X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במקרה של הבדלים גדולים במספר המשקפיים בין העיניים, עדשות מגע הינן הפתרון המושלם עדשות מגע ימנעו לחלוטין את אפקט ההגדלה או ההקטנה הנובעים מהבדלי המרשמים בין העיניים
▪  ▪  ▪
עדשות. פתרון אפקטיבי [צילום: AP]

הבדל במרשמים או במספרים בין העיניים (כאשר מרשם או מספר של עין ימין גדול בהרבה מעין שמאל או להפך) נקרא אנאיזומטרופיה (Anisometropia). במצב כזה עולות שתי בעיות, הנובעות מהמספר השונה של העדשות.
הבעיה הראשונה היא אפקט ההגדלה לאדם המרכיב משקפיים. המספר הנמוך במשקפיים בקוצר ראייה (עדשות מינוס) או המספר הגבוה ברוחק ראייה (עדשות פלוס) גורם לדמות גדולה יותר על הרשתית.
בילדים עד גיל שבע-שמונה המצב עלול לגרום לדיכוי עין ואף לעין עצלה. אצל בוגרים תהיה הפרעה לראיית העומק והתלת-ממד (סטריאו).
הבעיה השנייה הינה ההיבט האסתטי שההבדל במספרים בעיניים גורם. העיניים נראות בגודל שונה לאדם המתבונן בפניו של מרכיב המשקפיים. להיבט האסתטי של עובי עדשות המשקפיים האופטומטריסט יכול בקלות למצוא פתרון יצירתי על-ידי מתן אינדקסים שונים לעדשה בכל עין, אבל אפקט ההגדלה לא יעלם. כאשר הנבדק יעמוד מולנו, נבחין בגדלי עיניים שונים: בעין בעלת המרשם היותר שלילי (יותר מינוס או פחות פלוס), העין תראה קטנה יותר מהעין השנייה, וכך גם הפוך (העין תהיה גדולה יותר בעין בעלת המרשם החיובי יותר).
במקרה של הבדלים גדולים במספר המשקפיים בין העיניים, עדשות מגע הינן הפתרון המושלם. עדשות מגע ימנעו לחלוטין את אפקט ההגדלה או ההקטנה הנובעים מהבדלי המרשמים בין העיניים. מחקרים רבים הראו, שאם ההבדל גדול, עדשות המגע יגרמו לראייה פונקציונלית טובה יותר, הכוללת פחות עיוותים (במרשמים גבוהים במשקפים נכנסים עיוותים לעין), מניעת דיכוי (לרוב בעין עם המרשם הגבוה המוגדרת כעין ה"חלשה"), שדה ראייה רחב יותר, וראיית עומק טובה יותר.

הכותב הוא מרצה מן החוץ בבית-הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה
תאריך:  06/10/2016   |   עודכן:  06/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אבירי
אכילה מופרזת בארוחה מפסקת לא מקלה על הצום, לעיתים ההפך הוא הנכון    גם שתייה מוגברת לפני הצום לא תקל על תחושת הצמא שתחושו למחרת
בלפור חקק
ויליאם שייקספיר שאב לא פעם עלילות מתוך קובצי סיפורים בתקופתו. המחזה "מידה כנגד מידה" נשען על סיפור מתוך הקובץ "סיפורה של אפיטיה", שממנו גם נשאבה העלילה של המחזה "אותלו". את הכותרת "מידה כנגד מידה" שאב שייקספיר מדבריו של ישו בדרשה על ההר: "ובמידה אשר אתם מודדים, בה יימד לכם"
ראובן לייב
על טעמה של שנת תשע"ז עמדנו בארוחה חגיגית שנערכה לכבודה במלון "הילטון" התל אביבי, וראוי להודות שלא התאכזבנו
איתמר לוין
37 מדינות בארה"ב מאפשרות להצביע עוד לפני 8 בנובמבר, ובחלקן הקלפיות כבר נפתחו. זה אומר שהאירועים השוטפים - ובראשם העימות הקרוב בין קלינטון לטראמפ - מקבלים משנה חשיבות
איציק וולף
מנכ"ל הסתדרות מדיצינית הדסה, העומד בפני הליכים משמעתיים בנציבות שירות המדינה, ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעצור את ההליכים בטענות בדבר פגם מהותי בטיפול בענייני המשמעת בנציבות    "גם התובעת וגם ראש אגף המשמעת היו מעורבים באופן אישי בעניינו של מרשי, בקבלת ההחלטה על הגשת התובענה (למרות התנגדות שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il