"כרמינה בורנה ומיסה טנגו" הן שתי יצירות מוסיקליות גרנדיוזיות, המבוצעות בקונצרט משותף מרגש, על-ידי התזמורת הסימפונית ירושלים, יחד עם האופרה הישראלית, בהפקה גרנדיוזית רבת-משתתפים, של 200 אמנים, שיופיעו על בימה אחת בירושלים, תל אביב ואשדוד.
הדברים אמורים בשתי יצירות מרתקות, בעלות אוסף מרשים של ניגודים. מצד אחד הן נכתבו על-ידי פרחי-נזירים, במילים של ימי הביניים, כשמצד שני הן גדושות בשירים של פריצות והוללות של ימינו, ונחשבות בין היצירות המוסיקליות האהובות והמושמעות ביותר עד עצם היום בעולם הרחב.
קרל אורף, המלחין הגרמני של "כרמינה בורנה", נחשב אומנם, בשל כך, לדמות שנויה במחלוקת, אבל עם זאת הוא מוכשר ושנון בלא שמישהו מטיל בכך דופי. ובתוך כך מסתבר ש"כרמינה בוראנה" היא רק אחת ממספר יצירות שאולף הלחין לטקסטים גרמניים עתיקים.
היצירה עצמה נולדה לאחר שסטודנט גרמני סיפר למלחין על טקסט מרתק מהמאה ה-13 שאותו הצליח לאתר, ושאינו אלא אוסף-שירים שהשתמר במנזר. מן הטקסט הזה הלחין אורף 24 שירים, כקנטטה חילונית, בסגנון עתיק ומלא הוד.
מגשים החלום
חן צימבליסטה, המנצח על ההפקה הגרנדיוזית, נחשף בה כמוסיקאי מושלם, שמתגלם בו כל מה שנגן מבצע עשוי רק לחלום עליו: מקצועיות טכנית ממעלה ראשונה, בצד מוסיקליות לשמה. צימבליסטה משמש כמנצח וכמנהל מוסיקלי בסדרות-מוזיקה שונות עם התזמורת הסימפונית ירושלים, הסינפונייטה באר-שבע ותזמורות מובילות נוספות, ועומד בראש המחלקה לכלי ההקשה והתזמורת של אוניברסיטת דלאוור בארה"ב, בתמיכת קרן התרבות אמריקה-ישראל.
חן צימבליסטה ינצח בשלושה קונצרטים על היצירות "כרמינה בורנה" של אורף ו"מיסת הטנגו" של בקאלוב, עם נגן הבנדוניון אדוארדו אברמסון. מחר, ה-24 במאי, יתקיים הקונצרט הראשון במשכן לאמנויות הבמה באשדוד; ואילו ב-25 במאי בתיאטרון ירושלים, וב-28 במאי במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.
ולבסוף, מן הראוי לציין שמאה מבין הנגנים המשתתפים בהפקה הגיעו לארץ מעבר לים. יחד עימם יופיעו גם מקהלת האקדמיה ואנסמבל כלי ההקשה של אוניברסיטת דלאוור בארה"ב, ושתי מקהלות-ילדים. בטוח שיהיה פה שמח..