X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זווית נוספת באירועי השואה - ילדים מבריחים אוכל - מרגש ומעניין - בית צבי
▪  ▪  ▪
לספר לעולם [צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]

[צילום: יוסי צבקר]

"השורד" העולה על במת בית צבי ברמת גן, מאיר זווית נוספת המאירה את זוועות השואה. מדובר במחזה המבוסס על סיפור אמיתי אודות חבורת נערים בגטו וורשה שנהגו להבריח מוצרי מזון לתושבים המורעבים תוך גילוי אומץ ותושייה רבה.
ג'ק אייזנר שרד את השואה והעלה בספר את הסיפור הלא ייאמן אודות קומץ קטן של ילדים שנהגו לחצות את הגטו, להבריח מזון וגם נשק ולחזור אל הגטו, לעיתים תוך שימוש בארונות קבורה וניצול הלוויות, כדי לספק מזון ליהודים. ג'ק הצליח לעבור את כל מוראות השואה, התאהב באחת הנערות שהתחזתה לנוצרייה, אך לאחר השחרור היא מתה בזרועותיו לאחר מחלה. ג'ק היה מעורב בפעילויות הגנה רבות בשואה וגם לאחריה, במצוד אחר פושעים נאצים. ספרו אוד מוצל לאש, שימש בסיס למחזה שכתבה סוזן נאנוס, הניצול או השורד (הוצג בתיאטרון העירוני חיפה, באילת, בבתי ספר למשחק).
משחק מקסים
אלון אופיר ביים את ההצגה הקולחת, המרגשת והמותחת, המסתיימת בעצם במות חברי חבורת המבריחים הצעירה, בעוד יאצק (הוא ג'ק) נותר כדי לספר לעולם את סיפורה.
רועי מלכה מגלם את יאצק מנהיג החבורה במשחק משכנע, נוקב ומוצלח מאוד. גל שדה מגלמת את הלינה, אהובתו של יאצק, ומשחקה הוא מקסים, שובה לב ומעולה.
חן גור-אלי מגלמת את הסבתא ואת הרוזנת ומצליחה לגלם תפקידים משובחים בצורה מקצועית ומרגשת. במיוחד היא מעוררת את הלחלוחית בעיניים ברגעי השבר של הנשים הללו. טירל יגוני היא זלטקה, אימן של יאצק ואחותו ומשחקה משובח.
מיכל פרדקין מגלמת את הלה אחותו של יאצק, המצטרפת לחבורה ומשחקה משכנע וטוב מאוד. רשף ספר מעולה ומוצלח מאוד כלוטק, בן משפחה מיוחסת שעתה ירדה מנכסיה והשומר על שביב של לבוש מוקפד.
סנדרו זילדמן, יניב בספורד, ראובן עמנואל סמל וויקטור סבג, מגלמים תפקידיהם באורח יפה מאוד. נאוה סמל אחראית לתרגום המשובח. דפנה פרץ עיצבה את התלבושות הנאותות והתפאורה, המדמה גושי בניינים בגטו וערימת ארגזים המדמה גם קברים וגם ארגזי מטען. אורי רובינשטיין עיצב את התאורה הראויה. מיכאל גוטליב אחראי למוזיקה המקורית היפה.
בסיום המחזה מסביר יאצק, כי השליחות שלו כשורד, להמשיך את סיפורם של החבורה, כדי שלעולם לא יהיו חסרי זהות ופנים.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  08/05/2016   |   עודכן:  08/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרד להנציח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה הילדים התימנים ?
השטן המשטין  |  10/05/16 00:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יצחק מאיר
יש לרעיון הזה השלכות מכוננות על תורת החברה הישראלית האידיאלית, על מיצובו של הפרט ברקמה של אומה, על מסכת החוקים והמשפטים המגנים על כל איש ואישה, על עני כעל שוע, על אזרח כעל גר
רפאל בוכניק
סגן הרמטכ"ל כשל בבחירת העיתוי - ערב יום השואה והגבורה, לא העריך מה יהיה ההד לדבריו- בארץ ובזירה הבינ"ל, לא הפנים את מהות הקונצנזוס המייוצג ע"י יום השואה והגבורה. זאת, מבלי שנדרשנו לבחון את איתנותן של האנלוגיות ההיסטוריות, שעל פני הדברים נראות מופרכות
תרצה הכטר
בנוסף לרפרטואר "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" שדי חוזר על עצמו מדי שנה בתקופה זאת, השנה נחשפנו לתוצרי תרבות ייחודיים. בעת האחרונה מתרחבת המגמה להעמיד במוקד הדיון נשים בשואה - בתחומי הספרות, ההיסטוריה, התרבות והאומנות, וטוב שכך
ד"ר חיים משגב
יבשת אירופה ספוגה בדמם של שישה מיליון יהודים    עונשה הוא המוסלמים המציפים עתה את מרכזי הערים במדינות אירופה    מה חבל שאישים-ישראלים ובהם ח"כ דב חנין וסגן הרמטכ"ל יאיר גולן מדברים סרה במדינה ומשווים את הנעשה בה לתקופת הנאצים. לא פחות.
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון אומר שאינו יודע את התשובה לשאלה, כיצד היינו נוהגים אנו אילו היינו קורבן לרדיפות והשפלות כפי שהיו מנת חלקם של יהודי גרמניה בשנים 1939-1933
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il