X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יהודים שהצילו יהודים בשואה

הסיפור שלא סופר

דר אברהם חולי ומשה גרומב מפיקים סרט שעוסק בנושא הלא מוכר מספיק - יהודים שחרפו נפשם להצלת אחיהם בתקופת שלטון הנאצים ולאחריו - השניים פתחו פרויקט גיוס המונים חשוב מאין כמוהו לרתימת משקיעים למיזםלתרומות להפקת הסרט באתר מימונה
▪  ▪  ▪
סיפורים מצמררי שיער [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

פלטפורמות לגיוס כספים למטרות שונות תופסות נפח גדל והולך בפרויקטים של גורמים וגופים שונים, כולל אנשים פרטיים שרוצים להגשים חלום. אחד האתרים הפופולריים הוא מימונה (Mimona), שבין היתר מסייע למימון הפקת סרטים ופרויקטי אמנות. אחד הסרטים היותר מעניינים שנמצאים שם הוא סרט דוקומנטרי שנועד להנציח את פעילותם וגבורתם של יהודים שחיו בתקופת השואה והצילו יהודים אחרים - אחד הפרקים היותר עלומים בתולדות השואה.
היקף ההצלה בידי יהודים, כמו תופעת חסידי אומות העולם, היה יוצא דופן ולמרות שלא הפך לנחלת הכלל, נעשו פעולות הצלה בכל מדינות אירופה - הן בארצות המוצא של היהודים והן בארצות שאליהן ברחו מאיומי הרצח. יש דוגמאות רבות של הצלה בידי יהודים בהונגריה, בבלגיה, בפולניה, בסלובקיה, בהולנד, בליטא, בצרפת, ביוון, בגרמניה ועוד. למרות התנאים הקשים והמשתנים בכל מדינה, נעשו פעולות רבות ומגוונות של הצלה בידי יהודים בכל רגע נתון, מעליית הנאצים לשלטון ועד סוף מלחמת העולם השנייה, וגם לאחריה. פעולות ההצלה נעשו ביוזמה אישית ובמסגרות מאורגנות, כגון ארגוני נוער ציוניים וארגונים יהודיים אחרים, וכן בקבוצות שהתארגנו באופן ספונטני.
זינוק לדרך חדשה - עמותה להנצחת השואה וזכרה
את הפקת הסרט יזמו שני פעילים חברתיים המקדישים זמן רב להנצחת השואה, ד"ר אברהם חולי ומשה גרומב, העומדים בראש עמותת "זינוק לדרך חדשה", שמגייסת את התרומות לסרט שיהיה באורך מלא. הגיוס נעשה בין היתר באמצעות אתר מימון ההמונים מימונה ופנייה לארגונים ובודדים בענף ההיי-טק, בבקשה לסייע בגיוס 300 אלף השקלים הדרושים ליצירת הסרט.
"לצערנו 72 שנה לאחר תום מלחמת העולם השנייה עדיין לא עלה לסדר נושא הצלתם של יהודים בידי יהודים, ולמעשה הם לא זכו להכרה ראויה מצד מדינת ישראל", אומר חולי, "האבסורד הוא שיהודים אלו קיבלו הכרה ממדינות שונות אבל לא בישראל. לעומת זאת מדינת ישראל מעניקה אותות הוקרה לבני דתות שונות כחסידי אומות העולם", אומר חולי.
ד"ר חולי הוא יליד מושב צור משה ושירת בצה"ל עד 1984, תפקידו האחרון היה ראש ענף איכות בחייל הקשר, ואח"כ היה במשך שנים רבות כיהן כסמנכ"ל איכות ושביעות רצון לקוחות במוטורולה ישראל. מאז שפרש הוא פעיל בהתנדבות בין היתר כיו"ר העמותה הבינלאומית למורשת יהדות יוון בישראל. חולי פעל גם להנצחת שמם של יהודים ילידי יוון שסייעו ליהודים בזמן השואה, במסגרת תפקידים שהנאצים הטילו עליהם, תוך סיכון ממשי של חייהם ובני משפחתם.
שותפו לעמותת "זינוק לדרך חדשה" הוא משה גרומב, רואה חשבון במקצועו שגם הוא מקדיש חלק גדול מזמנו להתנדבות בקהילה ועוסק ביו היתר בקידום תרבות ההתנדבות בישראל. עד היום פרסם גרומב 22 ספרים פרי עטו, שרובם עסקו בתחום ההתנדבות.
"אנו רוצים להעלות את סיפור גבורתם של יהודים שהצילו יהודים על סדר היום הציבורי בארץ ובעולם באמצעות הפקת סרט דוקומנטרי שיציג את נושא הגבורה היהודית ואת הגיבורים היהודים שחירפו את נפשם והצילו אלפי יהודים. כך יגיע נושא זה לתודעה העולמית ויונחל לדורי דורות", הם אומרים.
יהודי שאיים ברובה על נהג הרכבת והציל 208 בני אדם
בקדימון למסע ההתרמה מופיעים סיפורים מצמררי שיער על גבורתם של יהודים שהצילו יהודים. אחד מהם הוא ד"ר ג'ורג' ליפשיץ, רופא יהודי צעיר, שהיה בין 1,631 היהודים שנשלחו ממחנה המעבר מבלגיה לאושוויץ. במהלך הנסיעה שלף ליפשיץ רובה ואיים על נהג הקטר. בזמן העצירה נמלטו 231 יהודים, 208 מהם ניצלו מיריות השומרים ונותרו בחיים.
סיפורים אחרים מדברים על בעלי תפקידים רשמיים יהודים ששירתו את הנאצים וניצלו את תפקידם כדי להציל את חבריהם. בסרט מופיעה ניצולת שואה שמספרת כיצד חולצה יחד עם עוד שתי ילדות מבית תינוקות באושוויץ על-ידי אחת המטפלות, שהסתירה אותם בארגז ענק של בגדים שהלכו לכביסה.
זקוקים להתגייסות אנשי תעשיית ההיי-טק
"מצילים יהודים עדיין חיים בישראל ובעולם, כולם מעל גיל 90 והמבוגר הוא בן 106", אומרים חולי וגרומב, "כולם אנשים צנועים שחירפו נפשם למען הצלת אחיהם היהודים. רבים מהם היו אז בני נוער וצעירים. מקצתם שילמו בחייהם. בזכות פעולתם נותרו בחיים מאות אלפי יהודים שהקימו משפחות ותרמו לתקומת המדינה ושגשוגה, הם אומרים.
תקציב ההפקה של הסרט הוא 300 אלף שקלים. שני היזמים תרמו למיזם 20 אלף שקלים מכספם ומסע הגיוס נמצא בעיצומו.
אברהם חולי אומר כי תעשיית ההיי-טק בישראל ידועה כמי שמובילה את תחום התרומה לקהילה ולחברה, וזה חלק מה-די.אן.איי של ארגונים רבים. לכן אך טבעי הוא שחברי הקהילה, בודדים או ארגונים, יסייעו במימון סרט חשוב זה.
לתרומות להפקת הסרט באתר מימונה.
[קישור]

תאריך:  16/08/2017   |   עודכן:  16/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יגאל יששכרוב
שרגא מילשטיין בן 84, הוזמן להשתתף כחבר ונציג ישראלי בוועדה המייעצת של אתר ההנצחה ברגן-בלזן
מירב ארד
אלכס כפרי בן ה-71, העביר את חייו בידיעה שרק הוא ואחותו הם שרידי המשפחה שנספתה בשואה. עד שנגלה לו בהפתעה שהוא חלק ממשפחה רחבה ומאוגדת של 500 איש
יאיר דקל
תקשרה האישה אל ילדיה, שהיום הם כבני ארבעים, והציעה לנסוע לשם    לטרנסילבניה, לביקור    הצטרפו גם אחותה ובתה    יראו הילדים איך נוסדה המורשת
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת את מועד סגירת החברה שהוקמה ב-2006    ח"כ מיכאלי: האחריות צריכה לעבור למשרד האוצר שלאחר מכן יתחשבן עם המחזיק בנכסים
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירה נגד תיקון נוסף לחוק נכי רדיפות הנאצים, אשר הוסיף מגבלות על התשלום שיכולים עורכי דין לגבות מהניצולים ואפשר לאחרונים זמן רב יותר לדרוש החזרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il