לקוחות חברת התקשורת פרטנר אורנג', שקיבלו באחרונה מספר קו טלפון חדש, טוב יעשו אם יבדקו אם הקו החדש שלהם אכן חדש, או שמא היה שייך בעבר הקרוב לאדם אחר או במקרה הגרוע עודנו שייך למישהו אחר באופן ההופך אותו לשייך לשני בעלים.
בתאריך 22.2.11 הציע לי נציג חברת אורנג' בחנות רשמית של אורנג' לקבל קו חדש נוסף עם "מספר יפה" כדבריו (אני לקוח של אורנג' כבר זמן רב). הוצעו לי ארבעה מספרי טלפון לבחירה (אגב יפים כולם) בחרתי במספר 054-66757 (החסרנו ספרות במכוון) אכן מספר יפה ו"מדליק". חתמתי על המסמכים כדת וכדין ויצאתי מהחנות שמח וטוב לב. היה ברור לי שאני מקבל קו חדש.
כעבור ימים ספורים, התחלנו לקבל בקו ה"חדש" שיחות רבות מאנשים שחיפשו את א"ג מאשדוד (השם המלא שמור במערכת). הסברנו, אני ואשתי , למטלפנים שאין כאן א"ג, שאנו לא גרים באשדוד ושקיבלנו את קו הטלפון רק לפני מספר ימים. לא עזר מאומה - הטלפונים לא פסקו. התחלנו להבין שמשהו כאן לא כשורה והנושא מצריך בדיקה.
פנינו בתאריך 27.3.11 למוקד הטלפוני הארצי של אורנג' (פנייה 302915349). נציג שהזדהה בשם שלמה מאיר מ"צוות
הולילנד" (כנראה יחידה פנימית באורנג') אמר לנו, לאחר בדיקה קצרה, שמישהו כאן "פישל" ולא ביצע את העבודה כמו שצריך, והציע לנו לחסום את הקו כדי שיפסיקו להטריד אותנו ולקבל מיידית קו אחר. נעננו לעצתו בלית ברירה.
ניגשתי למרכז השירות של אורנג' ביד-אליהו בתל אביב, לברר את העניין. כל הנציגים איתם שוחחתי הודו שאכן הקו ה"חדש" שקיבלתי היה שייך למישהו אחר ורמזו לי שעדיין שייך אליו. מדובר בבעיה מערכתית הם אמרו, וסירבו לפרט. התחושה, ואולי אני טועה, היא שהם יודעים ומסתירים יותר ממה שהם מגלים.
אחת הנציגות, טל שמה, פלטה לאחר התבוננות במחשב כי הקו עדיין רשום על-שם א"ג ועל-שם חברה שבשמה נקבה. במילים אחרות, הקו שקיבלתי ב-22.2.11 היה שייך באותה עת לא רק לי אלא לאדם אחר - כך לפחות אני מבין מדברי הנציגה. אגב יש כאן עניין של עבירה לכאורה על חוק ניוד המספרים.
וכך כותבת טל נציגת אורנג' במספר פנייה: 304966384 שניתן לי: "ללקוח הוכתב קו ב-22.2.11 על מספר ששייך ללקוח אחר".
נוכח המקרה האישי שלי יש סבירות שברחבי הארץ יש לקוחות שנדמה להם שקיבלו קו חדש ולמעשה מדובר בקו שהיה של מישהו אחר ואיש אינו מיידע אותם בעניין. דומה כי נדרשת כאן התערבות של משרד התקשורת.