X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיית המחמד הנפוצה בעולם [צילום: יח"צ]
תשע נשמות והמון בעיות
עיקור וסירוס הם הכלים העיקריים שבאמצעותם מנסות הרשויות בישראל להתמודד עם הנזקים הסביבתיים השונים שגורמים חתולי הרחוב המומחים אומנם חלוקים בדעתם על האפקטיביות של פעולות אלו, אך מסכימים שבלי שינוי משמעותי במדיניות הנוכחית הבעיה רק תלך ותגבר

מאות מיליוני חתולים, חיית המחמד הנפוצה בעולם, חיים כיום בין בני אדם ברחבי העולם. במדינות קרות, אוכלוסיית חתולי הרחוב קטנה יחסית, משום שאין להם אפשרות לשרוד את החורף הקר ללא קורת גג. אולם בישראל החמה, אוכלוסייתם יכולה לגדול ולהגיע לצפיפות גבוהה, שהופכת אותם הן לקורבנות של הסביבה שבה הם חיים והן לגורם שאחראי לנזק סביבתי.
בישראל חיים מיליוני חתולי רחוב, שחשופים למגוון סכנות. רבים מהם נמצאים במלחמת הישרדות תמידית, כתוצאה ממחסור במקורות מזון ומסתור, קושי למצוא מים בקיץ הישראלי הלוהט, העדר טיפול רפואי, גלגלי מכוניות, ועוד. החתולים מתרבים בגיל מוקדם יחסית, אך רוב הגורים אינם מגיעים לבגרות אלא מתים לפני כן ממחלות, מרעב או מצמא (הערכה היא שתשעה מתוך עשרה גורים מתים לפני גיל שנה).
הגידול המואץ באוכלוסיית החתולים משפיע גם על בעלי חיים נוספים בסביבה העירונית, שכן הם צדים יונקים, עופות, זוחלים ודו-חיים. בנוסף, חתולים שנמצאים באזורי חיץ שבין העיר לשטחים טבעיים, וחתולים ש"התפראו" (כלומר, יצאו אל הטבע ועזבו את חברת האדם), משנים את בתי הגידול שבהם הם חיים, בין היתר על-ידי ציד. לפיכך, מספרם הרב של החתולים ברחוב יוצר בעיות קשות, הן מבחינת נקודת מבטם של שוחרי טובת החתולים, שעדים למצבם הקשה, והן מבחינת שוחרי הטבע, שמודאגים מהנזק האקולוגי הנגרם על-ידי בעלי חיים אלה.
ההשפעה הרבה של החתולים על סביבתם קשורה גם בעובדה שהאינסטינקט שלהם לטרף לא מונע באופן בלעדי על-ידי רעב, זאת בניגוד למרבית הטורפים. לכן, הם עשויים לצוד גם כאשר יש להם אוכל בשפע. עד כמה משמעותיים החתולים בשינוי סביבתם? במחקר שפורסם ב-2013 העריכו חוקרים שחתולים בארצות הברית הורגים 1.3 עד 4 מיליארד ציפורים, ועוד כ-6.3 עד 23.3 מיליארד יונקים בשנה בודדת, כשרוב ההרג מתבצע על-ידי חתולי רחוב שאין להם בעלים. להערכת החוקרים, מדובר כנראה בגורם המשמעותי ביותר לתמותה של ציפורים ויונקים בארה"ב, מבין הגורמים שתלויים ונוצרים על-ידי האדם. המחקר עורר סערה, וההערכות שבו שנויות במחלוקת, בעיקר משום שהן גבוהות בצורה משמעותית מהערכות קודמות.
סערה נוספת נוצרה כאשר פורסמה הכוונה של ממשלת אוסטרליה לחסל יותר משני מיליון חתולי רחוב במדינה עד שנת 2020, זאת בגלל הפגיעה של החתולים בחיי הבר (נטען שהחתולים אחראים לכך שיותר מ-120 מינים של חיות בר מקומיות וייחודיות לאוסטרליה נמצאים על סף הכחדה במדינה). "אין ברירה אלא להכריז מלחמה על חתולי הרחוב", אמר גרג האנט, השר האוסטרלי להגנה על הסביבה.

חיות בר בקיבה

200 חתולים לקמ"ר

לכסות עיר שלמה

פורסם במקור: זווית - סוכנות ידיעות למדע ולסביבה
לסיפורים נוספים של 'זווית' - עקבו אחריהם גם בפייסבוק
תאריך:  13/09/2015   |   עודכן:  13/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
האִם האדם המודרני ניתק ממשברי "עונת המעבר"? המסורת מְפנה את מקומה למודרניות, אך האדם נשאר אותו אדם, על מורכבותו, לבטיו וחששותיו
שיה מלכין
אין חוקים להבעת צער וכאב, יש לתת את החופש לבטא את התחושות בתנאי שאין קיצוניות שעלולה לפגוע בנפשות הקרובות שעדיין בחיים
עיתון ׳אבג׳
מאז הגיעו לאוניברסיטת בן-גוריון הקים פרופ' רון פולמן שני מרכזי מחקר, בתחומי הננו-טכנולוגיה והקוונטים, וייסד את מעבדת השבב האטומי    בעברו שימש כמורה בבי"ס תיכון בירוחם, ועמד בראש ארגון 'אמנסטי' בישראל    מלבד פיסיקה הוא אוהב ספורט אקסטרים, נגרות ואמנות    איש אשכולות, כבר אמרנו?
צילה שיר-אל
המזלות שיחושו בצורה החזקה ביותר את השפעת מרקורי הם: מאזניים, טלה, סרטן, גדי, דגים ושור    בתהליך הנסיגה בעיות שהודחקו או הקלקולים שלא הורגשו יוצאים החוצה
יוסי ברנע
בספרו של דייויד הארווי – קיצור תולדות הניאו ליברליזם - הוא מכסה לא מעט סוגיות    ביחס לדמוקרטיה דומה שהפרספקטיבה שלו צרה במיוחד
רשימות נוספות
האפליקציות יגלו לכם: יש חיה כזאת?  /  תמר שטרצר
ימים של אובך  /  תמר שטרצר
על הדבש  /  ליאור רוטנברג, קרן לוי
מדוושים וחוסכים  /  ד"ר דניאל מדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il