X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
אוטוגריל: הפיצול מתווה כיוון חדש במגזר המזון והמשקאות
▪  ▪  ▪

מילאנו, איטליה,(GLOBE NEWSWIRE):
מועצת המנהלים מאשרת את הדוחות הכספיים המאוחדים [1] ל-31 לדצמבר 2013.
אוטוגריל: הפיצול מתווה כיוון חדש במגזר המזון והמשקאות
- ההכנסות המאוחדות: 3,984.8 מיליון אירו לעומת 4,075.6 מיליון אירו ב-2012 (ירידה של 0.3% בשערי חליפין קבועים, ירידה של 2.2% בשערים הנוכחיים).
- ה-EBITDA המאוחד: 314 מיליון אירו לעומת 327.6 מיליון אירו ב-2012 (ירידה של 1.9% בשערי חליפין קבועים, ירידה של 4.1% בשערים הנוכחיים).
- התוצאה נטו: מפעילות שוטפת (מזון ומשקאות): 8.3 מיליון אירו לעומת 7.4 מיליון אירו ב-2012 (עלייה של 58.7% בשערי חליפין קבועים, עלייה של 12.1% בשערים הנוכחיים).
- התוצאה נטו המאוחדת: [2]: 87.9 מיליון אירו לעומת 96.8 מיליון אירו ב-2012 (ירידה של 4.4% בשערי חליפין קבועים, ירידה של 9.2% בשערים הנוכחיים).
- מצב פיננסי נטו: 672.7 מיליון אירו, משתפר לעומת 933.2 מיליון אירו ב-2012.
תחזית ל-2014
בתשעת השבועות הראשונים [3] של 2014 המכירות של הקבוצה גדלו ב-3.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה [4].
מילאנו, 13 במרץ 2014 - בישיבתה היום, מועצת המנהלים של Autogrill S.p.A. (Milan: AGL IM) בדקה ואישרה את הדוחות הכספיים המאוחדים ואת טיוטת הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2013 [5].
במשך השנה, תנועת הנוסעים בנמלי התעופה גדלה ב-3.9% בכל העולם, בעיקר בגלל הגידול בטיסות מאסיה והמזרח התיכון ואליהם. התעבורה בכבישים המהירים של אירופה, לעומת זאת, ממשיכה לקטון, באופן כללי, וסימנים להתייצבות הופיעו רק לקראת סוף השנה. באיטליה, שוק הכבישים המהירים הגדול ביותר של החברה, התעבורה פחתה בעוד 1.7% ב-2013, ומשקפת בכך את האופי המבני של הקיטון בהתקדמות.
ההכנסות המאוחדות הסתכמו ב-3,984.8 מיליון אירו, ירידה קלה (0.3%) לעומת 4,075.6 מיליון אירו בשנה הקודמת. המכירות בשערי החליפין הנוכחיים (ירידה של 2.2%) נפגעו מהחולשה של הדולר לעומת האירו. הגידול בהכנסות בנמלי תעופה (עלייה של 1.5% [6]) ובתחנות רכבת (עלייה של 3.7% [7]) מקזז את המגמה השלילית בעסקי הכבישים המהירים, שירדו ב-1.3% [8].
מנקודת מבט אסטרטגית, ב-2013 הקבוצה התמקדה במגזר המזון ומשקאות, כתוצאה מהפיצול החלקי היחסי של Autogrill S.p.A. לטובת WDF S.p.A., והשיקה חידוש משמעותי של היצע המוצרים כשהיא ממשיכה למצב את עצמה מחדש אסטרטגית מבחינת ערוצים ואזורים ג"ג כדי להתחיל שלב חדש של צמיחה ושדרוג.
מצד אחד, החברה התחילה להגדיר מחדש את ההיצע המסחרי שלה באמצעות פיתוח רעיונות חדשים וחתימה על הסכמים עם המותגים שהכי חדשניים ומתאימים לצורכי הלקוחות.
מצד שני, היא המשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה לפתח במדינות עם שיעורי צמיחה גבוהים וערוצים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה יותר, כמו נמלי תעופה ותחנות רכבת. במהלך השנה, תנופה חדשה ניתנה להרחבת הנוכחות של הקבוצה באסיה, עם עסקים חדשים בווייטנאם ואינדונזיה, וחיזוק הנוכחות של הקבוצה בצפון אירופה והמזרח התיכון. האסטרטגיה לגבי כבישים מהירים, לעומת זאת, המשיכה ותמשיך להיות יותר סלקטיבית, לאור פוטנציאל הצמיחה המוגבל של הערוץ הזה במדינות המפותחות וההשקעות הגדולות שנחוצות כדי לחדור לשווקים חדשים.
"2013 הייתה עבורנו שנה של שינוי גדול, החל בהפרדה של שני התחומים העסקיים שלנו, שהושלמה תוך תשעה חודשים בלבד והובילה ליצירת שני גופים נפרדים, שניהם מובילים כל אחד במגזר שלו", אמר מנכ"ל אוטוגריל ג'יאנמריו טונדאטו דה רואוס.
אירועים אחרי ה-31 בדצמבר 2013
ההתרחבות המשיכה בתשעת השבועות הראשונים של 2014 עם ההוספה של מדינות חדשות חשובות. בינואר החברה הודיעה על-כניסתה לנמל התעופה הבינלאומי של פורט לודרדייל בפלורידה, שבו היא תספק שירותי מזון ומשקאות באמצעות 25 נקודות מכירה. באותו החודש היא התקשרה בהסכם עם שותפה רוסית, רוסנפט, לפתח את Acaf?, מותג קנייני בזכיינות בשבעה אזורי שירות בסביבת סוצ'י. בפברואר החברה האריכה את הזיכיון שלה בנמל התעופה של קופנהגן ובתחילת מרץ נכנסה לנמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי.
תחזית ל-2014
המכירות של החברה בתשעת השבועות הראשונים של 2014 עלו ב-3.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה [9].
העסקים באזור צפון אמריקה והפסיפיק גדלו ב-4.9%, תוצאה טובה במיוחד בהתחשב בתנאי מזג האוויר הגרועים בחוף האטלנטי של צפון אמריקה. ההכנסות בערוץ שדות התעופה עלו ב-6.3% למרות העובדה שיותר מ-50,000 טיסות בוטלו רק בינואר לעומת 10,000 שבוטלו בתקופה המקבילה ב-2013. למזג האוויר הגרוע באזורים נרחבים הייתה השפעה גדולה יותר על כבישים מהירים, שם המכירות ירדו ב-0.6%.
סך ההכנסות באיטליה ירדו ב-1.3%, בעיקר בגלל סגירה של כמה אתרים בשנה הקודמת. הביצועים בכבישים מהירים, לעומת זאת, היו חיוביים (עלייה של 0.9%), מגמה שנמשכת כפי שמראים המספרים הראשונים שזמינים לגבי השנה הנוכחית.
ההכנסות במדינות האירופיות האחרות עלו משמעותית (8.5%) גם בגלל פתיחות חדשות ב-2013 וגם בגלל התאוששות בהוצאה הצרכנית שהייתה ניכרת יותר מאשר באיטליה.
ב-2014 הקבוצה תשאף להגדיל את המכירות ושולי הרווח שלה בצפון אמריקה באמצעות ניצול ההיצע המסחרי החדש כדי להגדיל את שיעור הלכידה ויוזמות ההתייעלות שמתנהלות, קודם כל מבחינת עלויות רכש. באיטליה היא תמשיך לאמץ אסטרטגיה שנועדה לייעל את פעילותה ולפתח מוצרים מסחריים חדשים ויוזמות להכלת העלויות השוטפות.
החברה תמסור השקפה מפורטת יותר על הציפיות שלה לגבי השנה הנוכחית עם הצגת התוצאות שלה ברבעון הראשון של 2014.
תוצאות ההכנסה המאוחדת [10] ל-31 בדצמבר 2013
הכנסות
הקבוצה סגרה את השנה עם הכנסות מאוחדות של 3,984.8 מיליון אירו, ירידה של 0.3% לעומת 4,075.6 מיליון אירו ב-2012 (ירידה של 2.2% בשערי החליפין הנוכחיים). הגידול בצפון אמריקה (עלייה של 1.1%), שנוצר על-ידי הגידול בתעבורה ובמספר העסקות וסכום ההוצאה הממוצע, קוזז על-ידי קיטון במכירות באיטליה. היו תוצאות חיוביות בכמה מדינות באירופה, במיוחד בלגיה, גרמניה ובריטניה. הגידול בהכנסות בערוץ נמלי התעופה (עלייה של 1.5%) [11] הוגבל בגלל הקיטון בשטחי המסחר המופעלים בכמה נמלי תעופה אמריקנים (בעקבות מכרזים בשנים קודמות) וברבעון הרביעי בגלל ההעברה של עסקי הקמעונאות בנמלי תעופה (להלן: "העסקים הקמעונאיים בארה"ב") אל World Duty Free Group כחלק מהפיצול החלקי היחסי של Autogrill S.p.A. הגידול בנמלי תעופה ותחנות רכבת (עלייה של 3.3% [12]) מקזז את הביצועים השליליים של עסקי הכבישים המהירים, שרשמו ירידה של 1.3% [13] שמשקפת את הקיטון המתמיד בתעבורה ובהוצאה הצרכנית, במיוחד באיטליה, והיציאה מכמה חוזים באירופה ובארצות הברית.
EBITDA
ה-EBITDA המאוחד הסתכם ב-314 מיליון אירו, ירידה של 1.9% (ירידה של 4.1% בשערים הנוכחיים) לעומת 327.6 מיליון אירו ב-2012. היחס מההכנסות היה יציב באופן משמעותי, השתנה מ-8% ב-2012 ל-7.9% ב-2013. ללא הוצאות חד-פעמיות [14] והתרומה לתוצאות של הרבעון הרביעי של 2012 מהעסקים הקמעונאיים בארה"ב (שהועברו בספטמבר 2013), ה-EBITDA היה יורד ב-3.1% (ירידה של 5.1% בשערים הנוכחיים), והיחס מההכנסות היה נשאר ללא שינוי, 7.9%.
EBIT
התוצאה התפעולית הייתה 88.3 מיליון אירו, ירידה של 10.3% (ירידה של 13.7% בשערים הנוכחיים) לעומת 102.2 מיליון אירו ב-2012. אמורטיזציה, ירידת ערך והפחתת ערך ב-2013 הסתכמו ב-225.8 מיליון אירו, עלייה של 10.1% (עלייה של 8.2% בשערים הנוכחיים) לעומת 208.7 מיליון אירו ב-2012. הגידול בסעיף הזה משקף לא רק את ההשפעה של השקעות גדולות יותר על אמורטיזציה וירידת ערך אלא גם גידול של 8.3 מיליון אירו בהפחתת ערך של נכסים קבועים לא מוחשיים ומוחשיים (מ-7.4 מיליון אירו ב-2012 ל-15.7 מיליון אירו ב-2013).
התוצאה נטו מפעילות שוטפת (מזון ומשקאות)
התוצאה נטו הייתה 8.3 מיליון אירו, עלייה של 58.7% (עלייה של 12.1% בשערים הנוכחיים) לעומת 7.4 מיליון אירו ב-2012 למרות הגידול במס הכנסה, שב-2013 היה 27.1 מיליון אירו לעומת 21.5 מיליון אירו בשנת 2012, שבה היה רכיב חיובי חד-פעמי בסך 12.5 מיליון אירו שמתייחס לבקשה להחזר מס חברות (IRES) שמגיע באיטליה בעקבות ההכרה באפשרות לנכות מס אזורי על פעילות יצרנית (IRAP) שקשורה לעלויות עובדים לתקופה 2007 עד 2011. התוצאה נטו הושפעה לחיוב מהפחתה בהוצאות הפיננסיות, מ-71.1 מיליון דולר ב-2012 ל-50.5 מיליון אירו ב-2013, בגלל קיטון בחובות, ומעל הכל בגלל הפסקה ב-2013 של אמורטיזציה של חוזים לגידור שיעורי הריבית שחוסלו מראש כחלק מאמצעים למימון מחדש של חובות לבנקים ב-2011.
התוצאה נטו מפעילות שפוצלה (חנויות לנוסעים ודיוטי פרי)
בעקבות הפיצול ב-1 באוקטובר 2013, מגזר החנויות לנוסעים ודיוטי פרי תרם לתוצאה של הקבוצה ב-2013 רק במשך תשעה חודשים לעומת 12 חודשים בשנה הקודמת.
התוצאה נטו של מגזר החנויות לנוסעים ודיוטי פרי בתשעת החודשים הראשונים של 2013 הייתה 91.1 מיליון אירו.
התוצאה נטו של הקבוצה
הרווחים נטו שניתן לייחס לבעלי המניות של חברת האם הסתכמו ב-87.9 מיליון אירו לעומת 96.8 מיליון אירו ב-2012, בעיקר בגלל התקופה הקצרה יותר שמגזר החנויות לנוסעים ודיוטי פרי תרם לתוצאה של הקבוצה. מניות מיעוט הסתכמו ב-11.5 מיליון אירו (13.5 מיליון אירו ב-2012).
תוצאות המאזן המאוחד [15] ל-31 בדצמבר 2013
הוצאה הונית נטו
ההוצאה ההונית נטו ב-2013, רובה בערוץ נמלי התעופה, הסתכמה ב-162.6 מיליון אירו לעומת 252.6 מיליון אירו ב-2012. השינוי משקף את ההשקעה הגדולה בשנה הקודמת בגלל חוזים חדשים רבים בנמלי תעופה בארה"ב.
מצב פיננסי נטו
המצב הפיננסי נטו ב-31 בדצמבר 2013 השתנה ל-672.7 מיליון אירו, שיפור של 260.4 מיליון אירו לעומת 933.2 מיליון אירו ב-31 בדצמבר 2012, בעיקר בגלל קבלת דיבידנד מיוחד בסך 220 מיליון אירו ששולם על-ידי World Duty Free Group SAU ל-Autogrill S.p.A. (בקשר לביצוע פעולת הפיצול) ולהעברה של עסקי הקמעונאות בארה"ב על-ידי HMSHost Corp. לקבוצה שבראשה WDF S.p.A. תמורת 74.1 מיליון אירו.
הפקת המזומנים נטו של הקבוצה ב-2013 הסתכמה ב-21.4 מיליון אירו לעומת ספיגת מזומנים של 20.2 מיליון אירו בשנה הקודמת. התוצאה הושפעה מההעברה שהוזכרה לעיל של עסקי הקמעונאות בארה"ב והרכישה שבוצעה בווייטנאם, שהייתה כרוכה בה הוצאה של 16 מיליון אירו.
תוצאות ההכנסה המאוחדת [16] ברבעון הרביעי של 2013
ההכנסות המאוחדות ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו ב-1,040 מיליון אירו (עלייה של 0.1%, ירידה של 2.8% בשערים הנוכחיים) לעומת 1,070.3 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב-2012. ללא התרומה של העסקים הקמעוניים בארה"ב שהועברו להכנסות ב-2012, ההכנסות ברבעון הרביעי של 2013 היו עולות ב-4.4% (עלייה של 1.2% בשערים הנוכחיים).
המכירות באזור צפון אמריקה והפסיפיק ירדו ב-0.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2012, אבל עלו ב-11% על בסיס דומה. הביצועים הכוללים הושפעו מההעברה של העסקים הקמעוניים בארה"ב אל World Duty Free Group והקיטון בשטחי המסחר בכמה נמלי תעופה בעקבות חידושים בשנתיים הקודמות. ההכנסות בשדות התעופה בארה"ב עלו ב-13.2% [17] על בסיס דומה לעומת עלייה של 2.2% בתנועת הנוסעים [18].
בהשוואה לרבעונים הקודמים, הקיטון בהכנסות בכבישים המהירים באיטליה, על בסיס חנויות מקבילות, הוגבל ל-4.3% לעומת קיטון של 0.5% בתעבורה.
ה-EBITDA קטן ל-62 מיליון אירו, ירידה של 11.9% (ירידה של 15.4% בשערים הנוכחיים) לעומת 73.3 מיליון אירו ברבעון המקביל של 2012. הקיטון לעומת התקופה המקבילה ב-2012 מבטא בחלקו את ההעברה של העסקים הקמעונאיים בארה"ב, שהפרדתם הפחיתה את תרומתם ל-EBITDA של הקבוצה ב-4.3 מיליון דולר. בניכוי ההשפעה הזאת וההוצאה של 2.2 מיליון אירו על הפיצול, התוצאה הייתה יורדת ב-4.2% [19]. ביצועים טובים במדינות האירופיות האחרות ורווחים שנובעים משינוי מבני בקרן הפנסיה השוויצרית מקזזים את ההשפעה של הקיטון בשטחי המסחר בכמה נמלי תעופה אמריקנים והקיטון במכירות באיטליה. שולי ה-EBITDA ברבעון היו 6.0% לעומת 6.9% ברבעון המקביל בשנה שעברה.
תוצאות ההכנסה לפי אזור ג"ג
הכנסות
העסקים באזור צפון ואמריקה והפסיפיק [20] (שמנוהלים על-ידי חברת-הבת HMSHost) גדלו ב-1.1% והגיעו ל-2,759.3 מיליון דולר לעומת 2,730 מיליון דולר ב-2012. המכירות בנמלי תעופה בארה"ב גדלו ב-8.9% על בסיס דומה ועברו משמעותית את המגמות בתנועת הנוסעים (עלייה של 1.5% [21]) הודות לגידול גם במספר העסקות וגם בסכום ההוצאה הממוצע. הגידול בערוץ נמלי התעופה באופן כללי הוגבל ל-1.2% בעיקר בגלל הקיטון בשטחי המסחר המופעלים בכמה נמלי תעופה ובגלל ההעברה של עסקי הקמעונאות בנמלי תעופה אל World Duty Free Group ברבעון הרביעי. ההכנסות בכבישים מהירים בצפון אמריקה עלו ב-1.7%, תוצאה שמשקפת את הפסקת העסקים ב-Maryland Turnpike, שקוזזה רק חלקית על-ידי הפתיחה של אתרים ששופצו לאחרונה לאורך ה-Ontario Turnpike. ההכנסות מערוץ הכבישים המהירים על בסיס דומה עלו ב-7.2% לעומת קיטון של 0.2% בתעבורה [22].
ההכנסות הכוללות באיטליה הסתכמו ב-1,154.1 מיליון אירו, ירידה של %6 לעומת 1,227.8 מיליון אירו ב-2012. המכירות בחנויות מקבילות בכבישים מהירים ירדו ב-6% בגלל קיטון של 1.7% בתעבורה [23] ונטייה ויכולת מופחתות של הנוסעים להוציא. ההכנסות בתחנות רכבת, לעומת זאת, עלו ב-3.9% הודות לפתיחת נקודות מכירה חדשות בתחנות Santa Maria Novella בפירנצה ו-Santa Lucia בוונציה, והפתיחה של Bistrot Milano Centrale. המכירות בנמלי תעופה (ירידה של 5.7%) והמכירות ברחובות ראשיים ובמרכזי קניות נפגעו בגלל הסגירה של כמה נקודות מכירה לא רווחיות בתהליך ההתייעלות שהופעל באזורים מסוימים.
במדינות האירופיות האחרות המכירות עלו ב-4.7% (4.2% בשערים הנוכחיים) והגיעו ל-753 מיליון אירו (723 מיליון אירו ב-2012). הגורם לתוצאות בנמלי תעופה (עלייה של 5.9%, עלייה של 5.2% בשערים הנוכחיים) היה הביצועים בצפון אירופה ופתיחות חדשות במרסיי ובבריטניה, ואילו העסקים בתחנות רכבת (עלייה של 3%, עלייה של 2.5% בשערים הנוכחיים) הרוויחו מנקודות המכירה החדשות ב-Gare de l'Est ו-Gare Saint Lazare בפריז. היה גידול גם בכבישים מהירים (עלייה של 5.9%, עלייה של 5.5% בשערים הנוכחיים), כשפתיחות בזמן האחרון בגרמניה ובלגיה יותר מקיזזו את הקיטון בהכנסות בספרד והסגירות של כמה אתרים בצרפת.
EBITDA
באזור צפון אמריקה והפסיפיק, ה-EBITDA גדל ב-2.7% והגיע ל-299.5 מיליון דולר לעומת 291.5 מיליון דולר ב-2012, והיחס מההכנסות עלה מ-10.7% ל-10.9%, בעיקר בגלל הקיטון בהוצאות כלליות והנהלה. התוצאה גם משקפת סעיפים חד-פעמיים [24] ואת ההעברה של העסקים הקמעונאיים בארה"ב, שבלעדיהם הגידול היה 3.7%.
באיטליה, ה-EBITDA הסתכם ב-73.2 מיליון אירו (87.8 מיליון אירו ב-2012), ירידה של 16%, היחס מההכנסות ירד מ-7.1% ל-6.3%. התוצאה הושפעה מהכנסה נטו חד-פעמית של 9.1 מיליון אירו [25] (לעומת הוצאות של 3.5 מיליון דולר ב-2012). ללא הסעיפים האלה, ה-EBITDA היה יורד ב-30%. הירידה הניכרת במכירות הפחיתה את היכולת לספוג את העלויות הקבועות, וגם גרמה לאובדן שולי רווח.
ה-EBITDA במדינות האירופיות האחרות הסתכם ב-49 מיליון אירו, עלייה של 18.5% לעומת 41.4 מיליון אירו ב-2012 (עלייה של 18.1% בשערים הנוכחיים). שולי ה-EBITDA עלו מ-5.7% ל-6.5% בגלל ההשפעה החיובית של ארגון מחדש במדינות מסוימות (יוון, ספרד ושווייץ) בשנים קודמות, ביצועים עסקיים טובים בצפון אירופה והכנסה חד-פעמית (2.7 מיליון אירו) שמקורה בשינוי המבני של קרן הפנסיה השוויצרית.
תוצאות ההכנסה של חברת האם
תוצאות ההכנסה בשנת 2013 המלאה של חברת האם, Autogrill S.p.A., מפורטות בטבלאות המצורפות בזאת.
ההקצאה המוצעת של התוצאה
מועצת המנהלים תעלה הצעה באסיפת בעלי המניות לרשום את הרווחים של השנה בעתודות כדי לחזק את היציבות הפיננסית של הקבוצה.
אישור לרכוש מניות
מועצת המנהלים תבקש מבעלי המניות לאשר לרכוש וכתוצאה מכך לאחר מכן לסלק עד 12,720,000 מניות רגילות (5% מהון המניות), בכפוף לביטול ההחלטה שקיבלו בעלי המניות ב-6 ביוני 2013. האישור הזה נחוץ כדי שהחברה תוכל להשקיע ולבנות ישירות או באמצעות מתווכים תיק של מניות בגבולות החוקים הקיימים. הוא גם יכול לשמש לפעולות הון או לפעולות מסוגים אחרים שעבורן נחוצה החלפה או העברה של חבילת מניות או בכל מקרה רצוי, ולבסוף, לתוכניות של אופציות מניות למנהלים בכירים ו/או עובדים של החברה ו/או של החברות הבנות שלה (תוכניות של אופציות מניות ושל הענקת מניות). החברה מחזיקה עכשיו 1,004,934 מניות של Autogrill S.p.A., המהוות בסביבות 0.395% מהון המניות. האישור יתבקש לתקופה של 18 חודשים מהיום שבו בעלי המניות יקבלו את ההחלטה הרלוונטית.
התוצאות של 2013 יוצגו על-ידי ההנהלה הבכירה במפגש עם הקהילה הפיננסית שיתחיל בשעה 16:30 היום. המצגת תהיה זמינה גם בחלק Investor Relations של www.autogrill.com משעה 16:15 והלאה. אפשר גם לעקוב אחרי האירוע בשידור אינטרנט חי באתר של הקבוצה או בשיחת ועידה באמצעות מספרי הטלפון הבאים:
-- מאיטליה: 800 40 80 88
-- מחוץ לאיטליה: +39 06 33 48 68 68
-- הקישו קוד כוכבית 0
המנהל שאחראי על הכנת המסמכים החשבונאיים של החברה, אלברטו דה וצ'י, מצהיר בזאת בהתאם לפרק 2, סעיף 154, צו משפטי 58/1998, שהמידע החשבונאי בהודעה זאת מתאים לרישומים והספרים החשבונאיים של החברה.
פטור מאחריות
ההודעה לעיתונות הזאת כוללת תחזיות והערכות שמשקפות את הדעות של ההנהלה ("מידע צופה פני עתיד"), במיוחד לגבי ביצועים עסקיים עתידיים, השקעות חדשות והתפתחויות בתזרים המזומנים ובמצב הפיננסי. במידע צופה פני עתיד כזה יש מעצם טיבו אלמנט של סיכון ואי ודאות משום שהוא תלוי בהתרחשות של אירועים עתידיים. התוצאות בפועל עשויות להיות שונות באופן מהותי מהמספרים של התחזיות ומכמה סיבות, כולל לדוגמה: מגמות תעבורה במדינות ובערוצים העסקיים בהם החברה פועלת; התוצאות של הליכים לחידוש של חוזי זיכיונות קיימים ולזכייה בזכיונות חדשים; שינויים בסביבה התחרותית; שערי החליפין בין המטבעות החשובים והאירו, במיוחד הדולר האמריקני והליש"ט הבריטית; שינויים בשיעורי הריבית; התפתחויות עתידיות בביקוש; שינויים במחירים של שמן וחומרי גלם אחרים (מזון); תנאים כלכליים גלובליים כלליים; גורמים גיאו- פוליטיים וחוקים חדשים במדינות בהן הקבוצה פועלת ושינויים אחרים בתנאים העסקיים.
יש מיתאם בין עסקי הקבוצה ונפחי התעבורה. הרבעון הראשון והשלישי הם בדרך כלל נקודות השיא והשפל, בהתאמה, בשנה העסקית. תוכניות השקעה גדולות מתוכננות לכן לרבעון הראשון והרביעי ובדרך כלל מושעות בתקופת הקיץ. לכן לא ניתן להשוות באופן ישיר או לחייץ את התוצאות התפעוליות הרבעוניות והשינויים בחוב הפיננסי נטו כדי לקבל תחזיות לגבי התוצאות בסוף השנה.
[1] בעקבות הפיצול החלקי היחסי של Autogrill S.p.A. לטובת World Duty Free S.p.A., שנכנס לתוקף ב-1 באוקטובר 2013, התוצאה נטו ותזרים המזומנים של מגזר החנויות לנוסעים ודיוטי פרי רשומים, בהתאם ל-IFRS 5, בשורה אחת בדוח תזרים המזומנים המאוחד ודוח רווח והפסד המאוחד שסווגו מחדש. הערכים שמצוינים בהודעה זאת מתייחסים לכן רק לעסקי המזון ומשקאות (פעילות שוטפת) אלא אם מצוין במפורש.
[2] כתוצאה מהפיצול ב-1 באוקטובר 2013, התוצאה נטו של מגזר החנויות לנוסעים ודיוטי פרי תרמה לתוצאה של הקבוצה רק במשך תשעה חודשים בהשוואה לכל 12 החודשים בשנה הקודמת.
[3] שערי החליפין הממוצעים שבהם נעשה שימוש להמרת סכומים למטבע העיקרי שאינו אירו: 1.3633 דולר לאירו ב-2014, 1.3314 דולר לאירו ב-2013.
[4] ההשוואה לא כוללת ב-2013 את המכירות של עסקי הקמעונאות בארה"ב שהועברו ב-1 בספטמבר 2013 אל World Duty Free Group.
[5] הדוחות הכספיים המאוחדים וטיוטת הדוחות הכספיים של החברה עוברים עכשיו ביקורת.
[6] ירידה של 1.5% בשערים הנוכחיים.
[7] עלייה של 3.0% בשערים הנוכחיים.
[8] ירידה של 2.2% בשערים הנוכחיים.
[9] ההשוואה לא כוללת ב-2013 את המכירות של עסקי הקמעונאות בארה"ב שהועברו ב-1 בספטמבר 2013 אל World Duty Free Group.
[10] שערי חליפין ממוצעים ב-31 בדצמבר 2013: 1.3281 דולר לאירו, 0.8493 ליש"ט לאירו.
שערי חליפין ממוצעים ב-31 בדצמבר 2012: 1.2848 דולר לאירו, 0.8109 ליש"ט לאירו.
[11] ירידה של 1.5% בשערים הנוכחיים.
[12] עלייה של 3.0% בשערים הנוכחיים.
[13] ירידה של 2.2% בשערים הנוכחיים.
[14] ב-2013, הוצאות נטו של 2.3 מיליון אירו (הוצאות ארגון מחדש של 11.6 מיליון אירו, הוצאות פיצול של 4.5 מיליון אירו והכנסה חד-פעמית של 13.8 מיליון אירו באיטליה). ב-2013, הוצאות ארגון מחדש של 9.6 מיליון אירו.
[15] שערי החליפין דולר לאירו: 1.3791 ב-31 בדצמבר 2013, 1.3194 ב-31 בדצמבר 2012.
שערי החליפין ליש"ט לאירו: 0.8337 ב-31 בדצמבר 2013, 0.8161 ב-31 בדצמבר 2012.
[16] שערי חליפין ממוצעים ב-31 בדצמבר 2013: 1.3281 דולר לאירו, 0.8493 ליש"ט לאירו.
[17] הרבעון הרביעי של 2013 גם הרוויח משבוע נוסף בזכות לוח השנה לעומת השנה הקודמת, כי שנת העסקים של HMSHost כללה 53 שבועות לעומת 52 שבועות ב-2012.
[18] מקור: Airlines for America, אוקטובר- דצמבר 2013.
[19] ירידה של 8% בשערים הנוכחיים.
[20] התוצאות באזור הזה כוללות גם את העסקים בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, באוסטרליה, קנדה, הודו, מלזיה, איחוד האמירויות, טורקיה, ניו-זילנד, סינגפור ווייטנאם.
[21] מקור: Airlines for America, אוקטובר- דצמבר 2013.
[22] מקור: מינהל הכבישים הפדרלי, ינואר- דצמבר 2013 (הקטעים שבהם החברה פועלת).
[23] מקור: Aiscat, ינואר- דצמבר 2013.
[24] הוצאות ארגון מחדש של 3.9 מיליון דולר ב-2013 ושל 5.3 מיליון דולר ב-2012.
[25] 2013: הכנסה חד-פעמית של 13.8 מיליון אירו שמקורה בוויתור על זכות ראשונים לחידוש זכיינויות משנה שפקעו והוצאה של 4.7 מיליון אירו על ארגון מחדש (ב-2012: הוצאה של 3.5 מיליון אירו על ארגון מחדש).
ההודעה לעיתונות ב-PDF: [קישור]

תאריך:  16/03/2014   |   עודכן:  16/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטוגריל: כיוון חדש במגזר המזון והמשקאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל הלר
חנן ברקו, SAP: "ל-SAP יש את הפלטפורמה המתקדמת ביותר לפיתוח ואבטחה של אפליקציות מובייל בכל הטכנולוגיות הכי עדכניות"
טל הלר
דאסו סיסטמס משיקה את גרסת 2014X של פלטפורמת 3DEXPERIENCE להפעלה מקומית אצל הלקוח ובענן
איילת אלעזרי
יפעת יחסי ציבור
טל הלר
מעבדת קספרסקי משדרגת את Kaspersky Security for Mobile פתרון האבטחה הארגוני למכשירים ניידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il