X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סעודת השבת הגדולה [צילום: יוליאנה גורקוב]
סעודת השבת הגדולה בעולם
שיא-גינס חדש נקבע בסעודת ליל-שבת שנערכה במסגרת משחקי המכביה האירופית בברלין. בסעודה השתתפו 2,322 איש, ביניהם ספורטאים ומתנדבים מרחבי העולם
שיא גינס עולמי [צילום: יוליאנה גורקוב]

שיא-גינס עולמי נשבר בסוף השבוע האחרון בברלין בסעודת-ליל-שבת יהודית כשרה, שנטלו בה חלק 2344 איש, נציגיהם של 30 מדינות.
את הארוחה הגרנדיוזית והבלתי-נשכחת, שלה הוענק השיא החדש, אירגנה הנהלת מכבי-גרמניה כאירוע נוצץ, במסגרת משחקי המכביה האירופית ה- 14 בברלין - אירוע הספורט הנחשב לגדול ביותר של מכבי ביבשת אירופה.
לראשונה, מזה 79 שנים, שמשחקי המכביה האירופית שוב נערכים בגרמניה, מאז נערכו באחרונה בשנת 1936 ושמהם הושעו האתלטים היהודיים מחמת עלייתם של הנאצים..
ארוחת ליל השבת, שבה השתתפו אתלטים מקצועיים ומתנדבים יהודיים מכל רחבי העולם, איחדה את כולם בתחושה ש"כולנו, בעצם, בני-דודים רחוקים", כפי שמצא לנכון להביע ברגש אתלט איטלקי-יהודי.
כל משתתף בסעודה הגדולה ענד על ידו צמיד ממוספר, ששימש בספירה הכוללת כאות ועדות לשיא-גינס חדש, שהפעם הושג מסביב לשולחן, בארוחת ליל-שבת מסורתית, ובאשורו של נציג-גינס, פרווין פאול, שנכח באירוע. בכך נשבר שיאה הקודם של ארוחת ליל-שבת, שהושג בשנה שעברה בעיר תל אביב, ושבה נטלו חלק 2226 איש.
האווירה בסעודה הייתה מחשמלת, כאשר הוצגו בה מגוון אופני-בישול מסורתיים, תוך השמעת ברכות-ותפילות, על-פי נוסח העדות השונות. בסיום הכרה וכטוב ליבם ביין - פצחו המשתתפים בשירה ובריקודים.
עבור חלק נכבד ממשתתפי האירוע היוותה הארוחה המרשימה שחוו מין מפגש ראשוני עם הווי השבת היהודי המסורתי, בעוד חלק אחר, אף הוא די מרשים, נוהג לקיים מדי שבוע את סעודת ליל-שבת כהלכתה. אבל את כולם איחדה באירוע הקולינרי תחושת החיזוק שב"שבת אחים גם יחד".

תאריך:  12/08/2015   |   עודכן:  12/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
על גבעה למרגלות גבעת המורה שוכן בית העלמין מרחביה המשותף לקיבוץ מרחביה ומושב מרחביה. זהו בית עלמין שהוקם לפני כ-90 שנה וקבורים בו ותיקי העמק, חברי קיבוץ מרחביה ומושב מרחביה לדורותיהם. כמו-כן קבורים במקום חיילי צה"ל, בני קיבוץ ומושב מרחביה שנפלו במערכות ישראל
מאיה פלח
הים התיכון התחמם בשלוש מעלות בשלושת העשורים האחרונים, כך קובע דוח חדש של המכון לחקר ימים ואגמים    איך משפיעה ההתחממות הזו על היצורים הימיים ועל החמצן שאנו נושמים?
יניב הלפרין
סונדאר פיצ'אי, המנכ"ל החדש של גוגל, גדל במשפחה חסרת אמצעים, שחוברה לטלפון רק כשהיה בן 12    הוא התעניין באלקטרוניקה עוד מילדות ועלה במהרה לאחד התפקידים המשפיעים ביותר בהיי-טק העולמי
זכי שלום
הנשיא אובמה נשא נאום תקיף במיוחד, שבו מתח ביקורת על עמדת ישראל בסוגיית הסכם הגרעין עם אירן. אומנם דבריו היו תקיפים במיוחד, אולם תוכנם לא היה חדש. התבטאויות ראשי הממשל האמריקני, ובעיקר אלה של הנשיא ומזכיר המדינה קרי, מאפשרות לבחון את הטיעונים שבאמצעותם מבקש הממשל לשכנע את הקונגרס ואת דעת הקהל בארה"ב לתמוך בהסכם הגרעין    סקירת עמדות הממשל השונות בהיבטים השונים של הסכם הגרעין ויתרונותיו
יפעת גדות
המלך מת, יחי המלך החדש    פייסבוק מגלה שיש סוגי צחוק וירטואליים שהלכו לעולמם ואחרים שמככבים בכל שיחה פייסבוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il