דיויד ברדין, יזם אמריקני המתכנן עלייה, מקים בישראל רשת חדשה שתתמקד בפרוזן יוגורט עם תוספות.
עד סוף שנת 2010, מתכנן ברדין פתיחה של כ-40 סניפים קומפקטיים שיפעלו במתכונת יוגורט טו גו.
הסניף הראשון ייפתח אחרי פסח, בחלק הדרומי של אבן גבירול.
לדברי ברדין, מדובר ברשת גורמה שתמקד במספר מועט של מוצרי איכות העשויים על בסיס נוסחה איטלקית סודית עם תוספות טבעיות מגוונות.
"יש בכוונתנו למתג את KAFOO באמצעות פעילות שיווקית מגוונת במדיה ולהפכה לשם גנרי לפרוזן יוגורט ולמובילה בתחום היוגורט הקפוא בישראל.
KAFOO המשתלב נפלא בתוך אורח החיים הבריא תהפוך למותג אורבני עכשווי, טעים, מזין, המאומץ על-ידי אנשים רבים".
בפתיחת הרשת, בניית המותג והעיצוב הפנימי השקיע ברדין כ-4 מיליון דולר, בשותפות אנשי עסקים אמריקניים, כשיועצים לו חברת LTD המתמחה בהקמת מסעדות ורשתות מזון בבעלות סטיבן לובל ואיתי ספיבק.
קווים לדמותו של הפרוזן יוגורט, 2008:לאחר ההצלחה המסחררת של שנות ה-80 ולאחר תקופה לא קצרה, בה הוחזק על אש נמוכה, בניו-יורק, בלוס אנג'לס ובערים נוספות בארה"ב, הפרוזן יוגורט חזר לאחרונה - ובגדול, בזכות העידכון שעבר המוצר בטעמיו, בצורתו ובמרקמו, ורשתות בינלאומיות פצחו במלחמה על לבם של תושבי העיר. לראיה: מאז 2006 נפתחו בניו-יורק בלבד סניפים לא מועטים של Pinkberry כמו גם של הרשת הקוריאנית המתחרה,Red Mango. רשתות נוספות בתחום פתחו גם הן סניפים בעיר ומנסות לשמור על מעמדן בקרב על הפרוזן יוגורט.
לכל אחת מהרשתות חבורה של חיילים נאמנים, קהל לקוחות נאמן ומסור, המנהל ויכוחים ודיונים על הפרוזן יוגורט, על החידושים, ההתפתחויות וההמלצות הכי חמות - אפילו במדריך המפורסם של ניו-יורק, yelp.com.
משהו ברעננות המהולה במתיקות-חמיצות של המוצר המחודש הפך את הפרוזן יוגורט לטרנד המושלם ולמאכל יומיומי המשתלב היטב כקינוח של ארוחה או בפני עצמו - בכל תנאי מזג אוויר. היכולת לבחור כמעט אינסוף טעמים ותוספות, לעיתים בשירות עצמי, היא אחד היתרונות הגדולים במוצר.
המאבק על ליבם של תושבי ניו-יורק גלש אף לזירת עיצוב הסניפים וחוויית הקניה והישיבה במקום. גם החומר הבסיסי, היוגורט, הפך לזירת תחרות, וחנויות פרוזן יוגורט שונות מנסות להשביח עוד ועוד את טעם היוגורט ומשנות את המרכיבים שהיו עד כה אחידים בכל מקום ומקום, בהתאם לטעמם של הלקוחות - מרכיבי היוגורט במקצת הרשתות או החנויות הבודדות הפכו לטבעיים לחלוטין, אורגניים או דלי שומן. לכל רשת או מתחרה יש, אם כן, טעם ייחודי למוצר הבסיס, היוגורט. עם זאת, מזכירים שוב ושוב מקימי הרשתות, פרוזן יוגורט ללא טעם בסיסי של יוגורט פשוט לא יעבוד.
הרשתות הגדולות רחוקות מלומר את המילה האחרונה: Pinkberry זכתה לאחרונה להשקעה המוערכת בכ-27 מיליון דולר לפתיחת סניפים נוספים (המשקיע, אגב, היא קבוצה הנקשרת בשמו של הווארד שולץ, נשיא סטאר-בקס).
שנות האלפיים שונות לחלוטין משנות השמונים של המאה שעברה, כשהפרוזן יוגורט כבש לראשונה את העולם. כיום הוא איננו מתיימר להוות תחליף דל-שומן או בריא לגלידה ועל כן, בשונה מאבותיו משנות ה-80, הולך הפרוזן יוגורט הנוכחי לכבוש את העולם לא רק בזכות יתרונותיו הבריאותיים אלא גם באנינותו ובמנעד טעמיו. במלים אחרות - ליוגורט של שנות ה-2000 טעם המבדל אותו מגלידות והופך אותו למוצר מקורי המתקיים בזכות עצמו ולא כתחליף בריא למוצר אחר.
הגל החדש של הפרוזן יוגורט - מקורו מדרום קוריאה, שם ידוע היוגורט בחמצמצותו הדומיננטית ובמרכיביו התורמים לתהליך העיכול. לשתי הרשתות הגדולות שהגיעו לארה"ב מדרום קוריאה הצטרפו שחקנים אמריקנים, שהחלו להתרחב גם הם באופן משמעותי, לעתים תוך התאמה מסוימת של היוגורט החמצמץ לטעם המקומי.
נתונים לגבי העלייה בצריכת הפרוזן יוגורט חסרים כרגע (אם כי מדווחת עלייה ברורה בביקוש לפרוזן יוגורט בגרסתו החמצמצה), אך להערכת ראשי Red Mango, סניף מוצלח של פרוזן יוגורט עשוי למשוך כ-1500 לקוחות ביום ולגבות סכום הנע בין 5 ל-7 דולר לכל מנה - ובחישוב שנתי: בין 750,000 ל-מיליון דולר לכל סניף מוצלח שנפתח.
העובדה, שהפרוזן יוגורט איננו מיינסטרים עדיין ורחוק מלהגיע לרוויה מהווה יתרון עבור השחקנים, המנסים לשבות את לבם של פלחי שוק נוספים המהווים קהל פוטנציאלי לצרוך קינוחים קפואים (קטגוריה, שעל-פי הארגון הבינלאומי למזון חלבי שווה כ-23 מיליארד דולר בשנה).
[קישור]