X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

דרמה בפינת החי של המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל: שתי עיזים המליטו ארבעה גדיים חמודים, כשאחת מהן שהמליטה שתי גדיות, דחתה גדייה אחת.
העז לא הסכימה להניק אותה ואף נגחה בה כדי להרחיקה בכל פעם שהגדייה ביקשה את קרבתה, בעודה מיניקה ומטפלת במסירות בגדייה השנייה.
אנשי פינת החי התגייסו כדי להיאבק על חיי הגדייה – מספר פעמים ביממה הם כיסו את עיני העז ודחפו את הגדייה הדחויה אל עטיניה כדי שתינוק, ודאגו לחמם פינה במכלאה כדי שגם רחוק מגוף האם תוכל לעבור את הלילות הקרים. אחרי כשבוע של מאבקים, עברו להאכיל את הגדייה מבקבוק, ומתוך דאגה לביטחונה היא הועברה זמנית לפינת חי במקום אחר, עד שתוכל לחזור ולהצטרף לשאר העזים בפינת החי של ביה"ח. לדברי הדס מרגלית – מטפלת בעזרת בעלי חיים האחראית על פינת החי, בגלל הנסיבות הגדייה הדחויה "מוחתמת" ותעדיף חברת בני אדם.
הדס סיפרה כי ההמלטות עוררו התרגשות רבה אצל המטופלים. הם נכחו בעיצומה של אחת ההמלטות, עקבו בעניין רב, רצו לדעת מהו מין הגדיים שנולדו, מתי יעמדו על רגליהם, ומה יהיה איתם בהמשך. בהמלטה השנייה, כשהעז דחתה את אחת הגדיות, ההתרגשות התגברה. הם מאד רצו להבין מדוע האם דוחה את בתה, דאגו אם הגדייה תצליח לשרוד, ותהו מה ניתן לעשות כדי לשמור עליה. המטופלים, יחד עם רבים מצוות ביה"ח, עקבו מקרוב אחר הדרמה עם הגדייה.
לדברי הדס, המלטות ורבייה של בעלי חיים מוכיחים שהם מטופלים היטב, רגועים, ומרגישים כמו בטבע. היא הוסיפה שהמאושפזים העובדים בפינת החי, מפגינים תחושת אחריות ואכפתיות בטיפולם בבעלי החיים.
ליאורה ברקאי – מנהלת הריפוי בעיסוק במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, שבמסגרתו פועלת פינת החי, כחלק ממכלול הטיפולים המוצעים בביה"ח, אמרה שדחיית הגדייה הקטנה ע"י אמה והדאגה לשלומה, גרמו להתרגשות משותפת לצוות המטפלים בריפוי בעיסוק ולמטופלים. המעורבות ותשומת הלב הרבה לגדיים שנולדו, הראו שהמטופלים השקועים בבעיותיהם האישיות, מסוגלים להתייחס גם לצרכים ולמצוקות של יצור חי אחר.

תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרמה בפינת החי של המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני זילבר
חברת ההשמה להייטק Jobinfo יצאה השבוע במיזם הענקת מלגה חד-פעמית בסך 3,000 ש"ח בה יוכלו לזכות סטודנטים בוגרי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל, דוגמת 8200, 9100, ממר"ם וכיו"ב
יוסי ריבלין
בערב מחווה לכבודו של הסופר עמוס מוקדי בן ה- 81, הוענקה לו תעודת הוקרה על שישים שנות פעילות תרבותית ענפה. בערב ההתקיים דיון על מקומו של המורה לספרות בימינו
ורד בן
עקב המצב הביטחוני וביטול הלימודים בבאר שבע, החלה בזק און ליין לתפעל מועדונית מיוחדת לילדי העובדים. עשרות ילדים בגילאי שנתיים עד 12 הגיעו מדי יום וזכו לפעילויות מעשירות
אריאל איתן
מסע גלגלי אהבה –למען שיקום ילדי בית חולים אלי"ן חוגג בר מצווה במפגן רכיבה ברחבי ירושלים! המפגן יתקיים ביומו החמישי של המסע בהשתתפות 700 רוכבי אופניים מכל רחבי העולם. הציבור מוזמן לבוא ולעודד. יום חמישי 15 בנובמבר בין השעות 12:00 עד 15:30. עקב המסע צפויים שיבושי תנועה. הציבור מתבקש לעקוב אחר הפרסומים
איריס מיזן
- הושעה מטעם מרכז DMC
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il