X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אם יש משהו ממכר בטלוויזיה כיום, זוהי סידרת הטלוויזיה "תאג"ד" של ערוץ הלווין "יס". כמות כזו של מתח, ענין, אנרגיות ואוסף כשרונות כזה של שחקנים - מזמן לא ראינו מאז "טירונות","זינזאנה" ו"פאודה"
▪  ▪  ▪

לא יאומן עד כמה הסידרה הזו, שעוסקת בקבוצת חובשים צבאיים בגדוד של צנחנים בצה"ל, מרתקת ומסעירה, ועד כמה היא גורמת לצופים לחכות בחוסר סבלנות לפרק הבא. (היא משודרת רק בימים שני עד חמישי ב"יס דרמה" וב-VOD. אך בניגוד לסדרות רבות אחרות המשודרות ב-vod - כאן אין אפשרות לחזות בה טרם ההקרנה ביס דרמה, רק בו-זמנית או אחרי). סוד הקסם שלה מתבסס גם על השפה הצה"לית, שהיא סלנג לא שגור בפי האזרחים. אך חיש קל מתרגלים אליו ונהנים לצחוק הודות לו.
למרות שהצאצא שלי שירת כחובש קרבי, מעולם לא נחשפתי למאחורי הקלעים של חוויותיו ביחידה. והנה, הסידרה הזו מפשיטה את החיים בה, תוך חשיפת התרחשויות (אמיתיות או מדומות, אין לדעת כי הן כה מדהימות) שלא היו ידועות. כל זה, בסופר מקצועיות של ביצוע הכוכבים החדשים שהנצו בסידרה, כולם נפלאים, טקסטים חכמים וקולעים שלא אפשר היה לכתוב מוצלחים מהם (שכתב הבימאי והתסריטאי ציון רובין), בעיצוב הלוקיישן המידברי בו נבנה בסיס צבאי במיוחד להסרטה, ועלילה מורכבת מסיפוריהם האישיים של כל אחד מגיבורי הסידרה.
צוות השחקנים עבר קורסים והכשרה חלקית של חובשים בצה"ל, כך שכאשר שחקנים לוקחים דם או מכניסים עירוי - הם עושים זאת באמת, ולא כאפקט בסרט. את הידע כיצד ומתי לשבץ זאת, ידע לעשות היטב ציון רובין, בימאי ויוצר הסידרה, מפאת שירותו הצבאי כחובש קרבי בחטיבת הנח"ל.
הדרמה מתחילה כאשר אחד החובשים, אמיר, לוחם בפלס"ר, נתקף בהזיות בעת שמירה, ופותח באש לכיוון האמבולנס. כתוצאה מכך אחד מחבריו הלוחמים נפצע קשות, ואמיר עצמו נלקח גם הוא לבית חולים. שם נטען שכל זה קרה בגלל שהוא רגיש לקורטיזון. בבל"ט. זה היה כיסוי תחת לתיבת פנדורה, שמתגלה בהמשך הודות ליושרו וסקרנותו של גיבור הסידרה - דניאל (תומר קאפון מ"פאודה", שחקן מרשים ואכספרסיבי ביותר, שעושר הבעות פניו עולה על המקובל וחודר ללב כל צופה).
הגילויים אליהם נחשפים כמה מהחובשים, גוררים אותם להסתבכויות ולסיבוכים בעלילה, שאת תוצאותיה טרם למדנו עד עתה, עם שידור 23 מתוך 40 פרקי העונה הראשונה. וכך לוכד אותנו הבימאי-התסריטאי למערבולת האירועים, תוך שמירה על מתח וענין שאינם מרפים מהצופים, ובתחושה שזו הסידרה הישראלית הטובה ביותר שנעשתה עד עתה. סידרה שנוגעת היטב בנקודות הרגישות ביותר לכולם - צה"ל, היחסים בין החיילים לחיילות, כל הניואנסים הקטנים ביותר של השירות הצבאי, מושגים כמו נאמנות, אהבה, מסירות, סמים והימורים ובגידה.
בין שלל השחקנים המצוינים, כולל בתפקידים הקטנים ביותר, בולטים במיוחד תומר קאפון כדניאל, דניאל גל כרותם, החובשת המקסימה שהייתה חברתו של איתן מהפלס"ר אך נכבשת בקסמו של דניאל, ואין תמה. כמותה מבריקה בתפקידה שירה נאור כ"ליה", החובשת חזקת האופי בעלת הרקע הסוציאלי הקשה, ההחלטית, חברה של כולם, אך מתאהבת בהמשך בחברתה בגדוד. מי שכובש ומדהים ביכולת משחקו הכנה והעוצמתי הוא דין מירושניקוב כ"פולצ'אק". תחילה הוא נראה כסתם חובש דתי עם כיפה, עדין נפש ואפילו חלוש, עד שהוא כובש את הזירה של האיגרוף שמארגן הבדואי ב"כלובים", ומוכיח שגם לדתיים יש יכולת פיסית (בתנאי שהם משרתים בצבא, ולא בישיבה). לגבי, הוא תגלית הסידרה, ונכון לו עתיד מצליח.
תום גרציאני כקצין איתן, עושה את תפקידו ברהיטות כקצין קשוח אך עם תשוקה לרותם. ומעל כולם - המפקד זהבי (מיקי לאון בתפקיד שכה מתאים לו, כי הוא תמיד מלך או מפקד), שכה חשוב לו שהיחידה שלו תזכה לבצע מבצע ייחודי, אך אינו מוכן להתפשר על המוסר, ולאפשר לחיילים לקבל תמריצים כדי להיות בכושר. סיפור התמריצים הוא רק קצה הקרחון שעוד יתגלה בהמשך, כי הוא למעשה מימוש תוכנית נסויים על חיילים אותו עורכת חברת תרופות. מעשה בלתי חוקי בעליל.
אלכס קרול, שחקן הבימה, ממלא תפקיד (עם זמן מסך קצר מדי), כרופא היחידה שנעלם בגלל הסיבוך של גילוי הניסוי על גופם של החיילים. וחבל. כי הוא שחקן בעל יכולות דרמטיות נעלות, כפי שהוא מדגים לנו בין היתר ב"הבימה" בהצגות "אדיפוס" ו"קוריאולנוס". מבין השחקנים בולטים גם יחזקאל לזרוב כרופא החדש של היחידה, קובי פראג' כרס"ר הנוקשה שלה, אור אדרי הנמרץ, עדי חבשוש המכניסה להריון את מי שבחרה להתחתן עמו (הפטנט הידוע מדורי דורות, שמסתבר שעובד עד היום), גיל כהן כחובש "פרטוק", ארתור גירופנקס כטבח "מקרר" האימתני, ויקטור סבג כ"בלטה", ומדהימה ביופיה היא סאמר קופטי כ"אמירה" הבדואית, בה מתאהב בן לולו (אור אדרי).
כל הפרטים הנ"ל הם אפס קצהו של כל בליל העלילה. בקיצור - מי שלא רואה - מפסיד חווית צפיה בסידרה משובחת ומעולה ביותר.

תאריך:  06/11/2016   |   עודכן:  06/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
פלחי קיבוץ גבת מצאו דרך מיוחדת והולמת להנציח זכר חברם לקיבוץ בועז כנעני. שהיה מרכז הפלחה של הקיבוץ והקדיש חיו לפלחה בגבת, כמעט עד לשנות חיו האחרונות. הם הקימו לזכרו אנדרטה וקראו לה "שדה בועז" -מחרשה מוצבת על סלע ומיקמו אותה בלב שדות גבת -עמק יזרעאל שדות שבועז כה אהב ובהם פעל שנים רבות. על-אף שהאנדרטה הוקמה לפני לא מעט שנים ב-1984 דומה כי רק מעטים מכירים אותה
חנינא פורת
ניגבתי את הדמעה מעיני (כאילו מהאבק הנגבי) וזכרתי את אבא ואחי ואת ס' יזהר, שגרם לנו להתרגש כל כך ולחבב את הנגב הצפוני ונופיו כאילו הוא כאן, בעמק חפר
עפר דרורי
היכולת לקבל מורשת אינה מובנת מאליה ועל כך ברכות למפקדי גדוד 184 הנוכחי, מאידך גם ל"העביר מקל" אינה משימה קלה היות שהיא כרוכה במטענים רגשיים וביכולת נתינה וויתור
רבקה שפק ליסק
השפעת הקהילה היהודית בארה"ב למען ישראל היא גורם חשוב להבטחת עתידה והיא קשורה ביחסי ישראל עם יהדות זו. אהדת העולם החופשי לישראל הולכת ונשחקת והדה-לגיטימציה עקב נטישת ערכים ליברליים ופתרון שתי מדינות מאיימת על מצבה של ישראל
איתמר לוין
יש מקרים בהם עורכי דין בתחום המשפחה יוצרים הליכים מיותרים, שרק עולים ללקוחותיהם בעוד כסף ובעיקר בעוד נטל רגשי. שתי דוגמאות מן השבוע האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il