחרת. כאן ראיתי מפקד בורח.10 ראיתי מפקד שמסרב לקחת פצועים.11 ראיתי פצועים שאנחנו חבשנו אותם והם מתו לעינינו. שכבנו בין בידו לרדאר ולא היה מפקד. לא ידענו מה לעשות, לא היו הוראות. אי-אפשר לסגת ואי-אפשר ללכת. ירינו עד הכדור האחרון. התחפשתי למת. זה מה שאני זוכר, שהתחפשתי למת ולידי שרקו כדורים. באותו זמן לא היה קרב, והערבים ירו בגוויות, ורבים מהפצועים היו חיים. הם נפצעו לא קשה. לכולם היו כדורים בגוף. מיכה פרי הפקיר את האנשים האלה. בהתחלה נהרגו מעטים. הרוב נהרגו אחר-כך.
אנחנו שכבנו קרוב לדווידקה. לא יכולנו לזוז. אני זוכר משוריין, עם גברוש, מסתובב. אני זוכר את האחוריים של המשוריין כלפינו. מישהו צעק, 'קחו לפחות את הפצועים!' ומיכה אמר, 'אנחנו הולכים להביא עזרה'. אני זוכר את זה ואני לא אשכח את זה. הפצועים היו חבושים בבגדים שלנו, ואנחנו היינו כמעט בלי בגדים, והם אמרו, 'אנחנו לא יכולים, אנחנו ממהרים'. ואני זוכר את האחוריים של המשוריין הבורח, ואחר-כך לא היה מי שייתן פקודות ולא ידענו למה אנחנו שם.
לא הייתי פצוע. יצאתי בלי שריטה. זה מדהים, הרי מאות כדורים נורו עלי. אני זוכר ריח של קפה. במרחק עשרים מטרים מאתנו ישבו ערבים ושתו קפה. הם פחדו להתקרב, מפני שבינינו וביניהם היה פגז דווידקה שלא התפוצץ, והם חשבו שזאת פצצת אטום. אילו קמנו היו יורים בנו. אני לא ראיתי את הערבים, ראיתי רק קני רובים. אני שומע כדור יוצא מהקנה, אני מחכה שהוא יפגע בי, ואני יודע שאני עדיין חי. הייתה לי הרגשה שמוציאים אותי להורג אולי מאה פעמים. דוסטוייבסקי הוצא להורג פעם אחת והחוויה רדפה אותו כל חייו ולאורך כל יצירתו. ברגע מסוים קמתי. יחד איתי קמו עוד שני אנשים, אחד מהם מזרחי,12 ורצנו לבית פפרמן. הגענו ומזרחי רצה להרוג את מיכה פרי. הוא לקח את סכין החבלנים שלי, ואמר שהוא הולך לשחוט אותו. אחר-כך מזרחי נהרג, אולי בבית-מחסיר. די מהר מיכה נעלם, ואמרו שהבריחו אותו לנגב, שם הוא נעשה מפקד אצל 'הכידון'.13
חנה יפה חבשה אותי בבית פפרמן. היו לי שריטות פה ושם, מהנפילות בזמן הבריחה. אחר-כך סיפרו לי שחזרתי עם מבט של אימה. ישבתי והסתכלתי ככה, ולא יכולתי לזוז. לילה אחד שלחו במשוריין את יצחק שדה לתל אביב, ומישהו מהמפקדים החליט לתת לי חופש, להתאושש, וצירף אותי למשוריין. הגענו לתל אביב. אמא שלי סיפרה שנכנסתי הביתה וכולם הסתכלו עלי וקיבלו הלם. ישבתי על כיסא שעות, לא הוצאתי מילה מהפה ונרדמתי. אחר-כך קמתי, הלכתי לאיזה מקום, עליתי על משוריין וחזרתי לירושלים. הייתי בקרב על סן סימון, בסוף אפריל. בנסיעה, עם יצחק שדה, ראינו בדרך ערבי רוכב על חמור. מישהו מהגדולים רצה לירות בו, ואני לא הבנתי. מה פתאום לירות בערבי שרוכב על חמור?"14
"בעטתי בקוטיק
ורצתי עם עבדול"
עודד זלצר: "אחרי שמיכה הסתלק, הקרב נמשך ונמשך. היינו רעבים וצמאים. גרוננו ניחר מהעשן שבתוך המשוריין. רחמים ירה ואנחנו טענו שרשרות כדורים ריקות מחדש. הבחנתי שתקפו אותנו חיילים עירקיים עם כומתות ירוקות ומעילי הסוואה. הם דילגו עם רובים מכודנים וקרני השמש שבקעו מבין הערפילים נצנצו עליהם. אש המקלע שלנו הצמידה אותם לקרקע מפעם לפעם. עבדול התחיל לדבר אל עצמו ודפק באגרופו על פח הדלת: 'מיכה, בוא כבר, כמה זמן? מיכה בוא כבר!' דיברתי אליו, הוא לא היה איתי. הבנתי שהוא נכנס להלם-קרב.
לפתע נתקע המקלע עם כדור נוסף בבית-הבליעה. רחמים שלשל את המקלע פנימה. היה צריך לפרק את הקנה ואיש מאתנו לא ידע איך. הרי רק ביום הקודם קיבלנו את המקלעים האלה במקום מקלעי הברן המוכרים. פתאום צעק הנהג בקול היסטרי: 'הם מתחילים לרוץ'. לקחתי תת-מקלע סטן, ישבתי על כיסא המקלען ורוקנתי מחסניות לעברם. הטווח היה רחוק מדי לסטן אבל היריות השפיעו על העירקים והם המשיכו להיצמד לקרקע בחושבם שהמקלע יורה.
הציל את המצב הבחור עם כף היד הפצועה. הוא הצליח לפרק את קנה המקלע ולחלץ את הכדור התקוע. לבחור זה אנחנו חבים את חיינו. רחמים סירב להפעיל את המקלע מחדש. הוא אמר: 'חרא אם. גה. איפה ברן? מי האידיוט שהחליף לנו?' לקחתי על עצמי את תפקיד המקלען, והעירקים נבלמו ושמרו על מרחק מאתנו. רחמים ביקש לצאת מפתח המילוט ברצפה, לנסות להגיע לקריית-ענבים, לראות למה מתעכבת התגבורת. אמרתי, 'לרוץ'. יתר החברה, מלבד עבדול, המשיכו למלא שרשראות. העירקים הגיעו עד שבעים מטר מאתנו. נותרו ארבע שרשרות אחרונות. היתר שמו את השרשראות על הכתף שלי ואמרו: 'עודד, אתה תחפה. אנחנו יוצאים!' הנעתי ראש בהסכמה. עבדול, לויטה ואחרים הסתלקו. קצרתי בעירקים בקשת, שרשרת אחרי שרשרת. כאשר יריתי את הכדור האחרון חשתי כאילו סיימתי את המלאכה והתרווחתי במושב. היה שקט. פתאום הבנתי שאני לבד".15
שמואל (עבדול) פירסטנברג: "המשוריין שלנו נתקע בתוך סלע. לא יכולנו לזוז. המשוריין של מיכה עבר על פנינו. לא היה לי קשר עם כוח אחר. חיכינו למיכה, שיחזור אלינו עם תגבורת. האש של הערבים התגברה. הערפל של הבוקר התפזר והערבים התקרבו. ירינו, אבל הם לא נעצרו. חיכינו לגל נוסף של ערפל, וכשהגיע קפצנו מהמשוריין וברחנו".
זלצר: "לקחתי רובה אנגלי וחפיסת כדורים, יצאתי דרך דלת המילוט ורצתי בכל כוחי. כדורים שרקו באוזני וקפצו על הקרקע סביבי. הבחנתי מרחוק בחברי, הם צעקו: 'רוץ לכאן'. רצתי כמאתיים מטרים והגעתי אליהם נושם ונושף. הם שכבו מאחורי קבוצת סלעים וירו לעבר האויב. הם מיששו אותי לחפש פגיעות, ומצאו שלושה חורים במעיל ושריטה קלה. תכננו את צעדינו הבאים. שמענו יללות והאופק השחיר מהמוני ערבים עם עבאיות, גולשים לעבר הדרך. הם נופפו מעל ראשיהם בחרבות וצעקו 'אטבח אל-יהוד'. אחרים רצו עם רובים ואקדחים, וירו. נשים רצו אחריהם וייללו. הבנתי שזאת 'פזעה' והם באים לחסלנו ולבזוז את הציוד שלנו.
למרות שהיינו סחוטים מעייפות ומצימאון, רצנו לעבר המשוריין האחרון, של הדווידקה, ובדרך לא נעצרנו ליד משוריין תקוע נוסף. כדורי האויב הגיעו מכל הכיוונים ואפשרות לתפוס מחסה מאחורי סלע או קפל-קרקע לא באה בחשבון. פתאום עצר עבדול את ריצתו, התיישב על הקרקע ואמר לנו: 'אתם המשיכו, אני לא רץ, אני נשאר כאן!' ידעתי כי הוא בהלם והרמתי את ידי כדי לסטור על פניו. אבל הוא חייך ואמר: 'עודד, אל תרביץ, אני יודע מה אני עושה. חבל לי על הכוחות. מה זה כבר משנה. נמות פה או נמות שם'. עניתי לו: 'עבדול, אם אתה נשאר, גם אני והאחרים נשארים אתך'.
שידלנו אותו לעלות על גבי ורצתי אתו עשרות מטרים. נשימתי אזלה. הוא צחק מבסוט ואמר: 'אני רץ אתכם'. בסוף אמר: 'בסדר, אמשיך אתכם, תוריד אותי'.
הגלגל הקדמי של משוריין הדווידקה היה בתוך תעלה והוא נטה על צידו בצורה מסוכנת. היו שם צוותים של שני משוריינים ועוד אחד הלוחמים שלי, בסך הכול כחמישה-עשר לוחמים, ובתוכם שני מ"כים. ערכנו התייעצות בזק. הנהג ביקש מאתנו לנסות להרים את טמבון המשוריין מתוך התעלה כדי שיוכל לנסות לחלצו. ירי האויב נמשך ללא הפוגה. קמנו בלי לשים לב לכדורים ובכוחות משותפים ניסינו להרים את חלקו הקדמי של המשוריין. הנהג שחרר בבת-אחת את המצמד והמשוריין התהפך על צדו. בנס לא נפצע איש. ראינו את עצמנו אבודים. הסתכלנו אחד על השני. היינו רק מפקדי-כיתות. עם עבדול אי-אפשר היה להתייעץ. מישהו אמר: 'מפה כל איש לנפשו'. אני המשכתי עם עבדול ועם אלי".
פירסטנברג (עבדול): "החובש אליעזר לוויטה ואני ברחנו יחד. הגענו למשוריין של הדווידקה. היה שם חבר שלי, מנחם קאופמן, שנהרג אחר-כך. הוא שאל מה לעשות עם הדווידקה. אמרתי שהעזרה תגיע בקרוב. שוב ירו עלינו, ואליעזר ואני ברחנו לכיוון הרדאר. חיפשתי את המשוריינים האחרים. חשבתי שאם לא תגיע עזרה, נזרוק רימון על הדווידקה ונפוצץ אותה. סמוך לרדאר נורתה עלינו אש חזקה. כדורים שנפלו לידי העלו ערימות של אבק. פגשתי את מאירק'ה אברהם עם האנשים שלו, וסיפרתי לו שהשארנו את המשוריינים. מאירקה אמר שהוא יעלה על הרכס, יירה על הראדר ויחפה על הנסיגה. אליעזר ואני ישבנו מאחורי קפל-קרקע, לתפוס אוויר, ואמרנו זה לזה שאיננו שייכים לכוח של מאירקה. חזרנו למעלה-החמישה בהליכה שפופה ובמצב רוח שפוף".
בדרך מהרדאר למעלה-החמישה ראו פירסטנברג ולוויטה את מיכאל קוטיק, שוכב פצוע. לוויטה סיפר: "חבשתי את קוטיק, ועבדול אמר לי שאני משוגע וקרא לי לעזוב אותו ולברוח. האש התחזקה ואני רצתי אחרי עבדול. קוטיק תפס אותי בבגד וביקש שלא אנטוש אותו, ועבדול משך אותי ביד. בעטתי בקוטיק ורצתי עם עבדול. קוטיק התאבד אחר-כך. עבדול משך אותי למחסה ונתן לי מים. נגררנו למעלה-החמישה".
פירסטנברג: "השאלה היחידה הייתה איך להציל את החיים. על הרכס היו המוני ערבים, הם עמדו עם הכאפיות על הראשים וירו, והמראה הזה לא הרנין אותי. כמפקד היה עלי להחליט אם להתעכב או להמשיך לרוץ. לא היה מסתור, לא היה לאן לסחוב את קוטיק. אילו התעכבנו לידו היינו נפגעים. זאת הייתה השאלה, שני אנשים או חבר פצוע. ליד מעלה-החמישה כבר הלכנו זקופים. מהכפר הערבי מלמטה ירו עלינו. בא טנדר ואסף אותנו".
כל אותו היום שהו מאיר אברהם ופקודיו על שלוחה של גבעת הרדאר והחליפו אש עם ערבים. "את הערבים לא ראיתי", סיפר אברהם. "הם ירו, די מרחוק, אש טורדנית אבל לא יעילה. מהאנשים שלי נהרג רפי מלץ. מהרדאר לא ירו כל אותו יום. הופתעתי כשראיתי את הניצולים מהרדאר. כשראינו אותם חיפינו באש על נסיגתם. לפנות ערב הלכנו ברגל למעלה-החמישה. אף אחד לא שאל אותי על מה שהיה שם, לא אז ולא עד היום".
הבריטים והבנות
הביאו את הגוויות
אליהו (רעננה) סלע16 : "כשהודיע לי בן-ארי שאנשים בורחים מנבי סמואל, רצתי ברגל עד צומת בית-איקסא-נבי סמואל-הרדאר, ארגנתי שם יחידה מהאנשים של בן-ארי, לחפות על הנסיגה. בנבי סמואל היו ערבים עקשנים, שלא נתנו להרים את הראש". אף אחד לא ביקש עזרה מהמחלקה של יצחק רהב שאיישה עמדות סמוך לנבי סמואל ושהייתה אמורה לסייע לפוזננסקי, וגם מחלקת החי"ש שחנתה בקריית-ענבים לא נקראה לעזרה. האנשים שארגן רעננה היו תשושים. יצחק רהב סיפר: "בסוף חיפשו אותי, חשבו שאולי הסתבכתי. ראיתי שהשטח מתפנה וחזרתי עם האנשים שלי, ואז התברר לי הברוֹך".
כשהידיעה על האסון בנבי סמואל הגיעה למטה "הראל" בירושלים, לא חשב המח"ט רבין, שראוי לו לחוש למקום הקרב. הוא הסתפק בכך שפקד על מנחם רוסק, מפקד הגדוד החמישי, לשלוח תגבורת לטבנקין. אחד מאנשי התגבורת, דוד סגל: "הגענו לפני הצהריים אל המטה של יוספ'לה. שאלתי אותו, מה העניינים, והוא אמר, 'חכו פה.' עמדנו שם עד סוף היום ולא עשינו כלום. טבנקין שלח לחלץ נפגעים מנבי סמואל ומהרדאר רק את המחלקה של יוסף יהלום שחזרה על עקבותיה אחרי שנהרג מאיר טפר". הנה שני מברקים ששלח טבנקין לרבין, בשעה אחת בצהריים: "אנשינו עייפים. מוכרחים לפנותם. פצועים והרוגים בשטח. מבקש להטיל אחריות הפעולה על גדוד 1 [הגדוד החמישי של הפלמ"ח היה גדוד 1 של חטיבת "הראל"]".17 בשעה 2.30 אחרי-הצהריים: "אנשינו ואנשי גדוד 1 עזבו את בית-איקסא".18 נפגעים רבים נשארו בשטח, וכנראה שכמה מהם מתו לא מיד. נועם רנן: "יוספ'לה עמד על הכביש, עם קובע פלדה אנגלי ותת-מקלע אמריקני, אבל 'הקליבר' היה רעננה".
ארבעים וארבעה לוחמים מהגדוד הרביעי נהרגו ב-23 באפריל. עשרים ושבעה מהם נהרגו בנבי סמואל ושבעה-עשר ליד הרדאר. רוב הגוויות נשארו בשדה הקרב. אנשי הקשר של ה"הגנה" עם הבריטים ביקשו מהבריטים לחלץ את הגוויות, וככל הנראה שילמו להם כדי שיעשו זאת. שלוש בחורות מהפלמ"ח הצטרפו אל הבריטים שאספו את הגוויות. נועה לייבוביץ, אחת מהן, סיפרה: "נסענו עם 'כלניות'19 לרדאר, לאסוף גוויות. הן היו במצב נורא. אחד היה עדיין חי, ומת אחר-כך".20 הגוויות הונחו באסם של קריית-ענבים. חנוך קוסובסקי: "בלילה אפשרו לנו הבריטים לאסוף את ההרוגים האחרים. עד הבוקר היו מונחות ארבעים גוויות באסם. אני שמרתי עליהן, כמשמר כבוד". לאור פנסים זיהו הלוחמים את גוויות חבריהם.
אביזוהר נחשון: "היו שם עולים חדשים שרק אני הכרתי אותם. עברתי מאחד לאחד והצמדתי להם פתקים, בסיכות, שנדע מי הם. הערבים פתחו את הבטן של הגוויות בסכין והכניסו לשם אבנים. זה היה נורא". יומיים אחרי הקרב כתב יעקב פורניקי ביומנו: "יום א', 25 באפריל. בקריית-ענבים חפירת קברים לקורבנות. לוויה. אימונים".
כיבוש שועפאת
פלוגה מוגברת מהגדוד החמישי – מאה ארבעים ושניים לוחמים – תקפה את שועפאת בשני כוחות, אחד בפיקודו של יששכר (ישכה) שדמי, מפקד-הפלוגה, ואחד בפיקוד אליעזר אמיתי, סגנו.21 בפקודת המח"ט רבין (22 באפריל), שכותרתה "התקפה במגמת השמדת הכפר שועפאת", כתוב: "בהתאם להתפתחויות הקרב בשטח יחליט מפקד הגדוד, בתיאום עם הראל [יצחק רבין – א"מ] על השמדת הכפר בית-חנינא. כיבוש המשלט של הגבעה הצרפתית, או משלט שולט אחר בשטח, בהתאם להתפתחות הקרב ותגובת האויב".22 לפי עדות איתיאל עמיחי, הסמח"ט, הייתה הכוונה להתקדם משועפאת להר הצופים, ומשם לשכונת שייח'-ג'ראח, כדי לכבוש אותה.23
רוב חיילי הפלוגה המוגברת היו טירונים, חברי הכשרת גזר, שגויסו במהלך מבצע "נחשון". שדמי ופקודיו נמנו עם גדוד העתודה של אלדד אוורבוך, עד לפני מבצע "הראל", וניסיונם הקרבי הסתכם בהשתתפות בפשיטת הנפל על קזזה, בסוף מבצע "נחשון". שדמי קיבל את הפקודה ביום הביצוע. לדבריו, היו ההכנות חפוזות וההסברה למפקדים הייתה תמציתית ובלתי-מספקת. הכוח של אמיתי עלה על גבעה והפגיז את שועפאת במרגמה, העתודה התמקמה על אותה הגבעה, ושדמי ופקודיו יצאו משכונת סנהדריה, עקפו את שייח'-ג'ראח ופרצו לתוך שועפאת. "ההתנגדות הייתה קלושה", כתב שדמי בדוח שלו. "לפי הערכתי, היו בכפר חמישה-עשר עד עשרים רובים. כל תושבי הכפר ברחו לגבעות וצלפו עלינו, מהן צליפות עיוורות". החבלנים הכינו את הבתים לפיצוץ. מהמטה הקדמי של מנחם רוסק, בשכונת פאג"י, התקשר שדה לרבין וטבנקין, ואז נודע לו שנבי סמואל לא נכבש, והוא פקד על שדמי, במכשיר הקשר, לסגת לסנהדריה, כדי שפקודיו לא יישארו בשטח הערבי לאור היום. שדה גם ויתר על כיבוש בית-חנינא. רוסק הופתע; הוא לא הבין מה הקשר בין הכישלון בנבי סמואל לבין הוויתור על שועפאת.24 איתיאל עמיחי (שנמצא במטה בשכונת פאג"י) אמר, לימים, ששדה פקד לסגת משועפאת מפני שקצין הקשר של ה"הגנה" עם הבריטים הודיע לו שהבריטים מתנגדים להשתלטות היהודים על דרך הפינוי שלהם, העוברת בשועפאת.25
החבלנים פוצצו שישה בתים בשועפאת (לפי התוכנית, היה עליהם לפוצץ שישים), לפני שהתקבלה פקודת הנסיגה. הבוקר (23 באפריל) האיר, וצלפים ערביים ירו על הנסוגים. "אבדה השליטה על היחידות", דיווח שדמי במכשיר הקשר. שלושה מפקודיו נפצעו, אחד מכדור של צלף, אחד מכדור שנפלט ממקלעו ואחד מכדור שירו חבריו בטעות. החבלנים זרקו את חומר-הנפץ, שלא נעשה בו שימוש, ונשאו את הפצועים. בדוח של שדמי כתוב: "דרגת האימון של האנשים בשטח בנוי, לקויה. רוח האנשים נופלת למראה פצועים ולמשמע המילה נסיגה. יש לעקור תופעה זו בהקדם. הערבים אינם עומדים בפני הסתערות לילה. יש להימנע, בכל מחיר, מנסיגה באור היום".26
למחרת (24 באפריל) דיווח רבין במברק לאלון: "בפעולות נגד שועפאת ובית-איקסא לא סבלנו אבידות מלבד פצועים קל. נגד נבי סמואל נפלו ארבעה-עשר איש בהסתערות על הכפר, וחמישה-עשר בניסיון של המשוריינים להגיע דרך בידו. אלה נפלו בעוברם על-יד הצבא הבריטי הנמצא ברדאר. שלושה משוריינים והדווידקה נפלו בידי הערבים. מספר הפצועים כשמונים. על סיבות הכישלון נשוחח בהזדמנות".27 רבין לא דייק במספר ההרוגים ובפרטים אחרים, כנראה מפני שהדיווחים שקיבל ממטה הגדוד הרביעי לא היו מדויקים. לא הבריטים הרגו את הבורחים שעברו ליד הרדאר, אלא ערבים, שכיתרו את המשוריינים אחרי שטבנקין ופרי נטשו אותם. רבין לא כתב בדוח שלו מה דעתו על אירועי נבי סמואל, ולא ידוע אם הביעה באוזני יגאל אלון. בספרו "פנקס שירות", כתב: "כיבוש בית-איקסא השתהה. הכנה מודיעינית בלתי מספקת על-ידי הגדוד הרביעי וצירוף של טעויות. ההתקפה על נבי סמואל נערכה ביום במקום בלילה, ונחלה כישלון. לפי שהיעד העיקרי, נבי סמואל, לא נכבש, הוריתי על נסיגה, ופקדתי גם על כוח הגדוד החמישי לסגת משועפאת, כדי למנוע ממנו ניתוק".28
הימנעות רבין מלפרט במסמך את הסיבות לכישלון מלמדת על אמינות מפוקפקת של המסמכים ועל ההכרח לראיין את הנוגעים בדבר כדי ללמוד ולהבין את האירועים.
________
[הפרק הבא יעסוק במפקד חטיבת "הראל" המהוללת של הפלמ"ח, יצחק רבין, שישן במטהו בפנסיון רייך בבית הכרם שעה ששחטו את פקודיו לאור היום בנבי סמואל וברדאר; בביקורת של בן-גוריון על הפלמ"ח; בניתוח ליקוי קרב נבי סמואל; "בהתקפה הסיבובית" שבה ממלאים את הפקודה אך במתכוון לא ממלאים את המשימה; בנדר שנדרו מפקדי הגדוד הרביעי של הפלמ"ח להסתיר את ביזיונות קרב נבי סמואל ובתרבות השקר של מערכת הביטחון של ישראל.]
הערות
1. על פרשת הרדאר – ראו "מוניטין", מארס-אפריל ומאי 1987, "העיר" ו"כל העיר", 27 בפברואר 1987. אחרי שפרסמתי ב"מוניטין" את אירועי קרב הרדאר, פרסם הבעלים של הירחון, חיים בראון, מאמר הסתייגות והתנצלות בעמוד הראשון, למרות שהוא לא הפריך שום עובדה ושום טיעון. הדבר מלמד על מידת הלחץ שהפעילו אנשי הפלמ"ח לשעבר על אמצעי התקשורת (וגם על האקדמיה) לא לחקור ולא לפרסם את האמת על קרבותיהם.
2. ראיונות עם יוסף טבנקין, עם שמואל פירסטנברג, עם מיכה פרי, עם גבריאל רפופורט, עם מאיר אברהם, עם אורי בוגין ועם עזרא ניצן; לוי, תשעה קבין, עמ' 208-211.
3. א"צ, עדות מס' 87 של עוזי נרקיס.
4. אחיו של אריה טפר-עמית.
5. שהיה במשוריין של דב חקלאי, וחזר עם חבריו למעלה-החמישה.
6. ראיון עם שמואל רונן.
7. סדרת ראיונות עם גבריאל רפופורט.
8. ראיון עם שלום צורי, מארס 1987.
9. יורם קניוק, "ארבעה סיפורים ושיר", הקיבוץ המאוחד, 1985, עמ' 65.
10. מיכה פרי, הרבה שנים, כאמור, מזכיר עמותת דור הפלמ"ח, שפעלה לפרסם בדיות על הפלמ"ח ולמנוע פרסומי אמת.
11. מיכה פרי, כנ"ל.
12. נראה שעם קניוק הלכו ציון מזרחי ועזרא ניצן.
13. כינויו של חיים בר-לב, שהיה אז מפקד הגדוד השמיני של הפלמ"ח. כזכור, בר-לב תפקד גרוע בפרשת פיצוץ גשר אלנבי, ולמרות זאת קודם בתפקידו. אין פלא אפוא שנהג לפי אותם הכללים השליליים ביחס למיכה פרי. כך הם יצרו את ברית הנכשלים שהשתלטה על מערכת הביטחון ואחר-כך על מדינת ישראל.
14. ראיון עם יורם קניוק, 3 בדצמבר 1986. בסוף הראיון אמר לי קניוק שאני הראשון שהוא דיבר באוזניו על אותו הקרב, ושיחתו אתי שחררה אותו מן ההלם שבו היה נתון 38 שנים. הראיון עם קניוק שימש אותי לחבר את הכתבה ב"מוניטין", וממנה הסתייג חיים בראון, הבעלים. ראוי להזכיר שאת משרדו בבניין המערכת העמיד בראון לרשותם של מיכה פרי ושל חבריו לקיום ישיבות עמותת דור הפלמ"ח. באחת הישיבות החליטו לשתול איש שלהם בסביבתי כדי שיזרים אלי מידע שקרי, וינסה לחסל אותי. אזהרה על כך קיבלתי מרון מיברג, סגן עורך הירחון. השתול היה יעקב זהבי שהשתתף בקרב נבי סמואל. לאחר שלא העבירו לו את התמורה, שעליה התחייבו (תחנת הרכבת הישנה ליד קיבוץ חולדה), לא ביצע את המשימה, ואף מסר לי פרטים עליה. לימים, סיפר לי העיתונאי רוני הדר כי מיכה פרי אמר לו כי ישלם לו מיליון דולר אם יביא אליו את ראשי. ראוי להזכיר, כי בביתו של מיכה פרי בתל אביב כינס יצחק רבין את חבריו זמן קצר לפני הירצחו, והודה בפניהם כי ברח משיירת 20 באפריל.
15. ראיון עם עודד זלצר.
16. סלע נשאר, כאמור, ליד מוצא, כמחליפו של המג"ד טבנקין.
17. א"צ, מאת אמון אל הראל, רשת יעל, שעה 13.00, 23 באפריל 1948.
18. שם, מאת אמון אל הראל, רשת יעל, שעה 14.30, 23 באפריל 1948.
19. הכינוי שניתן לצנחנים הבריטיים, בשל כומתותיהם האדומות ("עלי כותרת אדומים ולב שחור").
20. ראיון עם נועה ליבוביץ, 5 במארס 1987.
21. א"צ, שעפאת-דוח אל מג"ד 1, מאת מ"פ 3; אק"מ תעמ"ע, ראיונות עם יששכר שדמי ועם מנחם רוסק.
22. א"צ, תיקי הראל, פקודת מבצע מס' 8.
23. א"צ, עדות מס' 93 של איתיאל עמיחי.
24. א"צ, עדות מס' 61 של מנחם רוסק.
25. א"צ, עדות מס' 83 של איתיאל עמיחי.
26. א"צ, שעפאת – דוח אל מג"ד 1 מאת מ"פ 3, 26 באפריל 1948; שם, מטה הראל – חבלה, דוח מחבלן שהשתתף בכיבוש שעפאת, 26 באפריל 1948; ראיונות עם עובד מיכאלי, עם מנחם רוסק ועם יששכר שדמי.
27. א"צ, מאת עמירם אל המועצה, יומן אלחוט, 24 באפריל 1948.
28. רבין, "פנקס שירות", עמ' 43.
תאריך:  23/08/2013   |   עודכן:  23/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריחה מהרדאר והפקרת פצועים
תגובות  [ 730 ] מוצגות  [ 730 ]  כתוב תגובה 
1
קבוצת פחדנים שהסתתרו
צבי מ.  |  23/08/13 15:14
 
- אידיוט מי שמאמין למילשטיין ל"ת
סיפורי פוגי  |  23/08/13 16:47
 
- אידיוט מי שמאמין שמתיחסים ל"ת
להכרזותיו ברצינות  |  27/08/13 07:12
 
- נמושות מפקדי הפלמ"ח
אורי מילשטיין  |  23/08/13 16:57
 
- מילשטיין ..עכשיו ברור שאתה
מטורף על כל הראש  |  23/08/13 17:40
 
- אני מטורף כי אני ל"ת
חושף. את האמת  |  28/08/13 14:38
 
- לפי מילשטיין קומץ בריוני בגין
הקימו את הארץ  |  23/08/13 17:54
 
- האצ"ל והלח"י גרשו את הבריטים
רני  |  23/08/13 22:30
 
- פעם 1 שאני קורא על כך.מרתק!!! ל"ת
מרותק ע"י העובדה   |  24/08/13 17:24
 
- תודה ל"ת
לך  |  25/08/13 16:55
 
- בריחה מהראדר
חיים לאופר  |  24/08/13 08:27
 
- הם לא ל"ת
מסוגלים  |  24/08/13 16:09
 
- היכן עברת את שטיפת המח שלך
דידה  |  24/08/13 11:29
 
- דידה?זה לא השימפנזה מהספארי?
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 14:25
 
- חבל על הזמן
יגורי לא מבין  |  24/08/13 16:14
 
- לפי מילשטיין את מדינת ישראל
הקים היישוב  |  27/08/13 13:31
 
- אורי מילשטיין נמושה
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 18:00
 
- במהירות חליפת משוגעים בכפיה
דידה  |  24/08/13 11:41
 
- יגורצ'יק, אתה חושב שאם תחזור
ב_שמואל  |  25/08/13 13:37
 
- מי שמנסה להרוס זה מילשטיין
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 18:53
 
- יגורצ'יק היקר, בוא ננסה להבין
ב_שמואל  |  25/08/13 13:55
 
- שמואל, מוזר ומצמרר ממש...
חשדנית  |  26/08/13 09:12
 
- הפקרת חיילים - מורשת רבין
חשדנית  |  26/08/13 09:58
 
- ספרטה מעולם לא הפקירה חייליה
חשדנית  |  26/08/13 11:11
 
- חבר יגור הפקיר את חבריו
הפצועים וברח  |  28/08/13 05:37
 
- אתה כרגיל משקר
חייםק'ה  |  24/08/13 00:15
 
- העולם שלך מלא ל"ת
שקרים  |  24/08/13 08:05
 
- עושים חיים'קקה? כלב שב אל קיאו
איציק סיבוש  |  24/08/13 11:22
 
- אורי הם לא רק נמושות
הם סתם אנשים  |  24/08/13 08:47
 
- הם לא סתם אנשים אלא מפקירי ל"ת
פצועים וברחנים  |  28/08/13 07:19
 
- ובכן, אלו מנהיגי הארץ
שירה לבון  |  23/08/13 17:05
 
- אלה מנהיגי הליכוד העבריינים
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 18:17
 
- חבר יגור: שבוע אחר שבוע
דידה  |  24/08/13 11:50
 
- אלה נפולת נמושות בייחוד ל"ת
חבר יגור  |  23/08/13 20:13
 
- חבורת חסרי כבוד עצמי ל"ת
מינימאלי  |  23/08/13 21:59
 
- "הפחדנים" האלה הקימו לך מדינה
קצת פרופורציה  |  25/08/13 08:40
 
- במחיר כבד ועל יסודות ל"ת
רעועים  |  26/08/13 09:35
 
- אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו .
GREEN  |  27/08/13 16:29
2
זהירות,חומר ממוחזר
חבר קיבוץ יגגור  |  23/08/13 15:23
 
- עצה לחבר יגור
בואנה חבר יגור  |  23/08/13 17:50
 
- בואנה הניאנדרטל,פה לא סיביר
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 20:00
 
- חבר יגור מפגר כבר אין ל"ת
תנועה קיבוצית  |  28/08/13 15:43
 
- לחבר יגור
דידה   |  24/08/13 11:55
 
- היגורי צודק חלקית הפעם:
חוקר בכיר  |  24/08/13 14:50
 
- 'חוקר בכיר' לא יכולארגן? ל"ת
מלגת מחקר לאורי  |  24/08/13 22:06
 
- מה המטרה בחקירתו של
ב_שמואל  |  25/08/13 14:06
 
- חוקר בכיר לא הבנת את הנקודה
יואל קורנבלום  |  25/08/13 19:41
 
- חוקר בכיר - האם קיבלת תשובה
חשדנית  |  27/08/13 18:30
3
אלף לילה ולילה
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 15:28
4
בזזז ל"ת
חיים'קה  |  23/08/13 15:37
5
מה זה ערבים?
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 16:12
 
- אולי תתייחס לכתבה ובמקום בכותב ל"ת
קורא מזדמן  |  23/08/13 16:47
 
- אני קורא רק את מילשטיין ולא
חבל על הזמן  |  23/08/13 16:58
 
- לקורא מילשטיין. מעניין מה אתה
קורא ממילשטין  |  23/08/13 18:21
 
- נכנס כדי לקרוא מאמר מאלף.השאר-
קורא מילשטיין  |  24/08/13 17:31
 
- אין מה להתייחס לפשקוויל כי
הכותב חולה שנאה  |  23/08/13 17:03
 
- יגאל אמר שרבין נרצח משום שהוא
ב_שמואל  |  25/08/13 15:02
 
- על המחקר אין לו מה ל"ת
להגיד  |  23/08/13 17:15
 
- איזה "מחקר " ואיזה נעלים ??
זיבולי שכל לטיפש  |  23/08/13 18:07
 
- אתה אכן מזדמן
חבר קיבוץ יגור   |  23/08/13 17:24
 
- מה אתה עושה בשאר ימי השבוע?
ראומה  |  23/08/13 18:05
 
- הפרה ראומה אלופה לשעבר
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 20:06
 
- חבר קיבוץ יגור, חיימק'ה גלילי
עובר אורח  |  23/08/13 21:10
 
- חבר קיבוץ יגור, חיימק'ה גלילי
עובר אורח  |  23/08/13 21:17
 
- "עובר ושב "לך למעברה
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 22:05
 
- בהחלט צודק!!! ל"ת
גיא שוחט  |  24/08/13 13:35
 
- בהחלט צודק!!! ל"ת
גיא שוחט  |  24/08/13 13:35
 
- מעניין מי הטרול
גלילי  |  24/08/13 19:47
 
- הפרה ראומה התאבדה כי
דידה  |  24/08/13 12:04
 
- דידה, איך ברחת מהאמבולנס?
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 14:47
 
- אצל הערבים הכל פשוט,
שירה לבון  |  23/08/13 17:10
 
- שירה את גזענית ומזלזלת באויב
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 17:53
 
- גברת לבון .היה ראוי שתתיחסי
לפרשת לבון  |  23/08/13 18:01
 
- לפנחס לבון לא היו ילדים
עמית פאלה  |  23/08/13 20:29
 
- תשאל את שירה נכדתו של לבון ל"ת
אולי היא ממזרה ?  |  23/08/13 21:38
 
- ובכן, מסתבר שהיו לו ילדים
שירה לבון  |  24/08/13 06:42
 
- אולי בכל זאת תבקשי ממלשטיין
לחקור את הפרשה  |  24/08/13 10:28
 
- מתוך הביוגרפיה של פנחס לבון:
היסטוריון  |  24/08/13 12:41
 
- עוד מקור: ויקיפדיה
עמית פאלה  |  24/08/13 12:47
 
- חיתנו את לבון עם יצאנית
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 11:27
 
- המעי הגס לוחץ על מוח-תוכי-יגור
איציק סיבוש  |  24/08/13 14:13
 
- מה רע ביצאנית-?-אתה גזען!!!
שירה לבון  |  24/08/13 17:58
 
- תוכי-יגור רגיש ל'טהרת משפחה'
מוטציה מחית  |  25/08/13 12:32
 
- יגורצ'יק, אתה טוען שהש"ב
ב_שמואל  |  25/08/13 15:13
6
שבחים והשגות
חייל זקן  |  23/08/13 16:37
 
- הרבה היה לקוי בג'וערה ל"ת
אורי מילשטיין  |  23/08/13 17:04
 
- אתה בכלל חוגר אין לך מושג
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 18:27
 
- ואתה אוויל אני מבין שהיית
דידה   |  24/08/13 12:10
 
- מי סיפר לך על ג'וערה, אביך?
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 19:11
 
- מילשטיין .האם היית פעם בחייך ל"ת
העלובים .בג'וערה?  |  23/08/13 20:09
 
- אתה אולי זקן חייל בטוח לא
חייםק'ה  |  23/08/13 17:05
 
- הרמה הולכת ויורדת ל"ת
כל הזמן  |  23/08/13 17:20
 
- מה לעשות אתה מזדקן
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 18:59
 
- אשכנזיפט חיוור לבנבן ובעיקר
דידה  |  24/08/13 12:17
 
- הצ'חצ'ח דידה פולט קיא באוש
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 14:03
 
- תגובה אופינית לתומכי מילשטיין
שפת רחוב מרוקאית  |  24/08/13 17:10
 
- זקן חיל .אולי תתיחס לפיקודו של
בגין באלטלנה ????  |  23/08/13 17:19
 
- מי הותיר את האחריות
דידה  |  24/08/13 12:24
 
- דידה אובחן כסכיזופרן תוקפני
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 15:08
 
- הפלמ״ח וקרב נסיגה
גלילי  |  23/08/13 17:54
 
- הפלמ"ח אירגון גרילה?
חייל זקן  |  23/08/13 19:57
 
- וודאי שאירגון גרילה
גלילי  |  24/08/13 18:15
 
- שוב הויקיפדיה בלבלה אותך?
איציק סיבוש  |  25/08/13 07:44
 
- ספר לי על ערך הויקפידה
גלילי  |  25/08/13 18:48
 
- מליציה, לא גרילה
חייל זקן  |  25/08/13 09:12
 
- סליחה, אך על מה אתה מתבסס?
גלילי  |  25/08/13 19:09
 
- סנגורו של השטן
חייל זקן  |  25/08/13 23:37
 
- יתר על כן, דוקטרינת הפרטיזנים
איציק סיבוש  |  25/08/13 23:54
 
- וואלה? תוכיח
גלילי  |  25/08/13 23:55
 
- מהות הפלמ"ח
חייל זקן  |  26/08/13 09:22
 
- לא קשור במאום והוכחה אין
גלילי  |  26/08/13 16:47
 
- בלבול מושגים
חייל זקן  |  26/08/13 18:10
 
- ההבדל בין רבין ושרון
אורי מילשטיין  |  27/08/13 07:03
 
- מה מבין דג במיים?
גלילי  |  27/08/13 16:17
 
- אין בלבול מושגים
גלילי  |  27/08/13 16:33
 
- שוב בלבול מושגים
חייל זקן  |  27/08/13 17:30
 
- צריך לעיין בכתבי פון-מנשטיין
איציק סיבוש  |  27/08/13 20:45
 
- "ציטוטי טל"עליך להוכיח,גלילי ל"ת
'חובת הוכחה'   |  26/08/13 09:37
 
- פחדן נשאר פחדן, כפלמ"חים כאן..
איציק סיבוש  |  24/08/13 12:04
 
- אל הן הכפשות כוללניות ומבישות
גלילי  |  24/08/13 19:20
 
- הרבה אי-דיוקים, יא גלילי
איציק סיבוש  |  24/08/13 22:31
 
- לצערי, אתה זה שלא מדייק
גלילי  |  25/08/13 04:26
 
- מזלזל ב'לימודים גבוהים' בחו"ל
איציק סיבוש  |  25/08/13 09:56
 
- אז תחליף את העם
גלילי  |  25/08/13 19:16
 
- דוקטורט בלי בגרות?
חייל זקן  |  25/08/13 23:44
 
- מה רע בכדורי?
גלילי  |  26/08/13 00:04
 
- כדורי כווסט פוינט
חייל זקן  |  26/08/13 09:40
 
- צריך היה תואר שני?
גלילי  |  26/08/13 16:59
 
- תשתית של ידע
חייל זקן  |  26/08/13 18:20
 
- מנין לך בעצם שהם לא קראו?
חייםק'ה  |  26/08/13 19:26
 
- הנתון המרשיע
חייל זקן  |  26/08/13 19:52
 
- איזה הבלים...
חייםק'ה  |  26/08/13 23:29
 
- לא התייחסת לטענתי
חייל זקן  |  27/08/13 08:49
 
- לא הבנת את הטענה העיקרית
חייםק'ה  |  27/08/13 14:32
 
- אתה יכול במקרה
חייםק'ה  |  27/08/13 14:45
 
- שרשור חדש
חייל זקן  |  27/08/13 17:15
 
- מה כל כך נורא בפקודה?
גלילי  |  27/08/13 16:43
 
- שרשור חדש
חייל זקן  |  27/08/13 17:09
 
- ומה רע 'בתעודת בגרות'?
איציק סיבוש  |  26/08/13 09:48
 
- כבוד לאמריקה
חייל זקן  |  26/08/13 11:01
 
- ברקלי
גלילי  |  26/08/13 17:14
 
- סיבוש "הצדיק" והמטיף...
אנאליסט  |  27/08/13 01:06
 
- חי'םקקה הפועה באנאליה מגיח
מחורים מפתיעים  |  27/08/13 14:35
 
- בעיני, התגובות שלך בסעיף זה
ב_שמואל  |  25/08/13 08:25
 
- שמואל,הבנת היטב את שיטת הפעולה
חשדנית  |  25/08/13 13:55
 
- וואו, עלית עלי....
גלילי  |  25/08/13 19:34
 
- למה הגעיל אותך ? כי יש שם יותר
חשדנית  |  25/08/13 21:40
 
- כי יש שם יותר מדי דיאנות
גלילי  |  25/08/13 23:50
 
- גלילי, הסברת היטב מי אתה:
חשדנית  |  26/08/13 12:00
 
- שיגול שכל טיפוסי
גלילי  |  26/08/13 17:22
 
- גלילי, אני מתרשם שלעתים אתה
חייםק'ה  |  26/08/13 17:33
 
- גלילי, אינך יכול להיסתתר...
חשדנית  |  26/08/13 21:28
 
- You didn't get my explanation?
Galili  |  26/08/13 23:26
 
- גלילי, באמת תודה רבה לך שאתה
חשדנית  |  27/08/13 11:18
 
- בבקשה
גלילי  |  27/08/13 16:54
 
- כמובן שאני לא חושב ש
ב_שמואל  |  27/08/13 20:26
 
- גלילי, אתה עצמך קיצוני
ב_שמואל  |  26/08/13 09:02
 
- קודם כל כתוב אמת
גלילי  |  26/08/13 17:43
 
- קשה לך להבין דבר בסיסי, ש
ב_שמואל  |  26/08/13 20:52
 
- לא עקבת אחרי רצף טיעוני
גלילי  |  25/08/13 19:28
 
- איני מתכוון לדבר בשמו
ב_שמואל  |  26/08/13 07:44
 
- אתה טועה ומטעה
חייםק'ה  |  26/08/13 10:48
 
- יתכן ואתה צודק, אך זו
ב_שמואל  |  26/08/13 14:15
 
- אלו כבר תירוצים
חייםק'ה  |  26/08/13 14:57
 
- חיימק'ה, זו זכותך לבחור
ב_שמואל  |  26/08/13 22:08
 
- You got it
galili  |  26/08/13 23:38
 
- איך התייחסת לצורת ההתבטאיות
ב_שמואל  |  27/08/13 04:30
 
- הסגנון הוא בעיה של מילשטיין
חייםק'ה  |  27/08/13 10:21
 
- בדיוק אותו דבר
גלילי  |  27/08/13 15:47
 
- קרבות "שטח בנוי" ו"נסיגה"
ב_שמואל  |  25/08/13 08:47
 
- נכון מאוד, אך נסיגה יותר
גלילי  |  25/08/13 19:41
 
- "נסיגה", מושג המתאר מצבים רבים
ב_שמואל  |  25/08/13 20:56
 
- לאטמה מלמדת כיצד מבצעים נסיגה
ב_שמואל  |  25/08/13 21:07
 
- חחח...הם גם משלנו, כמה נכון
חשדנית  |  26/08/13 12:49
 
- סטייה מהעיקר
חייל זקן  |  25/08/13 23:50
7
מילשטיין .חשבתי שהפעם תזכיר
ברית-הבריונים  |  23/08/13 16:55
 
- איש לא טוען לגבי ברית הבריונים
שהיה גוף לוחמני  |  23/08/13 22:10
 
- תשאלי את ביבי מדוע הוא מתפאר
במעללי אביו   |  24/08/13 11:01
 
- בתקופת בריתהבריונ' בגין בארופה
מיכל מירושלים  |  24/08/13 14:37
8
תזכורת
חייםק'ה  |  23/08/13 17:31
 
- קראת וגילית שרבין תפקד כמח״ט
מצטיין?!  |  26/08/13 05:02
9
מילשטיין אולי תזכיר לי על איזה
קרב ניצח בגין ?  |  23/08/13 17:34
 
- "מה עינין שמיטה להר סיני"
י.ש  |  23/08/13 18:35
 
- שקר וכזב ..בגין הוא זה שצעק
צ'חצ'חים  |  23/08/13 20:04
 
- בגין לא הכיר את המילה צ'חצ'חים
ב_שמואל  |  25/08/13 15:44
 
- זקני הפלמ"ח וממשיכיו ל"ת
מתאמצים להפריע  |  23/08/13 20:07
 
- י.ש - מה אתה מרוקאי או מתנחל
חייםק'ה  |  24/08/13 21:57
 
- תליית שני הסרג'נטים? אולי? ל"ת
עצוב עצוב  |  23/08/13 18:57
10
נמושות הפלמ"ח במיטבן ל"ת
נפולת מורשתנים  |  23/08/13 18:00
 
- לא צריך להתיחס ל"ת
אליהם  |  23/08/13 21:21
 
- לא צריך אך אינך מסוגל להתאפק
גלילי  |  24/08/13 21:36
11
מי שקרא את כל הפשקוויל הזה
שיקום ! ! !   |  23/08/13 18:16
12
הערת הסיום נכונה
חייםק'ה  |  23/08/13 19:34
 
- איך יזכרו את מילשטיין בעתיד?
שמעון אמסלם  |  23/08/13 20:25
 
- כנראה משת'פ עקיף לרצח רבין
כך יתיחסו אליו  |  23/08/13 21:33
 
- בדוק אם בעברך לא עברת אירוע
דידה   |  24/08/13 14:15
 
- הזכרון תלוי בשאלה ל"ת
מה האמת  |  23/08/13 21:47
 
- מילשטיין .לפחות תזדה בתגובה
אתה נמושה ימנית  |  24/08/13 16:51
 
- מחקר לא נועד לשכנע אלא להציג
ממצאים מבוססים  |  24/08/13 05:21
13
גזרה שווה, אם רבין עזב את
ב_שמואל  |  23/08/13 20:05
 
- ערימה מבולבלת
חייםק'ה  |  24/08/13 00:10
 
- אבל מרתקת  ל"ת
אותך  |  24/08/13 05:14
 
- הפליאה הייתה, מדוע
ב_שמואל  |  25/08/13 13:21
 
- אכן,מחכים ופוקח עיניים. ל"ת
מעניין.  |  24/08/13 01:06
14
מילשטיין נמצא במצוקה
עין אחת  |  23/08/13 21:05
 
- רבין היה המח"ט שהתחמק
מלפקד  |  23/08/13 21:53
 
- מילשטיין בלע טייפ
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 22:59
 
- רבין היה הטוב ברמטכ"לים שלנו
חבר קיבוץ יגור  |  23/08/13 23:19
 
- מטכ"ל מושחת ורמטכ"לים
פושעים  |  24/08/13 08:47
 
- הדברים הטובים של רבין
ב_שמואל  |  25/08/13 15:57
 
- צודקת עין אחת...יותר קל
לגנוב, הקיבוצים  |  24/08/13 09:24
15
"גבורת" הפלמ"חאים כאן, שחבריהם
עם הביצים בפה...  |  23/08/13 22:17
 
- בתגובותיהם הם חושפים את פרצופם ל"ת
האמיתי  |  24/08/13 04:59
 
- צבוע, גם אחיך ברח והפקיר
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 10:41
 
- מילשטיין אחיך נמלט ממלכיה
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 15:01
 
- מילשטיין .מדוע סולקה משפחתך ל"ת
מהמושבה מטולה ???  |  24/08/13 11:06
 
- בשבט ישראל הטובים
מסולקים, לא עוד  |  24/08/13 17:05
 
- הפלמ"ח ראשון בקו הדם והאש
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 09:12
 
- ראשון בברחנות ונטישת פצועים
איציק סיבוש  |  24/08/13 12:12
 
- היהודים הלכו לכבשן האש
ב_שמואל  |  25/08/13 16:07
16
אזהרת אמינות
קבלות  |  23/08/13 23:52
17
באמת מורשת רבין
יואל קורנבלום  |  24/08/13 04:57
 
- קורנפלקס התחרפן
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 11:03
 
- מורשת רבין היא שנמושות ל"ת
שולטים. במדינה  |  24/08/13 12:29
18
רבין רצח את לוחמי האצ"ל
ניצולי השואה  |  24/08/13 08:35
 
- הפרק על הרצח ל"ת
יגיע  |  24/08/13 10:28
 
- מילשטיין ..אתה בוודאי מתכוון
לרצח רבין !!!!!  |  24/08/13 10:55
 
- מרצח יהודים שנרצח גם הוא ל"ת
לא הי"ד,לא אצבע..  |  24/08/13 18:27
 
- מרצח יהודים לא הי"ד,אפילו לא ל"ת
אצבע, אולי ז'  |  24/08/13 18:39
 
- החשד הוא שיגאל עמיר היה שמפניה
חייםקה  |  24/08/13 22:07
 
- למה אינך כותב בגלוי שמי
ב_שמואל  |  25/08/13 16:14
 
- וויס אתה שקרן ..בגין שלח בזדון
את אנשיו אל מותם  |  24/08/13 10:49
 
- אתה נגוע במחלה
דידה  |  24/08/13 14:29
 
- חננה וייס צץ ממחילתו...
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 10:52
 
- אין ספק הטמבל מיגור
דידה  |  24/08/13 14:34
 
- אתה היית שם או שאתה
ב_שמואל  |  25/08/13 16:19
 
- מרצח ניצולי שואה נרצח עי יהודי ל"ת
צחוק הגורל, יצחק  |  24/08/13 18:45
 
- מיחזור שקר מטומטם
גלילי  |  24/08/13 19:57
19
ורבין עוד לא הלך לישון
חייםק'ה  |  24/08/13 11:02
20
מילשטיין כלב שוטה נובח
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 11:37
 
- הוא בא לכלביה בה אתה
דידה  |  24/08/13 14:21
21
מילשטיין=שיא החוצפה
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 12:02
 
- ואתה דפקט חבר קיבוץ יגור
דידה  |  24/08/13 14:10
22
מילשטיין והטיעון הדתי
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 12:23
 
- לשלשת-תוכי-יגור, אולי תרגיע? ל"ת
איציק סיבוש  |  24/08/13 13:59
 
- אתה עלוב נפש 'חבר קיבוץ יגור' ל"ת
נב  |  24/08/13 16:08
23
פלמ"ח? בלמ"ח, בפי ערביי רמאללה
איציק סיבוש  |  24/08/13 12:41
 
- יוני נתניהו,חילץ פצועים נטושים
איציק סיבוש  |  24/08/13 14:33
 
- יוני חילץ פצועים .וביבי ברח
ללונדון בלבנון 2  |  24/08/13 18:30
 
- חילץ את יוסי בן חנן וזה הבדל
גלילי  |  24/08/13 20:09
 
- בבל"ת בולשביקי
איציק סיבוש  |  25/08/13 07:21
 
- צא מההיסטריה
גלילי  |  25/08/13 19:51
 
- יתרה מזאת
חייםק'ה  |  25/08/13 20:51
 
- מחנה הפליטים ג'נין
גלילי  |  26/08/13 00:11
 
- זו תרבות צבאית חדשה
ב_שמואל  |  26/08/13 09:54
 
- "יש אנשי צבא שחשובים יותר..."
ב_שמואל  |  26/08/13 09:34
 
- סיבוש ..לאיזה חור ברחת לנו ל"ת
חשבתי שהתפגרת  |  24/08/13 16:45
 
- בלמ"חניק, הייתי מלמד אותך פרק
"לברוח לחור"  |  25/08/13 07:06
 
- התגובות של יגורי וחבריו
אורי מילשטיין  |  24/08/13 17:12
 
- יגוריזם
חייל זקן  |  24/08/13 17:45
 
- פרספיר באם האדמו"ר אכן פיקצייה
איציק סיבוש  |  25/08/13 11:06
 
- את התוקף מעניק
אורי מילשטיין  |  25/08/13 12:37
 
- מילשטיין ..אני לא חבר של יגורי
אבל אני מרחם עליך  |  24/08/13 17:56
24
הבריחה מהרדאר
קרית ביאליק  |  24/08/13 13:05
 
- ילדון, במלחמות יש נסיגות
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 14:15
 
- לא ישנים, כל הזמן מתאמצים
להשמיץ את מילשטיי  |  24/08/13 14:44
25
'עושים חיים'? חיים'קקה
flagabasted  |  24/08/13 14:28
26
אומרים שאבא של מילשטיין רצה
להתגיס לפלמ'ח .   |  24/08/13 17:04
27
תגובה ל -5 חבר קיבוץ יגור ===
יוד יוד  |  24/08/13 18:01
 
- פחדן שפל ..מדוע אתה לא מזדהה
פלמחניק בדימוס  |  24/08/13 18:36
 
- לא- אתה לא מזדהה
גיא שוחט  |  25/08/13 06:16
 
- בלמ"ח -בזיונרים בלחימה ובחילוץ
איציק סיבוש  |  25/08/13 07:27
 
- אינני פחדן ,יבחוש שכמותך !===
יוד יוד  |  25/08/13 17:39
 
- יש לחבר יגור תפקיד להטות את
תשומת הלב  |  24/08/13 23:22
 
- חבר יגור חושש להסתכל על
דמותו המכוערת  |  25/08/13 07:14
 
- קוף - האדם מילשטיין מדבר...
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 18:37
28
היסטוריון מחונן ויחיד במינו
מילשטיין  |  24/08/13 18:18
 
- ,תגובה שכתב מילשטיין על עצמו
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 20:07
 
- תודה, מזמן לא הצחיקוני כל כך!
אתה כל כך מצחיק!  |  25/08/13 01:03
 
- חנן וייס ל"ת
IP שלי  |  25/08/13 07:10
 
- יש קישור מהיכן מגיע
החומר על גדולתו  |  25/08/13 08:17
29
לפני שקוראים הבה נזכיר לעצמנו
פועה  |  24/08/13 18:38
 
- ״עציוני״ לא הייתה אלטרנטיבה
גלילי  |  24/08/13 20:58
 
- כמו לומר שהיתה פיקציה על הניר
פועה  |  25/08/13 09:08
 
- את נשמעת הזויה כמעט כמו
חייםק'ה  |  25/08/13 09:51
 
- אין "מזימה" אבל יש העדפות.
פועה  |  25/08/13 11:56
 
- מאד מעניין ל"ת
ב_שמואל  |  25/08/13 16:33
 
- קראי מה שיש למאיר זורע לומר
גלילי  |  25/08/13 20:23
 
- אז אין חטיבות אחרות זאת טענתך?
פועה  |  26/08/13 09:36
 
- רמה לא אחידה
גלילי  |  27/08/13 16:03
 
- ברור שהפלמ"ח היה הרבה יותר טוב
פועה  |  27/08/13 19:05
 
- You are too extreme
Galili  |  27/08/13 22:45
30
יגורי.המשך בדרכך להגיב על דברי
הבלע של מילשטיין  |  24/08/13 18:43
31
דידה מעריץ זבל חדש של מילשטיין
בושה למילשטיין  |  24/08/13 18:52
 
- דידהל'ה הפייגל'ה
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 20:15
32
עוד מורשת רבין שנמשכת
יואל קורנבלום  |  24/08/13 19:13
 
- ברור שמורשת רבין נמשכת
כי היא מורשת  |  24/08/13 23:09
33
עוד פרק עלוב
חייםק'ה  |  24/08/13 19:21
 
- אולי תרגום לאנגליט? חיים'קקה
flagabasted  |  24/08/13 21:58
34
חידה- מי היצור?
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 20:25
 
- התשובה לשאלה היא  ל"ת
חייםקה  |  24/08/13 22:18
35
דידה ממשפחת סיבוש .?
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 20:33
 
- ועם מי האמא שלך הזדווגה
חייםקה   |  24/08/13 22:13
 
- אדמורצ'יק,כנראה שלא מזרע עמלק
איציק סיבוש  |  24/08/13 22:36
36
תתבעו אותו!!
אוהב ציון  |  24/08/13 20:38
 
- בעיית זמן וכסף
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 21:39
 
- יגורניק,לך עילת תביעה מעולה!!
נמק באצבע מקלידה  |  25/08/13 20:28
 
- תולדות משפחת שרץ מסופלס
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 16:57
 
- די להתחסדות ולצביעות
אנאליסט  |  24/08/13 22:10
 
- עזוב את שיבוס
חייםק'ה  |  24/08/13 22:39
 
- "דיאלוג" חים'קקה-אנאליה חזר?
flagabasted  |  25/08/13 10:29
 
- טול קורה מבין ל"ת
עיניך  |  24/08/13 23:16
 
- למה לתבוע?
חייםק'ה  |  24/08/13 22:17
 
- הם מפחדים לא רק מבתי משפט
אלא גם מועידות  |  24/08/13 22:56
 
- נוסח מתוקן ל"אוהב ציון"
אנאליסט  |  24/08/13 23:11
 
- למה הוא לא תובע אותי?
גלילי  |  25/08/13 04:35
 
- אל תבנה על 'תקדים בכרי', גלילי
איציק סיבוש  |  25/08/13 10:19
 
- אתה כניראה מבולבל מאוד
גלילי  |  25/08/13 20:16
 
- גלילי יקירי, אל תקח את עצמך
ברצינות כזאת  |  25/08/13 15:40
 
- מ.ש.ל
גלילי  |  25/08/13 19:57
 
- אפשר לסמוך על גלילי? ספק רב
איציק סיבוש  |  26/08/13 11:13
37
מי רצה תמונה של יוסף גונדה
חשדנית  |  24/08/13 21:15
 
- אפשר תמונה שלך חשדנית - מזמן
חייםקה  |  24/08/13 22:24
 
- אתה רוצה תמונה ? יש לי
חשדנית  |  25/08/13 09:04
38
מילשטיין-מחקר ביו-אנתרופולוגי
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 22:03
39
מילשטיין-מחקר ביו-אנתרופולוגי
חבר קיבוץ יגור  |  24/08/13 22:08
 
- Never have I read a more
חננאל  |  25/08/13 00:14
 
- חננאל: מדובר בתופעה
אורי מילשטיין  |  25/08/13 06:58
 
- חננאל אמריקאקי צבוע
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 09:50
 
- יגורי, הוא ריחם ולא כתה הכול ל"ת
תגיד תודה  |  25/08/13 13:20
 
- מחכה בקוצר רוח לאלטלנה
חייםקה  |  25/08/13 00:18
 
- אני מבין שנמאס לך לכתוב את
השטויות שלך!  |  25/08/13 07:04
 
- למה לישון? 'תעשה חיים' קקה
איציק סיבוש  |  25/08/13 07:12
 
- התותח הקדוש והאקדח הקדוש
ב_שמואל  |  25/08/13 16:48
 
- יגורי,עשה לעצמך טובה: בנסתר
ממך אל תחקור!  |  25/08/13 07:08
 
- מילשטיין חטף טיל
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 12:12
 
- איזה סוג טיל ל"ת
בדיוק?  |  25/08/13 16:05
 
- טיל קרקע נגד שקרנים
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 17:31
40
מילשטיין אל תיקח ללב
איתןמ  |  25/08/13 08:00
41
עוד פרק היסטוריה מביש אך מעמיק ל"ת
מורשת הפלצ"ח  |  25/08/13 08:17
 
- תנבח כלבלב אתה כאן בזכותנו
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 09:26
 
- זאת השערה או עובדה ??? ל"ת
לחבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 09:48
 
- תסכולני ושנאותי אינן רלבנטיות
אורי מילשטיין  |  25/08/13 12:08
42
,תזכורת
קולות ורעשים  |  25/08/13 10:23
 
- רעשן דפוק- הבנת הנקרא
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 12:04
 
- שוב אתה טוען שיצחק היה פסיכי
קולות ורעשים  |  25/08/13 13:01
 
- אני טוען שאתה פסיכי ומוגבל
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 13:54
 
- איש לא מתיחס כאן ברצינות
למה שאתה מצהיר  |  25/08/13 15:33
 
- כפי שאתה נוכח אני מחזיק
מעמד  |  25/08/13 12:18
 
- מילשטיין מטריף את הטרולים. ל"ת
תופעה פסיכיאטרית?  |  25/08/13 21:51
43
נסיון חילוץ מאולתר עלה על מארב
פועה  |  25/08/13 11:42
 
- חיים'קקה-הפועה-באנאליה
איציק סיבוש  |  25/08/13 12:42
 
- שני מצבי קיצון קיימים בסיטואצי
ב_שמואל  |  25/08/13 17:03
 
- התלמיד חוכם נהיה לנו פתאם ספן?
פועה  |  26/08/13 10:01
 
- פועה יקירתי, למה להגיב בלי
ב_שמואל  |  27/08/13 07:35
44
מסדר פאנפילוב
קולות ורעשים  |  25/08/13 12:40
 
- 'אנשי פאנפילוב' חובה בבה"ד 1
איציק סיבוש  |  25/08/13 13:15
45
מומיש-אולי אנשי פאנפילוב המשך
קולות ורעשים  |  25/08/13 12:54
 
- אז ממה נפשך?
קולות ורעשים  |  25/08/13 13:28
 
- הפלמ"ח שיא האומץ במלחמותינו
חבר קיבוץ .יגור  |  25/08/13 14:06
 
- שירתת 40 שנה ואתה מתבטא
בצורה כה עלובה  |  25/08/13 15:18
 
- ללא כחל וללא שרק
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 16:26
 
- לחמנו,לא נשברנו,וואוואוויווה.. ל"ת
מה שמך?גיבורישראל  |  25/08/13 20:16
 
- 'חונכתי להגיד אמת'? אמור שמך!
איציק סיבוש  |  26/08/13 07:36
 
- כל הכבוד לאנשי הפלמ"ח
ב_שמואל  |  25/08/13 17:17
 
- נכון כל הכבוד ללוחמי הפלמ"ח
אתרוג  |  26/08/13 09:47
 
- Very true
Galili  |  27/08/13 00:19
 
- גלילי אינו חוקר עצמאי ומקורי
אלא מדקלם   |  25/08/13 15:24
 
- רק לחוקרים עצמאיים מותר לבקר
גלילי  |  25/08/13 20:48
 
- אתה או שקרן או טיפש
גלילי  |  25/08/13 20:38
 
- גלילי, את קרנף עם ל"ת
תואר  |  26/08/13 06:28
 
- ברחנות-שריפה בשדה קוצים
איציק סיבוש  |  26/08/13 07:24
 
- וואלה, ערכת השוואה מסודרת?
גלילי  |  27/08/13 17:31
 
- טל שירת באיטליה,חזית בה
גרמנים כתשו בעה"ב  |  25/08/13 14:22
 
- הזוי
גלילי  |  25/08/13 20:29
 
- חטפת שח-מט ואתה מתמקח כתגרן?
איציק סיבוש  |  26/08/13 00:24
 
- נוק אאוט
חייל זקן  |  25/08/13 14:36
 
- בלמ"ח-בזיונרים בלחימה וחילוץ ל"ת
ערביי-רמאללה  |  25/08/13 23:43
46
עוד בעניין מורשת חרבין
יואל קורנבלום  |  25/08/13 17:16
 
- יואל, מורשת הפלמ"ח
אורי מילשטיין  |  25/08/13 17:39
 
- אתה תשנה את תרבות הבטחון?.
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 20:30
 
- אתה כל כך צודק, אין כבר
ב_שמואל  |  26/08/13 22:28
 
- אתה קשקשן
חייםק'ה  |  25/08/13 17:46
 
- חיים'קקה במיטבו... דוח מצב!
איציק סיבוש  |  25/08/13 23:59
 
- יואל קאקרבלום ומורשת מילתשתין
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 18:15
 
- חשבון הדולרים של רבין
מוטי מ.  |  25/08/13 21:18
 
- ההנחצה מצליחה כי קרנפים מסוג
יגורי גלילי ופועה  |  26/08/13 06:43
 
- את גלילי 'תוציא מההרכב'
איציק סיבוש  |  26/08/13 08:24
 
- קורנבלום ..אני מרחם עליך אתה  ל"ת
דפוק כמו סיבוש  |  26/08/13 18:45
47
מיהו "חבר קיבוץ יגור ?========
יוד יוד  |  25/08/13 17:51
 
- יוד יוד אתה ממש מוגבל
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 19:32
 
- ואתה טיפש חרוץ !!=============
יוד יוד  |  26/08/13 02:09
 
- יגורנישט לא משועמם - מקבל
חשדנית  |  26/08/13 10:25
48
מילשטיין - חוקר או תועמלן?
אנאליסט  |  25/08/13 20:14
 
- לא זה ולא זה
חייםק'ה  |  25/08/13 21:18
 
- חיים'קקה הפועה באנאליה ל"ת
אולי תנסה באנגליט  |  26/08/13 07:02
49
חולדות הפלמח מצייצות ופרק 12  ל"ת
עבר רהוט ואמין  |  25/08/13 22:07
 
- הנייר סובל הכל וגם המסך
חבר קיבוץ יגור  |  25/08/13 22:47
 
- יגורי, מה באמת
מציק לך?  |  26/08/13 04:46
 
- תודה על התגובה ל"ת
אורי מ.  |  25/08/13 22:55
 
- הפוליטרוק של מילשטיין צייץ
אנאליסט  |  26/08/13 00:07
 
- קיים פער נלעג בין הכינוי שבחרת
לבין הכושר   |  26/08/13 04:55
 
- אנאליה כינוי מצויין לחיים'קקה ל"ת
הפועה-באנאליה  |  26/08/13 07:10
 
- מילשטיין כברחן סידרתי
אנאליסט  |  26/08/13 22:27
50
מילשטיין כברחן סידרתי
אנאליסט  |  26/08/13 00:25
 
- נדנוד כפייתי
אינו ביקורת  |  26/08/13 04:39
 
- התחמקות כפייתית של מילש/טיין
אנאליסט  |  26/08/13 08:48
 
- כל הכבוד לאנאליסט
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 10:41
51
ברחנות-שריפה בשדה קוצים
איציק סיבוש  |  26/08/13 06:54
 
- המפלגה גייסה לפלמ"ח
אורי מילשטיין  |  26/08/13 09:27
 
- מקרבנות לא היה מנוס, לצערנו
איציק סיבוש  |  26/08/13 12:28
 
- אתה מבייש את זכר אחיך רם
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 13:20
 
- אמש ביזית זכרו כברחן,יא מושתן! ל"ת
אין לך בושה?  |  26/08/13 17:13
52
המיתוס של פאנפילוב
אתרוג  |  26/08/13 08:46
 
- האם רבין פעל לאור המיתוס?
אתרוג  |  26/08/13 09:04
 
- מבצע ברברוסה
אורי מילשטיין  |  26/08/13 09:16
 
- היסטוריוסופיה מופרכת
חייל זקן  |  26/08/13 11:17
 
- חייל זקן צודק
אתרוג  |  26/08/13 11:32
 
- ראה לעיל בתגובה לחייל ל"ת
זקן  |  26/08/13 13:26
 
- קריסת ברית המועצות
אורי מילשטיין  |  26/08/13 13:16
 
- פרשנות לקויה
חייל זקן  |  26/08/13 14:43
 
- מימון מלחמת אוקטובר 73
אורי מילשטיין  |  26/08/13 18:06
 
- מילשטיין למי ליקקת וכתבת שבחים ל"ת
במלחמת יום כיפור  |  26/08/13 18:50
 
- סיבתיות מוזרה
חייל זקן  |  26/08/13 19:34
 
- כפרי פוטיומקין
חייםק'ה  |  26/08/13 23:18
 
- היא הנותנת
חייל זקן  |  27/08/13 08:38
 
- ד"ר מילשטיין אינו סובייטולוג
דעת הדיוט בנושא  |  27/08/13 13:46
 
- ניפוץ המיתוס
אתרוג  |  26/08/13 09:31
 
- אחרי מיתוס או אמת?
אתרוג  |  26/08/13 10:06
 
- דוגמא אישית היא ערך עליון ל"ת
במנהיגות קרבית  |  26/08/13 17:58
 
- תלוי בנסיבות ותלוי ברמה
גלילי  |  28/08/13 16:59
 
- בדיחה
אתרוג  |  28/08/13 21:30
53
'רגע האמת' של אדמור-יגור
איציק סיבוש  |  26/08/13 08:46
 
- סיבוש הפישר הקטן
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 13:13
 
- 40 שנות גניבת דלק ומזון מצה"ל?
איציק סיבוש  |  26/08/13 13:37
 
- משפחת סיבוש גנבה דלק ומזון?
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 14:42
 
- מי שגונב מתחבא ומסתיר ל"ת
שמו ופרצופו מבושה  |  26/08/13 15:11
 
- 'ללא כחל וללא שרק'?הראה פרצופך ל"ת
פחדן-יגור  |  26/08/13 14:45
 
- סיבוש ,גנבת דלק מהסיירת ?
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 16:15
 
- לא גנבתי ולא נטשתי,לא כ"א ל"ת
מושתן כמוך  |  26/08/13 17:07
 
- האם הם ידעו שסיבוש מרוקאי סכין
גילוי האמת  |  26/08/13 17:18
 
- מכרת רק דלק ומזון גנוב מצה"ל? ל"ת
או נשק גם,לערבים?  |  26/08/13 16:28
 
- סיבוש איפה2 הרוסר"ים ?
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 17:49
 
- חסרים 2000, איפה מכרת? ל"ת
ואדי ערה? לערבים  |  26/08/13 22:42
54
תודה אתרוגוש על שחזרת בזחילה
חייםק'ה  |  26/08/13 11:23
 
- בבקשה עמיש קשישא
אתרוג  |  26/08/13 11:39
 
- מה עמיש עשה לך מותק?
חייםק'ה  |  26/08/13 12:02
 
- לגבי פאנפילוב
אתרוג  |  26/08/13 13:07
 
- קודם כל זה סיפור יפה
חייםק'ה  |  26/08/13 14:45
 
- שקר הוא שקר
אתרוג  |  26/08/13 15:20
 
- דמגוגיה היא דמגוגיה
חייםק'ה  |  26/08/13 16:31
 
- הדמגוגיה כולה שלך
אתרוג  |  26/08/13 18:42
 
- תגזור מה שאתה רוצה
חייםק'ה  |  26/08/13 19:19
 
- אמונה
אורי מילשטיין  |  26/08/13 17:42
 
- גם מילשטיין כמו גבלס מאמין
ש לשקר יש רגלים  |  26/08/13 18:40
 
- חים'קקה מציע דווקא חלופה ראויה ל"ת
'שערה בתחת'  |  27/08/13 06:46
 
- שמאלני חייב להיות אנטי שמי
ב_שמואל  |  27/08/13 06:00
55
רבין היה רא'ל - מה היה בגין ?
שאלה למילשטיין  |  26/08/13 12:57
 
- שאלה מטומטמת במיוחד
אתרוג  |  26/08/13 19:09
56
תודה לחבר מילשטיין
אלכסנדר בורטניקוב  |  26/08/13 15:03
 
- במבצע ״ברברוסה״ שלמו הסוביטים
את מחירם של   |  26/08/13 17:52
 
- המלצה לגיוס נוסף
אלכסנדר בורטניקוב  |  26/08/13 18:23
 
- זה תוכי-יגור,ש 40 שנה גנב מצהל ל"ת
ומכר לערבים  |  26/08/13 18:25
 
- ממליץ לגייס את סיבוש ודידה
אלכסנדר בורטניקו  |  26/08/13 19:39
 
- סיבוש נפגע מפעל השפכים
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 20:24
57
במדריך הטלפון במרקש במרוקו  ל"ת
יש איסחק סיבוש  |  26/08/13 17:13
58
טוב עשה יואב יצחק שסילק אחרי
יומים את מילשטיין  |  26/08/13 17:24
59
למקרה שלא שמת לב...
תוכי-יגור  |  26/08/13 17:31
 
- סיבוש ההזדהות שלך שווה לתחת
אתה מתחזה מרוקאי  |  26/08/13 18:28
60
סיבוש ..אני אנסה לדבר בשפתך ..
תשובה לסיבוש  |  26/08/13 18:33
 
- גיבור!נטשת פצועים? והבנות אספו
מתים,כשהביצים בפה  |  26/08/13 22:48
61
מדוע כשל מילשטיין
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 18:38
 
- כשלתי כי אתה נמצא ל"ת
ביקום  |  26/08/13 20:32
 
- מילשטיין מעורפל ונואש
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 20:51
 
- אחרי 40 שנות גניבה,אתה בגמלאות ל"ת
בתור שופט???  |  26/08/13 22:56
 
- אחותך מוכרת מזון
חבר קיבוץ יגור  |  26/08/13 23:27
 
- גניבה ושקרנות אצל חבר
יגור היא נורמה  |  27/08/13 06:45
 
- נואש מאז שנולד כמו ל"ת
כולם!  |  27/08/13 04:38
 
- בנתיים מי שמתנהג ״ככוכב״
אופירה לוי  |  27/08/13 06:55
62
נראה שפרי ברח! ולא ארגן נסיגה
פועה  |  27/08/13 00:38
 
- מעניין ל"ת
מאוד  |  27/08/13 04:31
 
- לא האנשים נמצאים על קייס המשפט
ב_שמואל  |  27/08/13 06:16
 
- טעות! רק האנשים נשפטים כאן!
פועה  |  27/08/13 09:27
 
- פועה, תהיי רצינית
ב_שמואל  |  27/08/13 13:13
 
- "היום היום הזה ממש" זהלא הענין
פועה  |  27/08/13 18:39
 
- למה את חושבת שאת הקובעת?
ב_שמואל  |  28/08/13 05:40
 
- הפועה באנאליה גם ממציא אישור
תוכניות חתומות  |  27/08/13 07:12
63
ועוד משהו במורשת חרבין
יואל קורנבלום  |  27/08/13 07:22
 
- לא היתה רעות, היתה וקיימת
ברית הנכשלים  |  27/08/13 09:05
 
- 'נכשלים'? מאפיה השולטת במשאבי ל"ת
מדינת ישראל!  |  27/08/13 14:23
 
- קאקארבלום איפה לחמת ??
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 12:32
 
- קורנבלום,"לחמנו, חרקנו שיניים" ל"ת
בגניבת ציוד צה"לי  |  27/08/13 14:14
64
מילשטיין תן מח"ט שהסתער בתש"ח
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 08:54
65
איפה היו המחט"ים ?
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 10:17
 
- המח"טים בתש"ח מאחור
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 11:54
 
- מח"ט מג"ד דרג שנפגע ונהרג בצהל ל"ת
ומפקד-בלמ"ח בורח!  |  27/08/13 12:33
 
- אלון ורבין נפצעו בכפר דניאל
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 13:08
 
- איש לא ציפה מרבין להסתער
אורי מילשטיין  |  27/08/13 13:25
 
- אתה שוב מתחמק מלהשיב
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 14:33
 
- האם ברצינות נדמה לך
שיש להשיב  |  27/08/13 15:07
 
- אין לך תשובות
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 15:29
 
- מילשטיין לא מעיז להשמיץ
מי שעדיין בחיים   |  27/08/13 17:27
 
- יגורצ'יק, שכחת את חג הפסח?
ב_שמואל  |  27/08/13 15:29
 
- שמואל ב' שמעת על השוואה
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 15:58
66
סיבוש ודידה גוייסו
אלכסנדר בורטניקוב  |  27/08/13 12:40
 
- גויסו לטובת מילשטיין גם ל"ת
לבנין וסטלין  |  27/08/13 13:45
 
- 'אלכסי'-יגור חביבי, רוצה נסיעה
ללובייאנקה?  |  27/08/13 14:08
 
- סיבוש הדרמוזיאט לגולאג
אלכסנדר בורטניקוב  |  27/08/13 14:41
 
- דידה שם של זונה וסיבוש מרוקאי
הטובים למילשטיין  |  27/08/13 17:34
67
איפה היה המח"ט שאלתיאל
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 12:58
68
לבקשת חייםק'ה
חייל זקן  |  27/08/13 16:58
 
- אני לא היסטוריון
חייםק'ה  |  27/08/13 19:48
 
- גם אני לא היסטוריון
חייל זקן  |  28/08/13 00:27
 
- כתיבתו הבלתי מדעית של מילשטיין
אנאליסט  |  28/08/13 02:51
 
- ד"ר מילשטיין היסטוריון חשוב
חייל זקן  |  28/08/13 09:33
 
- מענה לתגובתך
אנאליסט  |  28/08/13 10:10
 
- לא צריך שום פשפושים בארכיון
חייםק'ה  |  28/08/13 11:08
 
- הוכחת את התזה של ד"ר מילשטיין
חייל זקן  |  28/08/13 13:11
 
- לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד
חייםק'ה  |  28/08/13 13:57
 
- הסבר
חייל זקן  |  28/08/13 14:43
 
- "יכולות סטאלין" היא נחלת הכלל
לא ברור חייל זקן?  |  28/08/13 22:59
 
- עלית על הבעיה
גלילי  |  28/08/13 17:34
 
- קול ההמון
חייל זקן  |  28/08/13 19:45
 
- מתחמק? אתה מתלוצץ?
גלילי  |  30/08/13 04:00
 
- סוף תגובתי ל"חייל זקן"
אנאליסט  |  28/08/13 08:30
 
- מסכים, אבל...
חייל זקן  |  28/08/13 10:31
 
- אתה צוחק או מה?
חייםק'ה  |  28/08/13 12:54
 
- על זה אני תוהה
חייל זקן  |  28/08/13 13:51
 
- רבין היה נואם גרוע וכתבן קטן
חייםק'ה  |  28/08/13 14:47
 
- כקאפו היה מצטיין בהולכה לאבדון
וריצוי אדוניו...  |  28/08/13 15:43
 
- על מה המחלוקת
חייל זקן  |  28/08/13 16:19
 
- דומני כי מיצינו את החומר
חייםק'ה  |  28/08/13 17:34
 
- אפילו לא בקורס מ"כים בגדנ"ע...
איציק סיבוש  |  27/08/13 20:03
 
- 'חייל זקן' מכניס עצמו לאמבוש?
איציק סיבוש  |  28/08/13 11:41
 
- אף על פי שחטא ישראל הוא
חייל זקן  |  28/08/13 13:22
 
- על כך אין עוררין ל"ת
איציק סיבוש  |  28/08/13 15:20
 
- ככה אתה חושב שתסתום לאנשים
ב_שמואל  |  28/08/13 18:01
69
לאן ברח יסחק סיבוש המרוקאי ??? ל"ת
לקקן העכוז שנדם  |  27/08/13 17:15
 
- הגראפומן לא ברח לשום מקום
חייםק'ה  |  28/08/13 12:35
70
מילשטיין. תמציא מגיבים חדשים
איצ'ה סיבויים  |  27/08/13 17:20
 
- תודה ל"ת
על העצה  |  27/08/13 18:47
 
- חומר גלם למחקר אנתרופולוגי מרת
איציק סיבוש  |  27/08/13 20:17
71
דרך שרון ומורשתו
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 17:26
 
- לשוא תצפה
חייםק'ה  |  27/08/13 19:41
 
- איזה בן תרבות מוסרית יש לך?
ב_שמואל  |  28/08/13 15:23
 
- מיהרתי לעשות מצווה, ודברי יצאו
ב_שמואל  |  28/08/13 18:20
 
- המתפייט חים'קקה שאינו נובר כלל ל"ת
ב'שערה בתחת'  |  29/08/13 14:12
72
עצמותיהם של נעדרי גבעת הרדאר
חשדנית  |  27/08/13 19:33
 
- למען הדיוק ההיסטורי
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 20:27
 
- עצמותיהם של החללים נשארו בשטח
חשדנית  |  27/08/13 22:43
 
- את מטורפת ומלאת שנאה לרבין
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 23:43
 
- חשדנית -עלילת דם בזויה
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 08:33
 
- מפקדי הפלמ"ח אלופים בהפקרת
חשדנית  |  28/08/13 13:04
 
- איפה היה רבין בכל הפרשה הזאת
חשדנית  |  28/08/13 09:46
 
- עיטים/קניוק
חשדנית  |  28/08/13 12:32
 
- המקור לנ"ל - עיטים/קניוק:
חשדנית  |  28/08/13 12:50
 
- חשדנית מופרעת אמיתית
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 15:45
 
- עיטים-הפך לסדרה בהוט
חשדנית  |  28/08/13 12:40
73
היה לי אח....
חשדנית  |  27/08/13 20:00
 
- מעניין ל"ת
מאוד  |  27/08/13 22:35
 
- תוספת חשובה
חייל זקן  |  28/08/13 13:37
74
שמות הנופלים בקרבות גבעת הרדאר
חשדנית  |  27/08/13 20:44
75
צילום נדיר ! גבעת הרדאר ב-1948
חשדנית  |  27/08/13 20:57
76
מורשת רבין לצה"ל: בריחה ממגע
חשדנית  |  27/08/13 21:40
77
מילשטיין כ.מ[כושר מוגבל]
חבר קיבוץ יגור  |  27/08/13 21:58
 
- הגזמת! הפרופיל הוא ל"ת
0  |  27/08/13 22:45
78
הם ראויים לחיילים שמתו?
אתרוג  |  28/08/13 03:07
 
- גם היום כל אמצעי התקשורת
מחוץ לניוז 1  |  28/08/13 11:53
79
ועוד בנושא מורשת חרבין
יואל קורנבללום  |  28/08/13 05:11
 
- זאת קולקטיביות רעיונית ל"ת
טוטלטארית  |  28/08/13 07:26
 
- כתב אישום נגד מנהיגי הקיבוצים
חשדנית  |  28/08/13 11:45
 
- המשך
חשדנית  |  28/08/13 13:12
 
- המשך
חשדנית  |  28/08/13 15:23
 
- ד"ר שפירא עסק בעצמו
ב_שמואל  |  28/08/13 18:48
80
מילשטיין דמגוג-איפה שדה?
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 08:26
 
- אתיחס לשאלה זאת
בסוף הסדרה  |  28/08/13 11:07
81
הגנרל המקסיקני קסטנייטס
מוקדש לחוקר גלילי  |  28/08/13 10:51
 
- לזכותה של אניטה שפירא יאמר
חייםק'ה  |  28/08/13 12:46
 
- חים'קקה הפועה באנאליה
'מיזה' אינה עבריט  |  28/08/13 13:15
 
- קראתי איפשהו שהיה ביניהם רומן
חשדנית  |  28/08/13 13:22
 
- שקרים ושטויות
חייםק'ה  |  28/08/13 13:49
 
- לא בהדסים אלא בבית הספר החי״ל ל"ת
ועירוני ה׳ בת״א  |  28/08/13 14:45
 
- חים'קקה-הפועה צובר סעיפי החפשה
לתביעת דיבה  |  28/08/13 14:55
 
- שיבוס מותק, אתה מדרדר
חייםק'ה  |  28/08/13 17:09
 
- צ"ל מתדרדר, ולא 'מדרדר'' אבנים ל"ת
נסה באנגליט?  |  28/08/13 19:09
 
- תגיד שיבוס, אמרתי לך כבר שאתה
חייםק'ה  |  28/08/13 21:35
 
- חיים'קקה, גם העבריט לא משהו?
נסה אנגליט?  |  31/08/13 11:07
 
- מילשטיין המאהב הדחוי
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 15:24
 
- אני אכן אדם דחוי כי רוב ל"ת
האנשים כמוך  |  28/08/13 16:19
 
- ברוח זו הגיבו עמיתיה לספרה
איציק סיבוש  |  28/08/13 13:55
 
- חושד שלא קראת את הספר
גלילי  |  28/08/13 17:21
 
- למה לחשוד? לא קראתי,ציטטתי
איציק סיבוש  |  28/08/13 19:03
 
- לא קראת, אבל אתה פוסל??
גלילי  |  30/08/13 04:58
 
- היה ביניהם רומן לוהט
גלילי  |  28/08/13 16:34
 
- החונטה משתלטת על משאבי המדינה
איציק סיבוש  |  28/08/13 14:06
 
- אין אדם במדינת ישראל בשם
איציק סיבוש  |  28/08/13 17:32
 
- גבר? נסה 'לעשות מעשה'! תצ'ופר
'במנת בלמח' ידועה  |  29/08/13 10:55
 
- שרל'ה שרון של ההיסטוריונים
אתרוג  |  28/08/13 15:35
 
- זילות של המחקר ההיסטורי
אתרוג  |  28/08/13 15:58
 
- פרופ' אלון קדיש הוא ראש
מחלקת היסטוריה   |  28/08/13 16:26
 
- מילשטיין לא מגיע לקרסולי שפירא
גלילי  |  28/08/13 16:45
 
- רומן היסטורי, לא מחקר
חייל זקן  |  28/08/13 17:29
 
- ביקורת מחכימה
חייל זקן  |  28/08/13 16:56
 
- בפרק הבא אתייחס לאלון קדיש
אורי מילשטיין  |  28/08/13 18:47
 
- השפעתו של וינגייט
חייל זקן  |  28/08/13 20:40
 
- אינני מבין טיעון זה
איציק סיבוש  |  28/08/13 19:44
 
- פרשנותי לקדיש
חייל זקן  |  28/08/13 20:58
 
- אוקי, אפשר שנבע מאילוצים
איציק סיבוש  |  28/08/13 23:20
 
- אימון גדודי
חייל זקן  |  29/08/13 07:50
 
- אנשי ספר כל האבות המייסדים
'הבנים' מורדים  |  29/08/13 09:29
 
- דרך אגב: "היכן עיקר המאמץ"
ב_שמואל  |  29/08/13 09:05
 
- הסיבה למידור המפקד היא בגידה !
חשדנית  |  29/08/13 10:50
 
- גורודיש צדק, ברגמן חסר הבנה
חייל זקן  |  29/08/13 11:06
 
- לא מדויק - דווקא 'רוחבית'
דוקטרינה ידועה  |  29/08/13 13:01
 
- בלבול מושגים
חייל זקן  |  29/08/13 14:51
 
- הכוונה ל-2 המהלכים העיקריים
חשדנית  |  29/08/13 13:33
 
- חוסר הבנה של הכותב בויקיפדיה
חייל זקן  |  29/08/13 15:13
 
- המטרה של המצרים הייתה
ב_שמואל  |  29/08/13 15:49
 
- המצרים כמו הפלמ"ח?
חייל זקן  |  29/08/13 17:26
 
- גורודיש צדק
חייםק'ה  |  29/08/13 13:30
 
- "הנתון" הוא שבצה"ל ידעו
ב_שמואל  |  29/08/13 15:57
 
- אגדת הקונספציה
חייל זקן  |  29/08/13 17:40
 
- חייל זקן אלוף בתרגילי התחמקות?
חשדנית  |  29/08/13 19:09
 
- דדו היה סוכן מצרי?
חייל זקן  |  29/08/13 22:06
 
- כמובן שלא דדו. למען האמת,
חשדנית  |  29/08/13 22:47
 
- בקורת מצויינת שעוררה מהומה
חייםק'ה  |  28/08/13 17:15
 
- ההיסטוריונים הישראלים מבקרים
גלילי  |  28/08/13 17:53
 
- היחס שלך (גלילי) לאניטה שרלטני
אתרוג  |  28/08/13 18:32
 
- כן אבל גלוקר הוא יוצא דופן
חייםק'ה  |  28/08/13 19:14
 
- Its not a strong critique
Galili  |  28/08/13 22:44
 
- גלילי,קצת אנטגריטי תזיק לך?
איציק סיבוש  |  28/08/13 20:14
 
- "ההיסטוריונים הישראלים מבקרים"
ב_שמואל  |  29/08/13 05:32
 
- גלילי הוא קורבן התרבות שלו
חשדנית  |  29/08/13 10:38
 
- "דתיים משיחיים"
ב_שמואל  |  29/08/13 12:20
 
- שפירא כתב ספר מדהים
ב_שמואל  |  29/08/13 13:25
 
- ערימה של שטויות (2)
חייםק'ה  |  29/08/13 13:49
 
- חשדנית, לך רק מעריצים
למילשטיין מבקרים  |  29/08/13 16:23
82
הערת השוליים זכאית לכותרת משלה
חשדנית  |  28/08/13 13:42
 
- מליון דולר-מימון 40 שנות גניבה ל"ת
תוכי-גניבות בע"מ  |  28/08/13 14:26
 
- המאזן של משפחת הפשע סיבוש
אלכסנדר בורטניקוב  |  28/08/13 15:59
 
- חשדנית פגשה חייזרים בשורק
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 16:17
 
- מה שבטוח שאת החומר שלך
חשדנית  |  28/08/13 18:10
 
- עוד חלק פסיפס לתמונה מצטיירת. ל"ת
מדהים ומהמם.  |  29/08/13 00:18
83
ראיון לוחמים לא מבהיר אתהתמונה
פועה  |  28/08/13 17:08
 
- יש פרק נוסף לפרשת
נבי סמואל  |  28/08/13 19:14
84
חשדנית היא קורןנאווה העברינית
הפלילית מטבריה ??  |  28/08/13 17:25
85
מרדכי מקלף על רבין
גלילי  |  28/08/13 17:43
 
- גלילי, אמצת את סגנונו של
חבר יגור?!  |  28/08/13 18:56
 
- שרלטן כבר אמרנו
אתרוג  |  28/08/13 19:23
 
- הקרנף גלילי
אורי מילשטיין  |  29/08/13 10:25
 
- Thank you
Galili  |  30/08/13 00:11
 
- אדוני יודע מה זה ״שרלטן״?
גלילי  |  30/08/13 04:17
 
- כל הכבוד על השנינות
חבר קיבוץ יגור  |  28/08/13 19:27
 
- מכתב המלצה ג'נטלמני, מה צפית?
איציק סיבוש  |  28/08/13 19:55
 
- איציק המרוקענר ..חשדנית כבר
כותבת ברור יותר  |  29/08/13 09:53
 
- עדיף שתתעלל בפיליפינית,לא? תחת ל"ת
להוגיע שארית מוחך  |  29/08/13 16:48
 
- עלק מכתב המלצה....
גלילי  |  30/08/13 03:49
 
- פתטי הוא "חוקר" הנתפס בפיברוק
ותחת לאשש מקלל...  |  1/09/13 16:37
 
- מתבוססים בקיאם
פנלופה  |  30/08/13 01:55
 
- שנטובה, יא גלילי, והפקת לקחים
איציק סיבוש  |  7/09/13 13:39
86
המוח האנליטי
אתרוג  |  28/08/13 19:52
 
- מוח אנליטי הוא מושג עתונאי
חייםק'ה  |  28/08/13 23:07
87
קניוק היה סופר
חייםק'ה  |  28/08/13 22:08
88
פאנפילוב זה שיעור חשוב כמובן
אתרוג  |  28/08/13 22:26
 
- שטויות
חייםק'ה  |  29/08/13 01:43
 
- שלוב של רשעות וטיפשות זה רע
אתרוג  |  30/08/13 04:33
 
- אתה אינך אלא ביריון רשת מוטרף
חייםק'ה  |  30/08/13 09:54
89
איפה המוח
חייםק'ה  |  28/08/13 23:01
 
- וזאת "עדות היסטורית" כמובן
עדות קניוק סיפורת  |  29/08/13 08:56
 
- לא טפשים אבל רובם גם לא בעלי
הבנה מערכתית  |  29/08/13 09:49
 
- הבנה מערכתית - תכונה נדירה  ל"ת
גם בהיי-טק והנדסה  |  29/08/13 11:27
 
- רק לאנשים מעטים בהיסטוריה
היתה תפיסה  |  29/08/13 13:28
 
- רבים מהם נחלו גם כשלונות קשים
חייםק'ה  |  29/08/13 12:09
 
- "רוצח, נאמר שהוא היה בוגד"
ב_שמואל  |  29/08/13 10:25
 
- כרגיל ערימה של שטויות
חייםק'ה  |  29/08/13 12:28
 
- חייםק'ה, אתה לא יכול קצת
ב_שמואל  |  29/08/13 13:47
 
- אני מצטער אבל ההודעות שלי
חייםק'ה  |  29/08/13 15:42
 
- רק מעטים יכולים וחייק׳ה לא ל"ת
נמנה עליהם  |  29/08/13 16:59
 
- חיים'קקה, המתפייט לאור ולצדק
איציק סיבוש  |  29/08/13 13:14
90
למקרה ששכחת, יא גלילי
שרלטן?  |  29/08/13 10:06
 
- Need new eye glasses?
Galili  |  29/08/13 22:07
 
- הוא לא צריך משקפיים
חייםק'ה  |  29/08/13 23:19
91
מתפייט הכמהה לאור
איציק סיבוש  |  29/08/13 13:22
 
- צר לי עליך שיבוס
חייםק'ה  |  29/08/13 13:41
 
- סיבוש כמו שפטל .מגן על נאצים
וכותב נגדם  |  29/08/13 16:48
 
- דברך מלמדים על חוסר הבנה
ב_שמואל  |  30/08/13 07:09
 
- האנס המתועב המזהם את הדיון
אינו ראוי לתגובה  |  29/08/13 14:43
 
- ללא ספק אדם עליון
חייםק'ה  |  29/08/13 17:30
 
- 'ידע אישי'? כמומחה לליקוקי
'שערה בתחת'  |  29/08/13 19:38
 
- לא אומרים תחת .......באשכנזית
אומרים עכוז !!!!!  |  29/08/13 19:58
 
- כך תלין למורך ורבך, הכל ציטוטי
חיים'קקה  |  30/08/13 06:34
 
- שכפי הנראה הייתה "בישול"
ב_שמואל  |  30/08/13 08:07
 
- הגבלס'ים בברלין ומוסקבה פעלו ל"ת
באותן שיטות  |  30/08/13 10:22
 
- בדיוק כמו שנאם בגין בפני אנשי
הצ'חצ'חים שלו  |  30/08/13 11:41
92
שיבוט .. בלי הפלמ'ח ובלי רבין
היית על עצי מרוקו  |  29/08/13 19:52
 
- שמענו את כבוד הפרופסור, השופע ל"ת
גינוני תרבות  |  30/08/13 06:26
93
אם מזכירים אנס.. זה משה קצב
ניבחר הליכוד  |  29/08/13 20:05
94
היסטוריה וספרות
אתרוג  |  30/08/13 04:55
 
- שיטת רנקה (Ranke) - כרוניקה
איציק סיבוש  |  30/08/13 06:54
 
- לאתרוג
פנלופה  |  30/08/13 07:26
 
- מי זו פנלופה,,את צ'יצו'לינה ל"ת
אנחנו מכירים  |  30/08/13 12:00
 
- הכוונה לכל אחד מאיתנו
אתרוג  |  30/08/13 15:59
 
- אתרוג, כתבת רק על חלק מהתמונה
חשדנית  |  30/08/13 09:26
 
- חשדנית .שתזכי בפייס בכסף רב
לרופאים ותרופות  |  30/08/13 11:24
 
- ברור שרק על חלק מהתמונה
אתרוג  |  30/08/13 15:49
 
- אפילו אם הכל נכון
חייםק'ה  |  30/08/13 09:47
 
- קניוק -עדות אישית לבריחת מפקדו
איציק סיבוש  |  30/08/13 10:35
 
- סיבוש .שתזכה בפייס ותשתמש בכסף
לרופאים ותרופות  |  30/08/13 11:19
 
- זולסטי הענגן ווי א למפ מיט דר
קופ ארופ  |  30/08/13 11:36
 
- טעם ספרותי
קולות ורעשים  |  30/08/13 11:12
95
אל העורכים
פנלופה  |  30/08/13 07:53
 
- רק בשל עצלנות לדעתי
קולות ורעשים  |  30/08/13 11:05
 
- וועדת צנזורה:פנלופ(עה) באנאליה
יו"ר חיים'קקה  |  30/08/13 11:23
 
- יו'ר הוועדה חייב להיות
יגאל עמיר  |  30/08/13 12:05
 
- רבין נפל ביד פרובוקטורים.חתימת ל"ת
הרצחנית גם כאן  |  30/08/13 18:13
 
- רחמנות עליך שיבוס
חייםק'ה  |  30/08/13 13:52
 
- את בקשת הרחמים,חים'קקה תפנה ל"ת
לרשויות,בבוא העת  |  30/08/13 16:04
 
- כי ניבולי פה הם היום נורמה! ל"ת
אודיסאוס  |  30/08/13 11:30
 
- מי שמנבל את פיו זה רק תומכי
דוקטור מילשטיין  |  30/08/13 11:31
96
מיכה פרי המפא"יניק לא שילם אף
שבץ חלובה  |  31/08/13 16:13
 
- הפלמ״ח לא היה בלוף אך מפקדיו  ל"ת
היו גונבי תהילה  |  4/09/13 04:21
97
יוסף גונדה, Big Joe מרוטר
חשדנית  |  7/03/25 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ד"ר אורי מילשטיין
פרק ראשון מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, "דרך רבין ומורשתו"    בפרק - יצחק רבין כתקלה: העמקה לשורשיו של יצחק רבין - לאמו האנטי-ציונית שנקלעה לארץ-ישראל במקרה ולא התכוונה להישאר פה; ליחס אל לידתו כאל תקלה; ולביתו ולמשפחתו חסרי החום והאהבה
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שני מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: החינוך האנטי-אינטלקטואלי שקיבלו רבין וחבריו, בני האליטה החלוצית שנועדו להנהיג את המדינה; הצביעות הערכית של הוריו; הפחדנות האישית של רבין; הרמה הירודה של בתיה"ס בהם למד; והקשר המכונן של חייו: המפגש שלו עם יגאל אלון, שמשך אותו לצמרת הפלמ"ח למרות שהיה מפקד כושל - דבר המלמד לא רק על רבין אלא גם על אלון ועל הפלמ"ח בכלל
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שלישי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: מיתוס הפלמ"ח; ההשוואה בין המפקד הכושל רבין לבכיר מפקדי הפלמ"ח אריה טפר; התקדמותו של רבין בשרשרת הפיקוד למרות כישלונותיו, והסתייגות מפקדי הפלמ"ח הבכירים מטפר למרות היותו לוחם ומפקד מצטיין
ד"ר אורי מילשטיין
פרק רביעי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: מיתוס הפלמ"ח והשוואה בין רבין שעשה קריירה מזהירה גם בפלמ"ח, גם בצה"ל וגם בממשלה לאריה טפר-עמית שסולק מהפלמ"ח במלחמת העצמאות ומצה"ל אחרי מלחמת ששת הימים. במוקד הפרק ידונו שני מבצעים: הפריצה למחנה עתלית שבה רבין היה סגן המפקד, ופיצוץ גשר אלנבי שבו טפר פיקד על חוליות החבלנים
ד"ר אורי מילשטיין
פרק חמישי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: כישלונו של רבין כמפקד הגדוד השני של הפלמ"ח בפעולת גמול נגד ערבים בכפר פג'ה ליד פ"ת במחצית 1947; הדחתו מפיקוד קרבי ומינויו לקצין מבצעים של הפלמ"ח שהיה בפועל משרת אישי של יגאל אלון; הרמה הנמוכה של מפקדי הפלמ"ח ואופיים האנטי-אינטלקטואלי
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שישי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: פרוץ מלחמת העצמאות; מינויו של רבין למפקד חזית הדרך לירושלים וכישלונו המחפיר שגרם לנסיגתה של ארה"ב מתמיכה בהקמתה של מדינת ישראל; מיתוס הל"ה; וההדחה השנייה של רבין מתפקידו בתוך פחות משנה
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שביעי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: החורבן שהשאיר רבין בחזית הדרך לי-ם לאחר הדחתו וביחידות הפלמ"ח שפעלו שם. הקטסטרופה שנבעה מ"מורשתו" שבאה לידי ביטוי באסון "קרב שיירת חולדה" שכפה על המצביא העליון של המלחמה, מנהיג היישוב היהודי, דוד בן-גוריון, לנטוש את האסטרטגיה המועדפת עליו, של דחיית הכרעה, ולעבור לאסטרטגיה של הכרעה, שעיצבה את יחסי הערבים והיהודים למשך עשרות שנים עד כתיבת שורות אלה
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שמיני מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: כישלונו של שמעון אבידן לפרוץ את הדרך בי-ם במבצע "נחשון"; מפקד הפלמ"ח אלון יטיל את המשימה על המפקד המודח רבין מתוך שיקול שיפעילו כבובה מרחוק. חטיבת "הראל" מוקמת לצורך המשימה; מפקד החטיבה, "הבובה של אלון", רבין, אינו משתלט על מפקד הגדוד העיקרי שלו, טבנקין, הסבור שרבין אינו מתאים לתפקיד המח"ט ושגדודו אינו מבצע את המשימה לכבוש את הכפר צובא שממנו יצאו ערבים לפגוע בשיירות
ד"ר אורי מילשטיין
פרק תשיעי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק - אחת הפרשיות החמורות בתולדות המדינה: בריחת מפקד חטיבת "הראל" יצחק רבין משדה הקרב, למרות שלרשותו עמדו מאות לוחמים והוא הותקף ע"י עשרות בלבד. שעה שפקודיו לחמו להציל את השיירה בשער הגיא, רבין נסע למטה החטיבה בפנסיון רייך בגבעת בית הכרם והלך לישון - סימפטום מובהק של הלם קרב. זה האיש שהיה רמטכ"ל, ראש ממשלה ושר ביטחון
ד"ר אורי מילשטיין
פרק עשירי מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק - הסיבות להתחלת ה"מצור" על ירושלים: פחד מפקדים מוכי הלם להחזיר את המכוניות הריקות לת"א; ההכנות הלקויות של חטיבת "הראל" בפיקודו של רבין למהלך הכרעה בגזרת ירושלים; והפיקוד הרופס של רבין על חטיבתו
ד"ר אורי מילשטיין
פרק אחד-עשר מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: האופן בו תפקדו חיילי חטיבת "הראל" בקרב נבי סמואל, שעה שמפקד החטיבה רבין ישן מוכה-הלם-קרב במטה החטיבה; איך אורי בן ארי, לימים תת-אלוף בצה"ל, יצא ל"התקפה סיבובית", לא השלים את המשימה כגל שני ולא חילץ נפגעים ששכבו פצועים במדרון הקדמי ונשחטו ע"י הערבים לאור היום כשחבריהם (פקודיו של רבין) ברחו ואחרים צפו בכך מרחוק ולא עשו דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il