חברת הסטארט-אפ, ‘נרשם’ – Nirsham, אשר שחררה בחודש יולי השנה את אפליקציית ה- Mobile החכמה לפיקוח ולניטור נהיגה פסולה, מודיעה היום על זמינותה של האפליקציה גם למכשירי אייפון.
האפליקציה, מבוססת טכנולוגיות חדשניות המעניקות פתרון נוח ואפקטיבי ביותר לבעיות הבטיחות בדרכים, ונועדה להרתיע, לחנך לנהיגה נכונה, לסייע בניטור, מיגור ואכיפת חוקי התנועה, הן ברמה ארצית והן ברמה אישית.
שלמה גולדמן, מיזמי האפליקצייה ומנכ"ל החברה, אומר: "האפליקצייה, שהייתה זמינה עד כה למכשירי האנרויד, התקבלה בהתלהבות עצומה על-ידי ציבור משתמשים רב, בזמן קצר. ההשקה במכשיר האנדרויד בלבד איפשר לנו לבדוק את המערכות שלנו בעומס חלקי וגם לבדוק את האינטגרציה עם מערכות גורם שלישי אשר מקבל אליו את הדיווחים ישירות מאיתנו. "העובדה שיש בידי הציבור אפשרות לדווח מבלי להיחשף, מקילה עליהם לעשות את הדבר הנכון על-מנת להיות שותפים לנהיגה נכונה ומיגור נהיגה פסולה בכבישים".
לטובת אוחזי האייפונים, נזכיר - כיצד זה עובד?
כל בעל אייפון יכול להוריד את האפליקציה מה-Appstore. האפליקציה פותחת מצלמה יעודית ועובדת בשני מצבים. מצב "הולך רגל" ומצב נהיגה. במצב "הולך רגל" יש ללחוץ לחיצה מתמשכת על כפתור הצמצם אל מול הויזו'אלס שמבקשים לצלם. הלחיצה הרציפה מאפשרת צילום עקבי ומתמשך של האירוע, עד לסיומו.
עם סיום הצילום בוחר המדווח את הקטגוריה אליה משתייך התיעוד המצולם, מתוך 4 אפשרויות:
ברגע בחירת הקטגוריה (במצב של הולך רגל), התיעוד מועבר אוטומטית למערכת הבקרה של החברה. התיעוד עובר מיון וסינון כדי למנוע הכפשות ו/או תיעוד לא רלוונטי שאינו תואם את רוח המיזם. הדיווחים שימצאו מתאימים ויסתמן כי השימוש בהם עשוי לסייע למגר תופעות נהיגה פסולה, יועלו לאתר.
במצב נהיגה – וכאן גם אחד מיתרונותיה הבולטים של האפליקציה הוא בעובדה שאם המצלם נוהג ברכב, הוא יכול לבצע את הפעולה בלחיצה אחת כאשר המכשיר הנייד מונח על מתקן הצמוד לשמשת החלון. אופציה זו מאפשרת פעולה אקטיבית מינימלית ואינה מסיחה דעתו מהנהיגה. אם נבדיל פעולה זו מהתייחסות אקטיבית למדבקת "איך אני נוהג?", שם המדווח צריך להתקשר למספר שמופיע על גבי הרכב אותו הוא מצלם, פעולה הדורשת יותר זמן ויותר הסחת דעת.
התיעודים יוצגו באתר במשך שבוע ימים. הגולשים יוזמנו להצביע האם התמונות מעידות על נהיגה פסולה (או לא). היה והגולשים יצביעו על המקרה כמקרה מחייב טיפול, יפנו נציגי אתר ‘נרשם’ לגוף שלישי על-מנת לטפל נקודתית בכל מקרה ומקרה. המקרים שימצאו כפסולים, יועברו לטיפול צד שלישי: משטרה, מנהלי ציי רכב, הורים לנהגים צעירים (שיוכלו לקבל הדיווח ממש בעת קרות המקרה, לפי מספר הרכב עליו יבקשו הדיווח).
האתר והמיזם, חשוב להדגיש, אינו נועד למטרות הכפשה וסגירת חשבון, אלא למטרת דיווח סופי לגורם אכיפה אשר יוכל להבטיח טיפול הולם בכל מקרה. צוות נרשם ידווח למתעד האירוע במקרה שנמצא לנכון להעביר את הטיפול לגורם שלישי. ברור כי מי שיתפס בעדשת הסמארטפון, הדבר "יכאב" מבחינתו, אך לכל האחרים מדובר ביותר ביטחון על הכביש. יתרה מכך, הורים שיבקשו לקבל דיווח אודות נהיגה פסולה של ילדיהם, יוכלו להרשם ולקבל הדיווח ממש בזמן אמיתי.
אלעזר גולדמן, מיזמי האפליקצייה וסמנכ"ל החברה, אומר: "התרשמנו מאד מהרייטינג הגבוה לו זכתה האפליקצייה, כמות ההורדות והשימוש בשירות. הציבור בהחלט נענה לקריאה שלנו ומסייע לנו ליישם את השינויים הנדרשים לביטחון בכבישי הארץ. זמינותה של האפליקצייה למשתמשי אייפונים תחזק את הנוכחות ותגדיל בצורה משמעותית את גורם ההרתעה ותשנה לטובה את קבלת ההחלטות של הנהגים בכביש".
אודות ‘נרשם’
מייסדי החברה, שני אחים, שלמה ואלעזר גולדמן. שלמה, מנכ"ל 'נרשם', יזם סדרתי שייסד עד כה 3 מיזמים בתחום התכנות. חזר לאחר שהייה בת מספר שנים באוסטרליה, שם כיהן בתפקיד ניהולי בכיר מאד בחברת Rio Tinto וניהל פרויקטים בהיקף של 150 מיליון דולר. שלמה עזב את Rio Tinto עדי להגשים חלום אישי עליו חלם זמן רב: שיפור איכות חייו והרשת, כמו גם בטיחותם של אזרחי העולם.
אלעזר, סמנכ"ל 'נרשם', חבר בקבוצת חשיבה שמטרתה לפתח מתודולוגיה גנרית לאופטימיזציה של תהליכים.
כתובת אתר הבית של 'נרשם':
www.nirsham.co.il