X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלד הפיל הלבן בבני ברק בפינת הרחובות ז'בוטינסקי בן-גוריון [צילום: אלי אלון]
"הפיל הלבן" בבני ברק מתקרב לשנתו ה-20
בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ובן-גוריון, בגבול בני ברק ורמת גן, במקום מרכזי ביותר, ניצב במשך קרוב ל-20 שנה(!) שלד מבנה ענק, העומד במשך כל התקופה הארוכה הזו שומם ועזוב ומהווה מטרד ומפגע סביבתי ובעיקר חזותי. עד מתי?

המדובר במבנה ענק המשתרע על שטח של כ-6000 מ"ר (הערכה) שנקרא "מרכז דן - הסיטי החדש של גוש-דן". שלד המבנה וגדרות הפח שמקיפים את חלקו מכערים את כל הסביבה ומהווים מפגע חזותי סביבתי בולט וגם ככל הנראה גם מטרד סביבתי שכן סביר להניח כי מקום נטוש מסוג זה בגודל כזה משמש חממה לחולדות, עכברים, לזוחלים למיניהם ולשאר מרעין בישין. ולא דיברנו על כך שמקום מסוג זה עלול למשוך באופן טבעי במיוחד בשעות לילה טיפוסים מפוקפקים, למטרות עישון סמים, זנות וכיוצא באלה. המקום מגודר אומנם אבל החבר'ה האלה יודעים למצוא את הפרצות.
שלד מבנה בסדר גודל כזה שעומד שומם ובנייתו לא מסתיימת במשך קרוב ל-20 שנה! היא תופעה לא שגרתית באזור המרכז ובמיוחד במיקום בו שלד המבנה ממוקם הנחשב - אזור מבוקש בתחום נדל"ן לבנייני משרדים ומסחר. ובהחלט ניתן להכתיר שלד מבנה זה כאחד מ"הפילים הלבנים" הגדולים הוותיקים ביותר במרכז הארץ.
אני רוצה להבין ולשאול האין דרך חוקית לחייב את בעלי הבניין לסיים אותו סוף-סוף אחרי כל כך הרבה שנים?. הרי הוא בגדר מפגע חזותי וסביבתי בולט במצבו הנוכחי. העמקתי בעניין. השטח נמצא בשטח שיפוטה המוניציפלי של עירית בני ברק וזו מבחינה חוקית דיי מוגבלת ביכולה לכפות על בעלי הבניין לסיים את הבנייה. בקצב הזה הבניין יכול להישאר עוד 20 שנה בשיממונו. ייתכן שניתן לזרז את הקמת הבניין בהחלטת עיריית בני ברק (חוק עזר עירוני) לחייב במיסי ארנונה משמעותיים מבנה מסוג זה. אבל אני לא יודע עד כמה ניתן הדבר ניתן להיעשות מבחינה משפטית. מה שכן ניתן וראוי לדרוש מעירית בני ברק הוא לפקח שהמקום יודבר בצורה מסודרת וינקטו אמצעים למניעת היווצרות בתי גידול של חולדות, עכברים תיקנים (ג'וקים) נחשים ושאר צרות. כמו-כן ראוי לדרוש מעירית בני ברק למצוא פתרון להרחיב את המדרכה הצרה ברחוב בן-גוריון (רחוב מודיעין לשעבר)מול שלד הבניין ולא להביא למצב שהולכי רגל יאלצו להיצמד לקצה הכביש או אף לרדת לכביש.
תולדות המקום
הוותיקים שבנינו ודאי זוכרים כי על הקרקע בו הוקם השלד שכן בעבר מחסן הירקות של תנובה. השטח פונה ונמכר לקבוצת יזמים . במחצית שנות ה90 החלה הבנייה כשהתוכנית המקורית להקים במקום קניון עם חניונים ומשרדים. מסיבות שונות נוצרו חילוקי דעות ואי הסכמות בן היזמים. הבנייה נתקעה והעבודות הופסקו.
בשנת 2000 הגיש בנק דיסקונט, נותן האשראי ליזמי הפרויקט, בקשה לבית משפט שימנה כונס נכסים לפרויקט בטענה שהיזמים חייבים לו מיליוני שקלים והפרויקט נקלע לקשיים קשים. אם אני לא טועה בנק דיסקונט הצליח בהמשך למכור את השטח לקבוצת יזמית וזו כך נמסר מתכננת להקים במקום קניון ומגדל משרדים רב קומות. סיירתי במקום לא מכבר וצילמתי המבנה. לא ראיתי סימנים לתחילת בניה להשלמת המבנה. והגיע הזמן שבניין זה יושלם סוף-סוף.

תאריך:  09/08/2015   |   עודכן:  10/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפיל הלבן" בבני ברק מתקרב לשנתו ה-20
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מקלט לחסרי בית
רובין הוד המתנחל  |  9/08/15 15:09
2
הפיל הלב- נחשב כקוץ בעין- מטרד
Yaelswiss  |  14/07/19 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
מעטים יודעים שרחל המשוררת התגוררה בחדר קטן בירושלים בתרפ"ה-1925, כיוון שבאה לטיפולים רפואיים בירושלים עקב מחלת השחפת. בחדר זה היא כתבה את השיר "עץ האגס"
חיים נוי
"נשוי במנוסה" - קומדיה מטורפת של ריי קוני - הצופים נשכבים על הרצפה - תיאטרון הקאמרי
עליס בליטנטל
הקומדיה של ריי קוני "RUN FOR YOUR WIFE" שרצה על בימות לונדון תשע שנים ברציפות ועולה כעת בת' הקאמרי בשם "נשוי במנוסה", תסחוף אחריה את הקהל הישראלי הודות לבימוי הכה חכם ויצירתי של אלון אופיר, בתרגומו המופלא של דורי פרנס
מרדכי קידר
בימים אלה מינה הממשל האמריקני שליח חדש לסוריה. משימתו החשובה ביותר תהיה לעשות סדר בין עופות הטרף, כדי לוודא שגם לנשר האמריקני יישאר משהו מהפגר הסורי
מנשה שאול
שר החוץ המצרי לשעבר אחמד אבו אלע'יט מתעד בספר זכרונותיו שהתפרסם לא מכבר, כי ביום השלישי למלחמת יום כיפור מסר שגריר בריה"מ בקהיר לאנוור סאדאת כי נשיא סוריה חאפז אסד ביקש את מעורבותה של בריה"מ להשגת הפסקת-אש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il