X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לא רק למילה יש כוח ברשתות החברתיות. גם אימוג'י אחד יכול להביע אלף מילים מבחינת המחוקק, ואף להיות שווה ערך לאיום ברצח! בחור צרפתי שהציף את האקסית שלו בהודעות מאוד מצטער על כך עכשיו בין הסורגים
▪  ▪  ▪
חמוד ותמים

הבחורים הצרפתים ידועים כרומנטיקנים חסרי תקנה, וכזה היה גם אזוגה בילאל בן ה-22 שהרעיף הודעות על האקסית שלו ברשתות החברתיות ובסמסים. אין זה מפתיע שכן אנשים רבים שנעזבים על-ידי בני זוגם נוטים לעשות דברים כאלו, פתטיים ככל שיהיו. אחת מההודעות כללה אימוג'י בצורת אקדח ועל שום כך אותו בחור נכלא תחת סוגר ובריח. הסיפור פורסם לראשונה בעיתון הצרפתי Le Dauphine Libere.
עורך דינו של הנאשם טען כי הודעה שכוללת אימוג'י בלבד, ללא כל טקסט והקשר, יכול בספק רב להיחשב לאיום ברצח. ניתן גם לחשוב כי כוונת השולח אולי הייתה אף הפוכה - לאיים על חייו שלו עצמו כסממן לחוסר התמודדות עם הפרידה. עם זאת בית המשפט לא הסכים עם טענה ההגנה. בשבוע שעבר נמצא בילאל אשם ונידון ל-6 חודשי מאסר, כולל שלושה חודשים נוספים על תנאי. השופט קבע כי המסרים בהחלט יכולים להתפרש כאיומים על חיי אדם אחר.
בנוסף למאסר, בילאל נצטווה לשלם פיצוי בסך אלף אירו בגין הנזק הנפשי שנגרם לבחורה הצעירה, שהיא קטינה. ביום הקראת פסק הדין עורך דינה של הבחורה סיפר כי מרשתו סובלת מחלומות מסויטים וגם חוששת מאוד להישאר לבד מחוץ לביתה בשל ההטרדה של בן זוגה לשעבר. גזר הדין אף יכול היה להיות חמור יותר שכן העונש המקסימלי לאיומי רצח בצרפת הוא שלוש שנות מאסר ופיצוי בסך 45 אלף אירו.
אז למה אנשים מתכוונים כשהם שולחים הודעת טקסט עם אימוג'י של אקדח? כמו לגבי כל האימוג'ים האחרים, זה תלוי בהקשר. כאשר אימוג'י כזה נשלח על-ידי חבר לשעבר נזעם זה עשוי להדאיג.
חמוד ותמים
בשנה שעברה רדיו לבני נוער שאל צעירים מה המשמעות של אימוג'י אקדח. ילדה בת 17 ששמה סוואנה רובינסון הסבירה כי אולי הכוונה למטאפורה. "זה כאילו שיעורי הבית שלי הורגים אותי, אקדח, אקדח, אקדח. הכוונה ששיעורי הבית ממש קשים וכאילו בא לך למות, אבל אתה לא באמת מתכוון לזה".
המאסר בצרפת אינו המקרה הראשון שבו אדם נאסר בגלל שליחת אימוג'י בעייתי. בינואר 2015 עצרה משטרת ברוקלין נער בגין האשמה שאיים לבצע פעולות טרור לאחר ששלח הודעות עם אימוג'י בצורת שוטר לצד אימוג'ים בצורת אקדח.
"האימוג'ים החלו את דרכם בתור סמיילי חמוד ותמים", אומרת ענבל סינגר אחראית תקשורת שיווקית ומומחית במדיה חברתית בחברת ESET ישראל. "אך עם השנים נוצרו אימוג'ים נוספים ורבים, שכל אחד מהם עשוי מבחינת הנמען שלהם להתפרש בדרכים שונות שחלקן שליליות. מומלץ מאוד לחשוב פעם, פעמיים ואפילו שלוש פעמים לפני ששולחים כל מסר באשר הוא, בין אם מילולי ובין אם ויזואלי, עם הקשר או בלי הקשר, לאדם אחר בצ'אט או בהודעת סמס".
המקרה שאירע בצרפת מלמד כי אימוג'י הוא כבר מזמן לא רק אימוג'י. יש להפעיל שיקול דעת גדול בעת שליחה של כל מסר, בכל אמצעי תקשורת, גם אם הוא נשלח באופן פרטי לאדם אחד או לקבוצה קטנה. סוף מעשה במחשבה תחילה - אם לא מתפתים לשלוח כל העולה על הרוח שומרים גם על הביטחון האישי של השולח וגם על מניעת פגיעה אפשרית כלפי מקבל ההודעה, אף אם לא הייתה כל כוונה לפגוע.

תאריך:  07/04/2016   |   עודכן:  07/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשלח לכלא בגלל שליחת אימוג'י של אקדח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ממשלת סעודיה והמורדים החות'ים השיגו התקדמות רבה במשא-ומתן חשאי ביניהן לקראת מציאת הסדר מדיני לסיום המלחמה בתימן. סעודיה נכשלה במלחמה בתימן אך גם אירן הבינה כי לא ניתן לסיים את המלחמה בהכרעה צבאית
חיים נוי
קומדיה אנגלית רומנטית על נשים שקצו בחברת בעליהן ויצאו לנופש ענוג - בית צבי
יובל לובנשטיין
פריחת האפרסק מוערכת מאד, משום שהיא מופיעה לפני הנצת נעלים, דבר המראה וממחיש על חיוניות, ויטליות ובגין זה על אריכות ימים
יוסף כהן-אלרן
כותבת בצבעים של אור" הוא ספר שירי הביכורים של מונה ברק, כבר לא נערה וכנראה הניחה לזה לבשול בתוכה עד אשר יפרוץ, והיא אכן מביאה צבעים לתוך השירים, ככותרת הספר, ומוסיפה להם צלילים שעל אף שאינם נראים הרי שאפשר לחוש בהם
יוני בן-מנחם
המצוקה המדינית והכלכלית של הפלשתינים גורמת להם להרהר מחדש באופציה הירדנית כפתרון לבעייתם. האופציה הירדנית עשוייה להפוך לרלוונטית במקרה של קריסה של הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il