X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
במסגרת הכנת הסרט "קלאדובו-שאבץ" שישודר בערוץ הראשון על סיפורם של 1200 מעפילים שלא זכו להשלים את המסע לישראל שגריר אוסטריה ד"ר פרנץ יוסף קוגלטיש מבקר במחנה המעפילים בעתלית
▪  ▪  ▪
שגריר אוסטריה במחנה הפליטים בעתלית [יח"צ]

שגריר אוסטריה בישראל, ד"ר פרנץ יוסף קוגליטש ונספחת התרבות של השגרירות, גבריאלה פייגל, ביקרו במחנה המעפילים בעתלית, כחלק מעבודה על הסרט הדוקומנטרי "קלאדובו –שאבאץ", אותו מביים גיל לסניק, עורכת גנית לב-ארי .
פרשת "קאלדובו-שאבאץ" הינה פרשה כאובה, של 1200 מעפילים, שיצאו בנובמבר 1939 מווינה לארץ ישראל. באפריל 1941 נפלו בידי הנאצים ביוגוסלביה ולא זכו להשלים את מסעם לארץ ישראל.
במשך כשנה וחצי היטלטלו 1,200 המעפילים בין שני מקומות ביוגוסלביה, על שמם קרויה פרשה אומללה ועצובה זו. תחילה הם שהו בכפר קאלדובו ואחר כך הם הועברו לעיר שאבאץ. לאורך כל הזמן הזה היו המעפילים בקשר עם הארץ ומנהיגיה, ועשרות פעמים הובטח להם כי ייצאו לכיוון ישראל.
1941 כמה ימים לפני כניסת הנאצים ליוגוסלביה, הצליחו כ-150 בני נוער הצליחו להימלט דרך היבשה, היתר נרצחו על-ידי הגרמנים. תחילה נרצחו הגברים באוקטובר 1941 בבורות הריגה בזאסביציה ואחר כך, באביב 1942, נרצחו הנשים והילדים באמצעות משאית גז במחנה סיימישטה בבלגראד.
הערוץ הראשון החל את עבודתו על הסרט הדוקומנטארי החשוב, לאחר שעופר רוט, בן משפחה של אחד מניצולי "קאלדובו-שאבאץ", גילה מסמכים רשמיים הקשורים לפרשה. ממסמכים אלה עולה, כי ברקע הפרשה, התבצעה חלופת מכתבים קשה, בין פליטי קאלדובו-שאבאץ בין הסוכנות היהודית , הג'וינט וארגוני סיוע נוספים. עם החומר המרתק שחשפו, פנו לערוץ הראשון שבחר לערוך את הסיפור לסרט דוקומנטארי - כדי לזכור ולא לשכוח.
בשל הרצון כי פרשה כאובה זו תקבל זיכרון הולם פנתה גנית לב-ארי יחד עם נציגי המשפחות לגופים שונים בארץ ובעולם, בין היתר למנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל עמרי שלמון וביחד העלו את הרעיון ליצירת חדר זיכרון אינטראקטיבי , בו יוצג סיפור המעפילים שלא זכו להגיע לארץ ונספו בדרך, ובכללם סיפור הפרשת "קלאדובו –שאבאץ". עוד פנתה לב-ארי לשגריר אוסטריה בישראל, אשר נעתר לבקשתה לבקר במחנה הפליטים בעתלית, ולסייע בהנצחת סיפורם. בכך נתן השגריר תוקף רשמי לפרשה הכאובה במהלכה נספו 1000 יהודים רק בשל יהודתם .
לכל מי שבידו מידע על הפרשה, מכיר בני משפחה, ומוכן לסייע ביצירת זיכרון ראוי לפרשה מוזמן לפנות לכתובת המייל הבאה: levari96@gmail.com.
לפרטים נוספים: דוברת, לינדה בר 02-5015522/3

תאריך:  14/03/2012   |   עודכן:  15/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר אוסטריה מבקר במחנה המעפילים בעתלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלאי תקשורת
ארבעה ימים של פסטיבל אמנותי מרהיב, יפתח את אירועי האביב במעלות תרשיחא    הכניסה חופשית לכל המשפחה
רוני הרש
קבוצת ח.י. משווקת המותג Bellers יוצאת בקמפיין לרגל חג הפסח בעלות השקעה כוללת של למעלה מחצי מיליון ש"ח
יאיר גבע
משרד השיכון מיישם את סל ההטבות לרוכשי דירות ביישובי הפריפריה ובהם נהריה, כרמיאל ועכו; יזמי בנייה ממשיכים לדווח על תנופה עצומה במכירות פרויקטים באזור
יוני לובלינר
"רק 18 אחוז מהסטודנטים חתומים על כרטיס אדי, וכ-35 אחוז מתכוונים לחתום ולהצטרף". כך עולה מסקר שנערך במכללה האקדמית צפת, לקראת כנס בנושא "אתיקה מקצועית בראיה רב תרבותית", שיתקיים ביום ג', 20 למרץ 2012, במכללה. הסיבות השכיחות לאי חתימה על כרטיס אדי נובעות מחוסר ידע, פחד מניצול מסחרי, פחד מחוסר שלימות לאחר המוות ומסיבות דתיות
גפני- קליין
חברת אל סורג זכתה במכרז של משרד הבריאות להתקנת ציפויי מגן על גבי שמשות בתי החולים בעלות כולל של כ-15 מיליון ש"ח. מהלך המיגון צפוי להסתיים בחודשים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il