X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פעם שאלתם עצמכם מה עושים בתי המלון עם צילומי תעודות הזהות שלנו? היכן נשמרים צילומי התעודות ולמשך כמה זמן? האם הצילומים נגרסים? מי משגיח ומפקח שצילומי ת"ז של אורחי בתי המלון לא ישמשו לרעה מצד גורמים לא מורשים, או לפגיעה בפרטיות או בחוקי צנעת הפרט?
▪  ▪  ▪
כיצד שומרים על העתקים? [צילום: פלאש 90]

כידוע הבאים להתארח בבתי המלון ברחבי הארץ, נדרשים (בדרך כלל) להציג תעודת זהות. פקיד או פקידת הקבלה לוקח/ת את תעודת הזהות ובאופן אוטומטי ניגש/ת למכונת צילום מצלם את תעודת הזהות ומחזיר/ה התעודה לאורח. לעיתים קרובות, מכונת הצילום ממוקמת בחדר צדדי או אחורי לדלפק הקבלה והאורח מאבד לכמה דקות קשר עיין עם תעודת הזהות שלו.
יש לציין, כי גם במקרה ואורח הזמין חדר במלון באמצעות מועדון לקוחות ובאמצעות מסירת פרטי כרטיס אשראי שלו שאותו הוא מציג בפני פקיד/ת הקבלה - גם במקרה כזה הוא נדרש למסור לפקיד/ת הקבלה את תעודת הזהות שלו כדי לצלמה במכונת צילום.
כיצד נשמרים צילומי ת.ז ולמשך כמה זמן?
מעניין מה עושים בתי המלון עם צילומי תעודת הזהות שלנו? ובעיקר אנו צריכים לשאול כיצד שומרים בתי המלון על אלפי צילומי תעודת הזהות שברשותם והאם הם נוקטים בפעולות אבטחה וסודיות הנדרשת ומקפידים שהצילומים של תעודות הזהות שלנו ופרטינו האישיים לא ינוצלו לרעה על-ידי גורמים לא מורשים ולפגיעה בפרטיותנו תוך עבירה על חוקי צנעת הפרט. וזאת לדעת בתעודת הזהות שלנו וספחיה מרוכזים פרטינו האישיים ופרטי בני המשפחה. התעודה כוללת את: שמינו, שם האישה, הילדים, מספרי תעודת הזהות של בני המשפחה, כתובתנו המלאה כולל אף מספר דירה ועוד.
האם יש הנחיות מחייבות את בתי המלון כיצד לשמור על צילומי תעודת הזהות ואם כן מי אוכף אותן? מי משגיח ובודק שבתי המלון אכן מקפידים על שמירה מסווגת של אלפי צילומי תעודות הזהות שברשותם? מי אחראי שמידע הכלול בתעודות זהות אלה לא ידלוף או יועבר לגורמים לא מורשים? מסקרן לדעת במשך כמה זמן שומרים בתי המלון על צילומי תעודת הזהות שברשותם והיכן הם נשמרים, האם במקום סגור שהכניסה אליו מבוקרת, או במקום פתוח שכל אחד מצוות המלון ואף מאורחי מלון יכול להיכנס אליו. האם צילומי תעודות הזיהוי מתויקים ונגרסים בסופו של דבר? האם הם מועברים למשטרה או לגורמי ביטחון אחרים באופן שוטף וסדיר? ועוד שאלה לי: האם לא מנצלים
בתי המלון וגורמים שיווקיים הקשורים אליהם את המידע הכלול בתעודת הזיהוי כמו, שמות בני המשפחה, מספר הילדים, גילם כתובת מלאה של המשפחה ועוד, למטרות שיווקיות כמו פילוח שוק וכיוצא בזה?
האם יש הצדקה לצילום ת.ז של כל אורח במלון?
סבורני שיש הצדקה והגיון לבקש מאורח הבא להתארח במלון להציג בפני פקיד הקבלה תעודת זהות, ואף נכון ומוצדק שירשם שמו ותעודת הזיהוי שלו במסמכי המלון למטרת מעקב פנימי במלון, אבל איני משוכנע שיש הצדקה אמתית, בטח לא ברוב המקרים, בלקיחת תעודת הזהות של כל אורח ובצילום התעודה על ספחיה ותיוקה למשך תקופה ארוכה, במיוחד כאשר לא בטוח כיצד נשמרים ומתויקים צילומי תעודות הזיהוי ולאן הם מגיעים בסופו של דבר.
אגב, שמתי לב שפקיד הקבלה במקרים רבים לוקח באופן אוטומטי את תעודת הזהות של האורח כדי לצלמה, מבלי לבדוק שהתמונה תואמת לפניו של האורח. ייתכן, שבתי המלון מחויבים על-ידי המשטרה וגורמי הביטחון לצלם את תעודת הזהות של אורחי המלון אבל איני בטוח בכך. אבל אם כך הדברים, חשוב לפחות שבתי המלון ינקטו צעדים מחמירים לשמור בסיווג גבוה את אלפי צילומי תעודות הזהות שברשותם. כדי למנוע דליפת מידע לגורמים לא מורשים ולשמירה על חוקי צנעת הפרט על משרד התיירות לבדוק שאכן צילומי תעודות הזהות נשמרים כהלכה ונגרסים כעבור תקופת זמן מה .
לנושא קיים היבט ביטחוני
יש לנושא צילומי תעודות הזיהוי של אורחי בתי המלון גם היבט ביטחוני שכן בחלק מבתי המלון, במיוחד בירושלים, חלק ניכר מפקידי הקבלה ואף מנהלי הקבלה הם בני מיעוטים תושבי מזרח ירושלים החוזרים מידי ערב לבתיהם במזרח ירושלים. אני בטוח שרוב רובם של פקידי קבלה אלה, אם לא כולם, הם אנשים הגונים שטובת האורח במלון לנגד עיניהם והם מצטיינים בתודעת שירות ובאדיבות גבוהה, אבל קיים חשש באופן טבעי בשל המצב הביטחוני המורכב במזרח ירושלים שגורמים ואירגוניים עוינים לישראל ינסו באמצעות פקיד קבלה כזה או אחר המתגורר במזרח ירושלים להשיג צילומי תעודות זהות למטרות עויינות שונות.
לא ערכתי מחקר מקיף בנושא צילומי תעודות הזיהוי, מצד בתי המלון ואיני מאשים גורם כזה או אחר באי שמירה ופיקוח על אבטחת צילומי תעודת הזיהוי ומניעת דליפת מידע מתוכם לגורמים לא מורשים. אני רק מעלה שאלות שמתעוררות וראוי שילובנו ויועלו לסדר היום .אין זה סוד שכל נושא שמירת הפרטיות וצנעת הפרט במדינת ישראל הוא מוזנח ביותר, והציבור לא מודע עד כמה פרטיותו וצנעת הפרט שלו נפגעת ונרמסת בקלות. ראוי על כן
שמבקר המדינה וגורמי זכויות אזרח יבדקו לעומק את שמירת הפרטיות וצנעת הפרט גם בבתי המלון. ובעיקר ראוי שיבדקו את נושא צילומי תעודות הזיהוי של אורחי המלונות, כיצד הם נשמרים ומה נעשה בהם.

תאריך:  13/07/2015   |   עודכן:  13/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים בתי המלון עם צילומי ת"ז שלנו?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרטיות אצלנו? המלצה בלבד. ל"ת
לא כאן  |  13/07/15 12:51
2
הכל פרוץ. ל"ת
אין פרטיותץ  |  14/07/15 17:13
3
מה שאני עשיתי
רפי רננים  |  16/07/15 08:48
4
צילום תעודות בבתי המלון.
מוסביצקי זאב  |  15/02/23 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ליאת גנץ
מספיק למדוד את התיקון האופטי על-מנת לחזות אם הילד יפתח בעתיד קוצר ראייה ואת החשיבות בעריכת בדיקות תקופתיות (שגרתיות) אצל מטפל עיניים מוסמך, בייחוד בגיל הצעיר
תמר שטרצר
הקיץ הגיע, ואיתו הפרסומות לתכשירי הגנה מפני השמש. כולנו שמענו על הסכנות שבחשיפה לקרינה, אבל מה עם הסכנות שבמריחת קרם הגנה?
מעיין כפיר
המדריך המלא להבדיל בין רב אמיתי שראוי לתת בו אמון ו'צדיק' מזויף שיש להתרחק ממנו
נעמה בן-דוד-טרבלסי
תוכניות הריאליטי בנושא אוכל ברמה של מסעדות יוקרה, מעודדות את הסקרנות של הצופים וממריצה את כולנו לצאת לאכול במסעדות    תכנון מראש ובחירות יותר נכונות של סוגי המזון שנזמין, יכולים למנוע עלייה בכמות הקלוריות
עליס בליטנטל
סיפור אהבתם של אורפיאוס, הזמר והנגן הפנומנלי ואורידיקה, הונצח בעשרות יצירות אמנות, אופרות ודרמות. סטודיו יורם לוינשטיין מעלה גירסה חדשה לסיפור המיתולוגי שכתבה שרה רוהל וביים אמיר וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il